Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Akü Arızaları ve Arıza Durumunda Yapılması Gerekenler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Akü araçta ilk hareket anında gerekli olan enerjiyi sağladığı için aracın en hayati parçalarından biridir. Aküde ya da aracın elektriksel/mekaniksel sisteminde oluşabilecek olan bir arıza aracın çalıştırılamamasına neden olabilir. Aracın çalışmaması durumu; direkt aküden olabileceği gibi araçtaki elektriksel sistemlerdeki herhangi bir arızadan dolayı da meydana gelebilir.

    Akü arızaları genel olarak ikiye ayrılmaktadır.
    1)Fabrikasyon (Üretim) kaynaklı arızalar
    2) Kullanıcı/Araç kaynaklı arızalar

    1)Fabrikasyon (Üretim) Kaynaklı Arızalar: Akü kullanıma başladıktan çok kısa bir süre sonra açığa çıkar ve marş anında akü voltajı ortalama <9,00 V'un altına düştüğünden dolayı aracı çalıştıramaz.

    2)Kullanıcı/Araç Kaynaklı Arızalar; Genel olarak "sülfatlaşma" ve "aşırı şarj/yanık" olmak üzere kendi içinde ikiye ayrılır. Her iki arıza durumunda, akü araç için yeterli marş akımı sağlayamaz. Akünün deşarjına "sülfatlaşma" denilmektedir. "Sülfatlaşma" konumda redresör şarjı yapılmadan araç üzerinde kullanıma devam edilmesi durumunda "aşırı şarj/yanık" arızası meydana gelir. Kullanıcı/Araç kaynaklı meydana gelen arızaların bazı nedenleri aşağıdaki gibidir:

    • Uzun süre açık kalan/unutulan iç lamba,radyo/teyp vb.
    • Park halindeyken uzun süre kullanılan kabin ısıtıcısı (webasto), buzdolabı, kahve makinası vb.
    • Araç şarj sistemindeki arızalar (düşük yada yüksek voltaj değerleri),
    • Araçtaki sabit elektriksel tüketimlerin (mA cinsinden) yüksekliği-elektriksel kaçaklar,
    • Çok sık kontak açıp kapatma,
    • Kısa süreli-kısa km. şeklinde aracı kullanma,
    • Aracın sezonluk kullanımı (örneğin traktör),
    • Starter akünün amaç dışında kullanımı (temizlik makinaları vb.),
    • Akü-araç uyumsuzluğu (Ah ve CCA cinsinden),
    • Araçtaki elektriksel sistemin dışında standart olmayan kullanım (ilave tesisat vb.),


    Arıza durumunda ilk sorulacak soru “Kontak anahtarı çevrildiğinde Marş sesi geliyor mu?” olmalıdır.

    Cevaba göre aşağıdaki olası nedenler üzerine yoğunlaşılır.

    MARŞ SESİ VAR MI ?

    Evet Var Fakat Araç Çalışmıyor

    • Marş motoru ve/veya volan dişlişindeki aşınma
    • Ateşleme elemanlarındaki bir arıza
    • Yakıt sistemindeki bir arıza
    • Hayır, Araç Çalışmıyor



    • Akünün deşarj konumda olması (alternatör yada kullanıcı kaynaklı)
    • Aküde ki fabrikasyon bir arıza
    • Marş motoru arızası
    • Marş sistemi bağlantı kablolarındaki aşınma
    • Kutup başı kablolarının yerinden çıkması
    • Kutup başının oksitlenmesi
    • Şase kablosunun temassızlığı
    • Kontak arızası


    Arıza durumlarında akü yetkili servisinin gerekli incelemeyi yapması en doğrusu olacaktır. Fakat bu inceleme öncesinde son kullanıcı olarak, bazı noktaları kontrol edip, problem varsa düzeltme durumu olabilir. Son kullanıcı olarak kontrol edilebilecek noktalar ve yapılacaklar aşağıdaki gibidir:


    Olcay Avşar, ahmetunuver ve potasyum bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    teşekkürler Uğur..
    Müsadenle alıntı yapıyor,paylaşıyorum...

  3. #3
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkürler Uğur..
    Müsadenle alıntı yapıyor,paylaşıyorum...
    Estağfurullah abi,bende alıntı yaptım zaten


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)