Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Uzun yol rehberi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Uzun yol rehberi az sonra da yanınıza almanız gerekenler listesini göndericem ;)

    1.Limitlerinizi bilin ve seyatinizi ona göre planlayın..
    Eğer hayatınızda yaptığınız en uzun mesafe 500 km. ise, 800 kilometrelik bir yolculuğu aklınızdan bile geçirmeyin. Günlük kapasiteniz 500 km. de olsa 1500 km. de olsa yol uzadıkça sonraki günlerin performansı düşer. Unutmayın ki en tehlikeli zaman 3 ve 7. günler arasında kalan zamandır. En doğrusu bu zaman diliminde performansınızın %65’i kadar yol yapmayı planlamaktır. Aynı zamanda yola çıkmadan önce planladığınız zamanlamanın gerisinde kalma riskini düşünerek en az 1-2 alternatif rota fikriniz olmalı.

    2. Yüksek hızları unutun.
    Yüksek süratlerin ve uzun mesafe yolculuklarının ortak noktaları çok azdır. Ana yollardan uzak duran ve sakin kullanan bir sürücü otobanda hız rekoru kırmaya çalısan bir sürücüden daha fazla yol katedebilir, aynı zamanda manzaranın ve virajların tadını çıkarabilir. Bunu yanında süratin, benzinci aramak için harcanan daha fazla zaman anlamında sarfiyata, rüzgara karşı boğuştuğunuz için yorgunluğa ve belki de bir hız cezasına neden olacağını da unutmamak gerekir.

    3. İlaçlarınızı ve kahve stoğunuzu evde bırakın..
    En basit şekilde, ilaçlar ve diğer uyarıcılar işe yaramazlar. Eğer dikkatinizin devamını sağlamak için kahve, kola ya da başka bir uyarıcı ihtiyacı hissediyorsanız, o gün için sürüşü sona erdirmenin ciddi bir uyku çekmenin vakti gelmiştir.

    4. Motorunuzu yolculuğa hazırlayın.
    Lastikleriniz, zinciriniz, motor yağınız gibi elemanlar yola çıkmadan önce mümkün olan en iyi şartlarda bulunmalıdır. Aksi halde yolda başınıza gelecek bir sorun size oldukça fazla zamana ve hatta belki evinizde halledebileceğinizden daha pahalıya malolacaktır.

    5.Yolculuktan hemen önce akseuar temin etmekten kaçının.
    Yeni kaskınızın rahat olmadığını veya yeni yağmurluğunuzun su geçirdiğini öğrenmek için yolculuk çok iyi bir tercih değildir. Bunun gibi aksesuarlarınızı daha önceden deneyin ve yolculuk sırasında macera yaşamayın.

    6. Yola çıktığınızda hazır olun. Yolda alışveriş ile vakit kaybetmeyin..
    Mutlaka bir check list yapın ve yola çıkmadan önce kontrol edin. Yoksa çok değerli sürüş veya dinlenme zamanınızdan çalmak durumunda kalırsınız

    7. Yaşamak istiyorsanız, kamyonlardan uzak durun.
    Kamyonlar uzun ve büyük araçlardır. Direksiyonlarındaki ufak oynamalar ile arka kasasının oldukça büyük hareketler yapmasına neden olur. Kamyon şöförleri arkalarında kendilerini takip edenlerden rahatsız olurlar. Bu rahatsızlık dikkatlerinin dağılmasına ve size çarpmalarına yol açabilir. Ayrıca ağır yük taşıdıkları için lastik patlatmaları, kasasından bazı şeylerin dökülmesi veya fırlaması çok olağandır. Yakınınızda patlayan bir lastik veya dökülen bir şey ölümünüze yol açabilir. Ayrıca kamyonun arkasında seyrederseniz, önünüzü göremeyeceğiniz için kamyonun ani bir fren yaptığını ancak arkadan ona çarptığınızda anlarsınız.

    8. Hiçbir zaman durabileceğinizden daha hızlı gitmeyin.
    Ağır bir sis içinde şehirlerarası bir yolda seyahet ettiğinizi düşünün. Aniden sol şeritte duran bir araba görüyorsunuz. Çarpmadan önce durabilirmisiniz? Benzer bir örnek açık hava için de geçerlidir. Viraja sadece 20 km. daha hızlı girerek ilersini görememe ve 6 ay hastanede yatma riskini alırmıydınız? Bu şekilde düşünerek ertesi gün yaşıyor olmanızı sağlayabilirsiniz.

    9. Daha hızlı gitmek için durmayı öğrenin.
    Kendinizin yolda hangi hız aralığında motor kullandığını bilmelisiniz. Eğer süratiniz bu ortalamanın altına düşüyorsa mola vermenin vakti gelmiştir. Belki biraz uyuyabilir veya kısa bir yürüyüş yaparak bacaklarınızı ve kaslarınızı yumuşatabilir ve beyninize oksijen pompalayabilirsiniz.

    10. Ne zaman durmanız gerektiğini bilin!
    Bir saniye için bile gözünüzün kapandığını hissederseniz hemen en yakın yere çekin ve dinlenin. Eğer bir türlü istediğiniz sürata ulaşamıyor veya devamlı olarak hız kaybediyorsanız uykunuz gelmiş demektir. Aynı şekilde sinyalleri açık unutmak veya benzincide durup durmamak konusundaki kararsizliklar hep yorgunluk belirtileridir.

    11. Doğru bir psikolojik durumda olun.
    Yağmur, sıcak, soğuk gibi özellikle yolda olmaktan hoşlanmadığınız durumlarla karşılaşırsanız yola çıkmayın. Çünkü bu durumda negatif elektrikle başlayacağınız yolculukta yola konsantre olmak yerine hep içinde bulunduğunuz duruma kanalize olacaksınız. Bu yolculuk için tehlikeli bir durum yaratabilir.

    12. Akıllıca toplanın ve gerekli kişisel eşyaları el altında bulundurun.
    Güneş gözlüğü, kremler, lens suyu, fener, lastik basıncını ölçtüğünüz aleti, haritanızı ve diğer gerekli malzemeyi el altında bulundurun. Bunlara ihtiyaç duyduğunuz anda ulaşamazsanız, kullanamazsınız. Haritasızlık nedeniyle yolunuzu kaybederseniz değerli zamanınız kaybolur, veya güneş altında yanmış bir kafaya asla kask takamazsınız. Ruhsat, sigorta gibi gerekli evraklarınızı ise güvenli ve sudan korunaklı bir şekilde tutmalısınız

    13. Benzin ve yemek molalarını ayırın.
    Benzin aldıktan sonra (kendi başına küçük bir mola) soyunup yolun karşısındaki lokantada yemek yemek ile 50 km ilerdeki lokantada yemek arasında zamansal bir farklılık olmayacaktır. Sonuç olarak elde edeceğiniz 1 tanesinin zamanı karşılığı 2 mola.

    14. Benzine, ihtiyaç duymadan alın.
    Benzin alma şansınız varsa kullanın. Daha sonra benzininiz çok azalırsa aramak için kaybedeceğiniz zaman daha fazla olacaktır.

    15. Yağmurlukarınızı, yağmur yağmadan giyin.
    Eğer yarım depodan daha az benzininiz varsa niye hem benzin almak hem de yağmurluklarınızı giymek için durmuyorsunuz. Bu hem çabuk hem de guvenli bir yoldur. Yağmur yağarken yol kenarında giyinmeye çalışırsanız yarım metre ötenizden süratle geçen ve yerden kalkan su yüzünden sizi görmesi engellenecek olan arabalarla mücadeleederek büyük bir risk alırsınız.

    16. Lastik tamir seti taşıyın ve nasıl kullanacağınızı bilin.
    Mutlaka bir lastik tamir kiti taşıyın ve nasıl kullanılacağını bilin. Eğer bu konuda daha önceden pratik yapmazsanız yolda başınız derde girerse hem çok zaman kaybedebilir hem de bu uğraşınız sonuçsuz kalabilir.

    17. Takım çantanızı genişletin.
    Birçok motorsikletin takım çantası yetersizdir. Bu takımları bir rehber gibi kullanarak kaliteli malzemelerle genişletin ve bir de dijital bir voltmetre edinin.

    18. En az 2 litre su taşıyın.
    Su stoğunuz 2 şekilde bulunmalıdır. 1. El altında içme suyu olarak, ve 2 acil durumlar için. Kendinize bir iyilik yapın ve acil durumlar için ayırdığınız suyu hemen ulaşamayacağınız bir yerde saklayın. Böylece gerçekten ihtiyaç duyduğunuzda orda olur.

    19. Sıkıntıdan kurtulmayı öğrenin.
    Sıkıcı yollarda bir walkman çok işe yarayabilir. Depo üstü çantada yolda atıştırmak üzere tatlı şeyler taşımak hep çalışan bir yoldur. Ayrıca ekşi bir limon suyu damlası bir anda şok etkisi yapacak ve sizi biraz daha idare edecektir.

    20. Bir çekici servisine dahil olun.
    Sigortanızın bir arıza durumunda sizi ve motorunuzu bulunduğunuz yerden kurtaracak fasiliteleri olmasına dikkat edin. Bu olmazsa mutlaka bu tip servisler veren kuluplere üye olun.

    21. Sağlıklı yiyecekler yiyin.
    Fast Food ve uzun yol yolculukları kötü bir kombinasyondur. Sabahları yulaf gibi tahıl tarzı yiyecekler yada tostla birlikte 1 yumurta iyi bir seçimdir. Tereyağından uzak durun. Öğle yemeği hafif ama sağlıklı bir şekilde yapılabilir. Akşam yemeği ise mutlaka salata ve makarna gibi karbonhidratlı bir yiyeceği kapsamalıdır. Unutmayın; “Doğrusunu yiyemiyorsanız hiç olmazsa hafif yiyin.”

    22. Günün doğru zamanlarında yemek yiyin.
    Standart iş temponuzun psikolojisinden kurtulmak için haftasonu erken, haftaiçi geç kahvaltı ediniz. Akşam yemeklerinin geç sayılmayacak saatlerde yenmesi gerekmektedir. Uzun bir yolculuk gününün sonunda geç yenilen bir akşam yemeği beraberinde rehaveti getirecektir. Bu da hemen uyku dolayısıyla ertesi sabah zinde olmayan bir vucüt anlamına gelir. Öğle yemekleri için kalabalık olmayan yerler seçilmelidir. Bu çok değerli zamanınıza mal olabilir. Eğer başka şansınız yoksa akıllıca davranarak ve önce siparişinizi vererek gerekli telefonları etme, motoru kontrol gibi rutin işlerinizi bu bekleme süresinde halledebilirsiniz.

    23. Şehir sınırlarını geçerken dikkatli olun.
    Genellikle yollar belediyelerin sorumlulukarındadır. Yani her 50 km.’de bir farklı bir belediyenin sınırına girebilirsiniz. Bu da değişik mühendisler ve farklı metodlarla inşa edilmiş yollar demektir. Bu sınırları geçtiğinizde dikkatli olun. Asfalt kalitesi, yol işaretleri, trafik işaretleri gibi şeyler değişmis olabilir. Bu sizin sürüş stilinizi etkileyecektir.

    24. Bir elektrikli battaniye kullanın.
    Üşümek için sıcak bir günün ardından güneşin batması veya yağmurlu bir havada sürüş yeterlidir. Böyle durumlarda elektrikli battaniye hayat kurtarabilir.

    25. Bir cep telefonu taşıyın.
    Bir cep telefonu ve çekici servisi veren bir sigorta yolda çok işinize yarayabilir.

    26. Ağrı ve acılar için asprin taşıyın.
    Asprin sizin vücut ısınızı düşürür. Ağrılarınızdan dolayı asprin alıyorsanız, vucudunuzu soğutacağını lütfen bilin. Ayrıca asprin pıhtılaşmayı önleyen bir maddedir. Kanayan açık bir yaranız varsa asprinden uzak durun.

    27. Yanınızda vitamin bulundurun.
    Normalde her gün one – a – day tarzı bir vitamin almak önerilebilir. Ancak yaz ve kış sürüşlerinde durumlar çok farklıdır. Doktorunuzun tavsiyelerine uyunuz. Uzun mesafe sürüşlerinde krampları engelleyecek tarzda olan vitaminlere bakın.

    --------------------------------------------------
    Bu yazının kaynağını bilmiyorum, nereden buldum onu da hatırlamıyorum. Eksiği gediği varsa yorumlarınızla tamamlayınız / düzeltiniz lütfen. Kaynağını bilen varsa burada belirtsin lütfen, asıl hakedene ayıp olmasın. Kendisine burada teşekkür ediyorum.."


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    trenox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    burkinefoso
    Motosikleti
    var işte...
    teşekkürler Skullhunter.
    bu sene hepimize çok lazım olacak bilgiler bunlar
    Sözkonusu vatan ise gerisi teferruattır.

  3. #3
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Cok gusel bilgiler ben bir kac bilgi daha eklmek istiyorum izinizle:

    Motorunuzun sigorta , buji ve zincir gibi parcalarinin yedeklerini yaniniza alin.

    Haritada rotanizi belirleyin ve sapak ve kavsaklari liste seklinde yazin bu size haritaya defalarca bakmaktan kurtarir.

    Motorunuzun servis aginin rota uzerindeki yerlerini tespit edin.Olasi bir sorunda en yakin servise ne kadar uzak oldugunuzu bilmek icin.

    Otobanlarda lastik patlama riski daha yuksektir.Yolda kalmayi onlemek icin delik tikayici spreyler vardir onlari alin.Sizi en yakin benzinciye kadar idare edecektir.

    Mutlaka ama mutlaka sari renkli fosforlu yelek giyin.Hem gece hem gunduz fark edilmenizi saglayacaktir.

    Ve en son vardiginizda bizi arayin.Merak etmeyelim diye
    oguzcelik bunu beğendi.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  4. #4
    poseidon_20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2005
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    mondial mt 125
    Skullhunter Çok Saol PaylaŞimin İÇİn TŞk Ederİm
    0 rh(+) Rüzgarın hissetmek ve iki teker üzerinde olmak kadar keyifli ne var şu hayatta

  5. #5
    extacy77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Eğer hayatımda hiç 500km lik bir yoa çıkmamışsam çıkma şansım da ortadan kalkıyor galiba veya 500kmlik yola çıkmışsam hayatım boyunca 800km yapamayacakmıyım Yazı için sağol güzel olmuş
    rogget bunu beğendi.
    [COLOR="Indigo"][/COLOR][B][I]Patatessogan geri döndü[/I][/B]

  6. #6
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Bu yazının kaynağını bilmiyorum, nereden buldum onu da hatırlamıyorum. Eksiği gediği varsa yorumlarınızla tamamlayınız / düzeltiniz lütfen. Kaynağını bilen varsa burada belirtsin lütfen, asıl hakedene ayıp olmasın. Kendisine burada teşekkür ediyorum.."
    Ben de daha önce okumuştum bu yazıyı. Hatırladığım kadarı ile çeviri idi...
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  7. #7
    kivanctf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    2006 Honda Silverwing 600 ABS
    Tesekkurler tek nefeste okudum hepsini ...
    Kıvanç Tüfekçioğlu - İzmir Dikili

  8. #8

    Üyelik
    29 Mart 2006
    Teşekkürler hepinize...

  9. #9
    macrol 500 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2006
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    '05 Kawasaki z750s maviş :)
    teşekkurler abıcım eline saglık
    Kawasaki z750s O Bir Aşk

  10. #10
    bsacak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Yazı içi çok teşekkür ederim, benim gibi yeni motor kullanıcıları için son derece faydalı bir derleme...
    Ancak yanınıza ağrı kesici alacaksanız bu kesinlikle asprin OLMAMALI. Asprin pıhtılaşma sağlayan hücrelerin fonksiyon görmesini engellediğinden, hiç istemeyeceğimiz bir zamanda bizi ve doktorları zor durumlarda bırakabilir.
    Size önerim içinde parasetamol olan jenerik ağrı kesiciler taşımanız ve gerektiğinde kullanmanız.
    Sevgilerimle,

  11. #11
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Skullhunter çok teşekkürler. çook faydalı bilgiler

  12. #12
    obkavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Çekmeköy/İstanbul
    Motosikleti
    google arama motoru :)
    Çok teşekkürler ellerine sağlık

  13. #13

    Üyelik
    20 Mart 2006
    verdiğin güzel bilgiler için teşşekkürler.

  14. #14
    hunterock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Motosikleti
    kanuni seyhan 250 cc
    teşekkürler...
    boşver GÜLÜP geçmeli HAYAT bin KERE başlamaz Kİ....

  15. #15
    kerem-merter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    paylaştıgın güzel bilgilerin için teşekkür ederim saoll

  16. #16
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    helal kardeşim gerçekten cok güzel bilgilerdi bütün arkadaslarımla paylaşıorum hemen

  17. #17
    FutureShock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    XT660Z Ténéré
    Bilgiler için teşekkürler.
    Bakalım ne zaman full tesisat uzun yol yapıcam.

  18. #18
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Asla yolu kısaltmak adına bilmediğiniz yoldan gitmeyin....Unutmayın en kısa yol bildiğiniz yoldur...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  19. #19

    Üyelik
    29 Temmuz 2006
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    Sağolasin Herkes Için Gerekli Bu Bilgiler

  20. #20
    eroldayı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2006
    Şehir
    Turgutlu/Ama Malatyalı
    Motosikleti
    Yoktur
    hepsini tek tek okudum teşekkürler saol saol
    SADAKAT NEDİR BİLMEM KİMSENİN GÖLGESİNDEN GEÇİNMEM HİÇ KİMSEYEDE EYVALLAHIM YOKTUR BU CANI ALLAH VERDİ ANCAK ALLAH ALIR EMİR OLUNDUĞUNDA VAKTİ GELDİĞİNDE KOŞA KOŞA GİTMEK NASİP OLUR İNŞAALLAH


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler