Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Köpüklü yıkamaya karşı ciddi uyarıdır !

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    EmirhanCoskun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-10
    1 kere dahi o otoyıkamacılara gidipte motorumu yıkamadım yıkatmadım..sonuçta kim benim verdiğim özeni vere bilirki..adamın umrunda olmaz valla.


    pazar sabahları 8de kalkıp saat 10a kadar temizlik yıkama yağmala işlerimi bitirip gezmeme başlarım



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    Alıntı EmirhanCoskun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 kere dahi o otoyıkamacılara gidipte motorumu yıkamadım yıkatmadım..sonuçta kim benim verdiğim özeni vere bilirki..adamın umrunda olmaz valla.


    pazar sabahları 8de kalkıp saat 10a kadar temizlik yıkama yağmala işlerimi bitirip gezmeme başlarım

    https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.n...4b8820385db957
    yaptığınız işlemlerden bahseder misiniz , şu sarı bidonun içindeki nedir? Kırmızılı , tekerlek amblemi olan fısfıs nedir Birde zincir yagının solundaki ne işe yarıyor?
    EmirhanCoskun bunu beğendi.
    Kadim odur ki evvelini bilir kimse olmaya

  3. #63
    raven71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    honda xl 200
    en iyisi ıslak mendil
    EmirhanCoskun bunu beğendi.

  4. #64
    EmirhanCoskun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-10
    Alıntı oluroyle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaptığınız işlemlerden bahseder misiniz , şu sarı bidonun içindeki nedir? Kırmızılı , tekerlek amblemi olan fısfıs nedir Birde zincir yagının solundaki ne işe yarıyor?
    hocam merhabalar

    öncelikle sağdan en bastaki sarı olan sıvı hocam üzerindeki fotoğrafdanda anlaşıldığı üzere motosiklet,tekne ve arabalar için temizle sıvısı..ilk motora su tutup kirini akıtıp sonrasında o sıvıyı bir kovaya(bir avuç kadar), su koyup köpürtüp onunla temizliyorum..

    hava üfleme makinasıyla zincirdeki suyu atıp..gidondaki korna ıvır zıvırın suyunu atıyorum..iyice kuruladıktan sonra motoru ve zinciri

    .motul zincir yağıyla yağlıyourm..onun yanındaki beyaz ise fren balatalarına sıkıyorum içindeki çapakları temizliyor balata spreyi yani..

    balata spreyinin yanındaki ise kontak spreyi yağsız ve hemen uçan cisnten onu ön kontak kısmına,koltuk kilidine ve depo anahtar kısmına sıkıyorum..

    wd40 ile motorun tüm düğlemerine,gaz kolu,deriyaj koluna,hareketli yerlere ayak koyma yerlerine,depo kapağına vs sıkıyorum

    wd40 ın yanındaki ise klasik lastik parlatma spreyi..onunda sadece lastiğin iç kısmındaki yanak kısmına çok hafiften temiz gözükmesi amacıyla sıkıyorum ve bu kadar..gazlamaya hazırız


    dipnot arkadaşlar janta sıçraya zincir yağlarının ilacı w40 ..bir beze wd40 sıkın ve o çıkmayan zincir yağı lekelerini anında çıkartıyor temizlerken dikkat edin lastiğinize bulandırmayın wd40 ı
    Youtube Kanalım -- Youtube.com/bilemir1

  5. #65

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    EmirhanCoskun,çok tesekkürler gerçekten tam anlamiyla temizlik yapıyorsunuz.
    EmirhanCoskun bunu beğendi.

  6. #66

    Üyelik
    03 Şubat 2015
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    yamaha ybr
    bilgilendirme için teşekkürler

  7. #67

    Üyelik
    17 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vespa GTS 250
    Bende bugüne kadar hep prille yıkıyordum ta ki iki gün önce serviste uyrılana kadar.

    Ustalar boya yapmadan önce zımparanın üzerine pril döküp zımpara yapıyolarmış. Sıvı ARAP SABUNU bu işin üstadıymış hele ki lastikleri parlatm konusunda MOTUl'un kitine 10 basar.

    Önce arap sabunu üzerine MOTUL Shine and Go ohh mis..

  8. #68

    Üyelik
    25 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul/Maltepe
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    2250 gr lık yoğurt kabı,
    Küçük boy saklama kabı
    10 lt su damacanası.
    1 adet sünger
    1 adet yumuşak uçlu yağlı boya fırçası
    2-3 adet temiz bez.
    Balata temizleyici,
    Cilalı sabun uygun fiyatlısından.
    WD40 (olmazsa olmaz)
    gaz yağı yada zincir temizleme spreyi
    zincir yağı.

    Malzemeler bunlar işlem süresi 30-45 dk.. İş bitince birde sigara yakıp karşısında oturuyorum oh diyom yaptığım şeyin güzelliğini seyrediyorum..

    Pasta cila atayım diyorum motora ama bütün malzeme ve makineler tamam da cesaret edemiyorum acaba yapabilirmiyim bu işi ?

  9. #69
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    Alıntı cboranarda adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bugüne kadar hep prille yıkıyordum ta ki iki gün önce serviste uyrılana kadar.

    Ustalar boya yapmadan önce zımparanın üzerine pril döküp zımpara yapıyolarmış. Sıvı ARAP SABUNU bu işin üstadıymış hele ki lastikleri parlatm konusunda MOTUl'un kitine 10 basar.

    Önce arap sabunu üzerine MOTUL Shine and Go ohh mis..
    arap sabunuyla lastik parlatmaya devam edin siz motorda
    www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den

  10. #70

    Üyelik
    25 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul/Maltepe
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı cboranarda adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bugüne kadar hep prille yıkıyordum ta ki iki gün önce serviste uyrılana kadar.

    Ustalar boya yapmadan önce zımparanın üzerine pril döküp zımpara yapıyolarmış. Sıvı ARAP SABUNU bu işin üstadıymış hele ki lastikleri parlatm konusunda MOTUl'un kitine 10 basar.

    Önce arap sabunu üzerine MOTUL Shine and Go ohh mis..
    Zımparanın üstüne bulaşık detarjanını bir şeyleri söksün diye değil 3000 lik zımparayı daha ince ve kolay kullanabilmek için yaparlar. Daha az çizik daha kaygan yüzey kolay ve en ince çizikle zımpara için. Zımpara dediğin şeyin üstünde ince kum tanecikleri vardır (kum diyorum maddenin adını hatırlayamadım) o kum tanecikleri arttıkça incelir ve cm kareye düşen adet artar miktar arttıkça elde kullanırken yüzeyde kaydırması zorlaşır ve kaymayan zeminde elde tutarken güç kullanırsın ve fazla bastırdığında çok güzel oyuklar elde edersin.. İnce zımpara kullanırken ilk olarak çıplak elle o zımparayı tutmazsın altında düz bir parça koyarsın ikinci olarakta kolay kayması için bulaşık deterjanı kullanırsın.

    nerdenmi biliyorum
    Bilgisayar modifiyesi ile uğraşırken parlatma işleminden önce bol bol pleksy glass zımparalamışlığım vardır en iyi sonucu bu şekilde alırsın sıvı bulaşık deterjanıyla.. Sonrada gerekli parlatma işlemlerini yaparsın.

  11. #71
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Benim ve bi arkadaşımda motor blogunda su lekesi bıraktı. Ben ikinci el alırken çamurlu olduğu için farketmemiştim.

    Olayda verniği eritmesi. Özellikle amortisörün ön kısmı lekelenir... sürekli toz toprak çarpıp cilasını incelttiği için.
    Motor blogunda da ısı durumlardan dolayı vernik ince, dolayısıyla hemen eritiyor leke yapıyor.

    Boyadan başka çaresi de yoktur. Yada polisaj vs...


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)