Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

İtalya - İsviçre Alpler Gezisi 5 gün 1600km

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    SilentScream - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2015 Yamaha MT-09 Tracer
    Merhaba arkadaşlar. Uzun zamandır aklımda Alpler'e motosiklet ile gitme fikri vardı ama bir türlü fırsat bulamadım, hem daha önce kullandığım motosikletlerin uygun olmaması hem de zaman sıkıntısı yüzünden kısmet olmadı ta ki 2013 Ağustos ayına kadar. Gezi planına Nisan ayında bir arkadaşımla birlikte yapma kararı aldık fakat kendisi sonradan gelmekten vazgeçti, ben kendi motorumla gitmeyi planlamıştım (Honda 1000RR) fakat bagaj sıkıntısı büyük dert olacaktı. Motoru İtalya Trieste limanına deniz yolu ile gönderme şansı var fakat arkadaşım vazgeçince bende İtalya'dan kiralama yoluna gitmeye karar verdim. Motosiklet olarak büyük bir enduro istiyordum aslında çünkü kız arkadaşımla bu geziye çıkmaya karar verdik ve bagaj sıkıntımız olacaktı. Araştırmalarım sonucunda rent-a-dream isimli firmadan 2013 model yeni kasa bir BMW 1200GS kiraladım. Kira bedelinin %30 luk kısmını önceden kredi kartınızdan çekiyorlar, geri kalanını ise motoru teslim alırken ödüyorsunuz.

    8 Ağustos Ankara'dan Milan'a uçtuk ve sonraki gün 9 Ağustos'da motorumuzu BMW yetkili bayisinden teslim aldık. Bayi Milan'ın biraz dışındaydı bu yüzden metro ile gidebileceğimiz kadar gidip taksi kullanma kararı aldık. Valizlerimizi boşalttık ve motorun çantalarına yaklaşık 1 saat gibi bir sürede yükledik. Boş valizlerimizi Diego (yetkili bayide ki yetkili kişi) orada bırakabileceğimiz bize önceden söylemişti. Motoru yükledik ve yola çıkmaya hazırız :



    Yeni GS'e gerçekten bayıldım, oldukça geliştirmişler. Elektronik süspansiyon ayarı yolcu sayısına ve bagaj durumuna göre ayarlanabiliyor, ayrıca sertlik ayarıda yapılabiliyor, Normal, Sert, Yumuşak şeklinde. Bunun dışında sürüş modları çok iyi çalışıyor gerçekten, oldukça işime yaradı. Motosikletin üzerinde ayrıca motosiklet için üretilmiş Garmin Zumo modeli GPS vardı. GPS her ne kadar geçitleri bulamıyor olsa da geçeceğimiz geçitlerden önce ki ve sonra ki kasabaları ben telefonuma yazmıştım, bu sayade oldukça rahat gidebildim. İşlemleri bitirdikten sonra yola çıktık ve otobana girdik. İtalya'da otobanlar oldukça pahalı, Milan'dan Como gölüne kadar sadece 80-100 km lik bir kısma 6-7 euro gibi bir para ödedim. Mesafe arttıkça fiyat da artıyor.





    Rotamda ki ilk geçit St. Gotthard Pass idi ve oraya varmadan önce otobanda devam ettik. Gotthard Pass'den geçmek istemeyenler için oldukça uzun Gotthard tüneli var ve tam 12 km'lik trafik kuyruğu vardı yolda. Bütün araçlar bana istisnasız yol verdi ve bir arabanın geçebileceği büyüklükte boşluk açtılar. Hatta iki tane tır ben aradan geçemediğim için manevra yaptı ve bana yol verdi, inanın memleketim insanını düşününce "vay arkadaş" dedim, işte medeniyet. Motosiklete karşı çok saygılılar ve her zaman geçiş üstünlüğünü size veriyorlar, çok medenice gerçekten. İlk geçit olan Gotthard Pass'e vardık, hava bir anda 32 derece'den 7 dereceye kadar düştü :



    Devam ettikçe hava daha da soğudu ve elcik ısıtma hemen devreye girdi tabii Bundan sonra hava yağmurlu ve sisliydi. Sonra ki geçitler olan Furka Pass ve Grimsel Pass'de aynı şekilde sisliydi. Yağmur çok şiddetli değildi ama yağmurlukları giymek farz olmuştu artık. Furka Pass geçidinin tepesine kadar hiç durmadık sonra. Furka Pass ve Grimsel Pass :







    Yola yağmur ve sis ile devam ettik, Grimsel Pass'in tepesinde üstelik fırtınaya yakalandık ama 5-10 dakika sonra kesildi neyse ki. Rotamızı o gece kalacağımız Interlaken'e doğru çevirdik. Interlaken İsviçre topraklarında yeralan iki göl arasında çok şirin bir kasaba. Hava Interlaken'de açmaya başladı.











    10 Ağustos :

    Sonraki gün Interlaken'de göl çevresinde bir tur attıktan sonra sonra ki geçit olan Susten Pass'e doğru yola çıktık. Yol harikaydı, ormanlık bir vadiden dağların arasından yükseliyorsunuz ve asfalt çok kaliteli. Cumartesi olması sebebiyle her taraf motosiklet ve spor araba kaynıyordu. Geçidin tepesine çıkarken 1000 lik ve 600 lük makineler yanımdan gazlaya gazlaya geçtiler, ah dedim keşke benim makinede burda olsaydı diye









    Hava çok güzeldi gerçekten. Sıcaklık 11-12 derece civarındaydı geçidin tepesinde. Susten Pass 2224 m. yükseklikde bir geçit.









    Geçidin inişide ayrı güzeldi, yol çok kaliteli olduğu için bende ara sıra gaza geldim. İndikten sonra bi kaç foto :







    Sonra ki rotamız kalacağımız yer olan Mainfeld idi. Buraya gitmeden bir geçitten daha geçmek istiyordum, bu yüzden rotamı Klausen Pass'e doğru çevirdim. Geçidin yolları oldukça dardı iki araba yan yana zor geçiyordu hatta otobüs ile araba karşılaştığında bir kaç dakika manevra yaparak geçebildiler.





    Geçidin zirvesinde oldukça fazla motorcu vardı. Hepsi tam teçhizat yola çıkmışlar.





    Çok fazla durduğumuz için artık kalacağımız yere doğru gitmeye karar verdik ve geçidi inişe başladım. Yolda çok fazla inek vardı ve yolu kapatmışlardı. 15 dk beklediğimiz de oldu ama bir tane insan kornaya basmadı, gerçekten çok saygılı insanlar. Geçidi indikten sonra varacağımız noktaya kadar küçük kasabalardan geçerek ilerlemeye devam ettik.



    Mainfeld'e akşam üstü 8 gibi vardık ve otelimize yerleştik. Bütün otelleri önceden ayarladığım için otel aramak gibi bir derdimiz olmadı. Zaten gideceklere tavsiyem de bu yönde, önceden bakıp rez. yaptırmanız akşam o yorgunlukla otel aramak derdinden sizi kurtarıyor. Yemek yiyip hemen yattık çünkü bir sonraki gün yolumuz nispeten daha uzundu ve önümüzde 3-4 tane geçit vardı. Günlük olarak ortalama 300 km'yi geçmemeye çalıştık ve planımıda ona göre yaptım. Çünkü geçitlerde hız ortalamanız oldukça düşüyor, bunun dışında fotoğraf çekmek için çok fazla duruyorsunuz. Kasabalarda ise hız sınırı 30-50 km arası ve her yerde kameralar var, İsviçre özellikle bu konuda oldukça sıkı tutuyor işi. Buna rağmen bir tane bile polis aracı ve polis görmedim.

    11 Ağustos :

    Hava yine güzeldi bugün, çok sevinerek yola çıktım çünkü senelerdir videolarını izledim her virajını ezberlediğim Stelvio Pass'den geçecektim. Stelvio Pass ünlü otomobil programı Top Gear tarafından dünyanın en iyi yolu seçilmişti zamanında. Bazı otomobil testleri de özellikle Stelvio'da yapılıyor. örn : http://www.youtube.com/watch?v=_NGpDmWNqh4 . Stelvio geçidinden önce önümüzde Flüela Pass vardı. Bu geçit doğa olarak çok güzel değildi ama virajlar ve keyif açısından çok güzeldi. Bir tane Triumph Tiger marka motosiklet ile önlü arkalı virajlara yata yata çıktık geçide.











    Yol boyunca ve inişde oldukça fazla spor araba gördük. Ferrari ler, Porsche ler çok güzel sesler çıkartarak iniyolardı geçitten. Yine bir çok motosikletli vardı yollarda, çünkü günlerden Pazardı ve herkes o geçitten diğer geçide koşuyordu. Her motorcu ile selamlaştık, Avrupa da motorcular sol elleriyle zafer işareti yaparak selamlaşıyorlar. Benim kullandığım motor oldukça fazla ilgi çekti, daha lansmanı yapılalı bir kaç ay olduğu için yollarda pek yok 2013 1200GS.







    Stelvio'ya giderken yolda mola verdiğimiz bir kafe.



    Kasabalar o kadar şirin ve güzel ki buralarda yaşamak var dedim içimden. Benzin aldık ve yola devam ettik. Bu arada yurt dışında benzini siz kendiniz deponuza dolduruyorsunuz. İki method var, 1- deponuzu doldurup gidip içeride ödüyorsunuz 2- Makineye kredi kartı veya nakit para verip, ödediğiniz kadar benzin almanıza izin veriyor makine. Özellikle haftasonları çoğu benzin istasyonu kapalı ve makineye kalıyorsunuz. Bir tane istasyonda ki makine sadece İtalyanca bilgi veriyordu bu yüzden, İngilizce-İtalyanca çeviri yapabilecek birini bulduk öyle benzin aldık. Benzin 1.8 EURO ortalama fiyatı vardı, Türkiye'ye EURO değeri olarak oldukça yakın. Bizim motor ortalama 5 lt / 100km tutturdu, gayet ekonomik gittik.





    Stelvio çıkışı öncesi 20-30 km beraber gittiğimiz Ferrari ler. Bana bolca selam verdiler, GoPro kameram çekim yaptığı için bir kaç kerede sağlam gaza geldiler, tabii bende boş durmadım arkalarına yapıştım hemen



    Stelvio'ya çıkışa güney rotası üzerinden başladık. Nispeten yol kuzey bölümüne göre daha düzgün ve geniş. Yol sürekli viraj ve keskin virajlardan oluşuyor, 180 derece dönüşler çok fazla ve gerçekten tecrübe isteyen bir yol.





    Dönüşler harika...





    Çıkışa aynen devam ettik ve 15 dk sonra zirvedeydik. Stelvio Alplerde en yüksek ikinci geçit konumunda 2757 m.











    Oldukça popüler bir geçit, çok kalabalıktı hem yollar hem de zirve. Motosiklet dışında bisikletli ve spor otomobil de oldukça fazlaydı.





    Ve ünlü geçitten kuzey tarafına doğru inişe geçiyoruz. Bu inişde toplam 48 tane 180 derecelik viraj var. Artık viraj dönmekten başım dönüyor gerçekten ama o kadar mutluyum ki salına salına iniyoruz. Geçidi çok iyi bilen arkadaşlar var, o kadar yatarak ve hızlı iniyorlar ki şaştım kaldım. Ama bende muhtemelen bir daha çıkıp insem çok daha hızlı ve rahat inerdim. İniş otobüsler ve büyük araçlar için sıkıntı çünkü yol dar. Üstelik motosikletlere de sıkıntı yaratıyorlar ama buna rağmen herkes yol verdi bana sıkıntı çekmedim.

    Stelvio'yu indikten sonra yarım saat dinlenip sonraki geçide doğru yola çıktık. Sırada San Leonarda Passiria, Jaufen Pass, Passo Giovo ve ismini hatırlamadığım iki tane daha ufak geçit var. Daha 150 km yol var önümüzde, biraz daha hızlandım tabii bende





    Jaufen Pass'e çıkan yolda harika bir manzara vardı. Akşamüstü olduğu için ve geceye kalmamak için yolda durup çok fotoğraf çekemedik ama tabii ki GoPro açıktı. Giovo Pass de bir tane BMW Z4 ile arka arkaya çıktık. Dolayısı ile en hızlı çıktığım geçit bu oldu, 1200GS in lastikleri burda komple silindi. Sonradan selamlaştık ve arkadaş bana yol verdi, çok eğlenceliydi gerçekten.







    Geçidin inişide ayrı zevkliydi ve artık güneş batıyordu. Kız arkadaşım çok yorulduğu için artık hızlıca otele gitme zamanıydı. Otobana girdik ve 1 saat sonra otelimize ulaştık. Chienes denen yine ufak bir kasabada kaldık, bu küçük kasabalar kışın Alp lere kış sporları için gelenlerin uğrak noktası. Tabii bu yüzden Alplerde ki oteller oldukça pahalı, en ucuz 90 EURO ya kaldık.

    12 Ağustos :

    Chienes'den yola çıkarak artık Alpler gezimizin son duraklarına doğru yola çıktık. Motosikleti 5 günlüğüne kiralamıştım ve amacım sonra ki gün daha önceden götürüp rahat rahat teslim etmekti. Hedefimiz Venedik ti, aslında rotamda 3 tane daha geçit vardı ama Venedik'e erkenden varıp şehri gezmek istedik bu yüzden geçitler yerine daha rahat yollardan aşağı doğru inişe geçtik. Yollar yine harikaydı ve etraf yemyeşildi fakat otobana çıktıktan sonra sıkıcı bir 150 km bizi bekliyordu. Ortalama 150 km/h hız ile Venedik'e ulaştık ve otelimize yerleştik.

    13 Ağustos :

    Venedikten erken çıktık ve motosikleti teslim etmek üzere Milan'a doğru yola çıktık. Otobandan gittiğimiz için yol yaklaşık iki saat sürdü tabii. Motoru erken teslim etmek yerine ilk gün gidemediğimiz Como gölüne gitmeye karar verdik. Como gölünün çevresini dolaşan süper bir yol var, yaklaşık 100 km civarında. Biz sadece 50 km lik kısmı gidip geri döndük. Doğası gerçekten güzel bir yerdi.









    Akşam üstü 7 gibi Milan'a dönerek motoru teslim ettik ve eşyalarımızı motordan indirdik. Gerekli kiralama evraklarını imzalayıp ordan ayrıldık ve Milan merkeze doğru yola çıktık.

    Motosiklet kiralama ile ilgili bir kaç ipucunu paylaşayım sizlerle. Kiralamak için belirli bir depozito ödemeniz gerekiyor, motora herhangibir zarar gelirse bu tutar depozitodan düşüyor ve geri kalanı size teslim ediliyor. Ben kredi kartından ön provizyon çektirdim, tutar 3000 EURO idi. Motosikletin sınıfına göre bu tutar değişebiliyor. Motorun fiyatına çantalar ve GPS dahildi fakat bazı firmalarda ekstra buna dikkat etmek gerek. Motor ile radar cezası yerseniz arkanızdan size gelebiliyor, çünkü ellerinde depozito belirli bir süre kalıyor ordan kesiyorlar. Benim başıma gelmedi ama gelen insanlar oluyormuş.

    Yeni 1200GS'i ise çok beğendim gerçekten. Toplam 1600 km yol yaptık ve beni hiç üzmedi. Oldukça güçlü ve torklu bir makine, elektronik sistemleri çok iyi çalışıyor. Frenleri çok iyi ve stabil olarak motoru durduruyor. 1000RR dan sonra GS ile virajlarda sıkıntı yaşarmıyım diye düşünmedim değil ama GS in inanılmaz iyi virajı var, çok dengeli bir motosiklet.

    Umarım yazıyı beğenirsiniz. Bu geziye çıkmadan önce çok yazı okudum ve bana çok yararı oldu. Sorunuz olursa bana sorabilirsiniz. Bence herkes oralara gitsin ve motosiklet kullansın, korkmayın sadece uçak bileti alın gerisi geliyor.

    Bunun dışında videoları editleyip youtube'a yükleme başladım. Yüklediklerimden bir iki tanesi :

    https://www.youtube.com/watch?v=haiywVUQI_Y
    https://www.youtube.com/watch?v=hxoMnygZjKU
    https://www.youtube.com/watch?v=qAJwaK2_kTo
    TAYFUNBORA, sailor33, ea1925 ve 59 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Çok güzel bir gezi olmuş. Paylaşımınız için teşekkürler.

  3. #3
    Felis Leo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2013
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    HHH
    Çok güzel bir gezi olmuş zaten yurtdışı gezileri turlarla berbat oluyor en güzeli bu şekilde olmuş .

  4. #4
    umutkaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Piaggio X9 250
    Güzel gezi olmuş paylaşım için tşk.

  5. #5
    hocaseko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2009
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2011 XJ6 , 2014 MT 07 abs , 2018 cbr 650 FA
    bu konu hemen kapatılsın...çatladım burada
    utk_trn bunu beğendi.

  6. #6
    culers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250r
    tatil dediğin böyle olur..

  7. #7
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    üstad sen de bmw yok muydu..1000 rr mı aldın sonra...? yanlış mı hatırlıyorum...?

  8. #8
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000
    Ayıp ama yaaa..
    Biyerimiz şişecek...
    utk_trn bunu beğendi.

  9. #9
    serdar1547 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2012
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    MONDİAL 150 MR VULTURE
    mükemmel bir gezi olmuş,fotoğraflar harika...paylaşım için teşekkürler

  10. #10
    vejihi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki ninja 250r, Honda CBR 600FA, Yamaha MT-07
    Kardeşim sayende İtalya gezisi yapmaya değil, komple tası tarağı toplayıp İtalya'ya yerleşmeye karar verdim. Eyvallah...
    Ahmanamra bunu beğendi.

  11. #11
    TAYFUNBORA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2011
    Şehir
    Samanyolu Galaksisi
    Motosikleti
    Ktm 690 Sm
    Com guzel bir gezi.Planinda bu turu yapmak olan herkese (benim gibi ) ilham verici bir paylasim olmus.Her yonuyle mukemmel, paylasim icin tesekkurler.

  12. #12

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    Güzel gezi/fotoğraflar.

  13. #13
    rasta07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    NT700 v Deauville
    İmrendirici olmuş . İtalya gezisi yaptığımda acaba demiştim , şimdi keşke dedim ...

  14. #14
    SilentScream - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2015 Yamaha MT-09 Tracer
    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstad sen de bmw yok muydu..1000 rr mı aldın sonra...? yanlış mı hatırlıyorum...?
    Hayır karıştırdınız herhalde, eskiden 600F vardı, 1000RR'i bu sene başında aldım.

    Yorumlar için teşekkürler arkadaşlar, gezi sonrası da İtalya'da tren ile gezdik. İtalya tam bir motosiklet cenneti gerçekten, rotalar, yollar, manzara harika. Ama İsviçre'de yollar çok daha bakımlı ve güzel, tabii ki her şey çok daha pahalı

  15. #15
    Oguz7734 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2013
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Yamaha 2014 xmax 250 :)
    Süper Ötesi 1 Gezi Olmuş Paylaştıkların için Saol

  16. #16
    EGE YELI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2012
    Şehir
    TÜRKİYE-İzmir / ALMANYA-Augsburg
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650
    gecmisteki günlerimi hatirlattin, güzel gezi olmus paylasim icin tesekür
    Ne Mutlu TÜRKÜM Diyene

  17. #17
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    SUPER olmus gercekten.

  18. #18
    ramizan83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2009
    Şehir
    BOZKIR/KONYA
    Motosikleti
    speed150 mc150 kuba125-12d wolf125 yenidenMC-X
    çok güzel bir gezi olmuş emek çekip bizleride oraya götürdünüz t şkler çok begendim kendi adıma,

  19. #19
    namk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    harley davidson 2007-mobylette 1967-Honda NX400
    İçinize sindirsin sizin kadar kız arkadaşınızda mutlu olmuştur inşallah,yeni geziler bekliyoruz.

  20. #20
    serkanbitez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2013
    Şehir
    muğla bitez gıyısı
    Motosikleti
    TENERE 660Z adayı kymco LIKE 125
    güzel gezi,paylaşım için teşekkürler.darısı başımıza,işlerden fırsat bulsam da ben TÜRKİYEMDE de gezmeye razıyım
    EMEĞİNİZE SAĞLIK


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler