Gerçekten inceliyorlarmı adan zye yoksa salla başını al maaşını mı illa bizim mi gitmemiz lazım muameleci gitse olur mu bir de şu motor gözlüğünü anlamadım.muayene ömrü ne kadardır 2.bir muayeneye ne zaman çağırıyorlar
Gerçekten inceliyorlarmı adan zye yoksa salla başını al maaşını mı illa bizim mi gitmemiz lazım muameleci gitse olur mu bir de şu motor gözlüğünü anlamadım.muayene ömrü ne kadardır 2.bir muayeneye ne zaman çağırıyorlar
Selamlar, sizce kenarı kırık ön fren maneti hafif kusurlu raporu verilme sebebi midir?
Selamlar arkadaşlar...
Motosikletim 2 sene gecikmeli olarak ilk muayenesine girecek.
Muayeneyi bir arkadaşım yaptıracak.
Hazırlamam gereken evraklar nelerdir?
İlgili konulara baktım ancak güncel bilgi olabilir diye yeni konu açma gereği duydum...
Bir de lastikte 1 tur boyunca bir deformasyon var, eni bir parmak ama fazla derin değil, normal diş derinliği normal, bu sorun teşkil eder mi?
Teşekkürler...
Bu olayı suistimal eden teknisyenler var onlara dikkat edin, bizzat bu gün 2. Kez girdiğim ve çalışır vaziyette olmasına karşın arka fren stop lambasının yanmamasından dolayı ağır kusur verdiler. İlk muayene de yanmıyordu, ikinciye gitmeden önce fren müşürümü değiştirdim ve çalışır vaziyette gittim. Aynı teknisyen inceledi ve arka frenin boşluk olduğunu bundan dolayıda arka stop ışığımın dengesiz yandığını açıklayarak harcımı yaktı. O kadar uğraş para zaman boşa gitti. İstanbul anadolu yakası tuzla aydınlı tüvtürk sakın uğramayın. Teknisyen çok sorun çıkartıyor. Haberiniz olsun.
Muayene dönemi geldi. Siteden baktığımda egzos ölçümü sanki tüm araçlara yapılıyormuş gibi yazmışlar. 2015 yılında yazılan mesaja gore ölçüm motosikletler için geçerli değil.
Su an değişen bir şey var mi yakin zamanda giden arkadaşlar bilgi verirse sevinirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:09 ----------
Simdi okuduğum bilgiye gore motosikletler 2017 için muaf diyor arkadaşlar. Bilginiz için.
peki arkadaslar sifir motorlarda prosedur nasil isliyor bilen var mi?tescil tarihinden itibaren 2 sene sonra mi ilk muayeneye gidiliyor,yoksa bayiden cikip istasyona mi ugramak gerekiyor?Tuvturk ve forumu okudum ama bu noktayi bi turlu bulamadim,yardimlariniz icin tesekkurler
Yeni araclarda alimdan itibaren 3 yil sonra muayeneye goturuluyor diye hatirliyorum
Yanlış bilgi
Tescil tarihi değil, üretim tarihinden itibaren 3 yıl.
3-4 yıldır uygulama bu şekilde, bu yüzden sıfır alınan hiç bir aracın 36 ay muayene geçerlilik süresi olmuyor. İlla ki üç beş ay, hatta satılana kadar galeride çok beklediyse neredeyse bir seneye yakın muayene tarihi geri gelebiliyor.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
cc yükseltme muayenede anlaşılırmı
hiç sıfır motosikletim olmadı ki bilelim
işin doğrusu senin dedigin gibiymis abi,düzeltme icin tesekküler...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:03 ----------
sorun olmaz,motor blogunun üstünde "motor no" kısmının dogru okunabildigine emin olun kafi.
Bugün Onuncu yıl-Hadımköy muayene istasyonundaki tecrübelerimi aktarayım istedim yakında gidecek olan arkadaşlara.
Çok yakın bir tarihte açıldığı için,beş gün önceden en yakın noktada bu istasyona randevu alabildim.
Yeni bir tesis olduğu için pırıl pırıl,şıkır şıkır ve tenha bir tesis.Güzel havalarda gezi olarak manzaralı,ama kar yağışlı havalarda ulaşımı zor olacak bir yerde.101,48TL ödedim.
Motorun arka çantasını söküp gittim ben ne olur ne olmaz diye,ama benden sonra gelen motorda takılıydı.Akibetini bilmiyorum.
Motorun önce kısa ve uzun hüzme farlarına bakıldı.
Bir aparata çıkarıp ön takımın üzerine ağırlık verince sağlamlığına, sonra arka amortisörün üzerinde sallanınca tepkilerine baktılar.
Sıvı hortumlarının sağlamlığına,lastik diş derinliğine,yağ sızıntısı olup olmadığına baktılar.
Sinyallerin ve fren ışıklarının yanmasını kontrol ettiler.
Şasi no kontrol edildi.
Km.kaydedildi.
Boşta gaz vererek egzozun sesinde fazlalık kontrolü yapıldı.Orjinal Akrep egzozum,susturucusu takılı olduğundan sorun çıkarmadı.
Açık alanda giderken arka frene sertçe ,dönüşte ön frene sertçe basmam istendi.
Çekincelerim:
Plakamın üzerinde ortadan atılmış iki adet bağlantı vidası vardı.Sağlıklı okunmasını engellemiyorlar.Plakayı değiştirmemi ve yapıştırma olmasını
isteyebilirler diyordum ama sadece bir sonraki muayeneye giderken köşelerden vida atılmış olmasını istediler.
Plakamın altında çakarlı stop lambası var.Frene basınca üç kez yanıp sönüyor sonra sabit kalıyor.Onun için rapora hafif kusur olarak bağlantı hatası var yazıldı sadece.
Farlarımın ayarının bozuk olduğu,araçta mevzuata uygun olmayan renkte ve özellikte aydınlatma düzeneği olduğu hafif kusur olarak kaydedildi.Sanırım Hella micro De sis farlarını,FF50 lambalarımı ve önde altılı led lambamı sönük olmalarına rağmen belirtti bu şekilde.
Muayeneyi yapan genç arkadaşım son derece pozitif ve saygılı bir tavırla,çabucak bir şekilde bitirdi işini.
Ders olarak bir dahaki muayeneyi biraz erken bir mevsimde ağustos-eylül gibi daha garanti havalarda halletmeyi,Sinyal-fren lambalarını bir kontrol ederek ve motoru üstünkörü bir temizleyerek gitmeyi tercih ederim.
Saygılar.Tekeriniz düz ,keyfiniz bol olsun arkadaşlar.
Merhabalar. Benim 2 sorum olacak;
Birincisi ilk tescil tarihi 11.03.2016 ve son muayene geçerlilik süresi 11.01.2019 İlk tescil tarihine 3 sene koy, benim muayene 11.03.2019 da olması gerekmez mi? Niye Mart değil de Ocak?
İkincisi, herhangi bir muayene istasyonundan randevu alabilir miyim yoksa sadece Motosiklet Muayene İstasyonuna mı gitmem lazım?
Teşekkürler
Yukarıda yazılmış, motosikletlerde ilk muayene üretim tarihinden itibaren 3 yıl, trafik tescilden itibaren değil.
Motosiklet muayene istasyonu kullanıyorum ben (Maslak) orada delik temirli vidalı falan plakalar hiç geçmiyor, yeni plaka yaptırdım öyle geçebildim geçen ay. Randevu alırken motosiklet diye seçiyorsunuz listeye sadece motosiklet veya motosiklet "de" yapanlar geliyor zaten...
Bende bir soru sorayım bari.
Benim motosikletin Gidon / teker arasında çok ince uyumsuzluk var; servis amortisörde hafif bir sıkıntı olduğunu söyledi. Ancak yamukluk neredeyse hiç fark edilmiyor zaten bu şekilde kullanıyorum. Amortisörler de tam işlev çalışıyor, dediğim gibi ince bir sıkıntı. Vizede bu sıkıntı yaratır mı?
Bir de geçen kaza yaptım; aşağıdaki foto temsili; göstergenin üstündeki yer kırıldı 2 bozuk para büyüklüğünde delik var. bu sıkıntı yaratır mı? ilk kez vizeye gireceğim de
Rengine uygun folyo yapıştır yada sticker. Muayeneden ziyade su alıp arıza yapmasın.
İyi akşamlar topcase ile muayeneden geçebiliyormuyuz arkadaşlar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)