Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yeni Başlayacaklara Hitaben

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #261

    Üyelik
    18 Şubat 2009
    Zafer Yaygın Bey'in söylediklerine katılıyorum bir tek farkla.. uzun kilometreler yapmak insana tecrübe kazandırmaz.. sadece motorunu daha iyi tanımasına yardımcı olur.. sürücülük insana hayatında 1 ya da 2 kez lazım olur.. onda da zaten ya hayatta kalırsın ya da ölürsün.. bunun için sürüş eğitimleri almak, gereken motora adaptasyon sürecini trafikte yollarda geçirmek yerine sıkıcı olabilir bazen fakat kukalarla bıkmadan yüzlerce kez denge çalışmaları ve çeşitli slalomlarla motorun altından kayma durumlarında hakimiyeti sağlama teknikleri üzerinde çalışılmalı.. nice 10.000km devirmiş olup da bu işi hobi olarak yaparken ne limitleri ne de felaket yaratabilecek senaryolarla karşılaşmamış sürücü bulunuyordur aramızda.. böyle bir hadise yaşandığında da düşmek kaçınılmaz oluyor.. bu kilometreleri devirmek hiçbirşeyin kıstası değildir, sadece kendimizi kandırmaktır..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #262

    Üyelik
    24 Mart 2009
    Şehir
    ALANYA
    Motosikleti
    SUZUKİ AN 125 HK
    sevgili arkadaşlar yaşım şimdi yirmi yedi...ama o zaman yirmi idi motor deneyimim yok ama zzr 1100 vardı... şimdi ise bir kırık köprücük kemiği, iki kırık kaburka..bir platin takılmış kol...ve bir platin diz kapağım var..motormu aaa son gördüğümde insanlar bu demir parçaları bir aradayken bir motosikletmiş diyorlardı..hayat her ve herşeyden önemli.. adım adım ilerleyin sevenlerinizi üzmeyin..kafamı hala tam sola çeviremiyotum ..

  3. #263

    Üyelik
    22 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul / Çağlayan - yaş 18
    Motosikleti
    Salcano sm250
    Alıntı serv@ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sevgili arkadaşlar yaşım şimdi yirmi yedi...ama o zaman yirmi idi motor deneyimim yok ama zzr 1100 vardı... şimdi ise bir kırık köprücük kemiği, iki kırık kaburka..bir platin takılmış kol...ve bir platin diz kapağım var..motormu aaa son gördüğümde insanlar bu demir parçaları bir aradayken bir motosikletmiş diyorlardı..hayat her ve herşeyden önemli.. adım adım ilerleyin sevenlerinizi üzmeyin..kafamı hala tam sola çeviremiyotum ..
    Bu yoruma ne yazılır bilmemki geçmiş olsun diyim içimde onca yazılacak şey varken..
    şunu anlamadım sadece motosiklet deneyimi olmayan biri r1100 ü nasıl kullanıo
    [B] 34 EA 6?3?[/B]

  4. #264
    willy_chorlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2006
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    ybr sattım kısmetse z 750 veya fazer s2 abs
    gerçekten öyle ben ybr ile 13000 kmh.yaptım ama işe başlayınca hiç bişey öğrenmediğimi anladım
    [B][I]Dört teker bedenimi İKİ TEKER RUHUMU TAŞIR..!:[/I][/B] rahmetlinin sözü

  5. #265

    Üyelik
    24 Mart 2009
    Şehir
    ALANYA
    Motosikleti
    SUZUKİ AN 125 HK
    saol abi mi diyim bildermi diyim en iyisi arkadaşım demek...zzr 1100 den önce 125 lik yamaha choper ım vardı bir buçuk yıl onu kullandım sonra sonra sonra bi abimin shadow u wardı onla geziniyordum..tabi dedimki tamam yaaa ben oldum...samsunlular bilirler belidiye evleri kavşağında boş ağırlığı yaklaşık 260-70 kg olan motorun 110 ile giderken..hemem hemen 60 drecelik bi virajda kaç G ile suvrulacağını hesap edemememiş olmalıyım ki.. ilk sağımdaki transite yandan ordanda arkamdan gelenin tavanına çıktım..böyle işte sence varmıydı motor deneyimim...ama tabiki kanımıza irmiş şimdi bi an 125 alacam...annem duysa kalp krizi geçirir kadıncağız.. yolunuz ve bahtınız açık olsun...

