Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Temel Motosiklet Arıza Rehberi 1

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    1-Akü bittiğinde ne, nasil yapilmali?


    Farkinda olmadan farlari açik unuttuysaniz veya başka bir nedenle motorunuz çalişmayabilir. Sorun aküden kaynaklaniyorsa, motoru çaliştirmak için takviye işlemi yapilir. Takviye kablolariyla başka bir aracin aküsünden güç alinarak otomobili çaliştirma yoluna gidilir. Bu işlem sirasinda yanliş takviye yapildiği da olur.

    Doğru takviye nasil yapilir?

    Motorunuzu aküsü boşaldiğinda yapmaniz gereken başka bir aracin aküsünden takviye alarak çaliştirmaktir. Ancak bu işlemi yaparken bazi kurallara dikkat etmeniz gerekiyor.

    - Motor takviye yoluyla çaliştirabilmek için her iki akünün de; ayni kapasitede (Ah/Ampersaat) olmasi gerekiyor. (Bu bilgi akünün üzerinde yazilidir.)

    - Takviye alacağiniz araçla aracinizin temas etmediğinden emin olun. Araçlarin birbirine temas etmesi durumunda, takviye kablolarinin arti uçlari bağlanir bağlanmaz araçlar üzerinde elektrik akimi oluşur. Bu da tehlikelere sebep olabilir.

    - Başka bir motordan takviye alindiğinda, iki aracinda gereksiz lamba ve aksesuarlarini kapatmalisiniz.

    - Takviye kablosunun pozitif (+) ucunu (kirmizi) boş akünün pozitif (+) ucuna, diğer ucuysa takviye alinan aracin pozitif (+) ucuna bağlayin. Kablonun negatif (-) ucunu da (siyah) yükleme aküsünün negatif (-) ucuna bağlayin. Siyah kablonun negatif (-) ucunuysa hareket etmeyen metal bir parçaya veya silindir blokuna tutturun. Kabloyu boş akünün eksi (-) terminaline bağlamayin. Çünkü aküden kivilcim meydana gelmesine neden olabilirsiniz.

    - Bağlantilarin tamamlanmasindan sonra elektrik veren aracin aküsü zayifsa, o aracin motorunu çaliştirin ve motoru çalişir durumda birakin.

    - Motor hemen çalişmadiğinda, boşalmiş olan akünün cereyan alabilmesini sağlamak için birkaç dakika bekleyin ve tekrar deneyin.

    - Daha sonra şarj edilen aracin motorunu da çaliştirin. Motor çaliştiktan sonra, şarj kablolarinin bağlantilarini hemen çözmeyin. Motorun 5 dakika 2000 devirde çalişmasini sağlayin.

    - Takviye kablosunu dikkatle çözün. Bu işlem sirasinda önce negatif (-), sonra da pozitif (+) kablo uçlarini çikarin.

    - Akünüzün şarjinin bitme nedenini bilmiyorsaniz (işiklarin açik kalmasi haricinde) yetkili servisinize gidip şarj sistemini kontrol ettirin.


    Alıntıdır/Devam Edecek...
    ahmetunuver bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Aralık 2016
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    joymax 250, R25 mat gri
    Devamını bekliyoruz mesela sabah kalktık lastiğimiz inmiş, benzinliğe kadar nasıl idare edebiliriz? Varmıdır bir püf noktası 🙄

  3. #3
    sedat karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2017
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    Bmw K1200 gt
    yolda giderken aniden motosiklet stop etti , marş basıyor ama çalışmıyor ise alt taraf şıkır şıkır ise hatimi indirip krank olmaması için dua ediyoruz : şaka bi yana güzel bi konu neden kimse bişiler yazmamış anlamadım. (sanırım daha önce farklı bi başlıkla açılmış olabilir)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)