Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Supermoto vs Cross

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    AWESQME - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    2013 Honda CRF 250 L
    Herkese selam. Honda CRF 250L sahibiyim. Araziden yola geçmeyi düşünüyorum. DL650 almayı düşünüyordum ancak CC yükseltmeden, 140 kilolardan 240 kilolara geçmeden önce başka ne yapabilirim diye düşünürken aklıma motorumu supermotoya çevirmek geldi. CRF nin aşığıyım, hastasıyım, sapığıyım Bu motoru ölene kadar sürebilirim ancak uzun yol için pek uygun bir alet değil. Bu yüzden CC yükseltmeyi düşünüyordum ancak SM nin tadını almadan CC yükseltmek istemiyorum şuan.

    Konuya gelicek olursak, SM ile cross arasında sürüş, top speed, tork vb olarak ne gibi farklılıklar var. Neyi artar neyi azalır? Farklılıktan kastım jant, dişli filan bahsetmiyorum. Teknik veriler olarak ne gibi farklar oluşucak onu merak ediyorum.

    Herkese şimdi den teşekkür ederim. Kazasız belasız bol sürüşler...

    Supermoto:



    Cross:



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Supermotolar endurolardan türemiştir. Enduro'nun jantı ufak, lastikleri farklı, süspansiyonları genel ifade ile daha sert ve kısa, vites aralıkları fazla olan ve frenlerleri farklı versiyonlarıdır. Motor gücü enduro ile supermoto arasında bir kıstas değildir. KTM, Husqvarna gibi markaların pek çok enduro ve supermoto modelleri arasındaki fark (örn. smc) süspansiyon, jant, fren (biri 4 piston diğeri 2) ve lastikten ibarettir.

  3. #3

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    Geçenlerde bu konuyu sitede bayağı konuşmuştuk. Crazy'nin söylediği gibi fabrikasyon farklar var olsa elde sumo ya da cros'un biri olunca tüm dünyadaki genel uygulama jantları değiştir devam.
    örnekler:
    1. Ben mondialin dönüşmüşü.
    2. https://www.youtube.com/watch?v=RjZPYdGeUq0&t=318s kawasakinin cross'tan dönüşümü.
    3. https://www.youtube.com/watch?v=uqqZiqb5yFQ ktm'nin dönüşümü
    4. https://www.youtube.com/user/MotonosityX/videos honda CRF450R'in dönüşümü
    5. https://www.youtube.com/watch?v=8SGhT0ghldA suzuki DRZ 400'ün dönüşümü.
    6. youtube'de supermoto conversion yazınca bol bol video çıkıyor. Jantları değiştir devam:

  4. #4
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Vakti zamaninda bir xz250 vardi bende. Supermotoya cevirme isi jant lastik degisimiyle zaten tamamlaniyor ben supermoto gecisi icin crosstaki 52 disliye dokunmadan 43 disli ve bu takima gore zincir ayarladim. Cross ile 125de kesiciye girerken Supermoto hali ile 168e kadar cikabilmemi sagladi. Yani sadece jant lastik degisimi ile top speedde bi oynama yakalayamazsin.

  5. #5

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    1 ay bindim ben fazla bilgim yok ama çok güzeldi dişli lastikle sahilde gezemiyordum tabi ben acemilikten, birde nedense gücüne göre fazla yakıyorlar sanırım bunlar, dişli lastik her türlü heryerde ama görünüş tip olarak yol sm lastiği tabi

  6. #6
    AWESQME - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    2013 Honda CRF 250 L
    Artık araziden yola kayıcağım için ya motoru SM ye çeviricem ya da direk yol motoruna geçicem. Performans olarak fazla bi oynama olmayacaksa motoru değiştirmek daha mantıklı olabilir. 3 bin tl ona harcayana kadar üstüne 5 bin koyup R25 yada Ninja 300 almak daha iyi olabilir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)