Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

KTM 250 EXC

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Mart 2017
    Bu motorun bakım masrafları hakkında herhangi bir bilgisi olan var mı? İnternetten baya bi araştırma yapmama rağmen bulamadım. Bu arada A piston ve B piston ne demektir? teşekkür ederim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Mayıs 2017
    https://www.youtube.com/watch?v=_w9-fKrjwBA&t=6s

  3. #3
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Lapsadaprasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.youtube.com/watch?v=_w9-fKrjwBA&t=6s
    10 karakter link için

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:47 ----------

    Ktm special bir makinadır
    Normal ona yakışan kullanım tarzıyla kullanıldığında yaklaşık 100 150 saatte bir sekman ve piston bir büyük olanıyla değiştirilir, asinmalardan dolayı.
    Fabrika çıkış ölçüye A piston ilk değişmişse b piston denir
    C var mi varsa sagliklimidir onu bilmem ancak her piston sekman değişimi silindir gömleğini incelttiginden
    Atıyorum c setten sonra d olamamakta aşırı incelmeden dolayı
    Bu sefer komple sıfırlayıp silindir blogu da değişip orjinal olan A ya dönülür
    Tabi bunlar aşırı masraflı işlerdir
    Carbondioxid bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    iki zamanlı motorlara bir kaç yıllık 4 zamanlı enduro kullanımından sonra geçilir.
    iki zamanlı kullananların bakım yakıt vs şeyler umurlarında olmaz.
    iki zamanlı son noktadır. yeni başlayanların keyif alacağı motor değildir.
    çok tecrube ister. debriyaj ve gaz kontrolünde iyi olmak gerekir.
    fazla tecrubesi olmayanlar için tehlikelidir.
    enduroda belirli bir seviyeye gelenlere 4 zamanlılar yetmemeye başladığında iki zamanlıya geçerler.
    Carbondioxid bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    21 Eylül 2014
    Hiç enduro tecrübem yokken husqvarna te250 ile başladım. EXC 250 ile aynı sadece motor farklı. Şu an aktif kullanıyorum. Normalde yol motoru tecrübem var, gaz ve debriyaja bi kaç günde alıştım.

    Motorun kendi masrafı yok ama parça kırarsan o zaman masraf çıkar. İyi biniciysen sıkıntı çıkmaz. Motorun pistonları aşındıkça değişmesi gerekiyor. Ortalama 160-200 saat arası bir piston değişiyor. Yeni başlayan biri senede 100 saat binerse gayet iyi. Yani öyle hemen değişen birşey değil. Binişe ve araziye bağlı olarak lastik değişiyor. 20 saatte bir yağ değişiyor ve masrafı 40 tl, 6-7 binişte bir hava filtresi değişiyor gene 40 tl.
    Bir de bindiğin kadar benzin.

    Sen milletin dediğine bakma, bilen de yazıyor bilmeyende. Endurocuyuz dan yunusa ulaş o sana yardımcı olur. Bana çok yardımcı oldu ve bu vesile ile başladım.

  6. #6

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Alıntı FurkanZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç enduro tecrübem yokken husqvarna te250 ile başladım. EXC 250 ile aynı sadece motor farklı. Şu an aktif kullanıyorum. Normalde yol motoru tecrübem var, gaz ve debriyaja bi kaç günde alıştım.

    Motorun kendi masrafı yok ama parça kırarsan o zaman masraf çıkar. İyi biniciysen sıkıntı çıkmaz. Motorun pistonları aşındıkça değişmesi gerekiyor. Ortalama 160-200 saat arası bir piston değişiyor. Yeni başlayan biri senede 100 saat binerse gayet iyi. Yani öyle hemen değişen birşey değil. Binişe ve araziye bağlı olarak lastik değişiyor. 20 saatte bir yağ değişiyor ve masrafı 40 tl, 6-7 binişte bir hava filtresi değişiyor gene 40 tl.
    Bir de bindiğin kadar benzin.

    Sen milletin dediğine bakma, bilen de yazıyor bilmeyende. Endurocuyuz dan yunusa ulaş o sana yardımcı olur. Bana çok yardımcı oldu ve bu vesile ile başladım.
    Son 2 motorum husky te300 2015 ve exc 250 2016
    bilende yazıyor bilmeyende derken
    tavsiye ettiğiniz turların günlük maliyeti ne kadar
    kaç sefer gidilmesi gerekiyor
    Anadolu yakasında parkurlar ne kadar zor
    yangın yollarında gazlamak içinmi 2 zamanlı
    Carbondioxid ve cenkito bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    2zamanlı dendiğinde 2 defa düşünmek gerek , bencede yeni başlayan için ehil uslu 4 zamanlılar tercih edilmeli ki onlar bile 250 cc zorlar , egitim ile aşılabilinir diye düşünüyorum.
    cenkito ve atilas bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    21 Eylül 2014
    Merhaba,

    İstediği yerde gazlayabilir. Bu motorun sahibinin bileceği bir şey beni ilgilendirmez ki. Ayrıca zor parkur da var kolay parkur da. Öyle bi yazmışsınız ki okuyan çekmeköyü elzberg zanneder.

    En önemlisi de soruyu soran arkadaş A piston ile B pistonun ne olduğunu ve motorun bakım maliyetini sormuş. Kimseden 4 zamanlı mı ya da 2 zamanlı mı tavsiyesi istememiş.

  9. #9

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı FurkanZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En önemlisi de soruyu soran arkadaş A piston ile B pistonun ne olduğunu ve motorun bakım maliyetini sormuş. Kimseden 4 zamanlı mı ya da 2 zamanlı mı tavsiyesi istememiş.
    Tesbitiniz doğru ve yerinde , Cenkito açıklamış zaten , buna rağmen insan bildiği/deneyimlediği bazı şeyleri ekleme gerekliliği hiss ediyor , malumunuz kamuya açık ve misafirlerinde okuduğu bi başlık olunca model bazında bilgilendirmeden zarar gelmez diye düşünüyorum , size keyifli parkurlar diliyorum.

  10. #10

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Alıntı FurkanZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    İstediği yerde gazlayabilir. Bu motorun sahibinin bileceği bir şey beni ilgilendirmez ki. Ayrıca zor parkur da var kolay parkur da. Öyle bi yazmışsınız ki okuyan çekmeköyü elzberg zanneder.

    En önemlisi de soruyu soran arkadaş A piston ile B pistonun ne olduğunu ve motorun bakım maliyetini sormuş. Kimseden 4 zamanlı mı ya da 2 zamanlı mı tavsiyesi istememiş.
    yorum yazanları ne kadar tanıyorsunuz
    birkaç tane yorumun altına bilen de bilmeyen de yazıyor demişsiniz
    4 yıldır spesial motor kullanıyorum iki zamanlının ne olduğunu biliyorum yazıyorum
    Çekmeköy de asfalt gibi dümdüz ne erzbergi bütün Türkiye şampiyonları Belgrad da yetişiyor.
    Yorumlarımızın altına bilen bilmeyen yazmazsanız bilgimizi anlatmak zorunda kalmayız.
    Yeni başlayan birine 2 zamanlı tavsiye etmeyecek kadar enduronun içindeyim.

  11. #11
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Alıntı FurkanZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç enduro tecrübem yokken husqvarna te250 ile başladım. EXC 250 ile aynı sadece motor farklı. Şu an aktif kullanıyorum. Normalde yol motoru tecrübem var, gaz ve debriyaja bi kaç günde alıştım.

    Motorun kendi masrafı yok ama parça kırarsan o zaman masraf çıkar. İyi biniciysen sıkıntı çıkmaz. Motorun pistonları aşındıkça değişmesi gerekiyor. Ortalama 160-200 saat arası bir piston değişiyor. Yeni başlayan biri senede 100 saat binerse gayet iyi. Yani öyle hemen değişen birşey değil. Binişe ve araziye bağlı olarak lastik değişiyor. 20 saatte bir yağ değişiyor ve masrafı 40 tl, 6-7 binişte bir hava filtresi değişiyor gene 40 tl.
    Bir de bindiğin kadar benzin.

    Sen milletin dediğine bakma, bilen de yazıyor bilmeyende. Endurocuyuz dan yunusa ulaş o sana yardımcı olur. Bana çok yardımcı oldu ve bu vesile ile başladım.

    te 250 ve exc250 aynı motosikletler değildir.Her ikisinin motoru aynıdır fakat şaside farklılıklar mevcuttur.Bunların en önemlisi arka süspansiyondur. ''Sen milletin dediğine bakma, bilen de yazıyor bilmeyende.'' Kendi ifadenizi tekrar okumalısınız Saygılar


  12. #12

    Üyelik
    13 Kasım 2015
    Şehir
    Philippines
    Motosikleti
    DavidmipAJ
    Arkadaşlar çok tecrübeli değilim ama, sanki yanlışınız var gibi.

    Benim bildiğim, hatta yıllardır yaptığım "teorik" araştırmaya göre, iki zamanlı motorsikletler, dört zamanlılara göre daha ekonomiktir. Bakımları kolaydır, çünkü eski sistem motorlardır bunlar. Hatta, genelde iki zamanlı 85-125cc ile başlanır, sonra 250cc dört zamanlı alınır, devamında da tercihe göre 300-400 dört zamanlı ya da 300 iki zamanlıyla son nokta koyulur. İki zamanlı dört zamanlıdan iyi değildir, ikisinin de avantajları,dez avantajları var.

    Şöyle dendi bana, harbi enduroculardan aldığım tavsiyelree göre, iki zamanlıyı kullanabilmeyi öğrenirsen, dört zamanlılar çocuk oyuncağı gibi gelir ve kullanıcıyı sarmaz, yani iki zamanlı kullanmak bir çeşit virüs gibi, bir kere alışınca ve sevince bir daha dört zamanlıdan keyif alamıyorsun. Ben sadece bir kere sürdüm, 85cc suzuki rmz galiba emin değilim, o gaz yok mu o gaz, pat pat diye ileri fırlatması vs.

    İki zamanlı enduro kullanırken sürüşten keyif almazsın, çünkü konforsuz, gaz kontrolü bir acayip, fakat yapabildiklerinle keyif alırsın. Yüksek devirde müthiş bir güç var, dört zamanlının tıkandığı tepeyi kolaylıkla aşabilme imkanı verir. Dört zamanlıda ise sürüşten keyif alırsın, rahattır, pek zorlamaz. Genelde dört zamanlıyı arazi yollarında hızlı sürenler için vs önerirler, iki zamanlıyı da hoplayıp zıplamayı sevenler, tırmanmak isteyenler için. Tercih meselesi, yine harbi endurocu abilerimden aldığım en büyük tavsiye şuydu, iki zamanlı-dört zamanlı husky,honda falan hikaye, enduro sürüşünde en önemli etken sürücünün yeteneğidir.

    DİYE BİLİYORUM. YANLIŞIM VARSA AFFOLA.

  13. #13

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Alıntı stupid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar çok tecrübeli değilim ama, sanki yanlışınız var gibi.

    Benim bildiğim, hatta yıllardır yaptığım "teorik" araştırmaya göre, iki zamanlı motorsikletler, dört zamanlılara göre daha ekonomiktir. Bakımları kolaydır, çünkü eski sistem motorlardır bunlar. Hatta, genelde iki zamanlı 85-125cc ile başlanır, sonra 250cc dört zamanlı alınır, devamında da tercihe göre 300-400 dört zamanlı ya da 300 iki zamanlıyla son nokta koyulur. İki zamanlı dört zamanlıdan iyi değildir, ikisinin de avantajları,dez avantajları var.

    Şöyle dendi bana, harbi enduroculardan aldığım tavsiyelree göre, iki zamanlıyı kullanabilmeyi öğrenirsen, dört zamanlılar çocuk oyuncağı gibi gelir ve kullanıcıyı sarmaz, yani iki zamanlı kullanmak bir çeşit virüs gibi, bir kere alışınca ve sevince bir daha dört zamanlıdan keyif alamıyorsun. Ben sadece bir kere sürdüm, 85cc suzuki rmz galiba emin değilim, o gaz yok mu o gaz, pat pat diye ileri fırlatması vs.

    İki zamanlı enduro kullanırken sürüşten keyif almazsın, çünkü konforsuz, gaz kontrolü bir acayip, fakat yapabildiklerinle keyif alırsın. Yüksek devirde müthiş bir güç var, dört zamanlının tıkandığı tepeyi kolaylıkla aşabilme imkanı verir. Dört zamanlıda ise sürüşten keyif alırsın, rahattır, pek zorlamaz. Genelde dört zamanlıyı arazi yollarında hızlı sürenler için vs önerirler, iki zamanlıyı da hoplayıp zıplamayı sevenler, tırmanmak isteyenler için. Tercih meselesi, yine harbi endurocu abilerimden aldığım en büyük tavsiye şuydu, iki zamanlı-dört zamanlı husky,honda falan hikaye, enduro sürüşünde en önemli etken sürücünün yeteneğidir.

    DİYE BİLİYORUM. YANLIŞIM VARSA AFFOLA.
    hard enduro için iki zamanlı daha uygun kros ve raly için dört zamanlı daha uygun. hard enduro da iki zamanlı hararet yönünden avantajlı , önü dört zamanlıdan daha hafif , ani güç patlamaları usta sürücülerin zor yerleri kolay geçmesini sağlar. iki zamanlıyla kros dört zamanlıyla enduro yapılmaz diye bir şey yak ama enduroda 2t krosta 4t daha iyidir. 2 zamanlı daha çok yakar bakımı daha kolaydır , dört zamanlı az yakar daha çok parçaya sahip olduğu için yenileme maliyetlidir. en iyiler hard enduro da 2t motocros ta 4t kullanıyor yarış videolarını izlemek tespit için yeterli

  14. #14
    Ali Bircan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2016
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    motor mu, ne motoru ? motor ne arar la ögrencide
    Ben bir ara heveslenip araştırdım sonra maddi imkanlar el vermeyince vazgeçtim. Benzin hesabını sabit bir hız almıştım saatle çarpıp 4 litre mi 6 litre mi ne falan öyle bir şey vermiştim 100 km'de ama biraz abartı yaptığımı hatırlıyorum üç aşağı beş yukarı sonuç aynıdır bu arada 250 cc bir motosiklet için bu hesaplar ve yağ benzin benzine katılan yağ oluyor.

    Buyrun


    [IMG][/IMG]

    URL: https://hizliresim.com/5Govbz

  15. #15

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Alıntı Ali Bircan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bir ara heveslenip araştırdım sonra maddi imkanlar el vermeyince vazgeçtim. Benzin hesabını sabit bir hız almıştım saatle çarpıp 4 litre mi 6 litre mi ne falan öyle bir şey vermiştim 100 km'de ama biraz abartı yaptığımı hatırlıyorum üç aşağı beş yukarı sonuç aynıdır bu arada 250 cc bir motosiklet için bu hesaplar ve yağ benzin benzine katılan yağ oluyor.

    Buyrun


    http://<a href="https://hizliresim.c...bz.png</a></a>

    URL: https://hizliresim.com/5Govbz
    çok düşük çıkarmışsınız aylık 500 - 1000 tl arasında olduğunu söyleyebilirim . eskiyen kıyafetler, korumalar, bot, kask vs . enduro ve kros biraz masraflı spordur . yapanlar seviyorlar bu sporu . yapanların çoğu da o kadar zengin değil. virüs gibi bulaşınca parayı önemsemiyor kimse

  16. #16
    Ali Bircan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2016
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    motor mu, ne motoru ? motor ne arar la ögrencide
    Alıntı atilas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok düşük çıkarmışsınız aylık 500 - 1000 tl arasında olduğunu söyleyebilirim . eskiyen kıyafetler, korumalar, bot, kask vs . enduro ve kros biraz masraflı spordur . yapanlar seviyorlar bu sporu . yapanların çoğu da o kadar zengin değil. virüs gibi bulaşınca parayı önemsemiyor kimse
    Benzin fiyatından mı bahsediyorsunuz? Eğer bahsetmiyorsanız ben sadece motosikletin işletme maliyetini çıkarmıştım. Ve sizin konuya gelirsek evet cidden masraflı bir iş ve okadar genel masraf çıkaracağından adım gibi eminim bikere düşüp kalkacaksın bişeyler kırılır elbet. Kırılan parçanın ucuz olacağını da sanmıyorum atıyorum 300 tl tutsa gene sizin dediğiniz fiyatlara gelir aylık
    Kes traşı, ver kontra'yı!

  17. #17

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Alıntı Ali Bircan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzin fiyatından mı bahsediyorsunuz? Eğer bahsetmiyorsanız ben sadece motosikletin işletme maliyetini çıkarmıştım. Ve sizin konuya gelirsek evet cidden masraflı bir iş ve okadar genel masraf çıkaracağından adım gibi eminim bikere düşüp kalkacaksın bişeyler kırılır elbet. Kırılan parçanın ucuz olacağını da sanmıyorum atıyorum 300 tl tutsa gene sizin dediğiniz fiyatlara gelir aylık
    ben bir süre ara verdim ama 3yıl her hafta enduroya çıkıyordum yakıt kıyafet kırılanı bakımı vs aylık 1000 in altına düşmüyordu . Tecrübe artınca maliyet biraz düşüyor bakımları kendin yapıyorsun , hararetten korumayı öğreniyorsun , daha akıcı kullanınca motor daha az yıpranıyor parçalar daha geç yıpranıyor vs


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler