Lastiğin Üzerindeki Yazı ve Rakamlar Ne Anlama Gelmektedir ?
-
16 Ağustos 2015, 21:27
#1
Moderatör
Motosikletinizin lastiklerinde yer alan yazı ve rakamların anlamları bize lastikler ile ilgili çok önemli bilgiler sunar.
Bu yazıda motosiklet lastiğinin üzerinde yer alan yazı ve rakamların anlamlarından bahsedilmeye çalışılacaktır.
Faydalı olması dileğiyle...
TUBELESS
Tubeless uyumlu bir jant ve tubeless dış lastikten oluşur. Dış lastikle jantın arasında sadece hava vardır. Janta takılan bir sibop ile hava, jantın içinde tutulur.

İç lastik ise;
Standart bir jant, standart bir dış lastik ve bu dış lastikle jantın arasına yerleştirilen bir iç lastikten oluşur.
Dot Kodu ve Üretim tarihi
Motosikletimizin lastiklerinin üretim tarihi oldukça önemli bir husustur. Tavsiye edilen kullanım ömrünü aşan bir lastikte,lastik giderek sertleşecek,üzerinde deformeler oluşacaktır.
Lastiğin üretim tarihini lastik üzerinde yer alan dot kodunun hemen bitimindeki elips ya da daire şeklindeki kutucuktan öğrenebilirsiniz.

Resimde yer alan 1313 rakamlarının anlamı şudur. Bu lastik 2013 yılının 13.haftasında üretilmiştir.
Yani; 4 haneli rakamın ilk 2 hanesi üretim haftasını son 2 hanesi üretim yılını gösterir.
İyi şartlarda saklanmış yani direk güneş ışığı almayan, loş, kuru, petrol türevi malzemelerin ve ozon yayacak kaynakların olmadığı bir ortamda saklanan bir lastiğin raf ömrü en azından 5 yıldır. Bundan daha uzun sürelerde de lastiğin zarar görmeden saklanması mümkün olabilir, ama bu durumda konuyu bilen birisinin lastiği incelemesi ve onay vermesi gerekir. Değişik kaynaklarda lastiğin raf ömrü olarak 7 ve 10 yıl değerleri de verilmektedir.
Kaynak:http://www.lassa.com.tr/pdf/Video_Text_1.pdf
Lastiğin üzerinde yer alan büyük fontlu rakamlar ise lastiğin ebatları hakkında bize bilgi verir.

Resimde yer alan lastiğin ebatları; 90-90/18'dir.
Yani;
- 90=Lastiğin Genişliği
- 90=Lastiğin kesit yüksekliğinin,kesit genişliğine % olarak oranını gösterir.
- 18=İnch olarak lastiğin iç çapı ya da lastiğin takılacağı jantın çapı manasına gelir.

2.75-2.50-3.00 gibi lastik ölçülerinizin hangi ebatlara denk geleceğini öğrenmek için aşağıdaki tablo işinize yarayacaktır.

Önemli noktalar;
Lastik seçimi: Lastik seçiminde motosiklet üreticisinin tavsiye ettiği lastik ebat ve yapısına göre lastik seçmektir.
Lastik basıncı: Lastiklerinizin basıncı lastik ömrü ve konforu için çok önemlidir. Bu basınç değeri üretici tarafından motosikletin kullanma kılavuzunda belirtilmiştir.
Lastik basıncı, lastikler soğukken ölçülür. Lastik kullanımdayken ısınır ve içindeki havanın basıncı yükselir. Basınç artışı 0.5 bar kadar olabilir.
Reklamlar
-
16 Ağustos 2015, 21:34
#2
Süper paylaşım teşekkürler UĞUR bey.
34 HSK 57
ASYA AS125 T21 - DAELIM S2 250 - SUZUKI AN 125HK
MONDİAL MASH
-
16 Ağustos 2015, 21:45
#3
Keşke şu forumda açılan bütün konular bunun gibi bilgilendirici olsa...Malum son zamanlarda böyle konuları arar olduk.
Teşekkürler.
-
17 Ağustos 2015, 12:03
#4
Moderatör
hsk adlı üyeden alıntı
Süper paylaşım teşekkürler UĞUR bey.
Onurhan D adlı üyeden alıntı
Keşke şu forumda açılan bütün konular bunun gibi bilgilendirici olsa...Malum son zamanlarda böyle konuları arar olduk.
Teşekkürler.
Teşekkürler,faydalı olduysa ne mutlu
-
Eksik olmasın bilgilendirme sayın Moderatörüm. Sizi biraz daha zorlasak nasıl olur?
Misal Lastiğin üzerinde şöyle bir ibare var.
140/75R17 67V
Anladığım (yanlışsa düzeltin) kadarıyla;
140 = lastiğin genişliği
75 = lastiğin yüksekliği (kabaca)
17 = Lastiğin çapı
Peki ya bu "R" harfi ne ola ki? yada o "67V"??
"R" tahminimce hız ile alakalı bişey. Ama bazı lastiklerde "R" değil "B", bazılarında "ZR" falan yazıyor. Yok mu bunların ne anlama geldiğini gösterir bir liste.????
O arkadaki "67V" ise ne menem bişeydir hiç bir fikrim yok. Fikir sahibi birisi var mı aranızda?
-
140 Lastik Genişliği
75 lastik yüksekliğinin genişliğine oranı
R17 lastik jant çapını inch cinsinden(43,18 cm)
67V kısmı ise yük ve hız durumunu belirler.
67 kısmı ise son hızdaki taşıyabildiği yükü belirtir
Q (max.160 km/s)
R (max.170 km/s)
S (max.180 km/s)
T (max.190 km/s)
U (max.200 km/s)
H (max.210 km/s)
V (max.240 km/s)
Z (240 üzeri)
W (max.270 km/s)
Y (max.300 km/s)
ZP: Sıfır Hava Basıncı:
ZP SR: Bu işaret patlak bir lastikle saatte hangi mesafeye kadar yolunuza devam edebileceğinize işaret etmektedir.
-
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
Türkiye'de bu konuda tek UZMAN kurum olan motolastik.com sitesine bakmanızı öneririm. Zira çok daha fazla bilgi var.
https://www.motolastik.com/main/links.asp?link_ID=35
-
ero__ adlı üyeden alıntı
Cross lastiklerin ebatlatı farklı yazdığı için yukarıdaki liste işimi gördü. 2.75-21 ön lastik ebatım 80/90/21e denkmiş..
Motolastik sitesini de inceliyorum teşekkür ederim
-
Çok güzel bir konu olduğu için hortlatmak istedim
-
38P, 50P gibi şeyler de var. P neyi ifade ediyor?
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:41 ----------
Anladım sonunda. Lastik başına motorun üstüne binen yük demekmiş. 47p 175kg, 50P 190 kg. imiş.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Yukarı Git