Merhaba,daha önce special motor kullandınızmı?Eğer kullanmadıysanız,alanyada bu iş ile uğraşan pek çok kişi var ve akrif bir enduro gurubu var.öğrenmek isterseninz isimlerini özel mesaj yolu ile belirtebilirim.Alanya enduro cennetidir.Geçen yıl orada yapılan yarışa katılmıştım.
Motor seçimi konusunda 6500 euroya sıfır beta xTrainer öneririm.Türkiye'de epey yaygınlaşmaya başladı.Yedek parçası ktm gurubuna göre daha ucuz.
ikinci önerim Husqvarna,bu motorlar ktmlere kıyasla süspansiyonlarda farklılıklar vardır..Husqvarnayıda ktm üretiyor ancak süspansiyon sistemleri farklı resimde solda husky sağda ktm deki farklılıkları görüyorsun.
http://i.hizliresim.com/qb3zaR.jpg
Bu bahsettiğim huskyler 2015 sonrasında üretildi,2010-2014 arası husaberg olarak piyasaya sürülmüştüler.Şu an husa üretilmiyor.
20bin tl ye 2015 husky veya 24bin tl ye sıfır beta alabilirsin.Motor aldıktan sonra yaklaşık 2000bintl ekipman masrafın olacaktır..
Piston sekman olayınıda şöyle belirteyim;Motor orjinalde A pistonda gelir ve üzerinde 2 sekman takılıdır,Kullanıma göre 50-90 saat arasında sekman aşınır.Motor zaten güç olarak size bunu hissettirir.Bu durumda üst kapağı açıp sekmanların ara boşluğu ölçülüp değişimine karar verilir.kitapçıktaki değer 0.40 mm veya daha az olmalıdır.Eğer değişim yapmazsanız boşluk artar ve piston etekleri silindire vurmaya başlar.bu durumda pistonda zarar görür aynı zamanda silindiride bozar.Artık sekman kurtarmaz.pistonu ve silindiride kitapçıktaki değerlere göre ölçüp B Pistonu kurtarıyorsa ve silindirde çizik yoksa B piston ve sekman atılır.Çizik varsa kompile değişim olur.