DAĞda TEK BAŞINA

Katılım
9 Haz 2009
Mesajlar
282
===YOL AVCISI===

07/01/2010
Perşembe
TURKEY.gif

DAĞda TEK BAŞINA

Daha Gezi raporuma isim verirken,motorsever arkadaşlardan,gelecek " YAW ARKADAŞIM,TEK BAŞINA NE İŞİN WAR ,ISSIZ DAĞDA " sözlerini duyar gibi oldum :)
Haklı olarak böyle düşünülecek ama ,ne yapayım kendime hakim olamadım ve çıktım yola.
Amacım dağlara çıkıp karda sürüş yapabilmekti.O yüzden istikametimi ESKİŞEHİR_TÜRKMEN DAĞINA yönelttim.

Saat:13:30 KÜTAHYA yolu üzerinden benzin alıyorum.
KARVEBEN001Medium.jpg

ESKİŞEHİRden ort:5 km. uzaklıktaki KIZILİNLER köyündeyim.
Burası hamamı ve inleri ile bilinir.
KARVEBEN002Medium.jpg


KARVEBEN003Medium.jpg


KARVEBEN004Medium.jpg

KIZILİNLER köyünden tam çıkmak üzereyken,yolda beni gördüğü halde önüme çıkan bu
TRAKTÖRÜ kullanan kişiyi şiddetle kınıyorum :)
KARVEBEN005Medium.jpg

GÖKÇEKISIK köyüne doğru yol alıyorum.
KARVEBEN006Medium.jpg

Şu an hava yazdan kalma gibi.
KARVEBEN007Medium.jpg


KARVEBEN008Medium.jpg

Etraftaki tepeler beni çağırsada bu sefer olmaz,inşallah bir daha kine :)
Çünkü bu defa karla buluşmayı kafaya koydum.
KARVEBEN009Medium.jpg


KARVEBEN010Medium.jpg

GÖKÇEKISIKTA durmadan geçiyorum.
KARVEBEN011Medium.jpg


KARVEBEN012Medium.jpg

Bu doğal oluşumları halk,ağıl ve ambar olarak kullanıyor.
Hatta arı besleyenler bile var.
KARVEBEN013Medium.jpg


KARVEBEN014Medium.jpg


KARVEBEN015Medium.jpg


KARVEBEN016Medium.jpg

Soldaki tren yolu üzerinden devam ediyorum.
KARVEBEN017Medium.jpg


KARVEBEN018Medium.jpg


KARVEBEN019Medium.jpg


KARVEBEN020Medium.jpg


KARVEBEN021Medium.jpg


KARVEBEN022Medium.jpg


KARVEBEN023Medium.jpg


KARVEBEN024Medium.jpg

ESKİŞEHİRe özgü KALABAK SUYUnun çıktığı bölge.
Kalabak Suyu, Eskişehir'in 45 km. güneyinde yer alan Türkmen Dağı'nın kuzey yamacındaki Kalabak Köyü yakınlarındaki kaynaklardan toplanmaktadır. Kalabak Suyu'nun Tarihçesi
Eskişehir halkı, yirminci asrın başlarına kadar sıcak termal suyunu testilerde soğutarak içmeye çalışırken 1900 yılında Asarcıklı Ali Efendi tarafından şehre 15 km. uzaklıktaki Sarısungur Suyu, Odunpazarı semtine pişmiş toprak künklerle getirilmiş, kapaklı dağıtım yerlerinden, dirhem hesabıyla evlere ve mahalle çeşmelerine dağıtılmıştır. Ancak bu su aşağı mahallelere kadar götürülememiştir.
Atatürk'ün Talimatı
1930'lu yıllara kadar nüfusu 15 bini geçmeyen şehrin içme suyu ihtiyacı bu şekilde karşılanmıştır. Cumhuriyetin ilanından sonra, Eskişehir'den sık sık geçen Mustafa Kemal Atatürk yine bir seyahatinde, aşağı mahallede bulunan tren garında mola verir. İşte bu mola, Eskişehir'in içme suyu ihtiyacında yeni bir dönemin başlamasına sebep olur. Bir bardak su isteyen Atatürk'e testide soğutulmuş termal suyu sunulur. Değişik bir tadı olan su, Atatürk'ün hoşuna gitmez, Eskişehir'in içme suyu ile ilgili bilgi ister. En kısa süre de içme suyu ihtiyacının karşılanması için orada bulunan dönemin Belediye Başkanı Kâmil Kaplanlı'dan (Kara Kâmil lakaplı) sorunun halledilmesini ister.

El ile kazılan 45 kilometre
Bunun üzerine Kâmil Kaplanlı kaynak arayışına girer. Türkmen Dağının kuzey yamacında Kalabak Köyü yakınlarındaki kaynaklardan Kalabak Suyu olarak bildiğimiz memba suyu bulunur.
KARVEBEN025Medium.jpg


KARVEBEN026Medium.jpg


KARVEBEN027Medium.jpg


KARVEBEN028Medium.jpg


KARVEBEN029Medium.jpg


KARVEBEN030Medium.jpg


KARVEBEN031Medium.jpg

Yükselmeye başladığım anlarda,hava bozmaya başladı.
KARVEBEN032Medium.jpg


KARVEBEN033Medium.jpg


KARVEBEN034Medium.jpg


KARVEBEN035Medium.jpg

Bu yoldanda geçiyorum.
KARVEBEN036Medium.jpg

Çamur zorluydu ama güzeldi.
KARVEBEN037Medium.jpg

VEEEEEEEE KARI :) GÖRÜYORUM
KARVEBEN038Medium.jpg

Bu benim bu yıl gördüğüm ilk kar,o sebeple özlem doluyum :)
KARVEBEN039Medium.jpg


KARVEBEN040Medium.jpg


KARVEBEN041Medium.jpg


KARVEBEN042Medium.jpg

Yükseldikçe kar seviyesi artıyor.
KARVEBEN043Medium.jpg


KARVEBEN044Medium.jpg


KARVEBEN045Medium.jpg


KARVEBEN046Medium.jpg


KARVEBEN047Medium.jpg


KARVEBEN048Medium.jpg


KARVEBEN049Medium.jpg

Bundan sonra hedefte ÇOBANLAR yaylasına ulaşmak var.
KARVEBEN050Medium.jpg


KARVEBEN051Medium.jpg


KARVEBEN052Medium.jpg


KARVEBEN053Medium.jpg


KARVEBEN054Medium.jpg

Karda oynaşa oynaşa ilerliyorum.
KARVEBEN055Medium.jpg


KARVEBEN056Medium.jpg


KARVEBEN057Medium.jpg


KARVEBEN058Medium.jpg


KARVEBEN059Medium.jpg


KARVEBEN060Medium.jpg


KARVEBEN061Medium.jpg

Şehirden uzak Doğayla kuçaklaşmak insanı rahatlatıyor.
KARVEBEN062Medium.jpg


KARVEBEN063Medium.jpg


KARVEBEN064Medium.jpg

İstediğim yere ulaşmama çok az kalmasına rağmen,
birden yerdeki izleri gördüm.Kurt izi olabilir diye düşünerek,ürktüm ve dönüşe geçtim.
KARVEBEN065Medium.jpg


KARVEBEN066Medium.jpg


KARVEBEN067Medium.jpg


KARVEBEN068Medium.jpg


KARVEBEN069Medium.jpg


KARVEBEN070Medium.jpg


KARVEBEN071Medium.jpg


KARVEBEN072Medium.jpg

Orman çalışanları ile selamlaşıyorum.
KARVEBEN073Medium.jpg


KARVEBEN074Medium.jpg


KARVEBEN075Medium.jpg


KARVEBEN076Medium.jpg

Biraz mola ve ormancılarla ayak üstü sohbeti.
KARVEBEN077Medium.jpg


KARVEBEN078Medium.jpg


KARVEBEN079Medium.jpg

Geri dönmekte hata mı ? yaptım diye düşünürken,
Ormancının buralarda kurt olabilir sözünden sonra,iyiki ilerlememişim dedim.
KARVEBEN080Medium.jpg

Çamur,Kar ve sırada da SU var :)
Bu durum benim için çok hoş.


KARVEBEN082Medium.jpg


KARVEBEN083Medium.jpg


KARVEBEN084Medium.jpg

Bu anlardan sonra her zamanki gibi işime yetişebilmek üzere durmadan yola devam ediyorum.

Öğlen sonramı yollarda geçirerek deşarj olduktan sonra :) hafiflemiş olarak işime gidiyorum.
Gezi raporumu takip ederek,benim bu güzel anlarıma , ortak olan
MOTORSEVER arkadaşlarıma SELAMLAR....
===YOL AVCISI===
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
yolavcısı kardeşim harıka bır gezı olmuş karla daha zevklı olmalı yalnız zincirin gevşemiş bır ayar yap istersen evet gezılerının devamını diliyoruz harıka kar manzaraları için teşekkürler camurlanmaya devam :cat:
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
yolavcısı kardeşim harıka bır gezı olmuş karla daha zevklı olmalı yalnız zincirin gevşemiş bır ayar yap istersen evet gezılerının devamını diliyoruz harıka kar manzaraları için teşekkürler camurlanmaya devam :cat:

Evet dimi zincir sadece bana gevsek gorunmedi bi onceki topictede demistim herhalde fotoda oyle cikiyor.
 
Katılım
22 Nis 2005
Mesajlar
106
Helal
ve tebrikler, İşte gerçek motorcu ruhu bu, O taraflarda olsaydım sana eşlik etmek isterdim,

Not : çok kampcılık yapmış biri olarak kurtların sana tehlike oluşturmayyacapğını söyleyebilirim, (Çok ağır ve kurak bir kış dışında) fakat gördüğün izler civardan kangal benzeri köpek izeleri ise kurtdan daha çok bela olurlardu,i
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
paylaşım için tşk , motosikletin güzelmiş : )

konuyla direkt alakalı değil ama ben bise soracam , resimlerin birinde kontrolsüz hemzemin geçit tabelası var ordan aklıma geldi , bazen görüyorum trenler çok dik tepelere falan tırmanıyorlar , merak ettiğim şey nasıl tırmanıyor ? yani tekerlekleri demir değil mi , ee raylar da demir , birbirinin üstünde kaymıyor mu ? valla geyik değil ya :silent: merak ediyorum :silent:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
keyif budur,helal olsun.
yeni gezileri heyecanla bekliyorum.
 
Katılım
31 Eki 2009
Mesajlar
476
güzel gezi olmuş:cat:

paylaşım için tşk , motosikletin güzelmiş : )

konuyla direkt alakalı değil ama ben bise soracam , resimlerin birinde kontrolsüz hemzemin geçit tabelası var ordan aklıma geldi , bazen görüyorum trenler çok dik tepelere falan tırmanıyorlar , merak ettiğim şey nasıl tırmanıyor ? yani tekerlekleri demir değil mi , ee raylar da demir , birbirinin üstünde kaymıyor mu ? valla geyik değil ya :silent: merak ediyorum :silent:

fren yaparak çıkıyorlar:wiinkk:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
nasıl fren yaparak :silent:
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
Evet dimi zincir sadece bana gevsek gorunmedi bi onceki topictede demistim herhalde fotoda oyle cikiyor.

foto neyse onu cekerde bızım bu motorlarda zaten var böyle sürekli gevşıyor iyi zincir aldım ama yıne aynı üstünde durmuyorum zaten ama ses yapıyor:cat:
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
foto neyse onu cekerde bızım bu motorlarda zaten var böyle sürekli gevşıyor iyi zincir aldım ama yıne aynı üstünde durmuyorum zaten ama ses yapıyor:cat:

Atma falan yapar benim bildigim bol zincir sakattir.

Cross makinalarda zaten zincirin erken gevsemesi normaldir.Bu yuzden X-ring tercih edilir.Benim kullandigim KTM de boyle zincir canavariydi ama o X-ring bitiriyordu.O-ring ve kecesiz ise zaten cok erken biter.

Ve bilinmesi gereken bir diger sey ise her arazi kullaniminda sonra zincirin temizlenmesi gerektigidir cunku kum,toz,toprak zincire zimpara gorevi yapar ve zamanla asindirir ayni zamanda dogru orantili olarak disliyide.
 
Katılım
9 Haz 2009
Mesajlar
282
yine cok guzel bir gezi tekerinize saglik.:rendeer:

...Teşekkürler.....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:45 ----------

tek im kafam rahat yollar benim demişsin :) eline sağlık
.....Öncelikle size de TEŞEKKÜERLER.Aslında pek de öyle demedim,gezerken bana eşlik eden biri olsaydı daha zevkli olabilirdi.Ama herkes meşguldü :) Mecburen dağda tek başına olduk :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:55 ----------

yolavcısı kardeşim harıka bır gezı olmuş karla daha zevklı olmalı yalnız zincirin gevşemiş bır ayar yap istersen evet gezılerının devamını diliyoruz harıka kar manzaraları için teşekkürler camurlanmaya devam :cat:
.....SAĞOLASINIZ,karında,çamurunda,tozunda,toprağında motor üstünde tadı ayrı güzel :) Zincire gelince,hatırlatmanız içinde teşekkürler.Ayar çektim....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:58 ----------

Helal
ve tebrikler, İşte gerçek motorcu ruhu bu, O taraflarda olsaydım sana eşlik etmek isterdim,

Not : çok kampcılık yapmış biri olarak kurtların sana tehlike oluşturmayyacapğını söyleyebilirim, (Çok ağır ve kurak bir kış dışında) fakat gördüğün izler civardan kangal benzeri köpek izeleri ise kurtdan daha çok bela olurlardu,i
.....Güzel sözler ve bilgi için sağolun.....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:01 ----------

paylaşım için tşk , motosikletin güzelmiş : )

konuyla direkt alakalı değil ama ben bise soracam , resimlerin birinde kontrolsüz hemzemin geçit tabelası var ordan aklıma geldi , bazen görüyorum trenler çok dik tepelere falan tırmanıyorlar , merak ettiğim şey nasıl tırmanıyor ? yani tekerlekleri demir değil mi , ee raylar da demir , birbirinin üstünde kaymıyor mu ? valla geyik değil ya :silent: merak ediyorum :silent:
.....Teşekkürler, sorunuza nasıl cewap vereceğim bilmiyorum....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:04 ----------

keyif budur,helal olsun.
yeni gezileri heyecanla bekliyorum.
.....Teşekkürler .....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:06 ----------

güzel gezi olmuş:cat:
.....Beğenmeniz güzel sağolasınız.....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:10 ----------

Hocam olay budur ya. KArın içinde cross yapmak. çok güzel , çok

.....SAĞOLASINIZ,haklısınız :) çok güzel çok :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:13 ----------

Eşsiz kral yollarda.. Tebrikler..
.....Sözlerinize mutlu oldum.TEŞEKKÜRLER.....
 
Katılım
22 Nis 2005
Mesajlar
106
paylaşım için tşk , motosikletin güzelmiş : )

konuyla direkt alakalı değil ama ben bise soracam , resimlerin birinde kontrolsüz hemzemin geçit tabelası var ordan aklıma geldi , bazen görüyorum trenler çok dik tepelere falan tırmanıyorlar , merak ettiğim şey nasıl tırmanıyor ? yani tekerlekleri demir değil mi , ee raylar da demir , birbirinin üstünde kaymıyor mu ? valla geyik değil ya :silent: merak ediyorum :silent:

Meslis sorduğun soruya Mesleğimle direk alakalı olduğu için ben cevap vereyim ,
Ray üstünde hareket eden demir yolu araçlarında kaygan zeminlerde ve eğimlerde çıkması için kumlama adı verilen bir sistem vardır, çok çok ince kum tanelerini aracın akslarına fırlatarak sürtünme kuvvetini arttırmayaya yarar sürtünme artınca olanları tahmin edebilrsiniz,

bu sistem bunun dışında hali hazırda demiryolu araçları tramvay, metro , lrt (özel durumlar dışında), %9 dan fazla eğim çıkamazlar zaten

birde son olarak demiryolu araçlarının durma mesaflerinin karayollaru araçlarında çokçok fazla olduğunu bilmeniz gerekli özellikle hızlı tren gibi yüksek hızda giden araçların durma mesafeleri 900-1000 metre ye ulaşaibiliyor,
 
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
515
resimler guzel olmuş buarada resımlerın cekıldıgı tarhte benım dogum gunum oldu:p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst