Sıkıştırma oranı, içten yanmalı bir motorda, silindir hacmi ile yanma odası arasındaki maksimum ve minimum değerler arasındaki orandır.
Yani, bir motordaki bir silindirin ne kadar hava ve yakıt sıkıştırabileceğinin bir ölçüsüdür.
Pistonun, silindir hacminin ne kadarını sıkıştırdığını ölçer.

Motosiklet motorları genellikle yüksek oktanlı benzinle çalışır ve bu nedenle diğer taşıtlara göre daha yüksek sıkıştırma oranları kullanabilir.

Örneğin, motosiklet yarış motorları 15:1'e kadar yüksek sıkıştırma oranlarını kullanabilir.
12:1'in üzerinde sıkıştırma oranlarına sahip motosikletler yaygındır.

Sıkıştırma oranları oldukça değişkendir.
Bir motosiklet motorunda 6:1 ila 7:1 aralığında sıkıştırma oranları varsa, muhtemelen düz kafalı çok eski bir motosiklet motorudur.

7:1'den yaklaşık 9:1'e kadar olan sıkıştırma oranları, genellikle Cruiser (Chopper) tarzı motosikletlerde veya Üstten Tek Egzantrik tasarımına sahip eski motosikletlerde bulunur.

Modern motosikletler genellikle 9,5:1 ile 13,5:1 arasında bir sıkıştırma oranında çalışır.

Bir motosiklet motorundaki sıkıştırma oranı aşırı şekilde yükseltilemez.
Çünkü yakıt çok fazla sıkıştırma altındayken, kendi kendine patlamaya başlar.

Aslında dizel motorlar bu prensip ile çalışır.
Bu nedenle dizel motorlarda buji kullanılmaz, yakıt enjektörü kullanılır.
20:1 sıkıştırma oranına sahip bir dizel motor gayet normaldir.

Motor sıkıştırma oranları, motorun daha yüksek ısı verimi elde etmesine yardımcı olur.
Bu nedenle, bir motosikletin iyi performans göstermesi için motor sıkıştırma oranı önemlidir.

Sıkıştırma oranı optimumun altında ise yakıtın yanması sorun olacaktır, motorun gücü düşecektir.
Aynı şekilde dizel motorlarda olduğu gibi sıkıştırma oranı çok fazla ise bu sefer motor vuruntusu olacaktır.

Bu nedenle, motosikletlerin iyi çalışması için ideal sıkıştırma oranına sahip olması gerekir.