  6. #266

    Üyelik
    22 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul / Çağlayan - yaş 18
    Motosikleti
    Salcano sm250
    Alıntı serv@ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    saol abi mi diyim bildermi diyim en iyisi arkadaşım demek...zzr 1100 den önce 125 lik yamaha choper ım vardı bir buçuk yıl onu kullandım sonra sonra sonra bi abimin shadow u wardı onla geziniyordum..tabi dedimki tamam yaaa ben oldum...samsunlular bilirler belidiye evleri kavşağında boş ağırlığı yaklaşık 260-70 kg olan motorun 110 ile giderken..hemem hemen 60 drecelik bi virajda kaç G ile suvrulacağını hesap edemememiş olmalıyım ki.. ilk sağımdaki transite yandan ordanda arkamdan gelenin tavanına çıktım..böyle işte sence varmıydı motor deneyimim...ama tabiki kanımıza irmiş şimdi bi an 125 alacam...annem duysa kalp krizi geçirir kadıncağız.. yolunuz ve bahtınız açık olsun...
    bu yoruma ne yazılır bilmemki derken.. çok acı bi durum ne yazacağımı bilemedim geçmiş olsun dedim..
    R1100 konusunuda anlamamıştım sordum yanlış anlaşıldıysam özür dilerim tekrar geçmiş olsun Allah başımıza kaza bela vermesin..
    [B] 34 EA 6?3?[/B]

  7. #267

    Üyelik
    24 Mart 2009
    Şehir
    ALANYA
    Motosikleti
    SUZUKİ AN 125 HK
    saol dostum yanlış anlamadım seni..şu an gayet sağlıklıyım hiç bir sorunum yok..ama motor bir tutku ve hız bu tutkunun tuzu biberi, tadı.ben motorculara hız yapmayın demiyorum desemde gülerler herhalde zaten elbete basacaksınız ama bunu bilinçsizce bilmediğiniz ve kötü zeminli yollarda yapmayın..sonra sonuçları çok ağır olabiliyor hem manevi hem maddi..sadece kendinzide de tehlikeye atmıyorsunuz;ben bir çok insanıda hem tehlikeye atım hemde üzdüm..benin çarptığım iki araç, adamların hiçbir günahı yoktu gayet nizami şekilde seyir ediyorladı ama hem zamaları hem manevi ve maddi kayıplar yaşadılar..sonra beni merak edip hastaneye ziyarete bile gelmişlerdi ..herkese iyi günler, kazasız belasız sürüşler..

  8. #268
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    süper anlamlı bir açıklama olmuş inş arkadaşlarımız dikkate alırlar.
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  9. #269

    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    yazı üzernden bayağı bi süre geçmiş okudum ve iyki okumusum sonuna kadar usanmadan yazanın ellerine sağlık ne güzel bi yazı yaşım 17 nasipse eğer bu yaz alıcam ehliyetimi ve motorumu bende hep böyle düşünüyodum demekki benden öncede böyle düşünenler varmış ne güzel keşke herkes böyle olsa hırs gösterişten ziyade canını ve diğer insanların menfaatini düşünse ama nerdeeeee ....


    tekrar elinize sağlık

  10. #270
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    henüz 3500km yaptım toplam motorla, motorum 150cc scooter, ileride büyütmeyi düşünüyorum ama 250cc anca. yani şöyle 80-90la sabit gidebileceğim bi alet, sollamam gerektimi 110-120ye çıkabilecek bi alet. fazlası nerde işe yaricakki zaten.
    ha bide şekli güzel olsun tabiki
    neyseki 600lük alacam 1000lik alacam gibi huylarım yok, şöyle bi kanserden 3 ay ömrüm kalırsa o zaman düşünebilirim tabiki
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  11. #271
    2wheels - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC750X DCT
    Benim gibi motosiklet dünyasına yeni adım atmak isteyenler için çok faydalı bilgiler. Her zaman çılgın bir bisiklet sevgim vardı, sonradan basit bir mobilet kullanınca hastası olmuştum. Motosikletler hakkında öğrenmem gereken çok şey var, bu forumun çok yararlı olacağını düşünüyorum. Hatta şimdiden 125cc bir motorun bana uygun geleceğini düşünmeye başladım. 1.93 boy 93 kiloyum umarım buna uygun bir araç bulunur. Saygılar...

