Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Bajaj Discover 125 ST 1200 km test sürüşü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Değerli arkadaşlar;

    Öncelikle hayırlı cumalar diliyorum...

    1. Gösterilen ilgi için teşekkür ediyoruz. İnşallah en kısa sürede BOXER 150 için de benzer bir turun yapılmasını planladık. Sizlerle paylaşacağız. Bu modelin de kendisine has özellikleri var. Şahsen her yönü ile tanınmasını isterim. Bana göre süpriz bir model. Sadece Nijerya'da 2013 yılı satış rakamı 495.000 adet...

    2. Metin çok detaya girmeden ve normal kullanıcının sorularına cevap verebilecek şekilde hazırlandı. Detayları çok inceleyen arkadaşlar için tatmin edici olmayabilir. Ayrıca arkadaşımız olumlu-olumsuz yönünü abartıya girmeden izah etmiş. Bazı arkadaşlarımız reklam kokuyor yorumları yapmış. Şahsen öyle düşünmüyorum. Zaten şu anda ürün yollarda. En değerli yorumlar sizden geliyor zaten.

    3. Şunu doğru değerlendirmek gerekir. Bu metinde 125 CC commuter segmentinde bir ürün değerlendiriliyor. Her yönü ile ortaya konulmaya çalışılıyor. Değerlendirmeyi kendi segmentindeki tüm markalar ile yapmak gerekir. İddia ediyorum; Fiyat-teknoloji-yedek parça-sağlamlık-performans-yakıt tüketimi denklemi ile düşünüldüğü zaman ürünün oldukça iddialı olduğu görülecektir.

    4. Bazı arkadaşlarımızın acaba uzun ömürlü mü sorusu var? Bajaj'ı scooter zamanlarından bilenler çok iyi bilir. 20 seneden fazla süre geçtiği halde halen kullanımda olanlar vardır. Uzun ömür ve sağlamlık BAJAJ'ın temel felsefelerinin içinde. Bu maksatla kullanılan bazı detay malzemeleri belirtiyorum. Konu daha iyi anlaşılacaktır;

    a. Mikuni fabrikasının Hindistan için ürettiği Ucal marka TPS karburatör,
    b. SKF, FAG,INA marka rulmanlar (Dünyada en iyiler),
    c. Hindistan'ın büyük markalara üretim yapan Advik şirketi üretimi eksantrik gergileri,
    d. Paslanabilecek materyallere uygulanan yeşil pasivasyon teknolojisi ile ömür boyu paslanmaya mukavemet sağlamak,
    e. LGB marka egzantirik zincirleri,
    f. Flash marka CDI ünitleri, marş motoru,röleler,
    g. BOSCH marka enjektörler,(Pulsar modeli için).
    h. BAJAJ için üretilmiş yüksek kaliteli lastikler, kuru ve yağışlı havada üstün yol tutuşu (fuarda Pulsar modelin gösterileri üzerindeki orijinal lastikler ile gerçekleştirildi),
    ı. LUMAX marka stop lambaları sinyaller,
    j. Suya dayanıklı soketler,
    h. Brembo marka fren sistemi (pulsar için),
    ı. ECU 8 BİT mikro işlemci (discover için),
    k. Molikot kaplama pistonlar,

    Bütün bunların anlamı kesinlikle uzun yıllar güvenli sürüş demektir. Bazı detaylar anlaşılmayabilir ama çok detaycı arkadaşlarımız için eminim ki bunlar çok şey ifade ediyor.

    Son olarak bazı arkadaşlarım bazı yorumlara çok tepki gösteriyorlar. Bunların hepsi olabilir. Burada hiç bir akadaşımızın kötü niyetli olmadığı aşikar. Aslında çoğu zaman da seviyeli yorumlar yapılıyor. Bundan şahsen çok mutlu oluyorum. Çok da istifade ediyorum. Ama bazı arkadaşlarımızın da üzerine fazla gidiliyor gibi mi geliyor? Sayın Twonna kardeşimize sanki böyle yapıldı.Ama şahsen gördüğüm kadarı ile bu arkadaşımız sektöre çok meraklı ve güzel ve detaylı yorum yapan bir arkadaşımız. Elbette kendi olumsuz yorumlarını yapacak. Ben şahsen firma yetkilisi olarak bundan gocunmuyorum, blakis istifade ediyorum. Bence her düşünceden alınacak çok şey var.

    Son olarak şunu söylemek istiyorum. Bazı arkadaşlarıma klişeleşmiş gibi gelecek ama motosiklet kullanıcısı artık çok bilinçli. 2000 li yıllardaki hatasını tekrarlamak istemiyor. Dün Şanlıurfa ve Gaziantep'te idim. Hep aynı şeyleri konuştuk. Artık tüketici sorunsuz ürünü uygun koşullarda almak istiyor. Sorunlu ürünlerden büyük bir bıkkınlık var. Bunu son 3 yıldır açık bir şekilde gözlemlemiştik. Ama 2014 yılında bu ayrışma çok daha net olacak görünüyor.

    Selam ve saygılarımla...
    Garip, Speed37, Adem Balkan ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    "20 seneden fazla süre geçtiği halde halen kullanımda olanlar vardır."

    bu konuda bende bi duyum aldım.. scooterları haala sokaklarda. Vespalar ile birlikte gelmişler bugunlere haala yollardaymış. motoru almamda en büyük etken bunu duymam oldu benim.. hafta sonu ilk bakıma gideceğiz galiba. Bakalım ne yapılacak ve ne kadar ücret istenecek.. bakımdan sonra hafif hafif yüksek hızlara çıkacağım için, uzun yollara gideceğim için neler değişecek, şu an sanki acemi gibi kullanıyorum.. hemen vites atmadan sürekli hız değiştirmeler. sabit hızla gitmemeye çalışmalar.. fazla zorlamamalar yapmadan kullandım.. bakımdan sonra bende sabırsızlanıyorum neler olacak.. ama tam anlamıyla 2. bakıma kadar yine zorlamayacam ama hafif hafif açacam motoru. Ondan sonra detaylıca izlenimlerimi yazacam.

    Pulsarı bende merak etmiyor değilim

  3. #63
    twona - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Yamaha XMAX 400 & Bajaj BOXER 150
    Alıntı ekrem ata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli arkadaşlar;

    Öncelikle hayırlı cumalar diliyorum...

    1. Gösterilen ilgi için teşekkür ediyoruz. İnşallah en kısa sürede BOXER 150 için de benzer bir turun yapılmasını planladık. Sizlerle paylaşacağız. Bu modelin de kendisine has özellikleri var. Şahsen her yönü ile tanınmasını isterim. Bana göre süpriz bir model. Sadece Nijerya'da 2013 yılı satış rakamı 495.000 adet...

    2. Metin çok detaya girmeden ve normal kullanıcının sorularına cevap verebilecek şekilde hazırlandı. Detayları çok inceleyen arkadaşlar için tatmin edici olmayabilir. Ayrıca arkadaşımız olumlu-olumsuz yönünü abartıya girmeden izah etmiş. Bazı arkadaşlarımız reklam kokuyor yorumları yapmış. Şahsen öyle düşünmüyorum. Zaten şu anda ürün yollarda. En değerli yorumlar sizden geliyor zaten.

    3. Şunu doğru değerlendirmek gerekir. Bu metinde 125 CC commuter segmentinde bir ürün değerlendiriliyor. Her yönü ile ortaya konulmaya çalışılıyor. Değerlendirmeyi kendi segmentindeki tüm markalar ile yapmak gerekir. İddia ediyorum; Fiyat-teknoloji-yedek parça-sağlamlık-performans-yakıt tüketimi denklemi ile düşünüldüğü zaman ürünün oldukça iddialı olduğu görülecektir.

    4. Bazı arkadaşlarımızın acaba uzun ömürlü mü sorusu var? Bajaj'ı scooter zamanlarından bilenler çok iyi bilir. 20 seneden fazla süre geçtiği halde halen kullanımda olanlar vardır. Uzun ömür ve sağlamlık BAJAJ'ın temel felsefelerinin içinde. Bu maksatla kullanılan bazı detay malzemeleri belirtiyorum. Konu daha iyi anlaşılacaktır;

    a. Mikuni fabrikasının Hindistan için ürettiği Ucal marka TPS karburatör,
    b. SKF, FAG,INA marka rulmanlar (Dünyada en iyiler),
    c. Hindistan'ın büyük markalara üretim yapan Advik şirketi üretimi eksantrik gergileri,
    d. Paslanabilecek materyallere uygulanan yeşil pasivasyon teknolojisi ile ömür boyu paslanmaya mukavemet sağlamak,
    e. LGB marka egzantirik zincirleri,
    f. Flash marka CDI ünitleri, marş motoru,röleler,
    g. BOSCH marka enjektörler,(Pulsar modeli için).
    h. BAJAJ için üretilmiş yüksek kaliteli lastikler, kuru ve yağışlı havada üstün yol tutuşu (fuarda Pulsar modelin gösterileri üzerindeki orijinal lastikler ile gerçekleştirildi),
    ı. LUMAX marka stop lambaları sinyaller,
    j. Suya dayanıklı soketler,
    h. Brembo marka fren sistemi (pulsar için),
    ı. ECU 8 BİT mikro işlemci (discover için),
    k. Molikot kaplama pistonlar,

    Bütün bunların anlamı kesinlikle uzun yıllar güvenli sürüş demektir. Bazı detaylar anlaşılmayabilir ama çok detaycı arkadaşlarımız için eminim ki bunlar çok şey ifade ediyor.

    Son olarak bazı arkadaşlarım bazı yorumlara çok tepki gösteriyorlar. Bunların hepsi olabilir. Burada hiç bir akadaşımızın kötü niyetli olmadığı aşikar. Aslında çoğu zaman da seviyeli yorumlar yapılıyor. Bundan şahsen çok mutlu oluyorum. Çok da istifade ediyorum. Ama bazı arkadaşlarımızın da üzerine fazla gidiliyor gibi mi geliyor? Sayın Twonna kardeşimize sanki böyle yapıldı.Ama şahsen gördüğüm kadarı ile bu arkadaşımız sektöre çok meraklı ve güzel ve detaylı yorum yapan bir arkadaşımız. Elbette kendi olumsuz yorumlarını yapacak. Ben şahsen firma yetkilisi olarak bundan gocunmuyorum, blakis istifade ediyorum. Bence her düşünceden alınacak çok şey var.

    Son olarak şunu söylemek istiyorum. Bazı arkadaşlarıma klişeleşmiş gibi gelecek ama motosiklet kullanıcısı artık çok bilinçli. 2000 li yıllardaki hatasını tekrarlamak istemiyor. Dün Şanlıurfa ve Gaziantep'te idim. Hep aynı şeyleri konuştuk. Artık tüketici sorunsuz ürünü uygun koşullarda almak istiyor. Sorunlu ürünlerden büyük bir bıkkınlık var. Bunu son 3 yıldır açık bir şekilde gözlemlemiştik. Ama 2014 yılında bu ayrışma çok daha net olacak görünüyor.

    Selam ve saygılarımla...
    Ekrem bey merhaba. Bajajı ilk geldiğinden beri merakla bekleyenlerden biride benim. Uuzn yıllardır çok farklı model ve cc de motosikletlerim oldu. Bajaj modelleride fiyat performans olarak çok ilgimi çekti açıkcası. 1 ay kadar önce test ettiğim Dicscover modelindeki sorunu paylaşınca bir dayak yemediğim kaldı, sanki ben burda motoru kötülüyor gibi algılandım. Neyse. Discoverden vazgeçip Boxer almaya karar verdim ve birkaç gün içinde de Boxer alıp Scramber projemi yavaş yavaş gerçekleştirmeyi planlıyorum. Boxer ilede ilgili detaylı bilgi paylaşırsanız çok sevindirici olur çünkü Bajaj şu an sadece sanki Discover modelinin üzerine düşmüş Boxer modeline üvey evlat muamelesi yapıyor gibi hissediliyor. Sanırım total satışta Boxer modeli Discover modelinde daha önünde. Örneğin Boxer modelinde kaç buji kullanılıyor, 4 valve mi yoksa 2 valve mi, bakım aralıkları yada öne çıkan artıları nedir gibi sorular hakkında da bilgi verirseniz kullanıcıyı aydınlatmış olursunuz.

  4. #64

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı twona adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ekrem bey merhaba. Bajajı ilk geldiğinden beri merakla bekleyenlerden biride benim. Uuzn yıllardır çok farklı model ve cc de motosikletlerim oldu. Bajaj modelleride fiyat performans olarak çok ilgimi çekti açıkcası. 1 ay kadar önce test ettiğim Dicscover modelindeki sorunu paylaşınca bir dayak yemediğim kaldı, sanki ben burda motoru kötülüyor gibi algılandım. Neyse. Discoverden vazgeçip Boxer almaya karar verdim ve birkaç gün içinde de Boxer alıp Scramber projemi yavaş yavaş gerçekleştirmeyi planlıyorum. Boxer ilede ilgili detaylı bilgi paylaşırsanız çok sevindirici olur çünkü Bajaj şu an sadece sanki Discover modelinin üzerine düşmüş Boxer modeline üvey evlat muamelesi yapıyor gibi hissediliyor. Sanırım total satışta Boxer modeli Discover modelinde daha önünde. Örneğin Boxer modelinde kaç buji kullanılıyor, 4 valve mi yoksa 2 valve mi, bakım aralıkları yada öne çıkan artıları nedir gibi sorular hakkında da bilgi verirseniz kullanıcıyı aydınlatmış olursunuz.
    Değerli Twona;

    Her modelin öne çıkan özellikleri var. Teknik detaydan önce söyleyebileceğim bu üründe öne çıkan ana özellikler;

    1. Sağlamlık, dayanıklılık ve güç,
    2. Yakıt tasarrufu,
    3. Uygun fiyat ve uygun fiyata satış sonrası hizmet desteği,
    4. Konforlu sürüş,

    Boxer modelini geri planda bırakma gibi bir düşüncemiz kesinlikle yok. Discover 1 ay kadar önce piyasaya girdiği için daha fazla ses getirmiş olabilir. Dediğim gibi mutlaka yakından tanınması gereken bir model. Bana göre aslında buyılın sürpriz modellerinden...

    1. Tek buji, iki valf var.
    2. Bakım aralıkları her 5000 km. de bir defa,
    3. Güç ve tork oldukça yeterli seviyede. Bu forumun başında teknik ayrıntılar yazılı.
    4. 4 vites olması kesinlikle bir tercih meselesi. Daha önce 5 vites olarak üretilmiş. Ancak tork verimi 4 viteste daha verimli yakalanmış.
    5. Arka ve ön fren kampana.

    Kullanıcılardan aldığım bire bir bilgiler de kısaca özet olarak şu şekilde;

    1. Yakıt sarfiyatı karışık kullanım (İstanbul içi bir kurye) 1 km de 10 kuruş kadar,
    2. Sürüş keyfi, sele koltuk rahatlığı, süspansiyonlar tatmin edici. Hiç bir sorun yok,
    3. Titreşim kesinlikle rahatsız edici boyutta değil.
    4. Özellikle 80-90 km hızla yolculuk yapmayı sevenler için çok rahat bir sürüş keyfi sunuyor. Ancak 100 km ve üzeri performans sürüşü için tavsiye edemem.
    5. Çok sağlam olduğunu kullandığınız anda hissediyorsunuz.

    Kararınızın hayırlı olmasını diliyorum.

    Saygılarımla...
    twona ve Adem Balkan bunu beğendiler.

  5. #65
    twona - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Yamaha XMAX 400 & Bajaj BOXER 150
    Alıntı ekrem ata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli Twona;

    Her modelin öne çıkan özellikleri var. Teknik detaydan önce söyleyebileceğim bu üründe öne çıkan ana özellikler;

    1. Sağlamlık, dayanıklılık ve güç,
    2. Yakıt tasarrufu,
    3. Uygun fiyat ve uygun fiyata satış sonrası hizmet desteği,
    4. Konforlu sürüş,

    Boxer modelini geri planda bırakma gibi bir düşüncemiz kesinlikle yok. Discover 1 ay kadar önce piyasaya girdiği için daha fazla ses getirmiş olabilir. Dediğim gibi mutlaka yakından tanınması gereken bir model. Bana göre aslında buyılın sürpriz modellerinden...

    1. Tek buji, iki valf var.
    2. Bakım aralıkları her 5000 km. de bir defa,
    3. Güç ve tork oldukça yeterli seviyede. Bu forumun başında teknik ayrıntılar yazılı.
    4. 4 vites olması kesinlikle bir tercih meselesi. Daha önce 5 vites olarak üretilmiş. Ancak tork verimi 4 viteste daha verimli yakalanmış.
    5. Arka ve ön fren kampana.

    Kullanıcılardan aldığım bire bir bilgiler de kısaca özet olarak şu şekilde;

    1. Yakıt sarfiyatı karışık kullanım (İstanbul içi bir kurye) 1 km de 10 kuruş kadar,
    2. Sürüş keyfi, sele koltuk rahatlığı, süspansiyonlar tatmin edici. Hiç bir sorun yok,
    3. Titreşim kesinlikle rahatsız edici boyutta değil.
    4. Özellikle 80-90 km hızla yolculuk yapmayı sevenler için çok rahat bir sürüş keyfi sunuyor. Ancak 100 km ve üzeri performans sürüşü için tavsiye edemem.
    5. Çok sağlam olduğunu kullandığınız anda hissediyorsunuz.

    Kararınızın hayırlı olmasını diliyorum.

    Saygılarımla...
    Motoru Dü<ce bayiinizde test ettikten sonra inşallah satın alacağım. Satın aldıktan sonra objektif olarak artı ve eksilerini paylaşacağım.
    Son olarak Bolu' ya bayilik vermek gibi bir düşünceniz varmı acaba? Öyle bir durum söz konusu olursa Bolu dan almayı tercih edeceğim...
    Adem Balkan bunu beğendi.

  6. #66
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Bazı yorumlara şaşırmamak elde değil. Yamaha ve Honda kullananlar neden Bajaj'dan rahatsız olsun ki? Takım tutar gibi marka fanatikliği yapmamak lazım.

    Temennim o ki Bajaj'ın motosikletleri kaliteleriyle piyasada yer etsin,rekabet ortamı olsun.
    Yamaha ve Honda'da ciddi rakipler karşısında fiyat politikalarını gözden geçirmiş olurlar.

    Commuter kategorisinde piyasayı domine eden Ybr-Cbf-Tvs üçlüsünün karşısına yeni rakiplerin çıkması bizim için artıdır. Ne kadar çok alternatif olursa bizler için daha güzel olur. Böyle giderse cbf 2015'lerde 7000 sınırına,ybr 6000 sınırına gelecek.

    Yazık günahtır,bu ülkenin motosiklet kullanıcıları daha ucuza,kaliteli motosikletlere niçin binmesin ki ?
    Garip, 2move, Osırıs ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #67

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı twona adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru Dü<ce bayiinizde test ettikten sonra inşallah satın alacağım. Satın aldıktan sonra objektif olarak artı ve eksilerini paylaşacağım.
    Son olarak Bolu' ya bayilik vermek gibi bir düşünceniz varmı acaba? Öyle bir durum söz konusu olursa Bolu dan almayı tercih edeceğim...
    Değerli twona; kararınız hayırlı olsun. Şu anda Bolu'da BAJAJ bayiliğimiz yok. Ancak 2014 yılı planlarımız arasında. İhtiyacınızı Düzce'den giderebilirsiniz. Bolu dağı çıkış performansını da bizlerle paylaşırsınız.

    Selamlar...
    twona ve Adem Balkan bunu beğendiler.

  8. #68
    madlive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    Bağcılar / İstanbul
    Motosikleti
    Vespa SLX 250 ie.
    Boxer 150 de sıralı şanzıman var. En üst boş altı 1 altı 2 altı 3 altı 4 diye sıralanmış. Tork olarak kendi motorum cbf150den inip Boxer 150ye binince ooo bu motor cbfnin eline verir dedim.
    Sorunsuzluk üzerine kurulmuş bir makina. Titreşim var. çukur geçişleri frenleri ivmelenmesi tatmin edici.

    Discovery 125 benim kullandığım motor test motoru olduğu için mi gerçekten mi öyle bilemeyeceğim rezaletti. (test motoru diye hırpalanmış olabilir)
    Bu kadar kötü bir gaz tepkisi
    Titreşim şanzıman beterdi. Elle tutulur hiçbirşeyi yoktu.
    Sanırım test motoru diyedir. (öyle umuyorum)
    cece89 ve twona bunu beğendiler.

  9. #69
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    Alıntı madlive adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boxer 150 de sıralı şanzıman var. En üst boş altı 1 altı 2 altı 3 altı 4 diye sıralanmış. Tork olarak kendi motorum cbf150den inip Boxer 150ye binince ooo bu motor cbfnin eline verir dedim.
    Sorunsuzluk üzerine kurulmuş bir makina. Titreşim var. çukur geçişleri frenleri ivmelenmesi tatmin edici.

    Discovery 125 benim kullandığım motor test motoru olduğu için mi gerçekten mi öyle bilemeyeceğim rezaletti. (test motoru diye hırpalanmış olabilir)
    Bu kadar kötü bir gaz tepkisi
    Titreşim şanzıman beterdi. Elle tutulur hiçbirşeyi yoktu.
    Sanırım test motoru diyedir. (öyle umuyorum)
    test motorları test eden kişiler tarafından ciddi anlamda hırpalanıyor. nede olsa bir tur atacağım mantığıyla insanlar rodajsız motorun canını okuyor (bende kendimi bu guruba dahil ediyorum)Test gezimizde kırmızı siyah olan motor fabrikaya ait olan tets aracı idi. Benim şahsi motorumla fabrika motoru arasında titreme lastiklereden dolayı esneklik ve gaz yeme uzama ivmelenme farklılıklarını gördük.
    Şahsi fikrim hangi marka model motor alırsak rodaj yapılması kanaatindeyim. Bir kişi tarafından kullanılan motorla, bir çok kişi kullanılan motor (araç) arasında çok fark vardır.

  10. #70
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Merhaba arkadaşlar

    ilk bakımı yaptırdım. Bakımdan sonra motoru yavaş yavaş açmaya başladım..

    Bana 120km uzaklıkta olan Kırklareli Servisine gittim. Tam 430 km de girdim ilk bakıma. Biraz erken oldu. Gittiğimde hemen motor bakıma alındı, meraklı gözler çevreledi, soru üstüne soru. Çok merak edilen motor. Bütün sorulara cevap vermeye çalıştım.

    Bakımda zincir söküldü. 4 litre 2t yağ boş bir tepsiye döküldü ve zincir içine konuldu. Zincir 15-20 dk bekletildi. Tüm deliklerine kadar yağlanmış oldu. Sonra çıkarıldı takıldı. Bujiler kontrol edildi. Motorun yağ boşaltıldı. Yağ filtresi söküldü. Özel sıvısı ile temizlendi. Yağ filtresinin içinde kılcal metaller çıktı. Gözle görülüyordu resmen. Onlar temizlendi. Bajaj a özel yağ konuldu, yağ resmen 404 yapıştırıcı gibiydi. Yapışkan tipli bir yağ. Isıya dayanıklı olduğu söylendi. Ayakkabımın yanması olayına baktık. Ayak marşı pedalı yakmıştı. Servise gittiğimde de sıcaktı. Herkes çok şaşırdı zaten, orda diğer ustalar da vardı, ilk defa böyle bir şey olduğunu söylediler. Usta bakımdan sonra dolaştı geldi, ısınmadığı söyledi ama 5 dk gezmeyle ısınmıyor. Özellikle rüzgar arkamda iken yol yüksek hızda yol aldığımda ısınıyor. Durup bakıyorum el yakmayacak şekilde ısınmış ve orası direk ayakkabıya temas ediyorlar. Yazın o sıcaklarında yol yaptığım zaman bu konuya dikkat edeceğim ve ısınma olursa bu konu ile ilgili çözüm isteyeceğim. Bir diğer sorunum göstergedeki arıza. Gösteterge düşük viteste yüksek devir kullandığım zaman yani titreşim olduğu zaman takılıyor. 80 km hızdan sonra resmen takılıyor. 110-115 hızları arasında sabit hızda giderken 110-90 km hız arası sürekli oynuyor. Doğru olarak göstermiyor. Servis denedi ve sorun olduğunu kabul etti. Motoru satan bayi motoru sattığını işlemediği için bana kitapçık ve garanti belgesini vermediği için servis göstergeyi talep edemeyeceğini söyledi. Bu sorunla Ekrem bey ilgilenecekmiş, Bir sonraki bakımda ( 1500 km de olduğu söylendi, daha sonraki bakımlar 5.000 km de bir sanırım) göstergem değiştirilecek. Demem o ki arızalı parçalarının arkasında duruyor Bajaj. Ama sunu belirtmek isterim ki, Kırklareli Kanuni Bajaj servisi kadar işini iyi yapan, zinciri söküp yağda bekletmesi, motorun her yerine bakması, her şeyi harfiyen yapmaya çalışmasından dolayı, bu kadar işini iyi yapmaya çalışan hiçbir servis görmedim. Anladığım kadarıyla servisleri çok sıkıştırıyor kuralkan. Bajaj işine citti anlamda girdikleri aşikar. Bana en yakın servisin 120 km de olması sebebi ile ilk bakım ücreti alınmadı. Bu beni çok memnun etti. Gerçek anlamda ısındım Bajaj a. Şöyle düşünüyorum da, görüp duyduğumuz kanuni servisleri nerdee, bajaj nerde. Tüm Türkiye’de böyle servisler olması dileği ile..
    ( resim çekemedim, Telefonum serviste )

    Yakıt olayına gelirsek. Öncelikle 1.96 boyunda 105 kg ım.. 1 depo ile 342 km yaptım. Tam 342 km sonra yedeğe geçti makine. 354 km de iken 10,1 lt aldım. Yani 1 lt ile rodajda 35 km yapmış oluyoruz. Rodaj sonrası durum ne olacak ilk depo bitiminde belli olacak. Tabi yumuşak değil ama fazla da zorlamadan kullanacağım bu sefer. Ve uzun yol olur muhtemelen. Şimdiden 90 km oldu zaten bakalım zamanla yazarım yeni değerleri.
    Böylece 100 km de 2,8 lt yakmış oldum. Bu rodaj değerlerim. Eminim daha da düşecektir.
    1 lt ile 35 km..
    Km başına 0,14 tl yaktım..
    Aslında deposu çok ilginç. Kuyu gibi emiyor nerede fullendiğini anlamıyorsunuz. En ideal ölçüm, motor yedeğe geçince 1 lt ekleyip tekrar yedeğe geçtiğinde km sine bakmak.. yolum uzun olduğu için depomu fullemek zorunda kaldım.


    Hızlanma konusunda beni memnun etti. CB125e den çok daha iyi diyebilirim..bi süre o motoru da kullandım. Tamam honda kalitesinde bunu kabul ediyorum ama performans olarak discover daha iyi. CB125E de 100 ü güç bela görürken discover de 105 km hız düz yolda rahat görüyorum. Biraz daha zorlasam 110 km hız göreceğimden eminim. Bayır aşağı 120 km hıza zorladım.ve gördüm. 60-90 km hız arası hızlanma gaz tepkimeleri çok iyi.
    Kullanan arkadaşlarım genel olarak beğeniyor. Süspansiyonlarını ve vites geçişlerini çok beğendiler.
    Son olarak, ilk motorlar şambrelli lastik geldiği için bajaj ( veya servisin kendi düşüncesi de olabilir ama tahminimce bajaj yapacak bu işi ) özel bir köpükle dolduracakmış lastik içini. Böylece lastik patlama derdi de olmayacak ve triplex lastik gibi olacak. Düşünceleri bu. Ama ne kadar güvenli olur bilinmez.



    Şimdilik Genel izlenimlerim bunlar.

  11. #71

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Değerli Garip rumuzlu arkadaşım;

    Memnun olmanıza sevindim. İnşallah bu memnuniyetiniz uzun yıllar devam edecek.
    2500-3000 km den sonra yakıt sarfiyatınız 100 km de 2 lt sınırına inecek. Emin olabilirsiniz.
    Gösterge sorunu ile ilk defa karşılaştık. Gerekli değişim yapılacak.

    Değerli madlive;

    Bir CBF150 kullanıcısının yorumları bizim için çok değerli.

    BOXER modelini beğendiğinize çok memnun oldum. Gerçekten sürpriz, test sürüşü yapanların şaşkınlıklarını ifade ettiği bir model. Piyasada hak ettiği yeri kısa zamanda alacak görünüyor.

    DİSCOVER modeli ile ilgili yorumunuz için ilk defa böyle bir tepki aldık. Acaba nerede test sürüşü yaptığınızı mahzur yok ise öğrenebilir miyim?
    Mailden de yazabilirsiniz. ekrem_ata@kuralkan.com.tr

    Selam ve saygılarımla...

  12. #72

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Rodaj dönemi için çok yüksek hızlar bunlar.

  13. #73

    Üyelik
    20 Nisan 2014
    SELAM MİLLET GARİP RUMUZLU ARKADAŞIN YAZDIKLARINI OKUDUM.İKİ AYDIR,DİSCOVER ST 125 MOTORU TAKİP EDİYORUM. 1,5 AY ÖNCE MOTORUMU SATTIM.YANİ ŞU AN MOTORSUZUM.ARKADAŞIN YAZDIKLARI VEDİYER KULLANICILARIN YAZDIKLARI DOĞRUSU BİRAZ KAFA KARIŞTIRICI,MOTORSİKLETİ RESİMLERDEN VE VİDEOLARDAN ÇOK KERE İZLEDİM .FAKAT YAKINDAN HİÇ GÖRMEDİM.BANA EN YAKIN BAYİ DİKİLİ İLÇESİNDE BİR ARA DİKİLİYE GİDİP YAKINDAN GÖRÜP TEST EDİCEM.LAKİN ŞİMDİ BU GARİP ARKADAŞIN YAZDIĞI GİBİ,ŞİMDİ BEN BU MOTORU ALIRSAM, TEMMUZ AĞUSTOS SICAĞINDA DENİZ KENARINDA AHESTE AHESTE DOLAŞIRKEN BU ISINMA OLAYI OLURSA HİÇ İYİ OLMAZ YANİ,ÜSTELİK BİZİM BURDA SICAKTA SANDALETLE MOTOR KULLANIYORUZ MESELA,AYAĞIMIZI YAKTIK. HADİ BAKALIM ALDIKMI BAŞIMIZA İŞİ BİRDE ŞU TİTREME OLAYI NEDİR BAZILARI ÇOK SIK BAHSETMİŞ , ŞİMDİ DÜNYANIN PARASINI VERECEZ VE BUNLAR BAŞIMIZA GELİRSE BEN AH VEYA KEŞKE ŞUNU VEYA BUNU ALSAYDIM DEMEK İSTEMİYORUM ARTIK.DOĞRUSU BENİM KAFAM ÇOK KARIŞTI ŞU BİR AYDIR.

  14. #74
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Alıntı Messerschmit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SELAM MİLLET GARİP RUMUZLU ARKADAŞIN YAZDIKLARINI OKUDUM.İKİ AYDIR,DİSCOVER ST 125 MOTORU TAKİP EDİYORUM. 1,5 AY ÖNCE MOTORUMU SATTIM.YANİ ŞU AN MOTORSUZUM.ARKADAŞIN YAZDIKLARI VEDİYER KULLANICILARIN YAZDIKLARI DOĞRUSU BİRAZ KAFA KARIŞTIRICI,MOTORSİKLETİ RESİMLERDEN VE VİDEOLARDAN ÇOK KERE İZLEDİM .FAKAT YAKINDAN HİÇ GÖRMEDİM.BANA EN YAKIN BAYİ DİKİLİ İLÇESİNDE BİR ARA DİKİLİYE GİDİP YAKINDAN GÖRÜP TEST EDİCEM.LAKİN ŞİMDİ BU GARİP ARKADAŞIN YAZDIĞI GİBİ,ŞİMDİ BEN BU MOTORU ALIRSAM, TEMMUZ AĞUSTOS SICAĞINDA DENİZ KENARINDA AHESTE AHESTE DOLAŞIRKEN BU ISINMA OLAYI OLURSA HİÇ İYİ OLMAZ YANİ,ÜSTELİK BİZİM BURDA SICAKTA SANDALETLE MOTOR KULLANIYORUZ MESELA,AYAĞIMIZI YAKTIK. HADİ BAKALIM ALDIKMI BAŞIMIZA İŞİ BİRDE ŞU TİTREME OLAYI NEDİR BAZILARI ÇOK SIK BAHSETMİŞ , ŞİMDİ DÜNYANIN PARASINI VERECEZ VE BUNLAR BAŞIMIZA GELİRSE BEN AH VEYA KEŞKE ŞUNU VEYA BUNU ALSAYDIM DEMEK İSTEMİYORUM ARTIK.DOĞRUSU BENİM KAFAM ÇOK KARIŞTI ŞU BİR AYDIR.

    Evet çıplak ayakla ayağınızın ısınacağı yakacağı kesin.. motorun sıcaklığını ayak pedalına iletiyor. dediğiniz gibi aheste aheste giderken kesin ısınır. Buna bajaj ın bir çözüm bulacağını düşünüyorum. o bölgeye ısı yalıtımı birşey yapıştırmak & değiştirmek gibi bir çözümü olmalı.

    titreşim olayı, evet biraz var. ama çok yüksek hızda oluşuyor titreşimi. titreşimi ilk başlarda çok yadırgadım ama sonradan alıştım. devir yüksekliği ne kadar artarsa o kadar hissediyorsun popoda ve ellerde. artçı hiç almadım, birde artçılı kullanıp ona sormak gerek..
    Messerschmit bunu beğendi.
    birGarip..

  15. #75

    Üyelik
    20 Nisan 2014
    Alıntı Garip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet çıplak ayakla ayağınızın ısınacağı yakacağı kesin.. motorun sıcaklığını ayak pedalına iletiyor. dediğiniz gibi aheste aheste giderken kesin ısınır. Buna bajaj ın bir çözüm bulacağını düşünüyorum. o bölgeye ısı yalıtımı birşey yapıştırmak & değiştirmek gibi bir çözümü olmalı.

    titreşim olayı, evet biraz var. ama çok yüksek hızda oluşuyor titreşimi. titreşimi ilk başlarda çok yadırgadım ama sonradan alıştım. devir yüksekliği ne kadar artarsa o kadar hissediyorsun popoda ve ellerde. artçı hiç almadım, birde artçılı kullanıp ona sormak gerek..
    teşekkürler garip kardeş, 9 yıl önce ybr 125 im vardı doğrusu o bölgede ısınma oluyor mu olmuyor mu hiç hatırlamıyorum.lakin ayağımızı yakmadığımıza göre herhalde olmuyordu.piyasadaki diğer marka kullananlara sormak lazım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:56 ----------

    GARİP KARDEŞ BAJAJIN BUNA BİR ÇÖZÜM BULMASI,ISI YALITIMI VS YAPMASI DEMİŞSİN AMA DAHA ÖNEMLİSİ HARARETTEN MOTOR İPTAL OLURSA NE OLACAK ? hemen söyliyeyim sana KULLANICI HATASI DİYECEKLER
    Garip bunu beğendi.

  16. #76
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    discover için konuşulanlar iyi yönde .. karalayıcı yazılar biraz marka fanatikliğine giriyor .. çin malları için bu paraya bu kalite diye bir tabir vardır... başarısız oldugu bellidir.. bajaj hem fiyatı ucuz hemde tr de hızla yükselişe geçecek olan bir markadır.. teknolojisi ile adından söz ettirecek bir markadır.. halendahi honda cbf teki yağ yakma problemini çözememiştir.. daha kötüsü önce 1000 RR daki yag yakma problemini çözmelidir.. pahalı olan her daim iyidir diye bir kavram yoktur..

    bajaja gelirsek bende test sürüşü yaptım. oturuş pozisyonu rahatlığı gidişi duruşu çok iyi .. neden çok iyi .. makina piyasadaki 125- 150 cc gurubu içinde en iyi kıvraklıga sahip.. bu açıdan şehir içi için çok ideal. rahatlık konusuda keza öyle.. kullanılan parçalar fiyatla dogru orantıda o yüzden bu niye böyle .. bunun buyu var diyemiyorsunuz.. hızlanması çok iyi vibrasyon.. sizi, yoracak elinizi ayagınızı uyuşturacak cinsten degil. kaldıki.. şaşırtıcı bir şekilde 100-110 kmde hiç titreşim alamıyorsunuz..... balansörsüz bir motordan bahsedersek .. bu çok çok iyi bir deger.. balanssız bir hondaya binin ve neler olduguna bir bakın .. artçı içinde rahat bir motor oldugunu söyleyebilirim hatta yeni başlayan bir bayan için bile çok ideal bir motor.. yakıt arkadaşların test ettiği gibiyse fabrika verilerini yakalamışlar görünüyor..

    garip arkadaşımızın ayak yakma konusuna anlam veremedim.. bunca yıllık motor hayatımda kick start kolundan ayak yakan biri hiç görmedim .. duymadım... boy uzunluguna bakılırsa 190 küsür birinin ayak tabanının egzosta değme ihtimali çok yüksek görünüyor... gene de bilenmez.. motorda ısı ayakkabı erittirecek durumdaysa.. o motorda ne yag kalır ne conta.. bunuda belirteyim.. egzost ısısı motor blok ısısından fazladır..

    souç olarak tr geneline yeni bir marka yeni bir soluk gelmiştir.. ayrıca twin spark keza triple spark teknolojisi bugün alfa romeo araçlarında kullanılan bir sistemdir.. yanmamış yakıtı tam anlamıyla yakarak performansa yönelik etkisi vardır.. sırf bu yüzden bile bajaj alınır diyorum ..

  17. #77
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Alıntı jesse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    discover için konuşulanlar iyi yönde .. karalayıcı yazılar biraz marka fanatikliğine giriyor .. çin malları için bu paraya bu kalite diye bir tabir vardır... başarısız oldugu bellidir.. bajaj hem fiyatı ucuz hemde tr de hızla yükselişe geçecek olan bir markadır.. teknolojisi ile adından söz ettirecek bir markadır.. halendahi honda cbf teki yağ yakma problemini çözememiştir.. daha kötüsü önce 1000 RR daki yag yakma problemini çözmelidir.. pahalı olan her daim iyidir diye bir kavram yoktur..

    bajaja gelirsek bende test sürüşü yaptım. oturuş pozisyonu rahatlığı gidişi duruşu çok iyi .. neden çok iyi .. makina piyasadaki 125- 150 cc gurubu içinde en iyi kıvraklıga sahip.. bu açıdan şehir içi için çok ideal. rahatlık konusuda keza öyle.. kullanılan parçalar fiyatla dogru orantıda o yüzden bu niye böyle .. bunun buyu var diyemiyorsunuz.. hızlanması çok iyi vibrasyon.. sizi, yoracak elinizi ayagınızı uyuşturacak cinsten degil. kaldıki.. şaşırtıcı bir şekilde 100-110 kmde hiç titreşim alamıyorsunuz..... balansörsüz bir motordan bahsedersek .. bu çok çok iyi bir deger.. balanssız bir hondaya binin ve neler olduguna bir bakın .. artçı içinde rahat bir motor oldugunu söyleyebilirim hatta yeni başlayan bir bayan için bile çok ideal bir motor.. yakıt arkadaşların test ettiği gibiyse fabrika verilerini yakalamışlar görünüyor..

    garip arkadaşımızın ayak yakma konusuna anlam veremedim.. bunca yıllık motor hayatımda kick start kolundan ayak yakan biri hiç görmedim .. duymadım... boy uzunluguna bakılırsa 190 küsür birinin ayak tabanının egzosta değme ihtimali çok yüksek görünüyor... gene de bilenmez.. motorda ısı ayakkabı erittirecek durumdaysa.. o motorda ne yag kalır ne conta.. bunuda belirteyim.. egzost ısısı motor blok ısısından fazladır..

    souç olarak tr geneline yeni bir marka yeni bir soluk gelmiştir.. ayrıca twin spark keza triple spark teknolojisi bugün alfa romeo araçlarında kullanılan bir sistemdir.. yanmamış yakıtı tam anlamıyla yakarak performansa yönelik etkisi vardır.. sırf bu yüzden bile bajaj alınır diyorum ..

    ayakkabı numaram 47. ama ekzos ile ayak konulan yer apayrı bir yer ki ayakkabının yan tarafı eridi. Bu konuda çok şaşıran oldu zaten..birdaha görme şansınız olursa dikkat edin yan tarafına ekzos ile temas etmesi imkansız gibi birşey. o kadar ısınan bir motor kötü sonuçlar doğurabilir deniyor ama daha tam olarak yaz gelmedi daha yazın sıcakları var. Benim tahminim, motorun blok sıcaklığını veriyor ayak marş koluna yansıtıyor. bu yüzden olabilir. başka ihtimal yok.
    birGarip..

  18. #78
    Felis Leo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2013
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    HHH
    Başka discover kullanan arkadaşlardan bu ayak marşı ısınması veya motor ısınması hakkında bilgi bekliyoruz, anormal bir ısınma oluyormu motorda.

  19. #79
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Alıntı Felis Leo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başka discover kullanan arkadaşlardan bu ayak marşı ısınması veya motor ısınması hakkında bilgi bekliyoruz, anormal bir ısınma oluyormu motorda.
    bende merak ediyorum. Kullanan test eden arkadaşlar kullandıktan sonra ayak marşı bağlantı göbeğine elleriyle dokunsun. o zaman anlaşılır sıcaklığı.
    birGarip..

  20. #80

    Üyelik
    20 Nisan 2014
    SAYIN JESSE ARKADAŞIM DİSCOVER ST 125 BENDE TİP OLARAK ÇOK BEĞENİYORUM.ALMAYIDA DÜŞÜNMEKTEYİM FAKAT İNCELEME AŞAMASINDAYIM GARİP ADLI ARKADAŞADA BURDAN YAZDIM.SİZİN YAZINIZI DA OKUDUM. ARKADAŞ AYAĞIM EGZOZA DEĞMEDİ DİYOR BAZILARI HALA İNATLA EGZOZA DEĞMİŞTİR YA DİYOR.(kedidir kedi muhabbeti). bu aşırı ısınma varsa eğer haziran Temmuz'u DÜŞÜNEMİYORUM. ÖNCEKİ YAZIMDA DA SÖYLEDİM.MOTORUMU SATTIM.YENİSİNİ ALACAZ İNŞALLAH,8 YILLIK MOTORUMLA VEDALAŞTIK HALA CANAVAR GİBİ GİDİYOR DU.FAKAT İLERDE PARÇA BULAMAYIZ ENDİŞESİYLE ARKADAŞLARIN DA GAZINA GELEREK SATTIK.ŞİMDİ BEN DİSCOVER ALIRIM AMA AKLIMDA Kİ SORU İŞARETLERİNİN GİDERİLMESİ LAZIM SONRA EVDEKİ AİLEM VE ARKADAŞLARIM BANA JAPON AL DEMEDİK Mİ SANA,NERDEN BULUYON BÖYLE MOTORLARI DEMESİNLER, DAHA ÖNCE TECRÜBEYLE SABİTTİR. BİRDE MERAK ETTİĞİM BU BAJAJI NİYE BALANSÖRLÜ YAPMAZLAR YAHU,
    Garip bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler