Bayramdan hemen sonra Manisa"da yapılan drag yarışlarını MT İzmir grubu ile seyretmek için İzmir"e hareket ettim evimin önünde km sayacımı sıfırladım ya Bismillah dedim ve gazı açtım .
Çok güzel bir havada tek başıma izmire tam 3 saatte 2 mola ile gittim (270 km) Marmaris - İzmir arası yollar oldukça düzgün hatta Türkiye standartlarının üstünde ..Genelde bölünmüş yollardan oluşması sıkıcı ama emniyetli bir seyir sağladı .. İzmir"e gittiğimin ertesi günü MT İzmir grubu ile beraber ilk olarak drag yarışlarının yapıldığı Manisa"ya ordan Kırkağaç"ta bizleri davet eden sevgili arkadaşım Hamdi NART ı görmeye gittik (Manisa"ya 25 motor Kırkağac"a 18 motor ) açık açık söylemek gerekirse içinde 125 cc motorların da bulunduğu grup sürüşü cometle pek zevkli geçmedi comet yolu gördümü hemen 100km/h üzeri sürat isteyen ve bu sürati çok rahat yapan bir motor ..Ama grup sürüşün emniyeti için grupta ki yerimi hep korumaya gayret ettim .İzmir"e dönerken Bergama üzerinden döndük .Dönüş yolunda grup biraz dağıldı bu arada bende grup sürüşünden çıkıp biraz motorumun gazını açma fırsatı buldum .Ertesi gün kardeşimde cbf 250 si ile İzmir"e gelip bize katıldı bir gün daha İzmir"de kalıp 2 motor İstanbul"a gaz açtık İzmir"den ayrıldığımızda saat 12:30 gibiydi şiddetli yağış ve kuvettli yan rüzgarla Manisa"ya geldik üzerimizde ki ekipmanlarımız su geçirmez olduğu halde iç çamaşırlarımıza kadar ıslanmıştık .Zaruri bir Manisa kuruma molası şart olmuştu . Manisa şehir merkezinde motorlarımızı park edip kuru çamaşırlar polar üst ve kuru alt aldıktan sonra üztümüzde ki montların kuruması iç.in biraz bekledik .Av malzemeleri satan bir dükkandan montlarımızın üstüne giymek için alt üst yağmurluklar alıp yola devam ettik .
Yolda bizi yağıştan çok rahatsız eden yandan aldığımız kuvvetli rüzgar oldu özelliklle araç sollamalarında bu rüzgar dengemizi tehlikeli şekilde bozunca hızımızı ister istemez güvenli limitlere indirmek zorunda kaldık. Bursa"ya yaklaşırken Karacabey civarında rüzgar şiddetini arttıdı .Motor kullanmak artık bir eziyet halini almaya başladı ..yanımızdan süratle geçen şehirlerarası otobüslerin yerden kaldırdığı içinde mazot , yağ , çamur karışımı olan sıvının vizörümüze yapışması ile özellikle görüşümüzde tehlikeli şekilde düştü .. Hiç proğramımızda olmadığı halde Bursa"da bir gece konaklayıp devam etmek aslında en mantıklısı idi ..Ama Bursa"ya girdiğimizde havanın bir nebze düzelmiş ve topçular feribotuna çok az bir yol kalmış olması bizi devam etme konusunda cesaretlendirdi . saat 23:00 gibi Halkalıda kalacağımız yere ulaştık .
İstanbul”dan birkaç hatıra
Atamızın son nefesini verdiği Dolmabahçe sarayının saltanat kapısı
İstanbul”da bizi ağırlayan MT Yönetimi ve arkadaşlarımıza sıcaklıkları insanlıkları için ne kadar teşekkür etsek az
Kavurmalı tostu meşhurdur Olcayın ..Eeee bu kadar yol gelip yemeden dönmedik bizde
Gürkan da sağolsun bizi gayet iyi ağırladı ama Erhanı yerine çiviyle çakmışlar oynamıyo
4 günlük İstanbul ziyaretimiz sırasında Hava hep yağışlı ve yerler hep ıslaktı .Motorumun 4000 bakımı gelmesi nedeniyle İstanbul"da daha öncede Yine bir hyo kullanıcısı olan arkadaşım Gürkan"ın motorunu verdiği ve çok memnun kaldığı C&C motora bakım için motorumu teslim ettim ..
4000 bakımında Hava , yağ filtrem motor yağım değişti Bujilerim kontrol edildi Motoruma ayak koruma takozu takıldı ..
Koruma takozunun ayrıntılı resimleri
Ayak koruma takozu haricinde tüm bu işlemler için 130 ytl ödedim ayak koruma takozu ise takma işciliği dahil 75 ytl ..
Hava durumunun kar yağışına çevireceği duyumunu alınca ..Ankara , Antalya üzerinden dönüş yapma hayallerimizi bir başka bahara ertelemek zorunda kalıp Marmarise geri yola çıktık ..Ama bu sefer Yenikapı"dan feribotla direk Bandırma"ya Geçip trafiğin en kalabalık olduğu güzergahı sıcak ve rahat bir şekilde atlattık..
Feribota binmeden önce ..
Feribotta motorlar sabitlendikten sonra..
Daha önce feribota binmeyen arkadaşlar için vereceğim bilgiler baya bir faydalı olacaktır. Feribor biletini telefonla yada internet üzerinden almak mümkün gerekli bilgiyi www.ido.com.tr adresinden almak mümkün ..Biz bir gece evvelden biletlerimizi kredi kartı ile aldık .Sabah Yenikapı iskelesine geldiğimizde bir makineya kredi kartınızı okuttuğunuzda biletlerinizi size veriyor. Tek sürücü ile motorun fiyatı 35 ytl biz iki kişi 2 motor için 70 ytl ödedik ..Zaten bu para yolda yakacağımız benzine denk gelen hem yolu kısaltan hem de trafiğin en yoğun olduğu yeri atlamamızı sağlayan bir ulaşım için hiçde çok değil..
İstanbul”a gelişimizin aksine dönüş yolu boyunca güneş hiç bizi yalnız bırakmadı.. Yol tenha ve gayet güzeldi oldukça zevkli bir yolculuk oldu ..
Bu güzergahı takip edecek olanlar için Balıkesir”i geçtikten sonra yolun sağında ki outlet center e uğramalarını tavsiye ederim ..ciddi müthiş fiyatlara her istenilen bulunabiliyor. Şunuda diyim indirim yeni sezon mallarda değil eski sezon mallarında .10 ytl ye orijinal levisler falan var yane o kadar …
İzmir”e hiç uğramadan direk Aydın otobanına girdik hava kararırken otobandan çıktık . geri kalan 170 km yi gece devam ettik baya bi üşüdük ..
Gece 20:00 gibi Marmaris”e girdiğimizde çıkışta sıfırladığım km sayacım tam 2011 km yi gösteriyordu .Islandık, üşüdük, görüşümüz sıfıra kadar indiği durumlar oldu, rüzgardan motoru yan kullandık 100 km boyunca … Ama müthiş zevkli bir tatil oldu bizim için
Yol boyunca her iki motorda tık demedi bizi hiç üzmedi özellikle gt cometle uzun yol yapmayı düşünen arkadaşlarımız motorlarının rutin bakımını yaptıktan sonra çok rahat bir şekilde bu yola çıkabilirler..
Otobanda ve virajsız yollarda Comet performansını hemen belli edip CBF i zorladı ..CBF ise sıkışık İstanbul trafiğinde küçük boy avantajını kullanarak sıkışık trafiğe çok daha kolay adapte oldu . Biz her iki motora da helal olsun dedik .. Yol boyunca bizi hiç ama hiç üzmediler tek sıkıntımız hava şartları oldu ..
Comet otobanda 120 km/h sabit hızla çok rahat uzun kmler boyunca zorlanmadan gidiyor .yeryer motoru 140 km/h süratlede kullandık . CBF bu süratlerde biraz zorlansa da cometin peşini hiç bırakmadı ..
250 cc ile yapılan 2011 km lik maceramız işte böyle merak ettiğiniz detaylar varsa buyurun