Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosikletin Yakıt Tüketimini Etkileyen Faktörler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011


    • Hava filtremiz daima temiz olmalı. Tıkalı hava filtresi motosiklet için gerekli olan hava-yakıt karışımı oranını bozacaktır.
    • Bizde motosiklet gitsin diye daha çok gaz elciğini çevireceğiz ve hava yakıt oranındaki yakıt miktarını arttırarak daha fazla benzin tüketmiş olacağız.
    • Enjeksiyon ve karbüratör sorunları yakıt tüketimini olumsuz etkileyecektir.
    • Motor bloğunun iyi durumda olması,motosikletin sağlıklı çalışıyor olması yakıt tüketimini etkilemektedir.
    • Lastik,rulman,zincir gibi motosiklet parçalarının iyi durumda olması gereklidir. Sağlıklı çalışmayan motosiklet aksamları sürtünmeyi arttıracağından ötürü daha fazla yakıt tüketimini beraberinde getirir.


    Bunları biraz daha detaylandırmak gerekirse;

    • Bujilerin ayarsız,kirli oluşu yakıt tüketimini 9-10 litrede yaklaşık 1/2 litre oranında arttıracaktır.
    • Motorun elektrik ihtiyacını karşılayan malzeme ile bunun motora iletisini sağlayan aksamlardaki bozukluklar verimi düşürür benzin sarfiyatını arttırır.
    • Tekerlek, lastik havalarının az olması yüzünden sürtünme artar, güç azalır ve dolayısıyla yakıt tüketiminin artmasına sebep olur.
    • Fren balataları ayarsız ve sıkı ise tekerlek dönüşü zorlanır ve yakıt sarfiyatı artar.


    Sürücü kaynaklı yakıt tüketiminin sebeplerine değinmek gerekirse;

    • Soğuk motosikleti ısıtmadan yola çıkmak yakıt tüketimini arttırır.
    • Trafik ve yol koşullarına uygun sürüş yapmak,kararlı ve sakin bir kullanımı yanında getirecektir.
    • Agresif kullanmaktan kaçınmak,hem yakıt tüketimini ortalama değerlerde tutacak hemde motosikletinizin daha az yıpranmasına yardımcı olacaktır.
    • Trafiğin akış hızına göre sürüş stratejisi izleyin. Akan trafiğin hızına uyulmadığı takdirde sürücünün mecbur kaldığı ani frenaj ve ani hızlanmalar yakıt tüketimini arttıracaktır.
    • Önünüzdeki aracı çok yakın takip etmeyin. Yanlış takip etmekten dolayı fren ve gazı gereksiz kullanmak yakıt tüketimini arttıracaktır.
    • Motosikletinizdeki bulunan her türlü ağırlık yakıt tüketimini olumsuz yönde etkiler. Tüketim artışı motor gücü düşük olan araçlarda daha belirginleşir.



    Hava koşulları motosikletin yakıt tüketiminde önemli faktörlerden biridir.

    • Özellikle soğuk havalarda jikle açılı bir şekilde seyir halinde bulunmak yakıt tüketimini arttıracaktır. Motosiklet sağlıklı çalışma ısısına gelene dek kademeli olarak,doğru şekilde jikle kullanımı yakıt tüketiminizin artmasının önüne geçecektir.
    • Yağmurlu ve karlı havalarda lastiklerin sürtünme direnci artığı için daha fazla yakıt tüketilir.



    Yokuş inerken kesinlikle vitesi boşa atmayın . Vites boşa atıldığında motor freni ortadan kalkacağı için motosikleti durdurmak veya belli bir hızı korumak zorlaşır.

    • Kontak kapatıldığındaysa fren sistemi çalışmadığıiçin yapılacak birkaç santilitrelik benzin tasarufuna karşılık ciddi kazalarla karşı karşıya kalınabilir.
    • Yokuş çıkarken az yakıt tüketmek için yüksek viteste tam gaz yapmaktansa daha düşük viteste yarım, hatta çeyrek gaz yapmak daha doğru olur.


    • Hız sınırlarına uymaya gereğinden fazla hızlı gitmemeye dikkat edin.
    • 90 km’den sonraki her 1 km artış yakıt tüketimini yüzde 1 oranında artırır.
    • Az yakıt tüketmek için çok düşük devirlerde de sürekli yol almayın.
    • Çok düşük devirlerde kullanılan bir motosikletin motoru daha çabuk yıpranır. Bu da yakıt tüketimini azaltarak yapılan tasarrufun tamir ve yedek parçaya verilmesine neden olur.
    • Gaz kolunu sonuna kadar basmadan da hızlı gidilebilir. Bunun için motosikleti fazla zorlamadan hızlandırmak ve hızı korumaya çalışmak yeterlidir.
    • Aniden hızlanmak gereksiz yere gaza ve frene gereğinden fazla basmak, motoru çalıştırırken marşa gereğinden fazla basarak motoru boğmak,yakıt sisteminde oluşan sızdırma %50'ye kadar varan benzin sarfiyatına, neden olur.
    ogzcngdk, beko12345 ve MFTaşkıran bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    çok güzel paylaşım olmuş

    "90 km’den sonraki her 1 km artış yakıt tüketimini yüzde 1 oranında artırır. ""
    yukarıdaki cümleye katılmıyorum belli hızdan sonra tüketim artacaktır ama bunu rakamlarla ifade etmek yanlış, bana kalırsa motosikletlerde yakıt tüketimi devirle alakalı uzun yol veya şehir içi farketmiyor. en azından benim motorumda öyle

  3. #3
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok güzel paylaşım olmuş

    "90 km’den sonraki her 1 km artış yakıt tüketimini yüzde 1 oranında artırır. ""
    yukarıdaki cümleye katılmıyorum belli hızdan sonra tüketim artacaktır ama bunu rakamlarla ifade etmek yanlış, bana kalırsa motosikletlerde yakıt tüketimi devirle alakalı uzun yol veya şehir içi farketmiyor. en azından benim motorumda öyle
    Teşekkürler.

    Esasında dediğiniz doğru. Ancak hız artışıyla birlikte artan rüzgar direnci,daha fazla çevrilen devir belli bir noktadan sonra yakıt tüketimini çok daha arttırıyor.

    Tabi motosikletin "90 km’den sonraki her 1 km artış yakıt tüketimini yüzde 1 oranında artırır. " ifademizi hacmine,boyutlarına vb belli kriterlere göre yeniden yazabiliriz sanırım.

  4. #4
    mahyo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    İzmir-Ankara
    Motosikleti
    HYOSUNG GT 250
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ontak kapatıldığındaysa fren sistemi çalışmadığıiçin yapılacak birkaç santilitrelik benzin tasarufuna karşılık ciddi kazalarla karşı karşıya kalınabilir.
    Otomobillerde westinghouse motordan enerji aldığı için motor durdurulursa fren şişer. Bu olay motosikletler için geçerli değildir. Yokuş aşağı kontak kapatın demiyorum. Ama motosikletlerde fren sistemi kendi başına çalışır. Yokuş inerken motor freni yaparak inmeyi tercih edebilirsiniz ama ben motor freni yapmamaya çalışırım. Ne demiş üstad '' Motor bloğunuz pahallı ama balatalarınız ucuzdur. Asılın frene ''

    Zinciri yağlamamak bile yakıtı etkiliyor.
    Fakat şu kısımda da yanlışlık var gibime geliyor ya da ben mantığı kuramadım.
    Yağmurlu ve karlı havalarda lastiklerin sürtünme direnci artığı için daha fazla yakıt tüketilir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)