  12. #272
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    yazıyı daha yeni okudum cbr 125 r alöayı düşünüyodum millet bu bisiklete para verilmez diyo ama bence sakat kalmaktansa bisikletle dolaşmayı tercih ederim

  13. #273

    Üyelik
    23 Ağustos 2009
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    yok

    çaylak

    vallahi doğru söylüyorsun

  14. #274

    Üyelik
    05 Ekim 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    klx 250/xl 200/wr 125 çelişkisinde
    mükemmel yazmışsın abicim ellerine sağlık.
    saygılar...

  15. #275
    mert_303 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2010
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    ---
    gercekten cok güzel konu acmısın skullhunter inş herkez bi ders cıkarır...

  16. #276

    Üyelik
    17 Temmuz 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    skyjet 110
    ellerine sağlık abi bende bu yazıyı okudum çok güzel ve bazı hataları bende yaptım ben 14 yaşındayım ve abimin 110 luk bir motoru var motoru gezmekten çok iş için kullanırız ben akşamları gezmek için kullanırım bizim bu köyde sayısız motorsiklet var 50 yaşında olanıda var ama birinde motor ehliyeti yoktur jandarma var ama jandarma bize egzoz ve ışık takmadığınız sürece bişey demem diyor bazen alıp karakola götürür ve babalarımız geldiğinde geri verir motoru bende motoru çok kullanıyorum senin yazdığın şeylerin hepsini yapmaya başlıyordum hava atmaya çalısıyordum ama 2 günde üst üste 2 kaza gördüm birisi abimin arkadasıydı ehliyet yok kullanmayı bilmiyordu biri ise komsumuzun oğluydu ve 10 yasında ki kardesini gezdirmeye çıkmıstı bizim evin onunde 4 yol var bu dört yolda ikiside kontrolsüz çıktı ve birbirlerine girdiler onlara bişey olmadı olan küçük kıza oldu kız beyin travması geçirdi ben bunları gördükçe motorumu daha dikkatli kullanmaya basladım arkadaslarım var yarısalım diyorlar ama ben yapmam diyorum artık akıllandım 4 yollarda bos olsa bile mutlaka duruyorum ehliyetim yok ama sürmekten kendimi alamıyorum ama düzgün kullanıyorum köydeki çocuklar caddede hep tek teker gidiyorlar sayısız kaza yaptılar ama hala akıllanmadılar ben onlar gibi olmak istemiyorum yasım doldumuda hemen ehliyetimi alacağım saygılar...

  17. #277

    Üyelik
    18 Ekim 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mondial 50 hc
    bende motor kullanmaya yeni başladım ve motom 50cc

  18. #278
    ysn17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2010
    Şehir
    Çanakkale/Biga
    Motosikleti
    motoranTorro 100 - Mtr 125
    Çok iyi Ve Çok güzel bir yazı,paylaşım olmuş mutlak okunması gerekir !!! Bilgi için teşekkürler ;)

  19. #279
    ensar007x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2010
    Şehir
    antalya/manavgat
    Motosikleti
    yamaha dt 125r ybr 125/3
    Skullhunter kardeşim çoook saol paylaşım için inşallah herkez bole duyarlı olur
    yamaha ybr 125 +75.000 km
    **dede** derki azraili gıcık etmek ıstıyorsan kask tak

  20. #280

    Üyelik
    08 Mart 2011
    Şehir
    İzmit-Catania
    Motosikleti
    Bisiklet
    Motorsiklete yeni başlayacak olan birisiyim. Önceden motorlu hiç bir asfalt taşıtı kullanmadım. Almak istediğim motor 222 kiloluk bir motor. İlk sayfadaki yazıya göre yeni birisi olarak bu ağırlıktaki bir motoru almamam lazım. Ama 70-80 kilo ağırlığındaki bir bisikleti uzun yollar boyunca, pek çok yol koşulunda idare etmiş birisiyim. Yakında yapmayı planladığım bir bisiklet turunda bisikletimin ağırlığı 100 kiloya yaklaşacak. Yaklaşık 3000 kilometre boyunca 100 kilo ağırlığındaki bisikleti türlü rampalarla dolu bir coğrafyada idare etmek durumunda kalacağım. Bisikletin motorsikletten çok farkları var biliyorum ama ikisi de iki teker olduğundan alışma sürecimin nispeten kolay olmasını bekliyorum. Sütten ağzım yandığı için bisiklette yüksek hızlara çıkmıyorum. Bisikletimle bir gece yarısı Kandıra-İzmit karayolunda 60 km/h ile giderken düşmüştüm. O düşüş anımdaki düşüncelerimi unutamıyorum.. "Hapı yuttuk.. Düşüyorum.. Anneme ne diyeceğim şimdi. Umarım bana bir şey olmaz" diye düşünüyordum (hafızam güçlüdür). Gerçekten de inanılmaz derecede şanslıydım ve eve bisiklet sürerek, ciddi bir yaralanma yaşamaksızın ulaşmış oldum.

    Dolayısıyla artık hızdan korkuyorum. 400 cclik bir motor bana fazla. 120 km/h yi geçmeyi kesinlikle düşünmüyorum. Doğal ömrümün sonuna kadar iki teker üzerinde olmak istiyorsam hızdan uzak durmalıyım. Çok heyecanlı birisi olduğumdan, özellikle kafeinli içecekleri (çay, kahve) fazla tükettiğim zamanlarda 40 km/h' yi geçince ansızın heyecanlanabiliyor ve bisikletin kontrolünü kaybetme şansı yakalıyorum. Motorsiklet, bisikletten daha tehlikeli olduğundan bu ani heyecanlanmalarım çok daha fazla tehlike yaratabilir. Motoru şehir içi ağırlıklı kullanmayacağım. Bu yüzden uzun yola yatkın bir motor olması gerektiği için Burgman AN400 düşünüyorum. Hız meraklısı olmadığımdan bilmem kaç bin kilometre sonra daha yüksek cclik bir motora terfi etmeye hiç niyetim yok. Şehir içlerinde ve çok kısa mesafelerde bisiklet, motorsikletten daha avantajlı. Bir keresinde bir Burgman üzerinde yolcu olarak bulunmuştum. Bir motorsikleti kullanmak, tam yüklü bir tur bisikleti ayak gücüyle değil, motor gücüyle idare etmeye benziyor şeklinde düşünmüştüm o binişimde.

    Boş bisikleti kullanırken ertesi gün yüklenip yola çıkarken o yüke alışmam 1 günlük sürüş kadar (120-160 klm) kadar sürüyor. Aynı şekilde yükü bırakıp boş bisikleti sürmeye başlayınca boş bisiklet bir acayip geliyor. Bisikletin bütün ayarları kaçıkmış gibi, sürekli yalpa yapıyor gibi oluyor. Ama ağır bir iki tekeri sürmenin tadına doyum olmuyor. Kendimi daha güvende hissediyorum.

    Hızı yapacak yer var, yapmayacak yer var. İçimden gelirse hız yapıyorum. Tabi o hız boş bisikletle bile artık 60 km/h' yi nadiren geçiyor. 70 kiloluk bisikleti yokuş aşağı idare etmek, yavaşlatmak gerçekten zor oluyor. Islak havalarda yokuş inerken tecrübeli olmama rağmen tırs tırs ediyorum. Frene basmassam aşırı hızlanacak (bu ağırlıkta bir bisiklet teorik olarak uzun bir düz inişte rahatça 80-100 km/h' yi görebilir, tabi o son görüş olabilir), frene çok sık basarsam kaliperler ve rotorlar aşırı ısınıp frenleme kabiliyetini yitirecek. Gerçekten çok dikkatli olmak gerekiyor.

    Tur yüküyle yüksek eğimli ve uzun rampalarla dolu dağ yollarını rahatça aşmak için 400 cclik bir motoru tercih etmek istiyorum. Umarım motora geçebilir ve sorun yaşamadan alışma sürecini geçirir ve doğal ömrümün sonuna kadar iki tekerli araçlar üzerinde yollar yapmaya devam ederim.

    Yazdıklarım motor konusu dışına çıkıyor ve ukela birisi gibi görünüyor olabilirim, bu yüzden kusura bakmayın lütfen.

    Güzel günler dilerim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler