Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Charley Boormandan ozur dilerim, yada bir XPLOR macerasi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Isbu alttaki raporumu yazmaya vede nesretmeye basladim ama butun forumlarla senkronize edecek vaktim yok maalesef arkdaslar... Boyle boyle idare edip kusuruma bakmayiniz lutfen...

    ------------------------

    Haftalar oncesi, DD nin anilari.... Part 1

    Bizim buralari ucuncu dunya ulkesi oldugundan, butun dunyayi etkileyen olaylar, filmler, kitaplar filan elimize aylar sonra geciyor ancak. Hatta benim gibi sabri tukenenler boyle seyleri Kanada, Meksika gibi gelismis ulkelerden siparis ediyoruz.

    Herneyse... Gecenlerde Kanada dan siparis ettigim (amazon.ca) Boorman in "Race to Dakar" kitabi ve DVD leri elime gecti. Oturdum seyrediyorum... Onceleri cogu sey iyi gidiyordu, velev ki bu tayfa antreman maksadiyla Dubai collerine vasil oldu Boormanin agzi bozuldu da bozuldu... Kufurun bini bir para. Haydaaa, hani adam Amerikali olsa neyse diyorum icimden, kibar terbiyeli biri ustelik Long Way Round dan tanidigiiz kadariyla... Bilahare bunlar derdest olup yarisa duhul ettiler malum, Afrika etaplari basladi, adam cumleye f#@* diye baslayip ^%hole, you bitch diye bitiriyor, hatta araya uc bes tane Ingiliz kufuru de sokusturuyor kaskin icinden...

    Dedim Allah seni davul etsin Boorman, bu ne ya? Tuh...

    Hay demez olaydim...

    Part 2.

    BMW, ABD de bir reklam-promosyon islerine kalkisti bu yil... Haydi hayirlisi diyordum kendi kendime, ve ilk olarak ortaya XPLOR olayi cikti. Bir web sitesi, forum, blog, galeri vs... barindiriyor. Motorununuzn VIN# ile uye oluyorsunuz. Kuruculari da arkadasim cikti, yazildim. http://www.bmwxplor.com/ BMW sahipleri yazilabilir. Site cok yeni ve kullandiklari software in daha cok isi var, ama fena degil. Yavas yavas iyiye gidiyor.

    Neyse, bana diyorlardi bu web sitesi bir sey degil, esas aktivitelerle sesimizi duyuracagiz diye... Gecen ay bombayi patlattilar. XPLOR Pine Barrens DS Ride diye. PB, NJ eyaletinde buzul caginda deniz olan devasa bir kumluk alan. Daha sonradan karaya donusmus, ustune bir de cam ormani yetismis. Kadikoy - Gebze - Sile -Anadolu Feneri gibi bir dikdortgen dusunun, hah iste o buyuklukte bir cam ormani... En yuksek yeri 30m. dumduz bir arazi. Iste orada bir DS -Dual Sport / Enduro senligi (big bike friendly = yani bizim devasa Adventure GS lerinde katilabilecegi)
    duzenleniyor. %50 egitim, %50 surus seklinde... Hocamiz da Jimmy Lewis ve esi Heather olacak.



    Jimmy, Dakar dahil olmak uzere pek cok yarisa katilmis, turlu derecelerde bitirmis cok sevilen, sayilan bir off-road yariscisidir. Kendi off-road okulu da var. Web sitesi Bende yillardir hevesleniyordum, bir punduna getirip ondan ders almayi ama okul kitanin obur sahilinde oldugundan bir turlu beceremistim. Simdi o ayagima geliyordu, ustelik bedava... Ekibin gerisi Advrider dan tanidigim kulagi kesik endurocular ve PB in yerli suruculeri olacak, bunlar da bize leader/sweeper = oncu/artci olacaklardi. Hemen kaydimi yaptirdim. GSi, HP si filan olanlar yaptiriyor tabii...

    Sonra da hazirliklar basladi... Gidip bir MX kaski ve bir goggle aldim, bir camelback aldim, hatta iyiice eskimis ve solmus olan Rally takimi da yeniledim elim degmisken, zaten niyetim vardi... Ancak daha sonra yeni takima bakacak, bakacak ve daha ilk gununde tarlaya vurmaya kiyamayacaktim... :o

    Lastikler zaten TKC80 di ve iyi durumdaydilar. Ripley i bir temel bakimdan gecirip sagini solunu iyice sıkıladım. 19Nisan Cuma aksami da is cikisi birkac arkadasla bizim evde bulusup yola koyulduk...

    PB a varmaya 170km vardi ve rahat bir tempoyla otele vardik, kaydimizi yaptirdik. BMW bizi ufak tefek hediyelere bogdu... stickerler, sapkalar, T-shirtler , haritalar, kitaplar, DVD ler...hatta acilip kapanir aluminyum/branda plaj koltuklari... Hepimize de tek tek birer kagit imzalattirdilar. Bu aktiviteye katilmakla BMW ya reklam malzemesi olacaktik, kabul edersen... Ayrica AMA (American Motorcycle Association) uyesi olmak da gerekiyordu. Garmin den de bir yetkili gelmis, model tanitimi yapti, ayrica hepimiz GPS lerimize rotalari filan yuklettik...

    Sonra ilk briefing verildi, ve sonra da karnimizi doyurup vurduk kafayi yattik. Gel gelelim uyuyabilirsen uyu. Kapinin onunde 100 tane BWM HP, GS, Xchallenge vs. millet basinda sohbette... BMW mekanikleri BMW takiminin motorlarini hazirliyor, profesyonel kamera-film ekipleri, flaslar patliyor, projektorler filan...Sankim sankim Dakarda bir biouvactayiz yarabbi! Kimse heyecandan odalara dagilip gidemiyor... Sinir olmaktansa gidip onlara katilmak daha iyi dedim, zaten rahat vermiyorlar kapinin onunde "vak vak Donald Duck" filan ... Hic utanma yok, koca koca adamlar... Tobe tobe.. Sabahin ikisine kadar bos laflarla laklak edip, bira icip gidip sizdik... Briefing saat 8 deydi, ardindan da yola dokulecektik.

    "Yola dokulme" fiilinin aslinda bazen kelimenin tam anlamini ifade ettigini hic bilmezdim...

    Efenim o gece ruyamda, sabah hayrina , Tam PB in ucsuz bucaksiz ormanlarinin saf kuartz kumu bembeyaz yollartinda "gaz aciyorum" ;)

    Grimsi yesil renkli, 6m filan yuksekliginde, yarasa kanatli, catal kuyruklu, T-Rex misali iki ayak ustinde yurur, pullu mullu acaip bir mahluk belirdi. :unsure:
    Inanmayan buyursun, iste sureti...



    Mahluk konusamiyor dogru durust ama ben anliyorum ne hikmetse...
    -Selam baba n'ber?
    -Ehem, sey, selam... Ikstiiir... Ben DD, motora bincektik te, bemeve seysi...eksplor hani... sizin arazi mi oluyor buralar? :o kuluvallahuehad, allahussamed durumlari ...
    -Binin binin karnim tok, gecen hafta motokros muhabbeti vardi uc kisiyi yedim, bu hafta karnim tok. Ayrica pek motosikletci sevmiyorum. O koruma moruma dediginiz dalgalar gaz yapiyo.
    Esas gole girenler iyi oluyo... Ne kabuk var, ne posteki, ne kirpi gibi diken.. Oh mis gibi pembecik... Bak simdi istahim kabardi, hadi bana eyvallah...

    Ter icinde uyandim haliyle. Mabadim acikta kalmis olmaliydi... Neyse, bu mahlugu taniyorum. Kendisi New Jersey Seytani diye bilinir. 1735den beri Pine Barrens ormaninda dolasir, ona buna musallat olur hirbonun tekidir.



    PB in her bir tarafinda gorulmustur... Bir cesit Iskocya gollerindeki yaratiklar gibi bir sey iste.

    Hatta NJ nin Hokey takimina da amblem olmustur bizatihi...



    Sabah olmustu bile...Bir takim catlaklar saatin 6 sinda kalkmis motor isitiyordu... hörrr hörrr... la havle vela kuvvete....

    Iste benim kapimin onu...



    Gunes normal insanlarin kalkma saatine uygun yukseklige geldiginde cekilmis bir resim haliyle.

    Neyse, kalktik hazirlandik giyindik tabii. Kahvalti da etmek lazim. "kontinental" kahvalti beni bekliyor. Avusturya daki kahvaltiyi baska hicbir ulkede bulamisimdr. Gitmedigim yerler mustesna tabii... ABD de KKahvalti denince, "bagel (acma-simit arasi bir hamur turevi), krem peynir, jelly (yani recelimsi bir jole) ve kahve akla gelir.

    Hakikaten nedir bu "kontinental" kahvalti? Ulan hangi kontinent e gitsem ayni kahvaltiyi dayiyorlar... Konitnentten kontnente de farketmiyor bu meret ???

    Bendeniz sahsen 10 yildir kahvalti olarak meyva yiyen biriyimdir, dert etmiyorum. Yanimdaki elmlardan bir tane, iki tane de portakal. Oglene kadar tamamdir. Sabah sabah o zift gibi kahveyi nasil iciyorsunuz anlamiyorum zaten...

    Gece kiragi yagmis, motorun ustu tamamen buz tutmustu. Bak Beez selesine buzun ustune FYYFF bile yazmis...



    Terbiyesiz herif...

    Iste bu da ben...Sabahin korunde uyandilrilmis, gece uyutulmamais, icirilmis, ve sabah bu halde fotograflanmis halde... Buyrun... Budur.



    Nasil ama ...horguc filan tamam... Ha bu arada, o aldigim kask ve gogglei kullanamadim. Goggle dandik cikti, bugu yapti. Basima is acmayayaim simdi dedim ve yine benim vefakar Schuberth e dondum.

    Evet, saat 8:00 de brifinge girdik. Gunun programi hepimize yazili olarak verildi. Destek timleri hepimize cep telefon numaralarini filan verdi, hani lazim olursa cagirmak uzere...

    Resimde brifing odasi... Boyle maskara tiplerle beraberim iste, gorun... :D



    Sonra melekelerimize gore gruplara bolunduk, hepimiz tavuklar gibi ordan oraya duzenli bir kaos gorunumunde kosusup en sonunda liderlerimizin onunde tam teskilat, motorlarimiza binmis dizildik.







    Yola cikmaya hazir, yuregimiz agzimida, motor gumburtusunden kendi konustugumuzu bile duyamaz durumdayiz.

    Neyse... Nerede kalmistik...Hmm, yola cikmaya hazir siraya girdiydik. Bu arada, caylaklar grubuna yazildigimi da belirtmem lazim. Uc grup var. Caylaklar, orta halliler ve kafayi siyirmislar... (novice, intermediate, expert). Evet bir vakitler enduro kullaniyor, ve dag tepe geziyordum, mamaafih bu 15 sene onceydi, o zamanlar 38~40 yaslarinda gencecik bir fidandim Ayrica motorum Suzuki 185 di. Bu heyula degildi... Hem hayatimda hic kumda kullanmamistim. Otoriteler "holy shit" diyorlardi, bunu dedigim zaman...

    Uzatmayalim, ciktik yola, bir 10 mil gittik, dar bir asfalt yola girip orman istikametine seyirttik. Dar yol daha dar yola, oradan da sıkıstırılmıs sert bir kum yola donustu. Aney... yolun ustundeki serbest kum marifetiyle bizim 300kilo ful depo Adv basladi dansetmeye Dedim "oglum Donald, yapis gidona, ayaga kalk yoksa ilk virajda bir agaca sarilacagiz..."

    Ayaga kalkmanin faydasi olduysa da bir adet mermer heykele donusen vucudum, ve altima etmemek icin sarfettigim ekstra gayret neticesinde selavat getirmenin yalpalamaya bir faidesi bulunmadigini da ogrenmis oldum. Onumde dort caylak gidiyor, arkamda da 5 kisi var, oncu-artci haric...40-50km/h filan gibiyiz. Birden ilerde yol karakterinin degismekte oldugunu farkettim. Deidm pes, cektim debriyaji yavaslamaya basladim. Iyiki de oyle yapmisim birden onumde gidenlerde bir karisiklik oldu ve o anda ben de "sugar sand, sugar sand (toz seker kivaminda kum) dedikleri malzemenin ne oldugunu pegler kuma degecek kadar icine girerek ogrenmis oldum. Durdum. Kizlardan biri anlasilmaz bir seyler bagiriyordu, onumdekiler inip kosmaya basladi. Bende indim...

    Bu arada, bu yumusak kumda yan destegi actim ve motoru oyle biraktim telastan... Ama motor sanki asfalttaymis gibi durdu, devrilmedi. Hayret yani...

    Gordugum manzara nahostu. Ondeki kiz dusmus, ardindan gelen hedefe kitlenip aynen onun motorunun ustune cikmisti. Alttaki kiz iki motosikletin altinda yatiyor, en ustteki kiz inmeye calisiyordu. Rezalet... :disgusted: Neyse usttekini indirdik, alttakini cikarttik, bu arada da su resmi cekmeye muvaffak oldum. Resimden de anlasilacagi uzere seker kumu bolgesi bittikten sonra dustuler... Bu zemin normal yol. 24 saat sonra bana asfalt gibi geliyordu..



    Evet tamam tamam, basarili bir resim degil biliyorum. Zaten hemen ardindan pilim bitti dogru durust hic resim cekemedim. Bu raporda goreceginiz butun resimler, belirtmedigim surece baskalarina ait olacaktir.

    Resimde motorlar altalta ustuste duruyor, yerdeki kiz gorunmuyor...cunku cok asabi bir tipti. Sanki biz itip devirdik gibi davraniyor cevresine. Ulan tesekkur edecegine... Alla alla.. Neyse, bir de fotograf cekerken gorurse silliklik eder diye fazla sokulmadim.

    Biraz ciddiyete donersek, cikartilacak ders takip mesafesine cok dikkat etmek gerektigiydi. Kumda surtunme diye bir sey yok. Onume bir sey cikti durayim, fren yapayim da yok. Etrafindan dolastin dolastin...

    Neyse, fazla bir hasar yoktu, yola devam ettik.

    Alttaki resimde sert yoldan cikip yumusak bir ara patikaya girmek uzereyiz. Bu ara patikalar, acaip catal dilli oluyor. O yuzden tek tek arayla yolluyorlar.



    Nasil ama, on cami sokmusum, aynalar filan gitmis... Sanki Jimmy Lewis e toz yutturacagiz.. Tobe yarabbi... N'apalim milletin tavsiyelerine uyduk, valla benim fikrim degildi.

    Bu yumusak bolgeyi de gectikten sonra Jimmy Lewis ten ders alacagimiz ve ogle yemegi yiyecegimiz yere geldik. Bu arada en az on-oniki motor devrilme olayi yasandi. Ben simdilik saglam gidiyordum, yorgunluktan kalp krizi filan da gecirmemistim... bakalim daha neler olacakti....

    Bu arada bir konuya aciklik getirmek uzere yine biraz maziye donelim... Icinizden bazilariniz bu motosikletlerin bazilarinda niye numaralar var acaba seklinde bir meraka muzdarip olmus olabilir...



    Bu motosikletler, gecenlerde yapilan Sandblast Rally ye katilmis olanlar...
    Evet Amerikalilar sonunda ralliye de merak sardi, yani otomobil rallisi. Ancak buna da bir yenilik getirerek (benim bildigim kafdariyla) Ayni Dakar da oldugu gibi motosikletleri de parkura almaya basladilar.

    http://sandblastrally.com/2007/

    Bu yilki Sandblast '07 rallisi bunun pilot uygulamasi oldu ve cok tutuldu, begenildi. XPLOR, MAX BMW bu yarisa bir kac motor sokarak buyuk ilgi topladi bizim sosyetemizde.



    Iste yukarda bahsettigim "expert" grubun bir kismi bunlardan, bir kismi da bunlara toz yutturma iddiasinda olanlardan olusuyordu...

    Turkiyede de bu uygulamanin yapilmasi harika olur diye dusunuyorum. Nasil olsa ralliler yapiyoruz. Araya birkac enduro motosiklet soksak ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    22 Mart 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hyosung GT 250 & Honda CBF 150
    Alıntı Donald_Duck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Turkiyede de bu uygulamanin yapilmasi harika olur diye dusunuyorum. Nasil olsa ralliler yapiyoruz. Araya birkac enduro motosiklet soksak ?
    Bana uyar, harika da olur
    Henüz enduroya geçemesek de enduro yavrusuyla hizmetinizdeyim efem
    [CENTER]Vuuuu diye aşarım dağları, enginlere sığmam taşarım :P[/CENTER]

  3. #3
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Vayy süper görünüyor. Arazi sürüşü eğitimi almak şart bence. Yoksa sonu kötü biten olaylar yaşanabilir. Keşke burda da imkanlar iyi olsa. Eğitimlerin çoğu İstanbulda ve bana 1000km uzakta. :(

    Yazı çok güzel. Adana/Türkiye'den selamlar.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  4. #4
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Evet efendim...

    Orayi da gectikten sonra "Hedger House" naminda bir restorana ulasildi. Burasi ormann ortasinda, kum ustunde kurulu, genis bir parki ve arkasinda bir futbol sahasi buyuklugunde kumlugu olan, "biker friendly" - "motosiklet dostu" denilen turde, her turlu avci, balikci, ormanci, motorcu, kus izleyicisi, tree hugger - agac sarilicisi (*), hippi, turist, koylu, sehirli ve ilahir insanin ugrayip aslinda bu doga cenneti ortamda soluklandigi bir kose...

    (*) Bu "agaclara sarilma modasi da yeni cikti. TR de de varmi bunlardan?





    Simdi bakinca "manyak mi olm bunnar" seklinde soylensenizde bes yil sonra esiniz dostunuz yapmaya baslayinca size "dinozor" ya da "kazma" diyecekler... Donald amcaniz simdiden uyariyor, bak "gordu de soylemedi" demeyin sonra....

    Bakin genc kizlarimiz nasil dejenere oldu, ne yapacaklarini sasirdi, gorun, ibret alin...




    Laf lafi aciyor, yine nerelere gittik...
    Neyse, motorlari parkettik.. 80 den fazla motosiklet...



    Ayrica BMW da yeni lanse ettigi X serisi motorlarindan getirmis, binip deneyelim, siyrik cizik cuzuk icinde birakalim diye... ;)



    Bu motorlarin herbrinden getire getire 4er tane getirmisler... Insan 50 tane filan getirir... Izdihama mahal verildi resmen, kiniyorum...

    Evet, toplanin toplanin, ders basliyor...



    Tam da golgeyi bulmustum...

    Evet, Jimmy ve esi Heather ortaya cikip basladilar kum tekniklerinin inceliklerini anlatmaya...



    Durusu her isin basi, ben de anlatirim ya, esas durus, esas durus diye... Iste bu da off-road da kolllarin durusu.


    Yol tekniginden cork farkli. izde omuz-kollar relaks olur, dirsekten otesi yere paralel olur... Bu teknikte dirsekleri kaldiriyorsunuz, omuzlar gidona paralel olacak sekilde suruyorsunuz...

    Ayrica "tek ayak yere basacak sekilde durus" u da goruyorsunuz. Bu apartman gibi motosikletlerde baska turlu durus soz konusu degil. Simdiye degin gordugum en usta binicilerden biri olan Heather in boyu 160... O fotografta sol ayagi bosta duruyor, peg e degmiyor bile. Jimmy de kisa, (bu motora gore) motora bindiginde ayaklari yerden tam bir karis yukarda kaliyor...

    Kisaca, tek ayak yere bastigi zaman problem yok. Jimmy sunu dedi, "kimseyi iki ayagiyla yere basmaya calisiyor gormek istemiyorum, kiciniz seleye velkroyla yapisik degil. Devamli kaydiracaksiniz. Saga -sola-one- arkaya... Hangi tarafa basacaginiza karar verin, ve o tarafa kicinizi kaydirip ayaginizi tam ve saglam olarak basin. Iki ayagini basmaya calisan muhakkak motoru devrir." Imza JL ve DD... Cok dogru.

    Motorun ayakta kullanilacagini da anlatti ve durusu ogretti. Rahat rahat ayakta durulacak. One arkaya egilinmeyecek, kasilmayacak, ileri bakilacak, dizler kirilmayacak, ya da cok hafif kirilacak, peglere ayak "TOP" una yakin basilacak. Bir acil durumda ayak one arkaya gidebilecek, arka fren hafif hafif kullanilacak, gerektikce vites degistirilecek... Bir suru is...

    Atlayin dedi motorlariniza, size yavas kullanmayi ogretecegim.



    Butun ogrettiklerini, anlatiklarini neredeyse durur hizda, azami 1.vitesin rolantide urettiginin yarisi hizinda bir saatten fazla yaptik duruduk.



    Heather la beraber pasimizda dondu durdu Jimmy. Herkesle tek tek saatlerce ugrastilar. Helal olsun cocuklara...

    Bize de... Gebereyazdik oracikta yorgunluktan... =]

    Sonra da "ogle yemegi hazir" duyurusuyla, ruhumuzu teslim etmekten dar kurtulduk ve restorana usustuk.

    BMW acik bufe tarzinda zengin bir ogle yemegi hazirlamis. Her ne kadar sattigi motosiklete verdigim parayla 2 degil, 4 tane 17" janti olan, air condition u, MP3 calari, deri koltuklari, otomatik sanzimani, sunroof u, 2.5lt 5 silindir motoru olan bir VW satin alabiliyorsam da helal olsun dedim BMW ye icimden... Biz yarim akillilar olmasak bu fabrikalar nereden para kazanacak ? Allah allah...

    Restoran neseli bir yerdi, ancak bir sorun vardi...



    Bara ugrayan bir turlu acik bufeye gidemiyor, trafik tikaniyordu. Escinsel olmayan hanim surucu arkadaslarimiz, ve escinsel olan erkek suruculer bu bakimdan oldukca sansliydi ve en guzel yerleri, yemegin en iyi taraflarini kaptilar... Kahretsin... !

    Mabadi gelecek...

  5. #5
    bathu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2006
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    var 636
    süper görüntüler ve bilgiler için saol
    Yeşil Peri..tıtanıum Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim

  6. #6
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Yeni X serisini bir baska forumdan da sormuslardi denedinmi diye... ayni yaniti aktarayim en iyisi...
    ---


    Yeni GX serisinden X Challenge kullandim biraz. Maalesef iyi bir lastik..ya da o araziye uygun disli bir lastik takmamislardi. D/S lastigi ile tam randiman almak mumkun degil kumda. Buna ragmen o arazide GSAdv den inip ona binince insan "oh beee, dunya varmis" diyor. Cok hafif tabii. Dag bisikleti gibi geldi bana. Son derece "smooth" -puruzsuz, yumusak- bir guc bandi var, ve bu cok etkileyici. Herseyiyle bir enduro. Tam eglencelik. Keske fiyati da biraz daha ucuz olsa da bir tane alip arada bir oynasa insan kumda... :cheer:



    Kumda oynamak deyince, talim sahasina bolumler halinde ciktik... Caylaklar bir bolum, orta ve ileri grup baska bir bolum ve baska bir yerde. Bizim calistigimiz alanda bir miktar ot da vardi. Bu isi kolaylastiriyor tabii. Ileri grup ayni konulari tamami gevsek kum bir alanda calisti.







    Su yukardaki kum havuzu ileri suruculerin oyun sahasi oldu. Analarindan emdikleri burunlarindan geldi :woohoo:

    -----
    GS lerin suspansiyonlarina gelince, pek cogumuzunki orijinaldi, ancak meraklilarin cogu dedigin gibi hic gozunun yasina bakmaz, daha aldigi gun ya Ohlins ya WP leri ceker.



    Sunu unutmamak lazim ki bu tip egzoz, amortisor, fren, buji, enjektor, atesleme sistemi vs. gibi parcalari hic bir seri motosiklet ureticisi firma kendisi super kalitede uretemez. Bu kucuk, kivrak, cok tecrubeli ve uzmanlasmis sirketler bu isleri cok daha iyi yapar.



    Evet... Yemegimizi yedik, tam soyle golgede biraz kebap yapayim diye niyetlenirken bizim lider basladi toplnamaya... "Haydi bakalim, yuruyun, cok yolumuz var daha." Yahu daha lokmalar bogazimizda... I-ih...

    Bu resim biz ogle yemeginden kös kös ayrilirkene ardimizdan sinsice cekilmis...







    Biraz ders aldik ya, tamam, yuttuk ogrendik A dan Z ye sanki... Dooogru ormanin en bicimsiz yollarindan birine daldik. Ve iste buralarda Cahrlie yi animsamaya basladim. tam hasss diye baslarken insan basladigi kufuru tamamlayamadan degisik bir kufur gerektiren bir baska durumla karsilasiyor. :blink: : en sonunda sadece bagiriyorsun... Bir de sinirim bozuldu, gulme geldi ve gum.



    On tekeri sapdigim gibi motorla birlikte oraciga oturuverdik. :scared: Seytanin bacagini kirmis motoru devirmistim. Derhal DD ogretisi ile sirtimi donup yuklendim, i-ih hic niyeti yok, gidondan yakalayip kundeye getireyim dedim... Ulan otobus olsa kalkar yerinden bizimki hic. Ooole yayildi kaldi. Kizim, Ripley evladim, kalk, rezil olduk ele gune... Hayir ne yapsam nafile. Neyse hoca dondu geldi, arkadaki grup da yetisti... Uc-dort pehlivan toplandik basina, lider dedi "yahu Donald (beni artik oyle cagiriyorlar) bu GSadv, kuma dustu mu kendin kaldiramazsin, bir sakatlik cikaracaksin, delimisin?" Hakliydi. Neyse dort kisi kolayca kaldirdik tabii.



    Kuma dusunce silindir filan oldugu gibi gomuluyor. Biraz da hiz varsa dipteki islak kumu da kaziyip icine bir guzel yerlesiyor. Cikartabilirsen cikart... Bir diger ciddi problem de sen yuklendikce ayaklarin kuma gomulmesi ve kaymasi. Oldugun yerde patinaj yapip duruyorsun, sen de gomuluyorsun.



    Aslinda biraz tecrube kazaninca daha sonradan kendim de kaldirmayi ogrendim, ancak yine de cok zor. Uc defa filan kaldirdiktan sonra dorduncu de depo kapagini acip kibriti cakar, sorunu kokunden halledersin gibime gelir.



    Neyse gelelim sadede... "Bog" nedir "bog", hic duydunuz mu? Bataklik demek... Ben de dort sene once Cape Cod a gittigimde ogrenmistim. Bu memlekette bolca "blueberry" denilen yabanil meyva yetisiyor...



    Iste bu nebat ve meyvasi... Turkcesi "yaban mersini"ymis, ve Amerika da en bol urun burada, Pine Barrens da alinirmis. Blueberry kekleri pastalari muhtesem olur...







    Cig de yenir, nefistir.







    Velhasillikelam, yine dagittim galiba..ha, bog... efendim bu meyva iste boyle batakliklari seviyor. Oralarda yetisiyor. Cam agacligi olmayan her yer gol-bataklik. Ustelik de bu olaydan 4 gun once deli gibi yagmur yagmisti... Bir kac tane ciddi su birikintisinden muvaffakiyetle gectim, ancak herkes icin oyle olmadi. Biraz tereddut eden herkes ya devirdi ya batirdi. Neyse, hepimizi bu isi ogrenecektik... Gittikce daha iyi su gecisleriyle yol devam etti...



















    Bu ileri bir surucuden guzel bir ornek. Fazla su sicratmadan, yavas, ama tempoyu dusurmeden, gazi kesmeden, akli basinda bir teknik...

    Bu da rezalet bir teknik. Itiraf ediyorum bu sudan bende, ve cogumuz -biz caylaklar ve hatta orta seviyeler- boyle gectik, kimimiz saplandik, kimimiz devirdik. Devirenlerimiz de allahtan suya girmeden devirdi.







    Bu birikintiye gelmeden once yumusak kum bir bolge var. Yavaslamaniz mumkun degil cunku, yavaslar yavaslamaz yuk on tekerlege biniyor, tekerlek gomulup bir tarafa motor ir tarafa siz bir tarafa seklinde dagiliyorsunuz. Tabii teknigi var, debriyajla, agirligi arkaya vererek uzun mesafe birakarak... ancak bu derin birikintiyi gorunce is isten gecmis oluyor. tecrubesizlik tabii.

    Bende baktim, yavaslamak mumkun degil, aynen bu yukardaki arkadas gibi (benim arkamdan geliyordu) bodoslama höarşşşhhhhwaaaaarhhh dıye gectım. Tabii ki sadakalarimi ihmal etmememin bir faydasindan ibaretti bu basari. Beceriyle hic alakasi yok. =]



    Eveeet, yarin sirat koprusu...



    ıNınıNıııın, dam dum damdam dum dam daaaam...




  7. #7
    rayjay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Angara
    Motosikleti
    CBR 1000RR
    guzel aktivite olmus iyi de betimleyip aktarmisiniz elinize saglik, darisi buradaki endurocularin basina
    [COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]

  8. #8
    Luxor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Göztepe
    Motosikleti
    2007 Honda CBF150
    süper süper süper
    acaba bizim enduro yavruları bu parkura çıksa ne olur?
    vallahi ağzından bal damlıyor DD, zevkle izliyoruz(ve bir gün bizede nasip oluır diyoruz) efem...
    st_erdoğan, hazırla motorları gidelim biz de bir yerlere valla...
    Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...

  9. #9
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Evet, orman bitti ve bir acikliga ciktik. Ilerde oldukca genis bir gol, ve ona uzanan yol gorunuyor. Lider bizi durdurdu, su resmi cekti...Bende gorunmusum sol tarafta...







    Hem arkada kalanlari bekliyoruz, hemde onumuzde giden orta kararlar ve yalayip yutmuslar gruplarinin yolu acmasini bekliyoruz. Gordsugum kadariyla en az dort motor yerde. Birinin surucusu altinda kalmis kumda debeleniyor. Oburleri yardim ediyor, kimisi olaylari filme aliyor, gulusmeler, bagirismalar, kufurler... bir gir gir samatadir gidiyor ilerde ama ne oldugu bizim oradan anlasilmiyor...



    Onumdeki goruntu de tam olarak su







    Asabim gerilimeye basliyor, gole dogru uzanan iki yani bataklik kumdan bir yol... var bi' bokluk ama ne... =|



    Neyse, onumuz acildi ve "sirat koprusu"nden sirayla gecmeye basladik. Fotograf tam ifade etmiyor olayi ama... O bolgedeki kum gecen jiplerce iyice yumusatilmis. Jip tekerlek izleri cok yumusak ve derin, sirtlar sert, ama yuvarlak oldugu icin cok kaygan. Yani izin icinden gitmek lazim, disina cikinca gole ucma tehlikesi var.







    Ancak kuma batmamak icin de hic olmazsa 25-35 km/h yapmak lazim. O bolge icin az surat degil. Simdi, tekerlek izine girip, hizlanip gayet relaks bir sekilde =] ayakta durup yumusak kuma girmek ve yaklasik 100-150m surmek gerekiyor. Bu arada on tekerlegin yonu ile ilgili senin yapabilecegin bir sey yok. Ne yapsan yanlis yapiyorsun zaten. Ileri bakip salavat getiriyorsun...

    Burada cok onemli bir noktaya parmak basayim... Ben yaptim, siz yapmayin bu hatayi diye. Onunuzde gidene fazla takilmamak lazim. Tabi o nereden gitti, basina ne geldi diye bakin, su gecisinde cukura dustuyse ayni cukura surmeyin motorunuzu ama onun basina gelen sizin basiniza gelecek diye bir sey yok. Kendinize guvenin biraz... ;]



    Onumde yola koyulan ilk arkadas daha 5. metrede sol iz den sag ize firladi. Bakti ki oradan da firlayip suya ucacak atti kendin yere. Gittik kaldirdik... Yaninda yuruyerek parkuru gecirttik. Ikincisi de tam bitirmek uzereyken ilerde bir yerde dustu. Sira bana geldi ve "ulan dedim, bunlar 650cc makinede genc cocuklar beceremedi, bende mictim simdi... hadi bakalim" dusuncesiyle yola koyuldum. Baslarda iyi gitti. Bata cika gidiyorum. Battigin zaman, ya da batmak uzereyken korkmadan gaz vermek gerekiyor... ama cikar cikmaz da gazi kesip hizi korumak lazim, yoksa gittikce hizlaniyorsun, is cigirindan cikiyor. Sona dogru iyi bir yere saplanmaya basladim, verdim gazi, verdim gazi... hart diye dibi bir yakaladi tekerlek, on teker sol sirta tirmaniverdi.



    Hemen yatirdim oraciga yoksa ucuyorduk asagi... Arkadan gelenler de turlu maceralara bulasip zar zor yumusak bolgeyi astik. Isin talihsiz tarafi, biz son gruptuk. Bizden once ~70 motosiklet gecmis, bata cika orayi iyice yumusatmisti.



    Daha sonra yol ayni minval uzerine, ama bir daha yumusak saplanmalar yasanmaksizin bir sure devam etti.





    Fakat bu yolda da onumuzde gidenlerden kazalar yasayanlar olmus. Hatta tam benim onumde giden koca bir 1200GSAdv bir yerde kaydirdi, kontrol edemedi, on tekerlegi gole girince ancak durabildi. Zor cikarttik tekrar yola...

    Bu alttaki fotograf artci tarafindan orada cekilmis. Ben gorunmuyorum ama yanimdakilerle beraber motoru o sag tarafta gordugunuz şevden yukari cekmeye calisiyoruz. Trafik tikanmis, millet bizi bekliyor.







    Burasi da o mesum bolgeyi gecer gecmez nefes almak, bir sey icmek icin durdugumuz yer.







    O soldaki tiknaz sahis, Mark, 55 yasinda ve 155 boyunda, simdiye kadar gordugum en usta suruculerden biri. Resmin saginda gordugunuz KTM950



    Adventure ile bizi takip edip kolladi, lidere, artciya yardim etti, bize yardim etti sagolsun. Kendisini o devasa Adventure un yaninda gorseniz akliniz durur. Sele adamcagizin gogsune geliyor...



    Tabii merak edip izledim... Once, motor orta sehpadaysa isi kolay. (cogu zaman oyle yapti, cunku o cussede birirnin o ucubeyi yan sehpadan diklestirmesi bile bir mesele kumda.) Motora "tirmaniyor" =] sehpadayken calistirip vitese takip yurutuyor...



    Motor sehpada degilken cok ilginc... Sehpalar kapali... Yaninda duruyor, motoru calistirip vitese takiyor, sol ayagi pegdeyken gaz verip kalkiyor ve motor giderken sol ayak ustunde yukselip, sag ayagini selenin ustunden atip (ayni bisiklete biner gibi) biniyor... aynen devam. Park yerinde filan dolasirken, kisa mesafeleri giderken zaten sadece notorun sol yaninda pegde ayakta kullaniyor, oturmaya bile zahmet etmiyor.



    Bir ara sohbet ettik, beni cok basarili bulmus tebrik etti. Sordum bu beceriyi nasil kazandin diye... Dedi bu zamanla oluyor, cocukluktan geliyor. Ben 1955 den beri seledeyim...! Hani adetten olsa ver elini opeyim bab diyecegim adama. Ne cevherler var... Keske benim de cocuklugumda boyle imkanlar olsaydi. Nerdeee... Camasir makinesi, buzdolabi yok o zamanlar, motosiklet nereden olacak. =|



    Sonra tabii ki yine yola koyulduk, nefes alisverisimizin normala donmesi lider icin yeterliydi. "At biiin"... Ver elini orman. Bu arada icimizden bazilari cok yorulduklarini, bir ikikisi de benzinlerinin bitmek uzere oldugunu soyledi. Kucuk bir plan degisikligi ile bir benzin istasyonuna cikmaya karar verdik.



    Yarim saat sonra benzincide yayilmis halimiz...







    Bu arada bir de lastik patlattik. Liderimiz Tom, kirmizi sapkali, oturdu tamirata giristi...







    Liderlerin cogu Suzuki DRZ400 kullaniyor. Bu yollar icin bicilmis kaftan.







    Benzinciden uc-dort kisi ayrilip otelin yolunu tuttu. Biz mangal yurek "safkan" endurocular devam dedik, iyi halt ettik. Bir sonraki etapta yaklasik 500m lik bir yumusak kuma girdik ve sonlarina dogru saft dahil gomuldum. Kendim ciktim ama debriyajdan da dumanlar cikartmayi basardim. Yaktik yani...
    Neyse onemli degil, daha bir sezon goturur sanirim, seneye degistiririm...

  10. #10

    Üyelik
    21 Aralık 2006
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    KMYCO VENOX 250
    söylenecek söz var mı ? ben bir araştırayım harika olmuş Allah sağlık versin süpersin,,,

  11. #11

    Üyelik
    21 Aralık 2006
    Şehir
    İzmir - Altınoluk
    Motosikleti
    şehir efsanesi
    Allah olmayanlarada versiin Teşekkürler DD amca....Sen olmasan nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa...
    [I][/I][I][COLOR="Red"]Muhtaç Olduğun Kudret Damarlarındaki Asil Kanda Mevcuttur. M.K.ATATÜRK[B][COLOR="Red"][/COLOR][/B][/COLOR][/I] [COLOR="Red"]www.limitustu.org[/COLOR] (B+/en son 19.03.2008 de verdi)

  12. #12
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Bizim yerli liderlerimiz DRZ 400 lere bayiliyor demistim...buna da bayiliyorlar...



    WR450F ... 7000$ sifiri. Benim de cok hosuma gidiyor bunlar... Neyse kasinmayayim simdi durduk yerde... =]

    Evet efendim, debriyaj balatasindan dumanlar cikararak "ula yaniyo herifin motoru, goşun la...gum döhelimö zu getirin" vari bir panik yasanmaksizin parkuru tamamladim. Biraz soguyunca dumanlar dindi. Bu arada parku sonu asfalt bir yol da gorundu ilerde.. Dedim ben otele donuyorum, siz buyrun off-road unuza devam edin...

    Oteli GPS ye koydum, birden arkamda 7 kisi belirdi, biz de geliyoruz, bizi de gotur, bizi de bizi de... Meger ekibin arkada kalanlari o son 500m de basindan kolonoskopi gecmis sıpaya donmus, ben yine iyiymisim, millet hepten bitmis. Neyse, bizim lider-artci ve onlarin isbiirlikcisi iki yardimcilari (saka bir yana Allah razi olsun onlardan, onlar olmasa ekibin kuyrugu ormanda kurda kusa yem olurdu valla) 400luk makinelerine atlayip see-yaa diye calilarin ardinda kayboldular. Toprak yoldan otel kestirme tabii, ama artik gunes batmak uzere, kesinlikle baska bir maceraya da ihtiyacim yok dogrusu... Dustum one, otele ulasmam 1:20 saat surdu. Bizim hafif suvari dusunu almis giyiniyordu bile...

    Cennette dus yoksa cehenneme gitmeye raziyim vallahi. Yok boyle bir sey...

    Temizlenip paklandiktan sonra yine motora binip, 2mil otedeki bizim icin kapatimis restorana gidildi. Sanirim ben en son ulasanlardandim, hava hepten kararmisti. Kapida, BMW yetkilerince karsilandik elimize bir belge tutusturdular ...



    Vallahi mimarlik diplomam bile bu kadar ciddi hazirlanip sunulmamisti... Sonucta dandik bir karton ama insanlarin boyle seylere deger vermesi guzel bir sey. (Biraz kesip kuculttum scan ettikten sonra)

    Gecen gun de "XPLOR un on emri" ni vermislerdi...

    :o

    Soyle diyor

    1) Hicbir zaman otoyola cikmayacaksin
    2) Motora binmeye onu silip parlatmaktan daha cok zaman ayiracaksin
    3) Her "Yol Ver" tabelasina geldiginde ic gecirip hayiflanacaksin
    4) Pegleri ve hatta silindir kafalarini surtturerek kullanacaksin (BMW ya :lol: )
    5) Yagmur yagarken kopru altlarina filan saklanmayacaksin
    6) Toza topraga ve zafere yabanci olmayacaksin (bu cok Amerikanca... "Icabinda yerlerde surunmeden zafere ulasilmaz" sozunden geliyor)
    7) "Ölü tepe noktası"nin ne demek oldugunu bileceksin (bunu en iyi kick starterli motor sahipleri bilir... )
    8) Motorunu hicbir zaman treylerle tasimayacaksin
    9) Kesinlikle gidonuna puskul takmayacaksin (*)
    10) Katiyen en catal dilli patikanin nerede oldugunu kimseye soylemeyeceksin...

    (*) Sunlardan diyor:



    Cruiserciler pek merakli olur bunlara...

    Sonra yemege oturduk, yine fotograflar, filimler cekildi, konusmalar, ve hatta bilgi yarismasi, stand-up komedyen bir sunucu esliginde gercekten cok eglenceli bir gece oldu. Bir de cekilis yapildi. JLewis tisortler dagiti, Garmin son model bir GPS, BMW 1 adet R2 takim hediye ettiler, daha bir suru ivir zivir hediyeler dagitildi ve artik millet "birakin bizi gidip zibaralim, geberdik be..." havasina girmeye baslamisti ki Hepimize iyi geceler dilendi ve yine otelin yolunu tuttuk.

    Bu gece bira icip kapinin onunde lak lak eden filan yoktu, zaten saat 1 i gecmisti anasini satayim. Nerede nasil uyudugumu hatirlamiyorum, benim "buddy" lerden birin kapiyi yumruklamasiyla 6:30 da dikildik ayaga yine... Uzuun bir Pazar gunu bekliyordu bizi...

  13. #13
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Wayy bee.. Sabah sabah tek solukta okudum..
    Teşekkürler..
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  14. #14

    Üyelik
    27 Aralık 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 1100XX Super Blackbird, XR650R, TE250 2T
    Reşat abi, Şimdi ben herşeyi anladımda treyler ile götürmeyeceksin lafını anlamadım. Bence CRF450R var. trafiğe çıkma izni yokki. Valla nasıl gaza getirdin anlatamam. Gidip plakalı bir KTM, suzuki fln almaya niyetlendim ikinci motor olarak.

  15. #15
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Selam sevgili DD ; yazını büyük bi keyifle günlerdir devamını bekleyerek okuyorum.. Çok keyifli bir gezi raporu olmuş, bu güne kadar okuduklarımın içinde 10 üzerinden 10 verebileceğim bir rapor, ellerine, yüreğine, motoruna sağlık..

    En çok rüyana güldüm, bulunduğun ortamdan o kadar etkilenmişsin demek.. Aamaan zaten sadece rüyada gör o yaratığı..

    Bmw nin yarış için hazırladığı motorlara da bittim ayrıca, çok güzel olmuşlar..

    Gel gelelim Türkiye'de sizin kadar şanslı değiliz, kaç arkadaşımda Bmw var, pazarları asfaltta hava basmaktan başka yaptıkları bişey yok... Madem alıyorsun, hakkını vereceksin motosikletin, değil mi?

    Genç kızlarınızı ibret olsun diye göstermişsin ama, abicim sizin oralarda Fazer a, Nasrettin Hoca misali ters binen kaç deli hatun var.. Örnek : Bendeniz..

    Daha nice keyifli gezi raporlarında görüşmek dileğiyle.....
    Sağlıcakla ve motorla kal....
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  16. #16

    Üyelik
    15 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul/Beşiktaş
    Motosikleti
    Zongshen GY_A200
    "Harika" dan başka ne denilebilir.
    "Motosiklet Özgürlüktür."

  17. #17
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Alıntı sbtoker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Reşat abi, Şimdi ben herşeyi anladımda treyler ile götürmeyeceksin lafını anlamadım. .....
    XPLOR motokros klubu degil, enduro klubu de ondan. Motorlarin "street -legal" yani trafige uygun olmasi sarti var. Dolayisi ile binecegin araziye yere kadar sur motorunu diyor. Ancak bu tabii ki Amerika gibi buyuk bir ulkede pek mumkun olmuyor. Mesafeler cok fazla, ve bu mesafeleri otoyollarda motosikletle katetmek son derece sıkıcı, ayrıca masrafli. Herseyden once lastiklere yazik. Yumusak enduro lastikleri asfaltta eriyip gidiyor.

    Ornegin bu aktiviteye 600-800 mil 1000-1200km uzaktan gelenler vardi. Tursuya donersin vallahi, bir de o yorgunlugun ustune donus var, ertesi gun is var...

    Iste o zaman sunlardan bir tane ayarliyorsun...




    Alıntı dishy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .......Bmw nin yarış için hazırladığı motorlara da bittim ayrıca, çok güzel olmuşlar..
    O motorlari MAX BMW diye bir bayi hazirladi. Gercekten cok guzeller.

    Genç kızlarınızı ibret olsun diye göstermişsin ama, abicim sizin oralarda Fazer a, Nasrettin Hoca misali ters binen kaç deli hatun var.. Örnek : Bendeniz..
    Bunu gormek isterdim dogrusu... Birinin arkasina yolcu olarak mi binmistin, yoksa oyle bir cambazlik hareketi miydi?

    Bir dahaki sefere sunu dene...



    Daha nice keyifli gezi raporlarında görüşmek dileğiyle.....
    Sağlıcakla ve motorla kal....
    Sagolun hepiniz, ilginize tesekkurler. Dizi devam edecek... Az kaldi....

    Neyse, sadede gelelim bakalim. Dedigim gibi Pazar sabahinin korunde kapiya gum gum vuran "arkadasim" sayesinde, bir nevi "goğuş gak" komtuyula dikildim... Askerlıkte "koğuş kalk" diye bir komut vardir... Yapmayan bilmez diye yazdim. Biri sabahin korunde avaz avaz bagirir.... Allahtan gece yatmadan bir Advil, bir tane de Tylenol almistim buna ragmen her tarafim agriyordu, hay ikstirdi. Kuvete sicak su doldurup biraz yumusattim kendimi, sonra giyinip ciktim. Yine zehir gibiydi hava...



    Kahvalti bir seyler yedik, kayfimiz yerine gelmeye basladi... 8 de ictima, ve brifing verildi. Bugun butun gruplar ayni yoldan gidecek, yaklasik 200mil bir rotayi kaplayacaktik. Ayrilip erken donmek isteyenler icin iki nokta belirlenmisti. Sonra yine bir yerde ogle yemegi ve ardindan yaklasik 70mil off-road ve dagilcaktik.

    Ikinci ayrilma noktasi benim hesabimla 11-11:30 saatlerine denk geliyordu ve yolun yarisi gibiydi. eh 160 km GS Adv ile kumda oynamak adam olana yeterdi... Aksam 6-7 gibi evde olmak istiyorsam en gec 11:30 da suruden ayrilip otelin yolunu tutmam gerektigini hesaplayabilecek kadar kafamin calismasi buyuk basari... Aslinda bunlar yaslanma emareleri :eusa_think:

    brifingde bugunku rotanin bir kisminin raylari sokulmus tarihi bir demir yolu hatti oldugu mujdelendi. 8| Jipler burayi cok sevdigi icin derin tekerlek izleri, gecen gin de agir yagmur yagdigi icin ici su dolu cukurlar, hatta derinligi 4' yani 120cm civarinda cokuntulerle karsilasabilecegimiz filan soylenip duruyordu biz de bunlari adamcagiz "ici su dobla bla bla bla bla dikkat edin, hiz siniri yada yada yada bla bla bla sonra su dolu cukurlarin etrefindan bla bla bla bla bla" diyor diye dinledik... =]

    Atladik motorlara, ver elini orman...






    Su ustteki HP li olan, onden ikinci bana ilk rapordaki resimlerde dil cikartan Norvecli badi'm Morton...



    Gordugunuz gibi dunden farksiz olarak olay suruyor. Burada beni en cok etkileyen olayi nakledeyim efendim... ;] Onde oncu, ben ardinda gidiyoruz, birden adam durdu.. Bende durdum arkamiza baktik in cin top oynuyor... Dedik birisi batti filan herhalde, biraz bekleyelim. Motorlari stop ettik bekliyoruz, birden ormanin iclerinden bir ugultu, bir dortnal sesleri duyuldu ve yaklasik 50m onumuzden 15-20 tane geyik suru halinde kosarak gecti.



    Bunlar bu yorenin dogal hayvanlari... Tekesi (erkegi) 200-220kg geliyor. Ve saatte 50-60km hizla o siklikta ormani sanki hic yokmus gibi yararak ilerleyebiliyorlar. Bir iki kez onumden bir geyik gecmisti ama boyle buyucek suru halinde kosarlarken gormemistim dogrusu. Kaeinllikle hic bir sey gorunmuyor. Sadece beyaz-bej kuyruklarinin arkasini ve kiclarini goruyorsunuz. Kosarken kuyruklarini kaldiriyorlar. Boylece arkadan gelen diger geyikler ondekini takip edebiliyor. Kiclari o karanlik ormanda reflektor gibi, kuyruklari da bayrak gibi parliyor. Ne dizayn !

    Nutkumuz tutuldu ikimizin de oyle bakakaldik... Cok hosuma gitti dogrusu.

    Ancak, maalesef geyikler Amerikada milli tehlike halinde. Kurt, cakal, puma, yaban kedisi vb. yirtici hayvanlarin nesli tukendigi icin geyikller kontrolsuz uruyor. Hem kendileri dogru durust beslenemiyor, hem dogal ayiklanma olmadigi icin nesil kalitesi dusuyor. Biliyorsunuz normal dogal hayatta hasta-sakat-geri zekali vs. suru uyeleri yirtici hayvanlar tarafindan ayiklanir. genetik hastaliklar bir sonraki nesle devam etmez. Asiri sayida geyikler ormanda yeterli gida bulamayip evlerin bahcelerine, tarlalara dadaniyor, yollar son derece tehlikeli hale geliyor. Ozellikle biz motosikletciler icin. Vallahi burada geyiklerin otlanma saati olan erken saatler ve aksamustu ormanlik bolgeler son derece tehlikelidir.

    Ancak surucu sogukkanliligini koruyabilir, ve birazda boyle sansli olursa Video bu vartayi kanli manli da olsa bazen atlatabiliyor...

    Mevumuza donelim, bir sure daha bu minval uzre devam edip prima suruculerin oyun sahasina duhul ettik. Ancak biz caylaklara istersek yola devam etme yada istersek oturup seyretme opsiyonlarindan biri dusuyordu. Saha buyuktu ama bizde cok kalabaliktik. Birakalim ileri seviyeler kurtlarin doksun biz de biraz serinleyip nefes alalim dedik(m) yine dizlerimin bagi cozulmeye baslamisti zira. Saat 11 olmustu bile. Ormanda kosustururken, yok motor dustu yardim et, kendininkini kaldir, battiydik, ciktiydik derken vaktin nasil gectigi analsilmiyor...

    Size kum havuzu ve "kurt surusu"nun Pazar gunu Jimmy Lewis tarafundan atesle imtihen edilmelerinden bir kac enstantane...

    Iste "Kurt Surusu" dememin sebebi bunlarin boyle JL onderliginde har har har diye gosterisli sahne alislari...



    "Kurt" demekle "isin kurdu olmuslar" anlaminda bir tesbihte bulunuyorum yanlis anlasilmasin... Kasklarini cikarinca hepsi dunya tatlisi... :]


    en soldakinin adini bilmiyorum. 2. grubun lideri -harikaydi-, ikinci Advrider dan "Jacksplash", Jack... dunyanin en caliskan, en iyi motokroscularindan biri. 5 yasindan beri selede. Bu aktivite onun gonullu emeginin bir zaferi aslinda. Sonra Jimmy ve esi Heather. Muazzam cift.

    Enduro/adventure motosiklet sporlarinin boyle bir ustunlugu var diger sporlara gore... Simdi diyelim tenise merak sardiniz, Connors, Agassi, Nadal, Navratilova, Sharapova filan gibi biriyle korta cikip oynama sansiniz neredeyse sifirdir. Ayni sey sanirim butu spor dallarinda gecerli. Oysa ki gidip Dakar, Erzberg, Rally d'orient filan gibi bir aktivitede en az bu super sprocular degerinde bir sporcuyla omuz omuza beraber olabiliyoruz. Ne sans... ;]





    Bi' rahat nefes alan motosikletler...

    Once millet ve motoikletciklerimiz golgelerde biraz nefeslenirken Jimmy kumsalin tadina bakti. Bu adam hic yorulmaz mi? Hayir, oyle naturel, eforsuz, relaks bir tarzi varki... Seyretmenizi cok isterdim. O kadar usta, omru selede gecmis adam vardi aramizda hicbiri onun kadar rahat degil. Ona en yakin yine esi Heather cikti...















    Ben yoruldum resimlemekten, Jimmy yorulmadi... Bugunluk burada bir mola vereyim de Deyzi den sopa yemeyelim... ;]
    Ayrica malum fazla fotograftan banlanmakta var isin icinde... Hey yarabbim... =]

  18. #18
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Baska forumlardan bir iki soru filan var onlari da ekliyorum...

    Alıntı baska forumdan bir arkadasim adlı üyeden alıntı
    ....
    Hiç bir zaman o ağır makinalarla advrider tayfasının arazide gitmesini anlayamamışımdır.....
    Ben de bu enduro turingleri kullanip asfalttan burnunu disari cikarmayanlari anlamiyorum. Motokros degil ama saglam toprak yollar, bozuk yollar icin, tabiata daha yakin turing icin ideal araclar bunlar.

    Burada esas mesele bu agir siklet enduro-turing motorlarin kapasitelerini gormek. Zor sartlarla karsilasildiginda ne yapmak gerektigini biliyor olmak. Kullanmasini ogrenmek.

    Hic bir zaman kimse al 1150GSAdv yi Buyuk Sahrayi gec demiyor zaten ama Libya da 4-5yil bulundugum icin biliyorum asfalt yolda giderken bir bakarsin col o gece gelmis yolu isgal etmistir. Yola devam edebilmek icin 1-2km kumluk bolge asmak zorunda kaldigimi bilirim. 30-40m, gibi bir karis derinliginde yumusak kumun 2-3 saatte asfalt otoyolu kaplamasi yilda 6-7 defa karsilasilan (benim tanik oldugum kadariyla) siradan olaylardandi, ki ben sahil bolgesinde bulundum. Oraya col denemez. Herneyse, tabiatin buyuk enduro kullanan - yani esas gizli niyeti ;) niyeti her urlu sartta buyuk turlar-seyahatler yapmak olan birinie hazirladigi surprizler saymakla bitmez. Bunlara hazirlikli olmak lazim.

    Alıntı baska forumdan bir arkadasim adlı üyeden alıntı
    ...Biraz daha tecrübe yapınca yerel rallilerde yarışmayı düşünüyormusun DD?
    Turistik olarak bitirmek icin vs. katilmak dusunebilirim, ama isi ciddiye almak icin cok calismak lazim.

    Neyse, kaldigimiz yere donelim... Yukarda koydugum resimlerin cogu Jimmy nin kumda gosteri / ders ve isinma turuyla ilgili. Bir kismi da kumda cizdigi bir 8 rakamindan... Bunun sonunda herkese bir duyuru yapti ve isteyenin katilabilecegi bir yaris duzenledi. En iyi yirmi kisiye de tisort verecek ve imzalayacakti...



    Ustteki resimde arka planda bu "8" parkurunu goruyorsunuz.

    Yaris soyle yapiliyor, once iki yarismaci 8 in ortasinda ters yonde start aliyor.
    Bu altta ilginc bir ornek var. 1200GS ve 1150GS adv ler startta.



    Ilk yarim tur gayet iyi, ikisi de hemen hemen ayni anda kesisme noktasina geliyor.



    Bu noktadan sonra soldaki motor saga, sagaki sola gecerek devam edecek.



    Ama, 1200GS yarim tur sonra saplanacak, 1150GS arkasina gelip dayanacak ve yarisi kazanacak...;)



    Hikayenin sonuna geldim arkadaslar...Bir iki fotograf daha aktarip, soyle bir toparlamam lazim. Onu da yarina birakmak zorundayim... ;]

  19. #19
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Küçükken kumsalda bisiklet sürmeye çalışırdım O zamandan belliymiş halim

    Bu arada çok sevdim ben bu hikayeyi
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  20. #20
    By Mükemmel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    GT250R
    Çok güzel resimler, paylaştığınız için teşekkürler....
    ÇELİK KANATLARIN ÖZGÜR ÇOCUKLARI


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)