lifan xplore200 m.16. motorumla iki ilki yaşamanın sevinci; ilk yeşil, ilk kros
-
5000 km yi az geçtik. 500 km önce gidon rulmanı değişti, tam düz halde iken bir "tık" hissinden sonra dönüyordu. Yeni bilyalar takıldı sorun kalmadı. Bu arada 3 kez yıkadım sanırım toplamda ve üçüncüsünde depoya fazla sıktığım için su girmiş. Karbüratörden açıp suyu akıttık o şekilde çalıştı. Benzin kapağı contası çok başarılı değil. Bunun dışında hiç bir sorun yok. Hasat sonrası tarlalarda çok gezdim, gidon o yüzden bozuldu sanırım. Yakıt artık stabil 3.5 lt gibi yakar oldu. Kopan gevşeyen kırılan vs bir yeri yok. Paslanmada olmadı henüz. Motordan kullanım amacı doğrultusunda çok memnunum. Ancak malum yavaş geliyor ve uzun yol mümkün değil. Bir iki ay içinde bunu muhafaza ederek birde 650 ve üstü ikinci bir motor edinmeyi düşünüyorum. 2008 ve üstü f 650 gs ya da kawa versys olabilir. Ama gönlüm k 1200 r den yana. Hayırlısı.
Lifan ı tavsiye ederim. İyi bir çinli. Anadoludaki servisleri ise şansa kalmış.
Reklamlar
-
24 Aralık 2017, 14:39
#42
6500 km deyiz. Yaklaşık 200 km önce egsoz borusu egsoz içindeki kaynak yerinden ayrıldı. Bir süre öyle kullandım tıkırtısı rahatsız edince ustaya götürdüm. Aklıma icuz yollu performans egsozla değiştirmek geldi. Ustamda zaten tirtantum kaynak pahalı doğrusunu yaparsın deyince 200 tl ye taktırdım. Vana kapalıyken performansı düşürdü zira 125-150 lik uygun küçük bir egsoz. Vanayı çıkarınca ses arttı ( orjinalinden güzel ses bence ) ve performans orjinale göre 3-5 km arttı. Torkta da az ama hissedilir miktarda arttı. Bunun dışında gevşeyen dökülen birşey yyok. Kış şartlarında kullanıyorum zira arabaya göre 1/2.5 oranda yakıyor hemde motoaiklet insanıyız aonuçta ve cidden banamısın demiyor. Eşek gibi kullanmak icin aldım kar çamur saolsun gitmem demiyor. İki hafta önce bir 650 lik enduro ile takas edesi oldum vazgeçtim. 160-170 kg lik enduro bu yollara gelmez..hızı az geliyor ama diğer üstünlükleri helwde hafif pratik ve ilkel oluşu beni değiştiemekten alıkoyuyor.servis dışında hiçbir sikayerim yok. Egsozu japon olsa bu kadar değiştirmezdim, japona orjinal yakışır derdim ama bunda o sıkıntıda yok. Son yağ değişiminde kalın yağ konuldu uyarıma rağmennve şimdi motor ısınıncaya kadar debriyaj kaçırıyor. Sorun yapmıyorum.
-
8000 e geldik. Suan itibariyle gidondaki karincalanma yeniden başgösterdi ve cidden sinir bozucu. Muhtemelen yine bilyelerden degil yataktaki deformasyondan. Koy yolunda hizli kullanima dayanamiyor. Metalin kalitesinden olabilir. Yan kapak etiketleri basincli su ile yikarken ciktilar sonunda..bende tekrar yapistirmak icin vs ugrasmadim. Cok camurda kullandim ve zincir lackalasti, kirk liraya degistirdim. Altmotor guzel hic problemsiz calisiyor. Yakiti 3.6 larda suan...Ama bu gidondaki durum cok canimi sıkıyor. Az daha bozulsun yapttracagim yeniden. Bi kac ay icinde gelecek param var, 2013 ve ustu kawa versys 2007-2008 bmw1200 gs alma.ihtimalim cok yuksek . Bunu satmayabilirim belki bilm. Ama japon kalitesini ariyor insan. Motor uzerine duseni eksiksiz yapti ama buyuk gibi olmuyor asla. Araba kullanmiyorum olsada.4*4 mitsu. L200 um var oylece duruyor. Onuda satip esime yeniden kucuk otomatik bi araba alacagim. Ben izmire gitme planida gerceklesirse artik hemen hic araba kullanmayacagim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:09 ----------
Gecen 100 km lik bi mesafeye gideyim.az desarj olayim dedim yok yemedi.30 km den geei dondum zira asla uzun yol makinesi degil. Cok rahatsiz ve hantal. Yani bir cbf 150 ile de gidilmez bana gore ama hic olmazsa selesi daha rahattir . Bu kroslar asla bunun icin yaratilmamis. Denemem de bir daha.
-
Arkadaşlar 8300 km de şuan. Ve ilk mesajlarımda bahsettigim uzere daha buyuk bir motor alma dusuncemi gerceklestirdim ve sıfır afica twin dct aldım. Dolayısıyla km bu noktada artık cok ilerlemez satıncaya kadar. Kısa bir sonuç yazmak istedim.
8500 km ye kadar altmotor hiç bir sorun çıkartmadı. Performans olarak işini görür vaziyette, yakıtı 3.5 lt gibi ve ne yapsanızda 4 ü gecmiyor. Konfor aramayın kros motor sonucta ve en uzak 50 km dayanabilirsiniz.şase sağlam ama bu gidon göbeği sorun çıkarmıştı, yazdım onu öncesinde. 8500 km nin 1500 ü toprak yoldur. Çamurda da gittim kışın. Ayağımı koyarak gittiğim oldu ama saplanıp kaldığım olmadı. Bozulan kırılan hiç bir ekipmanı yok. Ainyal far gosterge vs hepside calisiyor. Gaz teli koptu, yan aku kapagindaki etiketler basincli suyla gitti, egsoz ic kaynagi ayrildi ve yeni sesli ebsoz takildi bu vesileyle, zincir cok gerekmesede degisti, baska hic bir negatiflik olmadi. Cok stabil yag benzin koy git tarzi bir motor. En buyuk avantaji kilosu, 120 kiloyla bisiklet gibi bir kullanimi var.
Alınası bir motor ama şu fikri hiç atamadım kullandığım sure boyunca, acaba 5500 e bunu almak yerine 9-10 bine ikinci el crf 250 mi alsaydım. Size tavsiyem eger mondial kuba dusunuyorsaniz bu motor daha rafine ve saglam gevseme bukulme yapmiyor. Ama az daha koyarim derseniz honda alin ikinci el. O her acidan tatmin edici bir kros.
Arfica ile ilgilide konu acabilirim. Gorusmek uzere.
-
Motor uygun fiyata satıldı, cinlilerin makus talihi..:-)
-
19 Temmuz 2018, 14:22
#46
Hocam iyi ki anlatmışsınız, iyi de anlatmışsınız. Forumda böyle incelemelere ihtiyacımız var. Tam da almayı düşündüğüm zamanda bana yardımcı oldu. Bir sorum olacak, Çorum'da motoru satmak için ölü fiyat vermeniz gerekti mi, yoksa motorun piyasası bir şekilde ilerliyor mu?
-
20 Temmuz 2018, 03:21
#47
Bende kros olarak ilk defa bir motor alocam daha once 4 5 tane daha motorum oldu ama kros ilk defa lifan xplorem ile mondial extrem max 200 arasinda cok takildim bazi yorumlarda lifan kotuleniyo bazilarda mondial mondial kullanicilarinin acaba sikayetci olanlari varmi.. Rizeden Yaziyorum bilen bilir arazi sartlari hep olumsuz onun için bir kros motor tercih etmek zorundayim ama ikilemde kaldim tum motorcu arkadaslarimiza ALLAH kaza bela vermezin Tekerinize Tas değmesin diyerek noktaloyorum..
-
20 Temmuz 2018, 13:57
#48
Muhammet Art adlı üyeden alıntı
Bende kros olarak ilk defa bir motor alocam daha once 4 5 tane daha motorum oldu ama kros ilk defa lifan xplorem ile mondial extrem max 200 arasinda cok takildim bazi yorumlarda lifan kotuleniyo bazilarda mondial mondial kullanicilarinin acaba sikayetci olanlari varmi.. Rizeden Yaziyorum bilen bilir arazi sartlari hep olumsuz onun için bir kros motor tercih etmek zorundayim ama ikilemde kaldim tum motorcu arkadaslarimiza ALLAH kaza bela vermezin Tekerinize Tas değmesin diyerek noktaloyorum..
Hocam X-treme'leri Mondial kullanıcılarına soracaksınız. Özellikle Max 150 başlığını incelerseniz hem 150, hem 200'ün maceralarını bulabilirsiniz. Cenkito, Tolga Can ve saz arkadaşları bayağı bayağı anlatmış sağ olsunlar, ben de zamanında faydalanmıştım anlattıklarından. Max'lerde karar kılmamamın nedeni; hem burada bir tane deneyip, beğenmemiş olmam, hem de buradaki Mondial servisiyle sıkıntılarımız.
-
20 Temmuz 2018, 18:17
#49
Muhammet Art adlı üyeden alıntı
Bende kros olarak ilk defa bir motor alocam daha once 4 5 tane daha motorum oldu ama kros ilk defa lifan xplorem ile mondial extrem max 200 arasinda cok takildim bazi yorumlarda lifan kotuleniyo bazilarda mondial mondial kullanicilarinin acaba sikayetci olanlari varmi.. Rizeden Yaziyorum bilen bilir arazi sartlari hep olumsuz onun için bir kros motor tercih etmek zorundayim ama ikilemde kaldim tum motorcu arkadaslarimiza ALLAH kaza bela vermezin Tekerinize Tas değmesin diyerek noktaloyorum..
Bende lifan xplore var yaklaşık 7-8 ay önce aldım, özellikle sormak istediğiniz birşey varsa yardımcı olmaya çalışırım.
-
20 Temmuz 2018, 18:42
#50
voodevil adlı üyeden alıntı
Bende lifan xplore var yaklaşık 7-8 ay önce aldım, özellikle sormak istediğiniz birşey varsa yardımcı olmaya çalışırım.
Hocam ilkini ben sorayım izninizle. Benim için en bariz sorun, piyasası nasıl? Satmakta zorluk çeker miyim? Satabilmek için ölü fiyat vermem gerekir mi?
İkincisi, incelemeleri biraz okudum, biraz izledim; herkesin kullanımı kendine elbette ancak orta sertlikte arazi kullanımında bulundunuz mu hiç? Eğilip bükülen parçanız oldu mu, başlık sahibi arkadaş gidon rulmanından sıkıntı yaşamış mesela.
Buradaki Lifan satıcısı bir tanıdığım da "arka göbek burçları dağılabiliyor" demişti lakin kendisi Triumph ve KTM kullanıcısı, ona kalitesiz gelmiş olması gayet olası.
-
20 Temmuz 2018, 19:07
#51
Bence böyle çin malları çok fazla arazide zorlanmaya gelemiyor o kadar kaliteli değiller, biraz sert davranınca yamulmaları normal, öyle çok abartmadan hafif arazide bi problem yapmaz diye düşünüyorum ama işte ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı zaten kaç paralık mal
-
21 Temmuz 2018, 00:03
#52
freelancer adlı üyeden alıntı
Hocam ilkini ben sorayım izninizle. Benim için en bariz sorun, piyasası nasıl? Satmakta zorluk çeker miyim? Satabilmek için ölü fiyat vermem gerekir mi?
İkincisi, incelemeleri biraz okudum, biraz izledim; herkesin kullanımı kendine elbette ancak orta sertlikte arazi kullanımında bulundunuz mu hiç? Eğilip bükülen parçanız oldu mu, başlık sahibi arkadaş gidon rulmanından sıkıntı yaşamış mesela.
Buradaki Lifan satıcısı bir tanıdığım da "arka göbek burçları dağılabiliyor" demişti lakin kendisi Triumph ve KTM kullanıcısı, ona kalitesiz gelmiş olması gayet olası.
Satmakta zorluk çekermisiniz bilmiyorum, ben sıfır aldım ve almadan önce ikinci el ilanlarıda hep takip ettim, bazı motorsikletler uzun süre ilanda kalmasına rağmen bazılarıda hemen satılıyordu gördüğüm kadarıyla, temiz olanlar çabuk gidiyor sanırım.
Ben gezilerimi Bursada dağ bayır gölet kenarlarında ve dolayısıyla patika yollarda yapıyorum, ama hoplayıp zıplamam, normal bir sürüş yaparım. Dolayısıyla beni bu konuda üzmedi ama sadece lifan değil genel olarak çinli motorsikletleri çok zorlarsanız sonuç hepsinde aşağı yukarı aynı olacaktır diye düşünüyorum.
Arka göbek burçları kronik bir problemmidir bilmiyorum ben bir sorun yaşamadım.
Genel olarak titremesi haricinde memnunum, oda malum bunların hepsinde olan problem.
-
21 Temmuz 2018, 15:27
#53
Bugün gidip bahsettiğim motorun üstüne oturdum, lakin sadece üstüne oturabildim. Sürücüsü yoktu, gidonu kilitli vaziyette öylece duruyordu. Hafta içi tekrar gidip bakacağım.
Motora çok iyi bakılmamıştı belli ki, 5000 küsur km'de olduğunu tahmin ettiğimiz motorun ön amortisörü bir garip, arkası çılgın gıcırtılı çalışıyordu. Dediğim gibi, ayarlarına giremedim ama arkanın sertlik ayarı olması lazım. Oturduğum gibi biraz hareket edip küt diye duruyordu dibe vurmadan.
Sele sert hakikaten, dolgu yapılması gerekebilir rahat kullanmak için.
Yürür aksamında sıkıntı çıkacağını sanmıyorum ancak malzeme kalitesinin ahım şahım olmadığını söylemeliyim. Ekmek/köfte eğrisi yine.
Bunlar ilk izlenimlerim, hafta içi daha net konuşabilirim. Lakin biraz hayal kırıklığına uğrattı gibi beni, beklediğimi bulamadığımı söylemeliyim. Biraz bel de bağlamıştım bu motora. Umarım sürücüsünden dolayıdır da bütün 200M'ler böyle çıkmaz.
-
Tekrar merhabalar, evet motoru sattım,akabinde baya büyütüp sıfır africa dct aldım. Africa şehir içinde anormal hantal kaldı kalıbıyla dolayısıyla daha küçük enduro arayışına girdim. Hali hazırda dün bir versys x300 le anlaştık. Bağlantı şu, africadan sonra herne kadar lifan dandik olsada inanın çok aradım. Saçma gelebilir ama motoru beğeniyle almak ok ama abartmamak gerek. İşlevsellik ve amaca uygunluk bir yerden sonra basit bir lifanı afrikadan daha iyi! Yapabiliyor. X300 e karar verirken lifandaki pratiklik ekonomi ve yalınlık imajı çok etkili oldu. X300 lifanın uzun yola da gidebilir araziye de girebilir versiyonu olduğu için gündeme geldi. Lifanla esirgemeden karda kışta heryere gidebildim. Afrika ise kapalı garajında bürlenmiş yattı. Ha, avrupa turuna çıkacak olsam tabiki tablo tamamen değişirdi. Başa dönecek olursak, ne istediğimiz en önemli şey. Lifan eşşekler gibi çatır çutur her mevsim çalışacak yolda bırakmayacak motor. En güzelide kırılsa kopsa 5tl 10 tl. Afrikanın vidası 20 tl. Bilmem anlatabildim mi...x300 1nisanda bende olacak topik açarım yine. Kazasız sürüşler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:52 ----------
Satışı zor olmadı ama ucuza oldu tabi. 5000 e aldık 3750 ye bir tanıdığa birazda işi görülsün diye verdik. Ama her motor satılır biliyorsunuz,10 olmazsa 8 e illaki gider. 8 e sattıysan bindiğine çamura soktuğuna sayacaksın.
-
aymer19, ne kadar güzel bir paylaşım olmuş. Her bir yazdığınız yazıyı okudum. Okurkende adeta yaşadım. Teşekkürler bu güzel paylaşım için.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)