Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Yeni motorum ve Diyarbakır-Ankara (Fazer ABS)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Herkese selamlar;

    2012 yılı mayıs ayında honda cbr 250 ile başlayan motosiklet maceram bu yıl yeni motorumla ikinci sezonunda...Geçen yıl cbr 250 ye aldığım eğitimler ve motorun kolaylığı neticesinde ve içimdeki uzun yol yapma istediğini baş göstermesiyle beraberliğimizin çok sürmeyeceğini anlamış, nihayetinde 2012 eylül ayı gibi motorumu satıp yeni sezonu beklemeye ve alacağım motora karar verme çalışmalarına başladım...(ankara da hava aralığa kadar çok iyi gittiği için pişman oldum orası ayrı bir mevzu)

    İlk başta fazer a karar vermiştim...ama nasıl? arkadaşlarla bir yol dönüşü ben 130-140 ile motoru bağırtırken fazerın ıslık çalarcasına sessiz ve sakin yanımdan hiç zorlanmadan geçişi resmen beynime kazındı..görünüş zaten 10 numara ama 7500 den sonra alet çıldırıyo lafı beynimi kurcalıyo acemiliğimden dolayı...en mantıklı seçim 2000-2004 BMW f650 GS ya da transalp araştırmaya başladım...

    zaten tek silindirin bana göre olmadığını titreşimsiz cbr 250 de karar vermiştim...çıkarabileceği masraf da yüklenilebilir değildi...o fiyatlara daha güzel alternatifler de vardı...transalp karşısında zaten çok şansı da yoktu...kendisi güzel bir başlangıç motoru olabilir...

    transalp ise sağlamlığı ile kendini kanıtlamış, çift silindirli olması ile büyük bir artıya sahip...ama yakıt tüketimi fazla, bu problem olmasa da kullandığım transalp bana çok yüksek gelmişti...gerçi benim denediğimin ön tekeri büyüktü ama motor içime sinmedi bi kere...hayalimdeki yolda akıp giden bi motor değildi...fiyatları da pahalı geldi o dönem için...DL 650 v strom cillop ama o dönem benim bütçeyi aşıyor...

    enduro olayını diğer hoşuma giden modelleri denedikten sonra son durak olarak düşündüm....

    geldik fazer, gsr 600, ve hornet olayına...gsr 600 ün tipine çok ısınamıyom ama efsane alet okuduklarıma göre...hornet altın sarısı çok hoş ama biraz da şekilci olduğumdan, motorcu olmayan bi gözle baktığımda cbf 150 nin hallicesi gibi bi izlenimi var bende...gsr 600, hornet ayrıca uzun yolda rüzgar meselesi beni düşündürüyo...rüzgar meselsi ile ilgili diğer insanlardan çok şikayet duyunca, bu iki modele takılan camların hiç bir işe yaramadığını da öğrenince çıkardım listeden...

    kaldım yine ilk aşkım fazer a...ama okuduklarım beni düşündürüyo...neler?

    arka teker çabuk kitliyo...
    konjektör arızası verebilir (2006 ve aşağısı için, garantiden değişmiş de olabilir...)
    ön taraf dengesiz...yüksek süratte stabil değil ön taraf...

    hal böyle olunca ABS nin elzem olduğu kanısına vardım...evet çok çalışmayla çok iyi fren yapılabilir ama ne zaman fren yapacağını bildikten sonra evet çok güzel frenleme yapılabiliyo..maharet panik frende adam gibi fren yapabilmek...bu ara bütçe de artmaya başladı...daha fazla seçeneğim var...ama bu arada ABS siz olsa da olabilir düşüncelerindeyim bi yandan..motorsuzluk adama neler düşündürüyor...ankara da bir absli kırmızı fazer için fiyatta anlaşamadık...abs li ve temiz görünüyodu ama kafa ve kuyruk karenajını siyaha boyatmış...tipi hoşuma gitmedi, gitseydi muhtemele istediği fiyata çıkardım...

    bir akşam siteden bi arkadaşım VFR 800 önerdi...baktık, tartıştık anlattı etti kanım kaynadı..tip desen 10 numara...ankara da bir tane bulup kış ortası pazarlığa gidip el sıkıştık...alet gemi gibi, şekil 10 numara, kombine ABS, vtec motor...bir gece önce yorumları da okuyunca iyice kanım kaynadı alete...benim için tek kusuru oturuş pozisyonu cbr 250 ye benziyo...bu benim için bi dezavanj...kimilerini rahatsız etmiyor ama beni rahatsız etti...

    gelgelelim VFR 800 ün noterde hacizli olduğunu sahibi de orda öğrenince geçmiş yıllara dayanan problemin çözümü için 2 ay bekledim...2 ay içinde çözülmeyip sahibi de amerika ya yerleşince, içime oturdu...diğer ilanlardaki VFR lerde çok pahalıydı...anlaştığım VFR gerçekten temiz ve uygun fiyatlıydı....

    tekrar döndüm ABS li fazer bakmaya...S2 nin tipi hoşuma gitmediği için çok kısıtlı olan fazer abs ye bakıyorum ve ilan da hatay da görünen, uzun süre fiyatı 16500 olduğu için aramadığım motorun fiyatı 15500 e düşünce aradım...motor diyarbakırda çıktı sahibi orda görevli olduğu için...

    adam ile ortak tanıdıklar çıkınca, konuşması da ikna edici olunca 14750 de buluşup anlaştık...geriye sadece gidip motoru alıp ankara ya getirmek var...

    o ana kadar 4000 km cbr 250 tecrübesi olan çömez bir motorcuyum...motoru getirirken 1000 km lik, toplam tecrübemin 1/4 üne gelen bir yol yapmam gerekiyor...otobüsle mi getirsem fikri aklıma gelse de bunu denemek istediğimi anlıyorum...yazın yapacağım tur için de bir tecrübe olacak bana...1 gece adana da konaklayarak 500 er km katederek 2 günde alırım diyorum ben bu yolu...o kadar çok gezi raporu da okuyunca artık normal gelmeye başladı...çok değil geçen sene motora başlarken "şehir dışına çıkmam ben ya gerek de yok" diyodum, hem böyle düşündüğüm için hem de kendime cesaret vermek için... şimdi yol planları yapıyodum...



    adana da kalacak yerimi Adana MT den bi arkadaşın tavsiyesi ile ayarladım...(Nezihe Yalvaç Turizm Meslek Lisesi Uygulama Oteli)

    Neyse cuma sabahı uçakla diyarbakıra gidip öğlen 12 ye kadar alım satım işlerini hallettim ve koyuldum yola...fazer a ilk defa oturdum ve tırsmaktayım mütemadiyen...utanmasam abi anayola kadar çıkarsana diyecem...

    alete atladığımın ilk dakikalarında sanki uzun süredir bu makinayı kullanıyomuşum gibi geldi...ve fazer neden fazer olmuş o andan itibaren hissediliyo...belki başka yüksek hacimli kullanmadığımdan, ya da aldığım motoru psikolojik olarak çok benimsediğimden mi bu şekilde (yukarda söylediğim transalp te motoru benimseyememiştim) hissettim bilmiyorum ama gayet rahat geldi...koyuldum yola...

    diyarbakır siverek arası yollar çok iyi değil...e motorun yenisiyım zaten umrumda değil açıkçası yollar o an için...bu düşünceler arasında benzin almayı unutuyodum az kalsın...böylece ilk kareyi de bu şekilde almış oldum...



    90 km sonra arkadaşımı ziyaret etmek için siverek' e uğruyorum...bu arada heyecandan farketmiyorum ama karnım da zil çalıyo...



    yemek vs faslı bittikten sonra yola çıkıyorum...hava 1500



    motordan çok fazla inemedim açıkçası...hiç inip fotoğraf çekesim gelmedi...







    ve adana da kalacağım otelin parkına varıyorum...motorla ilk defa bu kadar uzun yol yaptım (500 km)..hem heyecandan hem de nur dağı tarafındaki aşırı rüzgardan ve güneşin kaybolmasından dolayı biraz üşüdüğüm için güç kaybı var hafiften....



    otel adana garının karşında çok güzel bir yerde konumlanmış, bulması kolay, çevresi gayet kaliteli ve cafe barların yoğun olduğu yer...nezihe yalvaç uygulama oteli...geceliği 60 TL...bu ücret için gayet güzel..kahvaltıları da gayet doyurucu...





    gece otelin yakınlarında emre aydın sokakta konser veriyor...alıyorum içeceğimi 1 saat oralarda takılıyorum...



    yorgunum, saç baş tip kaymış...alkol de bünyeyi biraz gevşetmiş...








    sabah yola çıkıyoruz artık...uzun bi gün daha bizi bekliyor, adana sonrası kısa sürede tarsus a ordan da torosları tırmanmaya başlıyoruz...







    ulukışla dan sonra aksaray yönüne dönüyorum ve uzun süredir benzilk olmadığı için atıyorum kendimi...ihtiyaç molası...benzinlikten çıkıp vitesi 2 ye ya da 3 e atmam la sağdaki ekip arabasını görüyorum...kadrana baktığımda 90 küsür...radara girdiğimi düşünmediğim anda polisin telsizi ağzına götürdüğü gördüğüm halde, ilerde çevirmeye çok rahat bi şekilde giriyorum...beni durduran polis ehliye ve ruhsat kontrolü de diyince kasıla kasıla iniyorum motordan, beni yolumdan niye alıkoyuyon, görmüyon mu aleti, fazer bu...dursun diye değil, gitsin diye yapılmış diyorum...zaten çişimi yeni yapmışım ne durması şimdi diyorum...



    radara mı girdim, zannetmiyorum ama benzinlikten yeni çıkmıştım diyorum...bakacaz şimdi diyor ve plakayı elindeki alete giriyor...106 ile girmişsin dostum diyor...vay amk...106...kontrol noktası otoban çıkışının biraz sonrası olduğu için, sürate alışan sürücüleri keklik gibi avlıyolar...

    neysei diğer polis benim cezayı yazarken beni çeviren eleman senin yerinde olsam durmazdım diyor...e durmazsak ilerde çevirirsiniz dediğimde girersin bi yere bi saat çay içersin bişey olmaz diyince, vay anasını diyip daha da sinirleniyorum...demek ki bi daha durmayacağız...lan bu yol da 90 la çekilmez, hem de bu aletle...plan belli durdurularsa bas gitsin...sonra anlıyorum millet boşuna plaka kapatmıyo...



    aksary girişinde bi çevirme daha...yolda yine sınırları geçtim elbet, ama radar görmedim...önümdeki doblonun kıçından görünmeyeceğimi düşündüğüm şekilde, kukalar tarafından tek şeride düşürülen yolda ilerliyorum...polis dur derse basacam derken önümdeki doblo sağ tarafa yönlendiriliyor polis tarafından...şansa bak ki bna bişey diyen olmayınca geçiyorum...

    mola zamanı



    sonraki molam tuz gölünde..ordan da bi kaç kere çekilip iki çay sonrası ankara' ya varıyorum...



    amacım motoru göle sokup uçsuz bucaksız tuz üzerinde güzel kareler çekmek...ama o da ne? hakan peker in arabayla grip klip çektiği tuz gölü bildiğin deniz gibi..daha önce gördüğümde burası bembeyaz toprak gibiydi...sonradan öğreniyorum ki yazın suların buharlaşmasından sonra o hale geliyomuş...



    son karemizi de aldıktan sonra ayrılıyorum...



    gelelim motora...

    motor denildiği gibi 7500 devirden sonra gücünü hissettiriyo...çok sık söylenen alt devirlerde güçsüz olayı ise tamamen göreceli...250 cc den geçince alt devirlerde de gayet güçlü olduğunu görüyosunuz...ama tecrübesi olan düşük cc kullanıcıları için asla korkutucu değil...motor ağır gelebilir o kadar...yavaş dönüşlerde dikkatli olmak gerek...çok fazla güç isteyen de bir vites düşük kullanır, ya da gerekince vites düşürür...olay bu kadar basit...

    virajları çok güzel alıyor ve alet çok güzel yönlendiriliyor...çok fazla sürate çıkıp çok sert virajlara girmedim açıkçası...ama viraja güzel girebileceğini belli ediyo diyebilirim şimdilik...

    aletin farlar çok dikkat çekici...orta şeritte gittiğim halde önümdeki araca yaklaştığımda hep sağ şeride geçtiler hiç uyarmadan...mantıklı olan benim sağdan geçmem, ama ben geçmek için kasmayınca onlar kendilerini sağ şeride attılar hep...ışığın gücüyle arkalarındaki cismin ne olduğunu mu anlamadılar durumu anlamadım açıkçası...

    amortisörler cbr250 den sonra mükemmel geliyor...çok yerinde...

    zaman zaman ön takımın hafiflediğini hissettim...bu da sürücüye biraz güvensizlik hissi verebilmekte...150-160 dan sonra daha fazla hissedilse de çok değil, bozuk satıhta bu süratlere çıkmamakta fayda var...

    yolda gelirken arabalarla çok eğlendim...130 la giderken sizi sollamaya kalktıklarında gazı açıp uzamak gibisi yok...geçmesine izin ver, solla, geçmesine izin ver, solla, adam solladıktan sonra gazı açıp uza...

    aletin frenleri ABS devreye girmeden de gayet iyi ama ABS gerçekten nimet...

    motorda ses arayanlar hayal kırıklığına uğrayabilir, gürültüyü sevmediğim için fazer ın yolda ıslık çalar gibi gitmesine hastayım...ha rolanti de biraz daha tok olsa iyi olabilir tabi

    150 den sonra karşıdan gelen rüzgar yorabilir...yapısı gereği havada esen rüzgardan ve yan rüzgarlardan etkilediğini düşünüyorum...

    kaskınızı çene açılır alırsanız bütün yol boyunca rüzgar sesi dinlersiniz..ne kadar kaliteli olursa olsun..

    yolda üç kere benzin ölçümü yaptım...

    ilk 300 km de 4.56 lt /100km; bu kısımda 130 u pek geçmedim...
    ikinci 300 km de 5.2 lt/100 km ; bu kısımda ağırlıklı olarak 130 km de seyrettim, 140 la seyrettiğim de oldu... zaman zaman 170-180 leri gördüm...
    üçüncü 300 km de 5.3/100 km yaktım...bu kısımda ikinci kısım gibiydi...

    sonuç olarak;




    bi aksilik olmazsa bi kaç sene kullanmayı düşünüyorum sanırım...bütün ihtiyaçlarımı görebilecek ve aradığım niteliklere sahip sanırım...e temiz motor da olunca neden satıp macereya gireyim diye düşünüyorum...


    allah herkese kazasız belasız kullanmayı nasip etsin...

    sağlıcakla...
    Slayerrr, Aykut009, KeaSH-07 ve 59 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Aykut009 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    hayırlı olsun, kazasız belasız sürmeniz dileğimle =)

  3. #3
    cyberdanger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2012
    hayırlı olsun, zevkle okudum.
    Bir gün hepiniz ölceksiniz biz hızlı olanı seçtik.

  4. #4

    Üyelik
    28 Ekim 2012
    Şehir
    EsEs
    Motosikleti
    Hornet 650
    Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin.

  5. #5
    buberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Varadero
    Tekrar hayırlı olsun yavaş gitmemiş olmana rağmen yakıt baya düşük. 6-7 litre yakanlar nasıl kullanıyor merak ediyorum doğrusu..
    Sonuç olarak "bu motor bir harika dostuum"
    dolar 10 lirayı geçecekmiş.

  6. #6

    Üyelik
    05 Aralık 2011
    Şehir
    antalya/muratpaşa
    güle güle kullan erro...allah kaza bela vermesin...bu yaz da bol fotolu geziler istiyorum...ben gezemiyorum bari sen gez birader ne diyeyim...yolun açık olsun...

  7. #7

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Güzel motor, kazasız belasız kullan. Gezi de yazı da güzel olmuş .

  8. #8
    Ufuk İnkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2011
    Şehir
    Bursa/Osmangazi
    Motosikleti
    Repsol 2006 / Cbr 125 R ( 2011 ) Hyosung Gt 250 R.
    Hayırlı olsun. Çok sevindim adınıza uzun süredir arayış içindeydiniz, bu yazıyı yazdıracak mutluluğu Allah tüm motorculara nasip etsin inşallah
    turbocharge bunu beğendi.
    4 Teker bedenimi, 2 Teker ruhumu taşır
    Yanlamak biz de ata sporu!

  9. #9

    Üyelik
    30 Haziran 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    -None-
    Ve sonunda ;)
    Hayırlı olsun kazasız cezasız güvenli sürüşler

  10. #10
    salcano_7946 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2012
    Şehir
    KARACABEY
    Motosikleti
    cbf 150
    hayırlı ugurlu olsun allah kazdan beladan korusun ınsallah
    KISMETTE NE VARSA;KAŞIKTA O ÇIKAR

  11. #11
    erdem_cengiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2013
    Şehir
    izmit
    Motosikleti
    cbr600f 5i
    allah kazasız belasız radarsız sürüşler nasip etsin

  12. #12
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    vay arkadaş, sende elimize verebilecekler kervanına katıldın
    yeni moturun hayırlı olsun, allah kaza bela vermeye.
    erro ve ferhatkars bunu beğendiler.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  13. #13
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    çok güzel yazmışsın, hayırlı uğurlu olsun kardeşim. Ayrıca 4 silindir çok yakar diyenlere gelsin.
    erro bunu beğendi.
    '92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200

  14. #14

    Üyelik
    25 Ağustos 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hyosung gv250
    Hayırlı olsun Erhan.Kazsız belasız güzel günlerde hep beraber inşallah
    sentepeli bunu beğendi.

  15. #15
    VIA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2010
    Şehir
    Başkent
    Motosikleti
    Yamaha XT660R- Afrika twin 1000L
    Allah kaza bela vermesin güle güle kullan dostum. Ben fazerımı sattım geçen subatta çok pişmanım bu sınıfta daha yakışıklı bir model yok bence yamaha daha güzel bir model üretinceye kadar elinde tut fazerı çünkü başka modeller görünüm olarak tatmin etmiyor fazerdan sonra. Satmak aklına gelmesin uzun süre; yoksa ben gibi boşluğa düşersin tekrar hayırlı olsun.

  16. #16
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Hayirli olsun panpa
    mbuyuk bunu beğendi.

  17. #17
    serdar1547 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2012
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    MONDİAL 150 MR VULTURE
    hayırlı olsun...kazasız,belasız,radarsız sürüşler
    UNUTMAYIN MOTOSİKLET TEHLİKELİ DEĞİLDİR ONU TEHLİKELİ KILAN ÜZERİNDEKİ SÜRÜCÜDÜR HATTA MOTOSİKLET O KADAR MASUMDUR Kİ SİZ OLMADAN AYAKTA BİLE DURAMAZ.

  18. #18
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    hayırlı ugurlu olsun allah kaza bela rast getırmesın ıns,
    maaşalah terteiz görünüyor...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  19. #19
    cihan54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2011
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    Honda VFR 1200F
    Ve sonunda Hayırlı olsun kardeşim. uzun uğraşlar arayışlar kafa kaşımalar sonucunda sen de bu kervana katıldın. Hem de ABS'li ile.. Allah kaza bela sıkıntı göstermesin, açılışı yapmışsın ama bundan sonra polis yüzü göstermesin

    Hayırlı uğurlu olur inşallah
    "CaRPe DieM"

  20. #20
    [Turan] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2009
    Şehir
    İzmir
    Hayırlı olsun kazasız belasız.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)