Teşekkür ediyoruz...
Teşekkür ediyoruz...
Bayiliyorum su anarsik tavrina.
Insan haklariyla mevzunun ne alakasi var yahu?!!!
Yarin ;
alti nokta körler dernegi gelip topic açarsa ne pok yiycez?
Yapma gözünû seveyim.
Hakli bir talep var ortada burasi tamam ama isin alt yapisinin saglam hazirlanmasi lazim.
Bir diger konuda mevcut hûkûmet.
bildiginiz gibi trafik düzenlemesi konusunda bu gûne kadar killarini bile kipirdatmadilar.
birak trafik mevzuatini, yol sulama islerini bile düzene sokturamadik.
Ehliyet konusunda yapilan bûtûn talepleri duymazdan geldiler.
hatta motosiklet federasyonunun talepleri bile umursanmadi.
Yani sonuca varmak zor olacak bu bir gerçek.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Yahu ustam, realitetye gözlerimizi kapayalım demiyorum ki... Altı nokta körler derneği filan Yapma yaf. Türkiye'deki sağırlar niye ehliyet alamıyor? Sığır çok... Böyle bahane mi olurmuş? Ne yani trafikteki insanlar bilinçlensin diye mi bekleyecekler bu insanlar? Başkalarının hatalarını onlar niye ödüyormuş? Ne günahları var? Konu tabii ki bir insan hakları sorunu...
Ha, ben "sağırlar araç kullanmalı mıdır" konusunda ahkam kesemem, konu hakkında bilgim yok. Ancak referansım sensin, Fransa'dan örneklemişsin, sağırlar Avrupa ülkelerinde ehliyet alabiliyor diyorsun. Bu bence yeterli bilgi. Demek ki sağırlık araç kullanmak konusunda bir engel teşkil eden bir sakatlık değil. Öyleyse Avrupalının kullandığı hakkı ben de kendi kardeşim için istiyorum...
Not: Anarşizm candır
I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...
Mart ayindaki fuarda da yer alsaniz baya bir etksi olabilir aslında
Bu forum şu an kendini sınıyor bence.Motorsiklet ile ilgili bir konuda daha iyi olması açısından bir şey yapılması fikri tartışılıyor.Ben ehliyet verilmesini doğru buluyorum.Çünkü en sağlıklı ve tecrübeli motor sürücüsünün dahi TÜRKİYE'de motor kullanması akıl işi değil.Bu forumdaki tüm arkadaşlarım moderatörler motor eğitmenleri motora binerken burayı avrupaya göre yada başka yere kıyaslamayıp bu sevdalarını yaşıyorsa,hergün şerit hakkını ihlal eden bir araç sürücüsü yüzünden,kavşakta geçiş hakkını ihlal eden bir minibüs yüzünden ,kırmızı ışık ihlali yapan bir kamyon yüzünden ,kapısını yola bakmadan açan bir bayan yüzünden kazalar oluyorsa arkadaşlarımız iski belediye çukurları yüzünden ölüyorsa.Yada otobanda hız denemesi yapıp parçalanan sürücüler varsa,bağdat caddesinde kasksız altındaki makinelerle hava atanlar varsa,100 cc lik makinelerini bilmem kaç cc ye deneyip o lastiklerle sadece süs olan frenlerle kaskız korumasız apaçilik yapanlar varsa ve bu kadar şeyi hergün bir şekilde gazeteydi internetti video'ydu gördüğümüz halde hala hirbirşey yapmadan duruyorsak ve belgesellerdeki gibi Aslan'ların Çakal'arın Sırtlanlar'ın Timsah'ların sürekli gözetlediği Antilop sürüsü gibi hiçbirşey yapmadan avlanmayı beklemeleri gibi duruyorsak biz de engelli sayılmaz mıyız?
Engelliler için bir şey yapılacaksa bu ortamda düşünmeden yapılabilir bence bu trafik şartlarında.Birde kendimiz için birşey yapcak federasyon çıksa keşke
https://www.youtube.com/user/funtay34
http://instagram.com/tayfunboralegend/
https://www.facebook.com/tayfun.bora
Destekçi yorumlar için çok teşekkür ederiz... acaba bize alabileceğimiz önlemler konusunda fikir verebilecek arkadaşlar varmı, (katılımcılar isimlerini yazdırmaya devam ederse sevinirim)...
ben şahsım adına cevaplayım; kalabalık diyebileceğimiz kadar büyük bir grubun başındayım ( 50 motosiklet) grubum içinde kulaklık ve lens kullanımına bile dikkat ederim. yolda müzik dinleyen bir sürücü ne kadar dikkatli olabilir size sorarım ? yolda zamanı gelip yüksek süratlere çıktığımızda lens i kaymış bir sürücü ne kadar görüş açısına sahiptir. kişisel olarak önünüzde ve arkanızda bir gözü görmeyen kulağı ciddi zayıf duyan birisiyle ne kadar kendinizi güvende hissedersiniz. kaç arkadaşım engelli olduğunu bildiği bir sürücünün artçısı olarak yol almak ister. plaka ya özel işaret konsun diyorsunuz !! motorlar genelde önden çarpma şeklinde kaza yaparlar fakat plakamız arkada, bir kavşakta tam hareket etmek üzereyken geçiş önceliği olan ve aradan fırlayan AMBULANS,İTFAİYE aracının sirenini duyamayan bir motorcu kendini ne kadar güvende hisseder.TÜRKİYE şartlarının daha buna hazır olmadığını düşünüyorum ve olayın bireysel boyutunda ise grubumda böyle İSTİSNA yı barındıramayacağımı ÜZÜNTÜYLE bildiriyorum. tamamen şahsi görüşümdür!!!!
MT İZMİR HUZUR EVİ SAKİNİ
nereye gittiğin değil kiminle gittiğin ÖNEMLİDİR :wiinkk
CENGOMOTO
Sağırlar değil "sığırlar" trafikte olmamamlı bence sonuna kadar destekliyorum kardeşlerimizi
"HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?
Motor tepesinde kask kafadayken ap ayrı bir dünyada yaşarım ben, bağıra çağıra şarkı söylerim, konuşurum kendimle, gülerim
Çevreyle gözlemleme dışında bir bağlantı kurmam, bunuda paranoyaklık derecesinde yaparım.
Zaten motosikletin gürültüsü de trafikteki gürültüleri duymama izin vermez pek.
Yani hemen hemen her motosiklet sürücüsü zaten sağırdır.
Ya eksoz sesinden ya o sesten ve rüzgar gürültüsünden kurtulmak için takılan kulak tıkaçından
yada müzik kulaklığından dolayı sağırdır. Yada benim gibi delidir şarkı söylüyordur kendi kendine
Yani trafikteki öküzlere ve tehlikelere karşı bütün motorcular eşit risk altında, sağır olsun olmasın
Ben kişisel olarak ve site yönetimindeki yetkilerim dahilinde sizi destekliyorum.
Yanlız bu kortej buluşma vs işini nisandan önce yapmamanızı tavsiye ediyorum.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Kesinlikle karşıyım... Kusura bakmayın ama günümüzde zaten duyan ama gerçekte duymayan insanlarla aynı trafikte , kendimiz çocuğumuz çoluğumuz yol almaktayız.. Hergün eve geli,şte bu günüde kazasız atlattığımıza sevinip dururken birde bu olması tam bir komedi...
Kimse kimsenin hakkını yiyemez.. Kimse kimsenin haklarına müdahale edemez.... Sonuna kadar doğru....
Ama diğer taşıt sürücülerinin hakları ne olacak?...
Benim haklarım ne olacak?..
Tam güvenli bir şekilde yol alması herzaman olanaksız...
Yarın okuma bilmeyenlerde çıkar onlarda isterlerse ne olacak?...Ya görme özürlü insanlar?.... Onlarda insan , onlarında hakkı....
Trafik görme ve duymaların olduğu bir bütündür bana göre...
Asla bölünemez...
Biliyorum tepkiler gelecektir yorumuma.... Ama gerçekler bunlar...
Kabul etsenizde etmesenizde bu olanaksız.....
Gider toplanır etkinlik yaparsınız.... Sesinizi duyurur diğer sorunlarınızada değinirsiniz... Ama bu istediğinizin olacağını sanmıyorum....
Heleki şu an ki bu toplumda......
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Şu anda B sınıfı ehliyet alabiliyorlar ve özel işaret takarak araç kullanabiliyorlar.Birkaç kişi tanıyorum, bir akrabam da dahil buna.
Eğer B sınıfı ehliyet alabiliyor ve araç kullanabiliyorlarsa A2 de alabilmeliler.Yok A2 alamayacaklarsa B alabiliyorlarsa bu işte bir terslik var . Ya B sınıfı almaları yanlış ,ya da A2 alamamaları yanlış.
Sonuçta 2 yanlış bir doğruyu götürecek gibime geliyor ???
'' Baki kalan bu kubbede bir hoş sada imiş ''
İlk mesajda yazdığınız yukarıdaki cümleye kesinlikle katılmıyorum. Kask+motor sesi+trafik gürültüsü bizim işitme duyumuzu engellemiyor, bilakis ihtiyacımız olan sesi filtre ederek kulağımıza gelmesini sağlıyor. Kullandığımız motosikletin ses değişimi/ani bir fren sesi/siren vs. gibi sesleri trafikte kesinlikle kaçırmamalıyız. Sürüş sırasında görme, duyma, yeri geldiğinde koku alma duyumuz bile bizi kötü olaylardan korur.
Bunun haricinde işitme engelli arkadaşların ehliyet almalarını destekliyorum. Öncelikle yurt dışındaki kurallar incelenmeli ve ülkemize uygulanabilirliği tartışılmalı. Ülkemizde maalesef A2 ehliyeti para ile veriliyor. Sürücü kurslarının eğitim kaliteleri ortada. İşitme engelli arkadaşlara uygulanacak yoğun bir güvenli sürüş eğitimi ile birçok engelsiz arkadaştan daha iyi motosiklet sürebileceklerine inanıyorum. Belki de bu noktadan başlayarak tüm sürücü kursları Güvenli Sürüş Eğitimi verebilecek kaliteye gelir.
Merhaba,
Ben ehliyet alınmasına bodoslama katılıyorum.
Madem TR'de oto ehliyeti veriliyor, madem avrupa'da da motor ehliyeti veriliyor. Burada da verilmeli.
Benim öğrenmek istediğim ise Avrupa'da işitme engeli olanlara ehliyet verilirken ek kıstaslar vs getirilip getirilmediği. Burada yani TR'de ise bence en büyük sakınca arkada korna çalan birinin sinir sınırlarını zorlamamak adına -ki aksi halde tampon değdirme çabaları-direk altına almak için katli yoluna gidilmesi-önüne geçip aniden durup tehlike yaratılması ve hatta neden çekilmiyorsun ben de şimdi seni döveyim mi-lerle karşılaşma riski çok yüksek.
Çözümüne şimdi araç plakasında olduğu gibi yelek giyerek durumu belirtmek faydalı olucak diyeceğim. Bu sefer de arkadaşlarımı rencide etmiş olmak istemem. Plakaya yazılsa, bırak plakayı motor bile evrensel zontalık gereği trafikte görünmez kabul ediliyor.
Görmüşsünüzdür konuya binanen motorun görünmezliği-gözü bantlı araç sürücüleri klibi bile var. Hatta bu forumda bile yayınlandı.
Benim tek karşı olacağım şey trafikte seyir halinde işitme engeli bulunduğunun arkadan gelen araca bir şekilde bildirilmesi gerekliliği üzerine kurulu.
Kaldı ki polis bile "dur" ihtarına uyulmadı diye silahla veya aracıyla müdahale edebilir -ki en fazla da bunu dikkate almak lazım.
Syg.
Aslinda ortada tuhaf bir durum yok.
Motosiklet kullanmanin birinci sarti denge.
Bu denge denilen naneyi de kulaklar ayarliyor.
Otomobilde denge sorunu göz ardi edilebilir,ama motosiklet öyle degil.
Tabi bunca olumsuzluga karsin avrupali bu isi bir sekilde halletmis.
Bakalim nasil halletmisler bir arastiralim.
Sanirim uygun bir çôzüm önerisi gelistirebiliriz.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Evet kulakların bir işlevi denge diğeri ise duymadır. Ancak bu işlevlerden birinin kaybının diğerini etkileyeceği düşüncesi gerçekçilikten uzak. Öyle olsa idi işitme engelliler yürüyemezdi zaten...
I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...
Kulak problemi yüzünden denge kaybı olan birisi baş dönmesi de yaşayabilir, bu yüzden otomobil kullanması da sakıncalı olacaktır.
Benim alt kat komşum, işitme engelli bir arkadaşım var. Hemen hemen aynı yaşlardayız. Yıllardır otomobil kullanıyor.
BBelt'in dediği gibi bu işlevlerden birinin kaybının her zaman diğerini etkileyeceği anlamına gelmez.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Ehliyeti verirken neye göre verecekler?
Dur bakayim senin dengen yerinde mi,senin ki nasil diye bir kriterlemi?
Muhtemelen bu sorunun da dereceleri vardir.
Hangi dereceye göre nasil bir yol izlenecek?
Yazdim aslinda,
arastirmak lazim.
Vardir bu isin bir yolu ama nasil?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Değerli coq ; Dengemizi sağlamada en önemli organlardan olan ve orta kulakta bulunan ve beynimizle sinirler vasıtasıyla iletişim sağlayan denge merkezinin sağırlıkla bir alakasının olmadığı bilgisine az da olsa sahip olduğuma inanıyorum . Hoş,tıp ile ilgili bir eğitimim yok ama en azından bunun böyle olduğunu biliyorum. Orta kulaktaki bir hasar yada anormalitenin sağırlıkla yada konumuzla ilgili olan sağırlıkla alakası yok. Eğer böyle olsaydı tüm işitme engellilerin orta kulaktan kaynaklanan denge sorunu olması gerekirdi. Ama dediğin gibi bu işi Avrupa da nasıl uyguluyorlar araştırılması lazım.
'' Baki kalan bu kubbede bir hoş sada imiş ''
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)