Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

İşitme Engelliler'de motosiklet ehliyeti almak istiyor... Kortej Desteği İstiyoruz..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Aralık 2011
    Merhaba sevgili Motosiklet.net üyeleri..

    Anadolu Sağırlar Federasyonu İstanbul Temsilciliği olarak işitme engelli arkadaşlarımızdan gelen yoğun istek üzerine işitme engellilerin de motorsiklet ehliyeti alabilmeleri için yapmış olduğumuz başvurular şuana dek sonuçsuz kalmış ve bunun üzerine sizlerin desteği ile gerekli makamlardan izinler alınarak Motorsiklet Korteji kurup pankartlar açarak kamuoyunun dikkatini çekmek, dünyanın birçok ülkesi ve özellikle AB ülkelerinde işitme engellilere verilen motorsiklet ehliyetini bizlerde almak istiyoruz...

    Konu hakkında pek bilginiz olmadığını düşünerek detaylı açıklama yapmak istiyorum;
    Örneğin Avusturalya'da tamamen işitme ve konuşma engelli bir vatandaş TIR Şöförlüğü ehliyeti alıp ekmeğini çıkarabilirken, ülkemizde engellilere H sınıfı ehliyet verilmekte ve kapalı kasa 4 teker van (ticari amaçlı) kullanımı bile yasak durumdadır. Şimdi tüm engel grupları elbetteki motorsiklet kullanamaz, fakat biz işitme engellilerin gözleri kulaklarımız duymadığı için belki sizlerinkinden daha hassas daha dikkatli, kulaklarımız belki duymuyor ama biraz düşünmek gerekir ki kask takılması dolayısı ile kulaklar baskıya maruz kaldığından duyma kabiliyetinin önemli bir kısmı kaybolmakta, birde üzerine gürültülü trafik ile kullanılan motorsikletin sesi eklendiğinde (ki havalı çok ses çıkaran egzozların gürültüsü daha yüksek) duyma kabiliyeti yüksek oranda kaybolmakta diye düşünüyorum. Yani bizler 2. derece risk kapsamında isek sizleride 3. dereceye sokmaları lazım değilmi ))

    Fakat ne olursa olsun bizlerin risk oranı daha yüksek olacaktır bu tartışılmaz fakat buna karşılık gerekli önlemler alınarak; örn: motorsiklet plakasına işitme engelli işareti koyularak, yada özel ışıklı uyarı işaretleri ve ek aynalar takılma şartları getirilerek bu risk oranı düşürülerek bizlerde bu sevdadan nasibimizi alabiliriz diye düşünüyorum.

    Şuanda Türkiye çapında sayısı hiç azımsanmayacak kadar işitme engelli arkadaşımız ehliyetsiz motorsiklet kullanarak kendilerini daha büyük risklere sokmaktadırlar. Kaza yaptıklarında sigortadan para alamamakta, Allah korusun başkasına bir zarar verseler tüm sorumluluk kendilerine kalmakta ve en önemlisi gerekli uyarıcılar olmadığı için kendi hayatlarını riske atmaktadırlar.

    Dünyanın birçok ülkesinde işitme engellilere motorsiklet ehliyeti verilmektedir, özellikle AB ülkelerinde işitme engellilere yönelik motorsiklet yarışı turnuvaları bile düzenlenmekte işitme engelli kardeşlerimiz de bu keyfi tadmakta iken bizlerinde bundan mahrum kalmaması için gerekli başvurular yapılıp izinler alındıktan sonra belirlenecek bir tarihte motorsiklet.net üyeleri ile toplanıp belirli sayıdaki motorsikletlerin arkasına artçı (motor arka koltuğuna oturan kişi) olarak işitme engelli arkadaşlarımız ellerinde hazırlatacağımız pankart ve bayrakları sallayıp halka broşür dağıtarak belirli bir hatta 30 dk kadar bir sürüp yapıp basın açıklaması yapmak istiyoruz.

    BU KONUDA SİZLERİN DESTEĞİNİZİ BEKLİYORUZ......

    Saygılarımla
    Serkan URAL
    Anadolu Sağırlar Federasyonu
    İstanbul Baştemsilcisi & Yönetim Kurulu Üyesi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    13 Eylül 2011
    Şehir
    bahçelievler
    Motosikleti
    GT250R
    Alıntı federasyon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba sevgili Motosiklet.net üyeleri..

    Anadolu Sağırlar Federasyonu İstanbul Temsilciliği olarak işitme engelli arkadaşlarımızdan gelen yoğun istek üzerine işitme engellilerin de motorsiklet ehliyeti alabilmeleri için yapmış olduğumuz başvurular şuana dek sonuçsuz kalmış ve bunun üzerine sizlerin desteği ile gerekli makamlardan izinler alınarak Motorsiklet Korteji kurup pankartlar açarak kamuoyunun dikkatini çekmek, dünyanın birçok ülkesi ve özellikle AB ülkelerinde işitme engellilere verilen motorsiklet ehliyetini bizlerde almak istiyoruz...

    Konu hakkında pek bilginiz olmadığını düşünerek detaylı açıklama yapmak istiyorum;
    Örneğin Avusturalya'da tamamen işitme ve konuşma engelli bir vatandaş TIR Şöförlüğü ehliyeti alıp ekmeğini çıkarabilirken, ülkemizde engellilere H sınıfı ehliyet verilmekte ve kapalı kasa 4 teker van (ticari amaçlı) kullanımı bile yasak durumdadır. Şimdi tüm engel grupları elbetteki motorsiklet kullanamaz, fakat biz işitme engellilerin gözleri kulaklarımız duymadığı için belki sizlerinkinden daha hassas daha dikkatli, kulaklarımız belki duymuyor ama biraz düşünmek gerekir ki kask takılması dolayısı ile kulaklar baskıya maruz kaldığından duyma kabiliyetinin önemli bir kısmı kaybolmakta, birde üzerine gürültülü trafik ile kullanılan motorsikletin sesi eklendiğinde (ki havalı çok ses çıkaran egzozların gürültüsü daha yüksek) duyma kabiliyeti yüksek oranda kaybolmakta diye düşünüyorum. Yani bizler 2. derece risk kapsamında isek sizleride 3. dereceye sokmaları lazım değilmi ))

    Fakat ne olursa olsun bizlerin risk oranı daha yüksek olacaktır bu tartışılmaz fakat buna karşılık gerekli önlemler alınarak; örn: motorsiklet plakasına işitme engelli işareti koyularak, yada özel ışıklı uyarı işaretleri ve ek aynalar takılma şartları getirilerek bu risk oranı düşürülerek bizlerde bu sevdadan nasibimizi alabiliriz diye düşünüyorum.

    Şuanda Türkiye çapında sayısı hiç azımsanmayacak kadar işitme engelli arkadaşımız ehliyetsiz motorsiklet kullanarak kendilerini daha büyük risklere sokmaktadırlar. Kaza yaptıklarında sigortadan para alamamakta, Allah korusun başkasına bir zarar verseler tüm sorumluluk kendilerine kalmakta ve en önemlisi gerekli uyarıcılar olmadığı için kendi hayatlarını riske atmaktadırlar.

    Dünyanın birçok ülkesinde işitme engellilere motorsiklet ehliyeti verilmektedir, özellikle AB ülkelerinde işitme engellilere yönelik motorsiklet yarışı turnuvaları bile düzenlenmekte işitme engelli kardeşlerimiz de bu keyfi tadmakta iken bizlerinde bundan mahrum kalmaması için gerekli başvurular yapılıp izinler alındıktan sonra belirlenecek bir tarihte motorsiklet.net üyeleri ile toplanıp belirli sayıdaki motorsikletlerin arkasına artçı (motor arka koltuğuna oturan kişi) olarak işitme engelli arkadaşlarımız ellerinde hazırlatacağımız pankart ve bayrakları sallayıp halka broşür dağıtarak belirli bir hatta 30 dk kadar bir sürüp yapıp basın açıklaması yapmak istiyoruz.

    BU KONUDA SİZLERİN DESTEĞİNİZİ BEKLİYORUZ......

    Saygılarımla
    Serkan URAL
    Anadolu Sağırlar Federasyonu
    İstanbul Baştemsilcisi & Yönetim Kurulu Üyesi
    her daim korteje katilarak destekte bulunurum ama organizasyon yapilmali net tarih gibi.

  3. #3
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Sizin belirleyeceginiz, tarih, saat ve guzergahta neden olmasin. İleri bir tarihte olursa katilim buyuk olacaktir. Kisaca organizatorlugu ustlenirseniz, herkes size uyar.

  4. #4
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Himmm!!!
    Bu isin egrisini dogrusunu iyi düsünmek lazim.
    Sizlerin hayatin bûtün nimetlerinden yararlanabilmeniz,herhangi bir eksiklik hissetmemeniz için elimizden geleni yapmamiz gerektigine inaniyorum.
    Fakat trafige çikip araç kullanmaniz konusu iyi etüt edilmesi gereken bir konu.
    Sadece kendinize degil,baskalarina da zarar verme ihtimalinizin derecesi nedir bunlar iyi hesap edilmeli.
    Dogrusu biz saglamiz diye geçinen araç sürücülerinin hali ortada.
    Senede 5000 kisi ülkemiz yollarinda ölüyor.
    Bu rakam, trafik kazasinda hemen olay yerinde ölenler.
    Yani yarali oarak hastaneye kaldirilan ve orda ölenler,hatta yolda ambulansda ölenler bu rakama dahil degil.
    Ayni sekilde her yil 200bin kisi trafik kazalarinda yaralaniyor.
    Kisacasi Türk milleti olarak, araç kullanma konusundaki yeteneksizligimiz ortada.

    üstelik saygisiziz.
    Yani sizin özel isaretli araçlarla trafik de olmanizla, diger araç sûrücülerinin size saygi gösterecegini zannetmeyin.
    Hali hazirda sakat arabalarina bile saygi göstermeyen, toplumda onlar yokmus gibi davranan bir milletiz.
    Ustelik motosiklet kullanacagiz diyorsunuz ki henuz normal kullanici trafikte kendisine saygi duyulmasini beklemekte, bunun savasini vermekte.

    Kafamdaki çeliskiler bunlar.
    Tabi tartisilip konusulup bunlar giderilebilir,ya da aklimiza gelmeyen baska tehlikeler öne sürülebilir.
    Ben önce artiyi eksiyi bir tartisalim,sonra neler yapabiliriz bir bakalim derim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  5. #5
    motoseyyah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2009
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    cbf 500
    İşitme engelli bir akrabam var.Aşağı yukarı 25 yıldır otomobil kullanıyor . Şimdiye kadar parkta küçük bir deydirme haricinde hiç kaza yapmadı. İnanılmaz dikkatli kullanıyor.Gözleri ve diğer duyu organları adeta işitme engelini telafi etmek istercesine normalden daha duyarlı ve etken.
    Elbette yanınızda olmak isteriz ama eğer yakın bir zamanda bu eylemi gerçekleştirmek isterseniz kış şartlarında fazla destekçi bulamaz ve ses getiremezsiniz.Umarım uygun zaman ve uygun mekanda bu haklı isteklerinizi duyurursunuz.Malumunuz ki doğru işi doğru olmayan zamanda yaparsanız yapacağınız eylem ses getirmeyecektir.
    Uzun lafın kısası gelin bu işi baharda hep birlikte yapalım.
    '' Baki kalan bu kubbede bir hoş sada imiş ''

  6. #6

    Üyelik
    10 Aralık 2011
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Himmm!!!
    Bu isin egrisini dogrusunu iyi düsünmek lazim.
    Sizlerin hayatin bûtün nimetlerinden yararlanabilmeniz,herhangi bir eksiklik hissetmemeniz için elimizden geleni yapmamiz gerektigine inaniyorum.
    Fakat trafige çikip araç kullanmaniz konusu iyi etüt edilmesi gereken bir konu.
    Sadece kendinize degil,baskalarina da zarar verme ihtimalinizin derecesi nedir bunlar iyi hesap edilmeli.
    Dogrusu biz saglamiz diye geçinen araç sürücülerinin hali ortada.
    Senede 5000 kisi ülkemiz yollarinda ölüyor.
    Bu rakam, trafik kazasinda hemen olay yerinde ölenler.
    Yani yarali oarak hastaneye kaldirilan ve orda ölenler,hatta yolda ambulansda ölenler bu rakama dahil degil.
    Ayni sekilde her yil 200bin kisi trafik kazalarinda yaralaniyor.
    Kisacasi Türk milleti olarak, araç kullanma konusundaki yeteneksizligimiz ortada.

    üstelik saygisiziz.
    Yani sizin özel isaretli araçlarla trafik de olmanizla, diger araç sûrücülerinin size saygi gösterecegini zannetmeyin.
    Hali hazirda sakat arabalarina bile saygi göstermeyen, toplumda onlar yokmus gibi davranan bir milletiz.
    Ustelik motosiklet kullanacagiz diyorsunuz ki henuz normal kullanici trafikte kendisine saygi duyulmasini beklemekte, bunun savasini vermekte.

    Kafamdaki çeliskiler bunlar.
    Tabi tartisilip konusulup bunlar giderilebilir,ya da aklimiza gelmeyen baska tehlikeler öne sürülebilir.
    Ben önce artiyi eksiyi bir tartisalim,sonra neler yapabiliriz bir bakalim derim.

    Yazdığınız bu uzun yazı ve ilginiz için işitme engelli arkadaşlarımız adına çok teşekkür ederim. Dünyadaki gelişmiş ülkelerin %90 lara varan kısmında işitme engelliler motorsiklet ehliyeti alabilmektedir. Şuanda ülkemizdede hiç azımsanmayacak sayıda işitme engelli yine ehliyetsiz olarak motorsiklet kullanmaya devam etmekte ve daha çok riske girmektedirler. ilkönce sesimizi duyurup konuya ilgililerin dikkatini çekmek ve ardından da yine emniyet genel müdürlüğümüzün trafik bölümü, ibb trafik zabıta bölümü, bakanlığımız, gerekli ilgili kurum ve siz değerli site yetkilileri ve bilgisi derin üyelerimiz ile ortak bir komisyon kurup, görüşüp ne gibi tedbirler alabiliriz, tehlikeyi ne ölçüde en aza indirgeyebileceğimiz konusunda gerekli çalışmaları yapacağız. İşitme engellilerin bu haktan mahrum bırakılması gelişmişliğimize gölge düşürmektedir diye diye düşünüyorum (şahsen kişisel görüşüm).. serkan ural..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------

    Diğer yorum yapan arkadaşlarada çok teşekkür ediyorum... ve yorumların ilginizin desteğinizin devamını diliyorum... ilk önce sizlerin çoğunluğunun desteğini arkamızda hissetmek bizler için çok önemli. Böylece hakkımız için daha büyük bir şevkle çalışacağız. Sizlerden ricam facebook da açtığımız İşitme engellilere ehliyet grubundan da bize destek vermeniz. (grupta kesinlikle hiçbir reklam yapılmamaktadır bu açıdan site yönetiminiz rahat olabilir).

    http://www.facebook.com/#!/groups/29...group_activity

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:37 ----------

    1 ay kadar sonra korteji yaparsak kaç kişi katılabilir bunu öğrenmek istiyorum. lütfen destek olmak isteyen arkadaşlar isimlerinizi yazabilirmisiniz. teşekkürler..

  7. #7
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Konuya girdiğimde coq'daki kaygıları bende duydum.
    Ama konuyu güze açıklamışsınız.
    Trafikte olan biteni duymak bir motorcu için çok önemli. Fakat dediğiniz gibi kaskın içerisinde , trafiğin arasında çoğu zaman benim de sesleri ayırt edemediğim olmuştur. Bana göre bir motorcu için en önemli şey iyi görmektir. Sonrasında dikkatli olmak.
    İşitme engellilerin trafikte nasıl zorluklar çektiğini bilemiyorum , nasıl otomobil kullandıklarına da şahit olmadım. Fakat kanunen ehliyet alabiliyorlar ise (ülkemizi saymıyorum) , belirli koşulları gerçekleştirebilmiş olmalılar.
    Kaygılarım olsa da ben de sizi destekliyorum...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  8. #8

    Üyelik
    10 Aralık 2011
    [IMG][/IMG]

  9. #9

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuya girdiğimde coq'daki kaygıları bende duydum.
    Ama konuyu güze açıklamışsınız.
    Trafikte olan biteni duymak bir motorcu için çok önemli. Fakat dediğiniz gibi kaskın içerisinde , trafiğin arasında çoğu zaman benim de sesleri ayırt edemediğim olmuştur. Bana göre bir motorcu için en önemli şey iyi görmektir. Sonrasında dikkatli olmak.
    İşitme engellilerin trafikte nasıl zorluklar çektiğini bilemiyorum , nasıl otomobil kullandıklarına da şahit olmadım. Fakat kanunen ehliyet alabiliyorlar ise (ülkemizi saymıyorum) , belirli koşulları gerçekleştirebilmiş olmalılar.
    Kaygılarım olsa da ben de sizi destekliyorum...
    Ben de moderatörüme katılıyorum.İlk konuya girdiğimde nasıl olacak demiştim.Ancak kulaklık takıp uzun yola giden insanlar zorlanmıyorsa işitme engellilerimizde zorlanmaz diye düşünüyorum.Ayrıca bu da bir gerçektir ki insan bir duyu organını kaybettiğinde diğer duyu organları onun açığını kapatmak için derhal sorumluluk alır.Cüneyt arkın filmi vardı.O çok abartılı olsa da buna yakın şeyler olabiliyor.Ben gözümün biri ve kulağımın biri olmadan motosiklet kullanabileceğimi düşünüyorum.Ben de sonuna kadar yanınızdayım. Ancak sınavda belli şartları sağlamalılar bana göre.

  10. #10

    Üyelik
    10 Aralık 2011
    çok teşekkür ederim... evet kulak konusunda motorsiklette çok fazla bir farklılık olmuyor aramızda, ama + mız var ki işitme engellilerin gözleri sizinkilerden daha keskindir diyebilirim :D

  11. #11
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    bu konuda engelli yurttaşlarımızı destekliyorum ama ortada ne yazıkki büyük bir problem var. Bu da türkiyedeki kaza oranları araç sürücülerinin nasıl kullandığı ve ehliyet sistemi

    her nekadar kask taksak kulaklık taksak da şehir içersinde kulaklık kullanan arkadaşımız pek azdır bunun sebebi yolun kısa olmasından ziyade dalgınlık sonucu kendini uyaran korna gibi sesli ikazları duymak istemesidir. Bizim insanımız ki kendisine korna çaldığımızda bize bakan ancak göremeden yola atlayıp pek çok motosiklet kullanıcısının hayatına maal olmuş kazalara neden olmuştur. Yahut karşıya geçmek isteyen yaya ya bekle geçmen için yeterli vaktin olmayacak demek için sellektör yapmamıza rağmen yola atlayıp son anda yaptığımız manevrayla kurtulduğumuz anlar hepimizin oldu evet belki bazı durumlarda duymak çok da önemli değil ancak türkiyede duymamak çok büyük risk

    Bir çoğumuz bilir bazen aynanın kör noktasında kalan aracın sesini duyarak ne tarafımızda olduğunu ne mesafede olduğu hakkında fikir sahibi oluruz ve bu bir çok kez kazadan kurtarmıştır bizi çünki iyi eğitilmemiş şöförlerimiz olduğundan bir anda orta şeritten son anda sağa girmesi gereken yolu kaçırmamak için manevra yapabilir ve o anda duyduklarınıza önem vermiyor ve aynanızın kör noktasındaysa işte kaza sağır olsak da olmasakda gelir tek farkla duyan insan araç sesinin yaklaştığını hissederek kendini ona göre ayarlar

    Evet ne yazık ki memleketimizde engellilere 2.sınıf insan muamelesi yapılıp birçok zevk ve güzellikden mahrum bırakılıyor ancak bu durum gerçekden iyi düşünülüp ayarlanması gerekir yurt dışında avrupada olduğu gibi değil ülkemizde taşıtlara hele ki motosikletlere hiç saygı duyulmayıp yokmuş gibi davranılıyor.
    Ne zaman ki avrupa standartlarında sürücülerimiz olur bence ozaman böyle bir uygulama yapılır.

  12. #12
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Engelli insanların da diğer insanlar gibi hayatın bütün nimetlerinden dilediğince yararlanması adına her türlü desteği vermek insanlık borcudur.

    Nitekim TR şartlarında her şeyin mümkün olmadığı hepimiz tarafından bilinmektedir.

    İnsanların araç kullandığı yollarda engelli vatandaşların da araç kullanmasının sıkıntı doğurmayacağını düşünüyorum ama TR trafiğinde insanlara oranla çok fazla öküz araç kullanıyor.

    Bu öküzlere karşı engelsiz insanlar mağdur durumdayken engellilerin kendilerini büyük bir tehlikeye atacağını düşünmekteyim.

    Bu konu ciddi bir şekilde tartışılmalı ve öncelikli olarak öküzlerin trafikten uzaklaştırılması gerekli.
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  13. #13

    Üyelik
    10 Aralık 2011
    yeni yorumlar için teşekkürler. Arkadaşlar trafikte bulunan hiç tanımadığımız öküzler'in ehliyet almamıza engel olmasına izin veremeyiz gerekli güvenlik önlemlerini devletimiz ve gerekli mercilerle birlikte belirleyeceğiz ama sizinde fikileriniz çok önemli tabii. bunlarıda değerlendireceğiz mutlaka. Zaten yinede kolay bir iş değil uğraşlarımız 2-3 yıl sonra sonuç da verebilir olumsuzda olabilir, şuan için herşey daha yeni başlıyor. hayırlısı diyorum bende.

  14. #14
    mayildiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 abs
    Nice apaçi dalaylama trafikte ergen çocuklar gibi kendilerini ispatlamaya çalışıyor.

    İşitme engelli arkadaşların aldıkları eğitim, yaşam tarzları ve karşılaştıkları zorluklar düşünülürse apaçi dalaylama topluluğunun tam zıddı bir sürücü kitlesi oluşturacağına inanıyorum. Tahmin ediyorum ki trafikte olanlarda trafiği bir sorumluluk olarak görecek ve doğru sürüş ile çevrelerine örnek olacaklardır. Umarım en kısa zamanda ehliyeti kaparsınız. Sadece seyir halinde birine soru sormayın yeter

    Motoseyyahın önerisinide bence dikkate alın, bu soğukta cidden kimsenin motorla dışarı çıkası yok.
    Nisan ayında düğün korteji gibi diziliriz, zaten yazın herkes bir aktivite arıyor. Kapı gıcırdasa oynayacak durumda oluyoruz.
    Haksızlığın önünde eğilmeyin, hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz.

  15. #15
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bu konunun araya gitmesine gönlüm razı değil.
    Bu nedenle tartışmaya devam etmek isterim.
    Alıntı federasyon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dünyadaki gelişmiş ülkelerin %90 lara varan kısmında işitme engelliler motorsiklet ehliyeti alabilmektedir. Şuanda
    Ben o bahsettiğiniz gelişmiş ülkelerden birinde yaşıyorum.
    Tespitiniz doğrudur. Ama niye onlara gelişmiş ülkeler bize ise az gelişmiş ya da kalbimizi kırmamak için gelişmekte olan ülkeler tanımı yapıldığını da düşünmek gerekiyor.
    Kısacası konu bu kadar basit değil.
    Siz iyi niyetle ve gayet haklı olarak bir şeyler yapmak istiyorsunuz ama işin sonucunu da düşünmek lazım.
    Yani siz iyi bir şey yapayım derken yoldaşlarınızın ölümüne de sebep olabilirsiniz.
    Benim bütün muhalefetim bu iyi niyetinizin kötü sonuçlar doğurmaması içindir.
    Lütfen yazdıklarıma bu açıdan bakınız.
    Gelişmiş ülkelerdeki trafik akışı ile ülkemiz gerçekleri maaleseef uyuşmuyor.
    Yani fikrinizi hayata geçirirken gelişmiş ülkeleri değil, ülkemiz gerçeklerini baz almanız sizler için hayati önem taşımaktadır.
    Bu eyleminiz yarın hayat bulsa ve kabul edilip ehliyet alsanız, bir sene içinde yarınızdan çoğunuz trafik canavarının kurbanı olur ve biz istatistiksel olarak dünyanın en az sağır-dilsiz oranına sahip ülke olarak kayda geçeriz.
    Bu ülkemiz için gurur verici ama biz motosikletçiler için sizlerin bir tanesinin bir saniye fazla nefes alması çok önemli.

    Alıntı federasyon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şuanda ülkemizdede hiç azımsanmayacak sayıda işitme engelli yine ehliyetsiz olarak motorsiklet kullanmaya devam etmekte ve daha çok riske girmektedirler. .
    Kesinlikle haklısınız.
    Sadece işitme engelliler değil, ülkemizde bir çok kişi bu durumdan muzdarip.
    Bu nedenle bir kaç yıl önce bir çalışma başlattık.
    Küçük sccoter ve mopet gibi araçlarda ehliyet şartının kaldırılması, belli bir güç ve hacimde motosikletlerin B ehliyeti ile kullanılabilmesi gibi bir takım çalışmalarımz var.
    İnşallah sonuç alırız.

    Alıntı federasyon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk önce sizlerin çoğunluğunun desteğini arkamızda hissetmek bizler için çok önemli. Böylece hakkımız için daha büyük bir şevkle çalışacağız. Sizlerden ricam facebook da açtığımız İşitme engellilere ehliyet grubundan da bize destek vermeniz. (grupta kesinlikle hiçbir reklam yapılmamaktadır bu açıdan site yönetiminiz rahat olabilir).

    1 ay kadar sonra korteji yaparsak kaç kişi katılabilir bunu öğrenmek istiyorum. lütfen destek olmak isteyen arkadaşlar isimlerinizi yazabilirmisiniz. teşekkürler..
    Bu konuda rahat olun.
    Zamanı geldiğinde ne kadar kalabalık olduğumuza siz bile şaşıracaksınız.
    Yeterki yukarıda da bahsettiğim gibi alt yapıyı iyi hazırlayın,ne yaptığınızı ve yaptığınız şeyin sonuçlarını iyi idrak edin,bakın biz neler yapıyoruz göreceksiniz.
    Kolay gelsin.
    Kafanızdaki bütün çelişkileri net olarak sorun ki çözüme yaklaşalım.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  16. #16

    Üyelik
    13 Eylül 2011
    Şehir
    bahçelievler
    Motosikleti
    GT250R
    ben herzaman kulagimda kulaklık bangır bangır müzik dinliyerek gidiyorum önemli olan çevredeki olaylari iyi sezgileyip iyi yorumlamakta ki bu olay sizlerde çok daha iyi oldugunu düşünüyorum.

  17. #17
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    korteji kar yağdığı gün yapmazsanız, bende destek veririm
    ama hava; her geçen gün soğuyor.
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  18. #18
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    konu cok karisik bi konu. etrafindaki uyari kornalarinin ve araclarin motor seslerinin farkinda olan
    bi iki teker surucusu otomobil surucusune gore 10 kat fazla kaza riski altinda. cunku bizim suruculerin
    biz motosikletlilere karsi belirli bi tutumlari yok. cogu motosikletlinin yolda nerde durmasi gerektiginden bi haber. ve sizin ona yol vermeniz gerektigini dusunuyor ve seridinize tecavuz ediyor. surekli size yakin suren arka izda biten sizi sikistiran birileri var. ve malesef bu yuzden normal surusunu yapan cok sayida motosikletli hayatini kaybetti.

    zaten otomobile gore 10 kati tehlike altindaki motorlunun isitsel uyaranlar tepki veremeyip bu risk katsayisini arttirmasinin kaza ve olum oranlarini vahim derecede arttirmasindan yana buyuk endise tasiyorum.

    coq unda belirttigi gibi iyi dusunup hicbir ayrinti atlanmadan konuyu olcup bicmeliyiz.

    Yine tum kurallAr olusturulup ehliyet erildikten sonra diver suruculerin bu kurallara aliskanlik kazanana kadarki surecte cok fazla olum ve sakat kalma vakasi olmasindan endise duyuyorum.

    telefondan yazdim biraz daginik oldu ama...

  19. #19

    Üyelik
    10 Aralık 2011
    Yorumlar için teşekkür ederim... Şuan çalışmalarımız yeni başladığı için gerekli araştırmaları yapma aşamasındayız ve gerekli tedbirlerin ne olması gerektiği konusunda sizlerinde fikirlerinizi bekliyoruz. altyapı hazırlığını ona göre yapacağız. çok teşekkür ediyorum yorumlar için.

  20. #20
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Yukarıda arkadaşların paylaştığı kaygıların hemen hepsini, ne yalan söyleyeyim, ben de taşıyorum. Ancak insan haklarını kısıtlamak için hiçbir bahanenin arkasına sığınılamayacağına inanırım. Yani, "ülkemiz az gelişmiştir, trafikteki sürücülerin çoğu bilinçsizdir ve çevresine tehlike oluşturur" tespiti her ne kadar doğru ve endişe vericiyse de sakat kardeşlerimizin haklarını kısıtlamanın bahanesi olamaz.

    Ben, hakkını arayan insanlara destek vermenin herkesin görevi ve borcu olduğuna inanıyorum. Kısacası, çok ciddi bir mani çıkmaz ise mutlaka yanınızda yer alacağım...
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)