Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
15. sayfa BirinciBirinci ... 5131415

Yeni Başlayacaklara Hitaben

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #281
    abolgi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CBF 150 (GRİ)
    Alıntı bbkayalar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorsiklete yeni başlayacak olan birisiyim. Önceden motorlu hiç bir asfalt taşıtı kullanmadım. Almak istediğim motor 222 kiloluk bir motor. İlk sayfadaki yazıya göre yeni birisi olarak bu ağırlıktaki bir motoru almamam lazım. Ama 70-80 kilo ağırlığındaki bir bisikleti uzun yollar boyunca, pek çok yol koşulunda idare etmiş birisiyim. Yakında yapmayı planladığım bir bisiklet turunda bisikletimin ağırlığı 100 kiloya yaklaşacak. Yaklaşık 3000 kilometre boyunca 100 kilo ağırlığındaki bisikleti türlü rampalarla dolu bir coğrafyada idare etmek durumunda kalacağım. Bisikletin motorsikletten çok farkları var biliyorum ama ikisi de iki teker olduğundan alışma sürecimin nispeten kolay olmasını bekliyorum. Sütten ağzım yandığı için bisiklette yüksek hızlara çıkmıyorum. Bisikletimle bir gece yarısı Kandıra-İzmit karayolunda 60 km/h ile giderken düşmüştüm. O düşüş anımdaki düşüncelerimi unutamıyorum.. "Hapı yuttuk.. Düşüyorum.. Anneme ne diyeceğim şimdi. Umarım bana bir şey olmaz" diye düşünüyordum (hafızam güçlüdür). Gerçekten de inanılmaz derecede şanslıydım ve eve bisiklet sürerek, ciddi bir yaralanma yaşamaksızın ulaşmış oldum.

    Dolayısıyla artık hızdan korkuyorum. 400 cclik bir motor bana fazla. 120 km/h yi geçmeyi kesinlikle düşünmüyorum. Doğal ömrümün sonuna kadar iki teker üzerinde olmak istiyorsam hızdan uzak durmalıyım. Çok heyecanlı birisi olduğumdan, özellikle kafeinli içecekleri (çay, kahve) fazla tükettiğim zamanlarda 40 km/h' yi geçince ansızın heyecanlanabiliyor ve bisikletin kontrolünü kaybetme şansı yakalıyorum. Motorsiklet, bisikletten daha tehlikeli olduğundan bu ani heyecanlanmalarım çok daha fazla tehlike yaratabilir. Motoru şehir içi ağırlıklı kullanmayacağım. Bu yüzden uzun yola yatkın bir motor olması gerektiği için Burgman AN400 düşünüyorum. Hız meraklısı olmadığımdan bilmem kaç bin kilometre sonra daha yüksek cclik bir motora terfi etmeye hiç niyetim yok. Şehir içlerinde ve çok kısa mesafelerde bisiklet, motorsikletten daha avantajlı. Bir keresinde bir Burgman üzerinde yolcu olarak bulunmuştum. Bir motorsikleti kullanmak, tam yüklü bir tur bisikleti ayak gücüyle değil, motor gücüyle idare etmeye benziyor şeklinde düşünmüştüm o binişimde.

    Boş bisikleti kullanırken ertesi gün yüklenip yola çıkarken o yüke alışmam 1 günlük sürüş kadar (120-160 klm) kadar sürüyor. Aynı şekilde yükü bırakıp boş bisikleti sürmeye başlayınca boş bisiklet bir acayip geliyor. Bisikletin bütün ayarları kaçıkmış gibi, sürekli yalpa yapıyor gibi oluyor. Ama ağır bir iki tekeri sürmenin tadına doyum olmuyor. Kendimi daha güvende hissediyorum.

    Hızı yapacak yer var, yapmayacak yer var. İçimden gelirse hız yapıyorum. Tabi o hız boş bisikletle bile artık 60 km/h' yi nadiren geçiyor. 70 kiloluk bisikleti yokuş aşağı idare etmek, yavaşlatmak gerçekten zor oluyor. Islak havalarda yokuş inerken tecrübeli olmama rağmen tırs tırs ediyorum. Frene basmassam aşırı hızlanacak (bu ağırlıkta bir bisiklet teorik olarak uzun bir düz inişte rahatça 80-100 km/h' yi görebilir, tabi o son görüş olabilir), frene çok sık basarsam kaliperler ve rotorlar aşırı ısınıp frenleme kabiliyetini yitirecek. Gerçekten çok dikkatli olmak gerekiyor.

    Tur yüküyle yüksek eğimli ve uzun rampalarla dolu dağ yollarını rahatça aşmak için 400 cclik bir motoru tercih etmek istiyorum. Umarım motora geçebilir ve sorun yaşamadan alışma sürecini geçirir ve doğal ömrümün sonuna kadar iki tekerli araçlar üzerinde yollar yapmaya devam ederim.

    Yazdıklarım motor konusu dışına çıkıyor ve ukela birisi gibi görünüyor olabilirim, bu yüzden kusura bakmayın lütfen.

    Güzel günler dilerim.
    arkadaşım öncelikle bisiklete binip binmediğini yada ağırlık konusunda fikir sahibi olup olmadığını anlamaya çalıştım yazınızı okurken. bende bisikletçiyim ve uzun turlara çıkarım. izmir - fethiye arasında tekerimin değmediği yer kalmadı desem yeridir. gökova körfezinden köyceğiz gölü çevresine kadar. son çıktığım 10 günlük turda bile pekçok gereksiz şey alamama rağmen yanıma yedek sularımla , çadırdan mata, uykutulumuna yedek ayakkabılara vs vs vs yüklüydü trek 4300ümde. ağırlık 40-45 kilo civarındaydı. 40ı geçince heyecanlanıyorum diyorsun 400cc makinadan bahsediyorsun. elceğizin altında o güç dururken hız yapmayacağına eminsin. kendinizi avutmayı bırakın motor almayı düşündüğünüzde ciddi bir motor eğitimi alın. gücün ne olduğunu anlayın sonra yorum yapın. unutmadan bide bisikletinizi tartın eğer 70-80kg geliyorsa ağırlık ( yüklü iken bile siz üstünde değilken) o bisikleti hemen değiştirin hafif bir makina alın, dizlerinize yazık.
    Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #282
    bbkayalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2011
    Şehir
    İzmit-Catania
    Motosikleti
    Bisiklet
    Alıntı abolgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım öncelikle bisiklete binip binmediğini yada ağırlık konusunda fikir sahibi olup olmadığını anlamaya çalıştım yazınızı okurken. bende bisikletçiyim ve uzun turlara çıkarım. izmir - fethiye arasında tekerimin değmediği yer kalmadı desem yeridir. gökova körfezinden köyceğiz gölü çevresine kadar. son çıktığım 10 günlük turda bile pekçok gereksiz şey alamama rağmen yanıma yedek sularımla , çadırdan mata, uykutulumuna yedek ayakkabılara vs vs vs yüklüydü trek 4300ümde. ağırlık 40-45 kilo civarındaydı. 40ı geçince heyecanlanıyorum diyorsun 400cc makinadan bahsediyorsun. elceğizin altında o güç dururken hız yapmayacağına eminsin. kendinizi avutmayı bırakın motor almayı düşündüğünüzde ciddi bir motor eğitimi alın. gücün ne olduğunu anlayın sonra yorum yapın. unutmadan bide bisikletinizi tartın eğer 70-80kg geliyorsa ağırlık ( yüklü iken bile siz üstünde değilken) o bisikleti hemen değiştirin hafif bir makina alın, dizlerinize yazık.
    Bisikletimin 70-80 kiloluk hali bu. Romörksüzken 15 civarı çekiyor. Romörk ağırlığı boşken 5.8 kilo. Yüklü romörk 30-40 kiloya çıkıyor. Yan çantaların her biri 7 kilo civarı. Uyku tulumu, mat, çadır 5 kilo civarı. Bisikletin üstündeki su ve gidon çantası da toplamda 4-5 kilo. Bütün bu rakamları toplayınca 70 kilo civarı çıkıyor. Ön tarafa da iki çanta aldım. Onlar da toplamda 10 kilo civarı ağırlıklı olacak.

    Aşağıdaki fotoğraf blogger tabanında olduğu için görünemeyebilir. Görünmüyorsa lütfen söyleyin.

    İyi akşamlar.


  3. #283
    abolgi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CBF 150 (GRİ)
    Alıntı bbkayalar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bisikletimin 70-80 kiloluk hali bu. Romörksüzken 15 civarı çekiyor. Romörk ağırlığı boşken 5.8 kilo. Yüklü romörk 30-40 kiloya çıkıyor. Yan çantaların her biri 7 kilo civarı. Uyku tulumu, mat, çadır 5 kilo civarı. Bisikletin üstündeki su ve gidon çantası da toplamda 4-5 kilo. Bütün bu rakamları toplayınca 70 kilo civarı çıkıyor. Ön tarafa da iki çanta aldım. Onlar da toplamda 10 kilo civarı ağırlıklı olacak.

    Aşağıdaki fotoğraf blogger tabanında olduğu için görünemeyebilir. Görünmüyorsa lütfen söyleyin.

    İyi akşamlar.

    römork rahatlatır sizi ama arkadaşım o kadar ağır ne taşıyacaksın yanında yaw? olmazsa olmazın 5 kilo kadar tulum-mat-çadır-5litrede su taşı- kıyafetler o kadar ağır olmaz . ynede tavsiye hafiflet o bisikleti dizlerine yazık.

    motor düşündüğündede ciddi bir eğitim kurumuna git motor eğitimi al. bu arkadaş tavsiyesidir. herkes bişey söyler ( banada cbf 150 yi napacan 2 günde sıkılacaksın neden aldın bisiklet gibi bişey , pizzacılıkmı yapacan, kuryeciliğemi başlayacaksın vb bi ton laf geliyor) . kursa gitmeden önce v strom 650 düşünmeye başlamışken kurtan sonra cbf 150 yeter dedim. eğitim 150cc ile verilmişti ardından 500cc liklere bindik. bacaklarımın arasındakigüç beni korkuttu.
    bisiklet sürerken ürettiğiniz güç ile almayı düşündüğünüz motorun gücünü kıyaslayın , motorun bisikletle 2 teker olması dışında fazla benzerliği yok arkadaşım.
    Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]

  4. #284
    bbkayalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2011
    Şehir
    İzmit-Catania
    Motosikleti
    Bisiklet
    Bir aylık bir turda çok fazla şey gerekiyor. Giyimle başlıyor, bisiklet tamir takımıyla devam ediyor ve onlar dışında bana bir aylık sürede ne lazımsa taşınıyor. İlk yardım seti, elektronik cihazlar ve şarj cihazları v.s v.s v.s........ Keşki sadece bir sırt çantasıyla böyle yollar yapılabilse. Ama onun için muazzam bir maliyet gerekir. Ne kadar azaltmaya çalışsam da yüküm azalmıyor. Bir zamanlar izciyken iki günlük kamp için 80 litrelik çantayı dolduruyordum. Şimdi yine iyi zamanım

    Motor eğitimi kesinlikle şart. 32 beygirlik bir cihazı kontrol etmek ilk başta o kadar kolay olmayabilir. Sağlıklı bir sürüş hayatı için motor konusunda tecrübeli kişilerden iyi bir eğitim almam gerekiyor. Bisiklette düz yolda zorlasam zorlasam, rüzgâr arkada olunca (boş bisikletle) en fazla 50 km/h yapabiliyorum. Fakat 32 beygirlik bir motorla istesem 180 yapma şansım bile var, ama o şansı kullanma niyetim yok. 50 ile bisikletten düşmek ile 180 le giderken motordan düşmek arasında büyük farklar olacağından hız yapma düşüncem bulunmamakta. Genel manada motorsiklet kullanmak, bisiklet kullanmaktan daha tehlikeli olduğundan güvenli sürüş eğitimi almak büyük önemi taşıyor.

    Dizler evet bazen (özellikle dik ve uzun yokuşlarda ve bozuk yollarda) çok zorlanıyor. Ama beden alışıyor. Çok zorlamadıkça problem olmuyor çok şükür.

    Teşekkür ederim.

  5. #285
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    benim en merak ettiğlm konu şu herkesin altında 180 rahat görecek arabalar varken onlar basmıyorda motosiklet 180 görünce mi basıyor yani nedir bu insanlardaki anlayış çözemedim kaldı ki şehirler arası yolda motosiklet için hız sınırı 80 iken bile nedir bu hız merakı anlamadım aynı yolu gidiyorsun sonuçta etrafı izleyerek gitmek varken neden?

  6. #286
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    Güncellenme zamanı gelmiş.
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...

  7. #287
    gince - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2012
    Şehir
    Adana
    çok güzel ve bılgı dolu bır yazı kutlarım ve tesekkur ederım paylastıgın ıcın

    bu siteye uye oldum neden derseniz çok güzel yazılar var bılgı amaclı cok sey ogrendım dıyebılırım yenı motora baslayacagım ve buradan cok bılgı ogrenmek ıstıyorum ve arastırma ıcerısındeyım 1 eylulde sınava gırdım yazılı sınavdan gectım sımdı uygulamalı sıvav var
    hıc tecrubem yok hıc motorsıklet surmedım en son elektrıklı bısıklet surdum oda 10km kadar bıseydı sanırım ve aklımda ybr125 cbf 150 rtr150 var bunlardan bırının ıkıncı elını dusunuyorum
    burada anlatılanları bır cırpıda okudum cok dıkkat ısteyen bırsey ve ıcımde oyle bı ıstek varkı bunu anlatamam motorsıklet kullanmak bır tutku oldu bende ve bunu yuksek cclı motorlarla baslayarak kendımı tehlıkeye atmak ıstemıyorum
    amacım ısımden evıme evımden ısıme gıtmek arada sırada cevre yerlerde gezıntı yapmak umarım bu sıtede yazılanları ve ta
    vsıyelerı uygulayarak guzel gunlerde kullanırız

  8. #288

    Üyelik
    17 Haziran 2013
    17 yaşındayım ve motora karşı ilgimv ardı. Siteyi görüp üye oldum ve bu ayzıyı görünce uzun olmasına rağmen okudum gerçekten önümü açtınız... çok teşekkür ederim ...

  9. #289
    Uğur Gündüz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2013
    Şehir
    Mersin-Konya
    Motosikleti
    askerden sonra olacak
    Askerliği yapıp gelene kadar 125-150 taş patlasa 250 lik kullanırım ki askerliğime daha 4 sene var :D

    Önce bi kendimizi küçük cc lerde geliştirip sonra büyüklerine geçmekte yarar var gerek 600 cc lerde gerek 1000 cc lerde gazı biraz açtınmı nasıl gittiğini sürmesemde etraftan geçenlerde görüyorum zapdetmesi çok zor motorlar en güzel Yamaha YBR 125 ESD

  10. #290
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Alıntı Metela adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkürler yazı için,
    motora 500cc ile başladım, aslında bisikleti uzun süre kullandığım ve denge konusunda kendime güvendiim için, bide etrafımın "evet kullanırsın problem olmaz" dediği için aldım,aslında çok yanlış bi durum bence hiç kimse hiç kimseyi etkilememeli,
    arkadaşlarım, bunların içinde çok iyi deneyimleri olan galiba daha önce biraz motor kullanışımı görmüşlerdi bu nedenle problem olmaz demiş olabilirler ama hata, biraz motorla gezmişliim vardı ama çok az bi tecrübeydi
    sonuçta, kendime güveniordum ama dikkatli olacaımıda kendi kendime söledim yaparım dedim, ehliyetimi ve mont ile kaskımı aldım, ancak hayatın gerçekleri karşıma çıktı ve olmadık bi anda kazayı yaptım, arka frene yüklenip makinayı devirdim hızımda 40-50 civarı idi, kendimi sakatladım (bileğimi burktum), neticede ucuz atlattım ve düzeldim, ancak o 180 kiloluk demiri cidden kontrol etmenin deneyim gerektirdiini anladım, artık aldıım bu makinayı (değiştirme şansım şu an için yok) elimden geldiince tecrübe etmeye çalışıorum, bence hata yaptım daha küçük cc li bi motorla başlamalıydım, şu anda güvenliimi arttırdım mümkün olduunca gereksiz şeyler yapmamaya çalışıorum, yağmurda kullanma konusunda çok dikkatli olmam gerektiini tecrübe ederek anladım, dizlik ve eldivenimi aldım, ilerde kevlar bi pantolon yada iyi bi tulum alacaım, ve bu motoru deiştirirsem aynı hacimde ya da düşük hacimde almayı bu yazıdan sonra aklıma koydum, teşekkürler yazı için, umarım benim yaptıım hataları başka arkadaşlar yapmaz
    bu ve bunun gibi yazılara bakıp ellerinden geldiince kendilerini bilinçlendirirler, saygılar.
    yazıyı yıllar sonra yine okudum ve yukarıda yazdığım gibi kendime verdiğim sözü tuttum ya aynı cc ya da daha düşüğü dedim ve şuan 200 lük scooter kullanıyorum, toplamda km deneyimim 50 bin km yi geçti daha da yolu var, 2 sene motora ara verip yüksek cc başlamamak gerektiği dersi önemli deneyimde önemli bir etken...

  11. #291

    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT 09 Tracer, SYM Fiddle II
    500 CC'lik motorla, YBR ile yaptığım sekizleri yapamadığımı anladığım anda hafif motor almam gerektiğini anladım. Pişman değilim.

  12. #292

    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BURGMAN UH 200
    Bende drag star ile başlamayı düşünen kitledendim ama gerek mali durum gerekse başka etkenler sayesinde 150 cc cbf 150 aldım. Ülkemiz şartlarını (trafik, öküz sürücüler, yol!) görünce iyi ki bunu almışım diyorum.
    Hız dersen 100 km ye çıkıyor, ekonomik, hafif, kontrolü kolay e daha ne olsun.
    Hergün 70 km otoban üzerinde işe gidip gelirken kullanıyorum. En az 1 yıl kullanıp ondan sonra büyütebilirim belki. Bu arada fırsatını bulduğum an honda eğitimlerine de gitmeyi düşünüyorum.

  13. #293

    Üyelik
    06 Temmuz 2014
    Allah razı olsun dedim direk yazının bitiminde inşallah arkadaşlarımızda okurda bir nebze olsun kendilerine ders çıkarırlar kendi adıma teşekkür ediyorum..

  14. #294

    Üyelik
    13 Ağustos 2014
    Şehir
    Ankara
    Gideceğin yere daha rahat gidiyorsun, yorulmuyorsun, etrafını görme fırsatlarını kaçırmıyorsun.
    bende henüz ilk ayımı yaşıyorum motorla alırken hız meraklısı değildim sadece rahatlamak ve dediğiniz gbi etarfı daha iyi görebilmek için aldım. sürdüğümde zevk alıyorum.

    yazınız gerçekten faydalı umarım alanlacaklar okurlar

  15. #295
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    noktası virgülüne kadar haklı üstad. freewind i görünce de tüylerim diken diken oldu :D saygılar

  16. #296

    Üyelik
    30 Kasım 2014
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    kuba 100 cup
    s.a arkadaşlar aranıza yeni katıldım daha önceden motosiklet kullanmadım ve 2 hafta önce cup 100cc motor aldım kafamı karıştıran soru var bu motoru aldım ben ama aldığım kişi 2012 yılında sıfır almış bayiden motoru plaka rusat çıkarmamış 2000km de evrakları tam ben bu motora plaka rusat çıkarıcam bana ne kadar paraya mal olur cezası varmı bu davanın ilgilenirseniz sevinirim.

  17. #297

    Üyelik
    18 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CF MOTO 250 NK - 2019
    Çok harika bir yazıydı. Paylaşım için teşekkürler.

  18. #298
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Tesadüfen okıduğum ilk yazı bu idi bu forumda ve hemen üye oldum.
    Günlerce üzerine düşündüğüm bir yazıdır..
    Emek verenlerin yüreğine sağlık..


    BLUE MOTOR
    Hero Motosiklet
15. sayfa BirinciBirinci ... 5131415

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler