Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Supermoto yapmak için fiyat/kalite olarak en uygun motoru seçmeye çalışıyoruz.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    Alıntı HoodlumHavoc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    =) mt60 lar cok efsane gorunuyor. Motorunuzun bakimlari ne sekilde oluyor. Mesela 2500 km de bir normal yag degisimi vs seklinde mi yoksa farkli bir proseduru var mi? Mesela gunluk sehirici kullanabiliyormusunuz benzin koy devam et gibi. Birde depo anahtar ile mi aciliyor yoksa normal cevirip mi?
    mt60'lar hem görünüs hem güven olarak efsaneler, asfaltta tutuslari yagista güneste harika, arazide sert zeminde iyi, yumusak zeminde veya camurda iyi degiller.
    bin km bakimindan sonra - ki üretim yilina göre degisir - her 10 bin km'de bakimlari oluyor, yag degisimi dahil.
    Yag degisimi konusunda her yil sezon baslangicinda yapilmasini tavsiye ederim, lakin özellikle büyük hacimli tek silindirli motorlarda yaga yakit karisimi olabiliyor ve bu yaglama sistemi icin bir dereceden sonra büyük sorunlara neden olabiliyor.
    günlük sehir ici ise gidip gelmek icin kullaniyorum, ara ara turlara cikiyorum, kontrolleri yapmadan hic bir motosiklet ile benzin koy devam sakat olabilir. fakat kastettigin özel bir bakima gerek kalmiyor ve kabaca benzini koy devam et oluyor dedigin gibi.
    depo arkada ve kontak anahtari ile aciliyor. 12 litre aliyor, gaz kolunu kullanmana bagli olarak 150 ile 250 km arasi yol gidebiliyorsun son damlaya kadar (ki denedim, edirne otoyolunda son damlasina kadar 240 km yol yaptim - lanet olasi otoyolda 110 km boyunca bir tane benzinlik olmaz mi... / minimum olarak 135km sonra yedek depo lambasi yanmisti)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:14 ----------

    arkadasin söyledigi gibi, para yoksa ikisi bir arada olmuyor.
    20-30 dakikada jantlari degistiriyorum ben kullanim amacina göre..



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:18 ----------

    Alıntı khois10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok onemli bi bilgi paylastin evet cikacagim :/
    ayrica 450'nin sm modelide var zaten, fakat arkadassin bahsettigi gibi trafige cikmak icin yeterli donanima sahip degil o model.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:19 ----------

    Alıntı khois10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslina bakarsan bugun bi bilgi edindim lc4 un devam serisi gibi bir seymis 690. enjeksiyon vs gelmis ve 690 enduro olmus. Ve lc4 sm ye cevirilebilen motorlarin basinda geliyor. O nedenle cok sicak bakmaya basladim. Fakat seyi sormak istiyorum 2013 ve uzeri mi onerirsin ozellikle. Ilanlarda uygun fiyatli bikac alt modeli var ?[COLOR="Silver"]
    Motor halen LC4 olarak geciyor (Liquid Cooled 4- Valve - Su Sogutmali 4 Subapli) model olarak Duke, SMC ve Enduro'larda kullaniliyor. Duke ve Supermoto LC4 modelleri 620cc ile baslayip su an 690cc'ye cikardilar, Enduro LC4 modelleri ise 640cc'den 690cc'ye cikti.
    yanlis bilgi vermeyim; sanirim Enduro (veya SMC) 2012 modelden itibaren gercek 690cc olarak ciktilar, 70 küsür beygir ve tork olmasi lazim ve 150 kilo. 2014'den itibaren full elektronik gaz kolu, cift buji ve abs eklendi kaba olarak. en az 2012 modeli tavsiye ederim.
    cenkito ve Pangea bunu beğendiler.
    ● hız sınırlarına uy / trafiğin akışkanlığını takip et / hızını görüş ve duruş mesafene göre ayarla ● sürüş şekli ile kimseyi hataya zorlama, tehlike yaratma ● diğerlerin öküzlüklerini telafi edebilmek için pay bırak


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı Stunt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    450exc de plaka yok supermoto yapıp caddeye çıkacak mısınız
    Var güzel kardeşim.
    forzaBJK bunu beğendi.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  3. #23

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-07
    Alıntı forzaBJK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mt60'lar hem görünüs hem güven olarak efsaneler, asfaltta tutuslari yagista güneste harika, arazide sert zeminde iyi, yumusak zeminde veya camurda iyi degiller.
    bin km bakimindan sonra - ki üretim yilina göre degisir - her 10 bin km'de bakimlari oluyor, yag degisimi dahil.
    Yag degisimi konusunda her yil sezon baslangicinda yapilmasini tavsiye ederim, lakin özellikle büyük hacimli tek silindirli motorlarda yaga yakit karisimi olabiliyor ve bu yaglama sistemi icin bir dereceden sonra büyük sorunlara neden olabiliyor.
    günlük sehir ici ise gidip gelmek icin kullaniyorum, ara ara turlara cikiyorum, kontrolleri yapmadan hic bir motosiklet ile benzin koy devam sakat olabilir. fakat kastettigin özel bir bakima gerek kalmiyor ve kabaca benzini koy devam et oluyor dedigin gibi.
    depo arkada ve kontak anahtari ile aciliyor. 12 litre aliyor, gaz kolunu kullanmana bagli olarak 150 ile 250 km arasi yol gidebiliyorsun son damlaya kadar (ki denedim, edirne otoyolunda son damlasina kadar 240 km yol yaptim - lanet olasi otoyolda 110 km boyunca bir tane benzinlik olmaz mi... / minimum olarak 135km sonra yedek depo lambasi yanmisti)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:14 ----------

    arkadasin söyledigi gibi, para yoksa ikisi bir arada olmuyor.
    20-30 dakikada jantlari degistiriyorum ben kullanim amacina göre..

    http://i.hizliresim.com/0NrMEo.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:18 ----------



    ayrica 450'nin sm modelide var zaten, fakat arkadassin bahsettigi gibi trafige cikmak icin yeterli donanima sahip degil o model.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:19 ----------



    Motor halen LC4 olarak geciyor (Liquid Cooled 4- Valve - Su Sogutmali 4 Subapli) model olarak Duke, SMC ve Enduro'larda kullaniliyor. Duke ve Supermoto LC4 modelleri 620cc ile baslayip su an 690cc'ye cikardilar, Enduro LC4 modelleri ise 640cc'den 690cc'ye cikti.
    yanlis bilgi vermeyim; sanirim Enduro (veya SMC) 2012 modelden itibaren gercek 690cc olarak ciktilar, 70 küsür beygir ve tork olmasi lazim ve 150 kilo. 2014'den itibaren full elektronik gaz kolu, cift buji ve abs eklendi kaba olarak. en az 2012 modeli tavsiye ederim.
    Siz bilgili bi abiye benziyosunuz 😁😁

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:13 ----------

    Agziniza saglik gercekten guzel bilgiler edindim

  4. #24
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Var güzel kardeşim.
    var derken?
    ● hız sınırlarına uy / trafiğin akışkanlığını takip et / hızını görüş ve duruş mesafene göre ayarla ● sürüş şekli ile kimseyi hataya zorlama, tehlike yaratma ● diğerlerin öküzlüklerini telafi edebilmek için pay bırak

  5. #25
    HoodlumHavoc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200ns
    Alıntı forzaBJK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mt60'lar hem görünüs hem güven olarak efsaneler, asfaltta tutuslari yagista güneste harika, arazide sert zeminde iyi, yumusak zeminde veya camurda iyi degiller.
    bin km bakimindan sonra - ki üretim yilina göre degisir - her 10 bin km'de bakimlari oluyor, yag degisimi dahil.
    Yag degisimi konusunda her yil sezon baslangicinda yapilmasini tavsiye ederim, lakin özellikle büyük hacimli tek silindirli motorlarda yaga yakit karisimi olabiliyor ve bu yaglama sistemi icin bir dereceden sonra büyük sorunlara neden olabiliyor.
    günlük sehir ici ise gidip gelmek icin kullaniyorum, ara ara turlara cikiyorum, kontrolleri yapmadan hic bir motosiklet ile benzin koy devam sakat olabilir. fakat kastettigin özel bir bakima gerek kalmiyor ve kabaca benzini koy devam et oluyor dedigin gibi.
    depo arkada ve kontak anahtari ile aciliyor. 12 litre aliyor, gaz kolunu kullanmana bagli olarak 150 ile 250 km arasi yol gidebiliyorsun son damlaya kadar (ki denedim, edirne otoyolunda son damlasina kadar 240 km yol yaptim - lanet olasi otoyolda 110 km boyunca bir tane benzinlik olmaz mi... / minimum olarak 135km sonra yedek depo lambasi yanmisti)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:14 ----------

    arkadasin söyledigi gibi, para yoksa ikisi bir arada olmuyor.
    20-30 dakikada jantlari degistiriyorum ben kullanim amacina göre..

    http://i.hizliresim.com/0NrMEo.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:18 ----------



    ayrica 450'nin sm modelide var zaten, fakat arkadassin bahsettigi gibi trafige cikmak icin yeterli donanima sahip degil o model.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:19 ----------



    Motor halen LC4 olarak geciyor (Liquid Cooled 4- Valve - Su Sogutmali 4 Subapli) model olarak Duke, SMC ve Enduro'larda kullaniliyor. Duke ve Supermoto LC4 modelleri 620cc ile baslayip su an 690cc'ye cikardilar, Enduro LC4 modelleri ise 640cc'den 690cc'ye cikti.
    yanlis bilgi vermeyim; sanirim Enduro (veya SMC) 2012 modelden itibaren gercek 690cc olarak ciktilar, 70 küsür beygir ve tork olmasi lazim ve 150 kilo. 2014'den itibaren full elektronik gaz kolu, cift buji ve abs eklendi kaba olarak. en az 2012 modeli tavsiye ederim.
    Bilgiler icin cok tesekkur ederim icimi rahatlattiniz gercekten ozel bakim dedigim habire piston segman mi degistirecez diye dusunmustumde anladigim kadari ile normal naked bir motor gibi bakimi yag degisimi kontrolleri vs yazdim bunlari aklima tesekkur ederim.

  6. #26
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    Alıntı HoodlumHavoc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgiler icin cok tesekkur ederim icimi rahatlattiniz gercekten ozel bakim dedigim habire piston segman mi degistirecez diye dusunmustumde anladigim kadari ile normal naked bir motor gibi bakimi yag degisimi kontrolleri vs yazdim bunlari aklima tesekkur ederim.
    LC4 LC8 ibareli motorlar üretim yilina göre 10 bin km gibi servis araliklari vardir, RACING ibareli motorlar ile karistirmamali. Örnegin 450 EXC (Enduro Cross [X - haç, ingilizce cross] Country) Racing motorlu makina ve bakimlari kilometre olarak degil, kullanilan saat üzerinden yapiliyor. Ilk saatlik servisten sonra her 10 saatte bir servis görmesi gerekiyor.

    LC4 motorlari icin ekleme; üretim yilina bagli olarak her on bin kilometrede veya her yil servis görmesi öngörülür, hangisi daha önce dolarsa. Bir yil icinde iki servis görmesi gerekebilir, bir yil icinde 20 bin km devirirsen mesela.
    ● hız sınırlarına uy / trafiğin akışkanlığını takip et / hızını görüş ve duruş mesafene göre ayarla ● sürüş şekli ile kimseyi hataya zorlama, tehlike yaratma ● diğerlerin öküzlüklerini telafi edebilmek için pay bırak

  7. #27
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı forzaBJK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    var derken?
    450exc plaka alabiliyor. Enduro olduğu için far tertibatı var. Sxf modelleri motocross olduğu için yok onlara çıkmıhor. Malümsite de bakarsanız satılık plakalı 450 exc ler var.
    forzaBJK bunu beğendi.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  8. #28
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    450exc plaka alabiliyor. Enduro olduğu için far tertibatı var. Sxf modelleri motocross olduğu için yok onlara çıkmıhor. Malümsite de bakarsanız satılık plakalı 450 exc ler var.
    Sonradan ve ekstra masraf ile bircok motoru trafige uygun hale getirmek mümkün, fakat fabrika/bayii cikisli trafige cikma izini yoktur - yani plaka yoktur.
    ● hız sınırlarına uy / trafiğin akışkanlığını takip et / hızını görüş ve duruş mesafene göre ayarla ● sürüş şekli ile kimseyi hataya zorlama, tehlike yaratma ● diğerlerin öküzlüklerini telafi edebilmek için pay bırak

  9. #29
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı forzaBJK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonradan ve ekstra masraf ile bircok motoru trafige uygun hale getirmek mümkün, fakat fabrika/bayii cikisli trafige cikma izini yoktur - yani plaka yoktur.
    Yav he tamam senin eşşeğin kancık olsun. Sidik mi yatıştırcam senle bi de. Herşeyi çok biliyonuz biz bi boktan anlamıyoz zaten. Neyse ne diyosan de milleti yanlış yönlendirme yeter

    Sm almak isteyen dostum cevabım sana 450exc lerin plakaları istersen çıkartabiliyorsun. Malüm sitrde de plakalı modelleri satılıyor.. Plaka çıkması imkansız modeller var kesinlikle yırtınsan da çıkmaz. Örneğin crf250r falan. Fakat gidip sıfır 450exc de alsan faturası ile kapalı alanda binebilir çekici ile nakliyesini yapabilirsin. İstersen emniyete gidip plakasını da çıkartabilirsin. Bir abimiz 250 exc aldı ona plaka çıkarttı. Hem de 2t makina. Yani öyle çok da şeyyapmamak lazım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:31 ----------

    Alıntı forzaBJK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonradan ve ekstra masraf ile bircok motoru trafige uygun hale getirmek mümkün, fakat fabrika/bayii cikisli trafige cikma izini yoktur - yani plaka yoktur.
    Bu arada trafiğe çıkma iznini fabrika ya da bayi değil dövlet buba veriyor. Hiçbir motosikleti bayiden alır almaz trafiğe çıkartamazsın zaten.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  10. #30

    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Regal Raptor 150
    Arkadaşlar, satılan herbir motorlu taşıt için Türkiyede plaka alınabilmesi için prosedür gereği trafiğe uygunluk belgesi alması gerekir, bu bir model serisi için ilk satılan taşıt için makina mühendisleri, ve trafik mühendisleri tarafından birlikte tesbit edilerek uygunluk belgesi verilir, o belgeye dayanılarak o model ve tip için bir daha uygunluk belgesi istenmez var olan belgeye göre uygunluk belgesi otomatik olarak var sayılıri taaaaki yeni bir model ithal edilinceye veya imal edilinceye kadar.

  11. #31
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yav he tamam senin eşşeğin kancık olsun. Sidik mi yatıştırcam senle bi de. Herşeyi çok biliyonuz biz bi boktan anlamıyoz zaten. Neyse ne diyosan de milleti yanlış yönlendirme yeter
    vay vay vay, bok mok filan, laflara bak sen..

    yanlis yönlendirmeden bahsetmisken; öyle istedin mi emniyete gidip plaka cikaramiyorsun fabrika cikisi exc makilaraina iste, sinyal lambalari yoksa, aynalari yoksa, eksoz dumanin emisyon degerleri uygun degilse, motorun gürültü degerleri uygun degilse..


    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada trafiğe çıkma iznini fabrika ya da bayi değil dövlet buba veriyor.
    ne veriyor devlet, plaka veriyor, hangi araclara veriyor plakayi, ilgili kanunda/kararnamede/yönetmenlikte plaka verilebilmesi icin gereken sartlari yerine getiren araclara.

    ben ne yazmisim:
    Alıntı forzaBJK adlı üyeden alıntı
    ...fakat fabrika/bayii cikisli trafige cikma izini yoktur - yani plaka yoktur.

  12. #32
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı forzaBJK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vay vay vay, bok mok filan, laflara bak sen..

    yanlis yönlendirmeden bahsetmisken; öyle istedin mi emniyete gidip plaka cikaramiyorsun fabrika cikisi exc makilaraina iste, sinyal lambalari yoksa, aynalari yoksa, eksoz dumanin emisyon degerleri uygun degilse, motorun gürültü degerleri uygun degilse..




    ne veriyor devlet, plaka veriyor, hangi araclara veriyor plakayi, ilgili kanunda/kararnamede/yönetmenlikte plaka verilebilmesi icin gereken sartlari yerine getiren araclara.

    ben ne yazmisim:
    O zaman piyasadaki plakalıların hepsi sahte senin dediğine göre. 2t diyorum plaka çıkıyor diyorum. Gözümle gördüğüm şey kardeşim yalan mı aöylicem? Ben canlı örneklerim var diyorum. Sen varsayım sunuyorsun.
    Bu kadar 450exc lerin plakası nereden geldi? Arkadaş zaten bütçesini yazmış. Sıfır almak biraz zorlayacaktır. Ki piyasada da "plakasız" dediğin 450exc lerin plakalıları mevcut. Balıklama atlamayın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:07 ----------

    Daha önce bu forumda yanlış bildiğim bir konuda bir arkadaşla tartışmıştık. Sonradan farkettim ki evet ben yanlış biliyormuşum. Kusura bakma benim hatam doğrusu senin dediğinmiş dedim geçtim. Şimdi piyasada plakalı onlarca exc450 varken nasıl onlara plaka çıkmıyor denebiliyor? Exc250 2t ye bile çıkartılıyor arkadaşlar.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  13. #33
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman piyasadaki plakalıların hepsi sahte senin dediğine göre.
    Benim dedigime göre; Bayiiden sifir EXC aldiginda plaka cikarmak icin trafige uygun hale getirmen gerekiyor. örnegin sinyaller, ayna gibi bir takim seyler eklemek gerekiyor. Yani piyasadaki plakali EXC'lerde bunun gibi modifikasyonlar yapilmis.

    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2t diyorum plaka çıkıyor diyorum. Gözümle gördüğüm şey kardeşim yalan mı aöylicem? Ben canlı örneklerim var diyorum. Sen varsayım sunuyorsun(*).
    iki arkadasim EXC kullanici biri 450 digeri 530 EXC kullaniyor, ikiside plakali. Fakat plaka cikarabilmeleri icin daha önce de bahsettigim modifikasyonlari yapmak zorunda kaldilar. neydi bunlar mesela: ayna, sinyal lambalari gibi seyleri kendileri sonradan eklediler, lakin bayii cikisli bu donanima sahip degiller ve plaka cikarabilmek bir kac baska seylerin yani sira zorunlu seylerdir bunlar..

    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kadar 450exc lerin plakası nereden geldi?
    Bu kadar 450exc'lerin plakalari bilmem kac mesajdir anlatmaya calistigim modifikasyon sonrasinda geldi.

    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ki piyasada da "plakasız" dediğin 450exc lerin plakalıları mevcut. Balıklama atlamayın.
    Baliklama atlamayin derken; bayiiden alacagin sifir EXC plakasizdir, yani bahsettigim modifikasyonlari (ki daha fazlasi gerekebilir) yapmadan plaka cikaramazsin.
    Bu bayii cikisli sifir EXC'ler disinda veya sifir olmayan ama modifikasyon yapilmamis EXC'ler disindaki EXC'lerin plakasiz oldugunu iddaa ettigimi hatirlamiyorum.

    Bastan bu yana söylemek istedigim; Plakasi olmayan EXC'ye plaka cikarmak icin bir takim modifikasyonlar sart. Bu modifikasyonlar olmadan Plaka cikaramazsin EXC'ye. Cesitli yollardan cikarmis olsan bile sinyalsiz bir motosiklet ile en gec TÜV'de sorun yasarsin..


    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha önce bu forumda yanlış bildiğim bir konuda bir arkadaşla tartışmıştık. Sonradan farkettim ki evet ben yanlış biliyormuşum. Kusura bakma benim hatam doğrusu senin dediğinmiş dedim geçtim. Şimdi piyasada plakalı onlarca exc450 varken nasıl onlara plaka çıkmıyor denebiliyor? Exc250 2t ye bile çıkartılıyor arkadaşlar.
    bahsettigin o arkadaslarinin motosikletlerinde örnegin sinyal var mi?

  14. #34

    Üyelik
    26 Aralık 2013
    Motosikleti
    SUPERDUKER
    Ktm Smc r ve endro r hakkında
    Specs lerde süspansiyon modelleri aynı gözüküyor.
    frenlerde caliperler aynı galiba ama disklerinde ki çaplar endorda daha geniş buda fren performansını artırıcı neden zaten ,
    kağıt üzerinde kaster açısında yarım derece fark var smc de daha dik kontralarda çeviklik sağlamalı
    dingil mesafeleri farklı ,ecu yazılımlarıda farklıdır muhakkak
    Ktm SMC R ile Endro R arasındaki çok bilinmeyen farklar veya hissiyat olarak farklar nelerdir ?
    Şehiriçinde ve arazide yerine göre tekerlek ve jant kullanıldığı sürece en iyi seçim sizce ne olur ?

  15. #35
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    Alıntı zheroen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ktm Smc r ve endro r hakkında
    Specs lerde süspansiyon modelleri aynı gözüküyor.
    frenlerde caliperler aynı galiba ama disklerinde ki çaplar endorda daha geniş buda fren performansını artırıcı neden zaten ,
    kağıt üzerinde kaster açısında yarım derece fark var smc de daha dik kontralarda çeviklik sağlamalı
    dingil mesafeleri farklı ,ecu yazılımlarıda farklıdır muhakkak
    Ktm SMC R ile Endro R arasındaki çok bilinmeyen farklar veya hissiyat olarak farklar nelerdir ?
    Şehiriçinde ve arazide yerine göre tekerlek ve jant kullanıldığı sürece en iyi seçim sizce ne olur ?
    2012 ve daha yeni modeller üzerinden konusuyorum:
    - Süspansiyon ayni, ayarlari farkli..
    enduro daha yumusak

    - arka fren sistemi ayni, ön fren sistemi farkli
    smc'de ön fren sabit dört pistonlu ve radyal baglantili, ayrica ön fren diski 320 milimdir
    enduroda esnemeli ve iki pistonludur, fren diski 300 milimdir

    - kaster acilari ayni olmasi lazim tek fark kaster izinde, o da bir kac milim olmasi lazim

    - ecu yazilimlari ayni

    benim gözeüme carpan ilk fark süspansiyon farkiydi, smc olduca sert, ona karsi enduro pamuk gibi. fren olarak - yumusak kullandigimdan herhalde - bir fark göremedim.

    iki yönlü kullanmak icin bir 690 almayi düsünüyorsaniz, enduro modeli üzerinden degisiklik yapmanizi tavsiye ederim.
    zheroen bunu beğendi.
    ● hız sınırlarına uy / trafiğin akışkanlığını takip et / hızını görüş ve duruş mesafene göre ayarla ● sürüş şekli ile kimseyi hataya zorlama, tehlike yaratma ● diğerlerin öküzlüklerini telafi edebilmek için pay bırak

  16. #36

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-07
    Alıntı forzaBJK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2012 ve daha yeni modeller üzerinden konusuyorum:
    - Süspansiyon ayni, ayarlari farkli..
    enduro daha yumusak

    - arka fren sistemi ayni, ön fren sistemi farkli
    smc'de ön fren sabit dört pistonlu ve radyal baglantili, ayrica ön fren diski 320 milimdir
    enduroda esnemeli ve iki pistonludur, fren diski 300 milimdir

    - kaster acilari ayni olmasi lazim tek fark kaster izinde, o da bir kac milim olmasi lazim

    - ecu yazilimlari ayni

    benim gözeüme carpan ilk fark süspansiyon farkiydi, smc olduca sert, ona karsi enduro pamuk gibi. fren olarak - yumusak kullandigimdan herhalde - bir fark göremedim.

    iki yönlü kullanmak icin bir 690 almayi düsünüyorsaniz, enduro modeli üzerinden degisiklik yapmanizi tavsiye ederim.
    Kesinlikle oneriye katiliyorum. Iki yonlu kullanmak icin enduro almak daha mantikli. Agirlik bi 15 20 kg kadar farkediyor bildigim kadariyla. Geri kalan cogu sey ayni. Onemli bilgileri fazlasiyla aktarmis zaten forzabjk.
    forzaBJK bunu beğendi.

  17. #37

    Üyelik
    26 Aralık 2013
    Motosikleti
    SUPERDUKER
    hayır smc r 2.5kg daha ağır kaster açısıdıda 0.5 derece farklı
    forzaBJK bunu beğendi.

  18. #38
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R

    Lightbulb KTM 690 Enduro R <-> SMC R jant takma

    Alıntı khois10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle oneriye katiliyorum. Iki yonlu kullanmak icin enduro almak daha mantikli. Agirlik bi 15 20 kg kadar farkediyor bildigim kadariyla. Geri kalan cogu sey ayni. Onemli bilgileri fazlasiyla aktarmis zaten forzabjk.
    ktm 690 enduro r üzerinden projeye baslamayi agirliklari acisindan degil, ki kayda deger bir fark yoktur smc ile enduro arasinda, daha cok smc ile enduro modellerin teknik farkliliklarindan dolayi daha uygun görüyorum.

    - smc modellerin ön aksi ve üclü köprüsü enduro modellerinden daha genis. buna smc'leirn ön fren disk'in cap farkida eklenince (smc 320mm, enduro 300mm), 21'lik enduro jantin 320 mm'lik fren diski ile birlikte yerlestirmek imkansiza yakin birsey oluyor. ek ugrasi veya aparat olmadan fren kaliperi jant tellerine sürtüyor ve jantin ortalanmis bir sekilde montaji mümkün olmuyor.

    - enduro modeli üzerinden yola cikarsak is cok cok kolaylasiyor. söyle ki; enduro jantini cikar, fren diskini cikar, smc janta fren diskini montajla, smc jantini motora montajla, göstergeyi smc jantin capina göre ayarla.. bitti

    ek olarak bir kereye mahsus;
    • amortisör koruma kenarlari smc lastigin sürtmeyecek sekilde kesilmesi/kirpilmasi gerekiyor, veya 450smr korumalari ile degistirilmeli (ben öyle yaptim)
    • göstergede lastik capi ayarini etkin kilmak icin gösterge kablolarindan bir tanesini iptal etmeniz gerekiyor. (yanlis hatirlamiyorsam pin 16 [gri kablo] olmasi laizm, yine yanlis hatirlamiyorsam 12v akim vardir bu kabloda)
    • ayaklik kisaltilmasi gerekir veya smc ayaklik + ayak gensiletici takmak gerekir (ben o sekilde yaptim)



    Alıntı zheroen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayır smc r 2.5kg daha ağır kaster açısıdıda 0.5 derece farklı
    kaster acisinin farkli oldugu bilgisi nereden? ben aralarinda herhangi bir aci farki olmadigini biliyorumda.
    zheroen bunu beğendi.

  19. #39

    Üyelik
    26 Aralık 2013
    Motosikleti
    SUPERDUKER
    Türkiye ktm distribütörü supermotonun sitesinden baktım
    büyük tekerlek çapı kaster izni büyteceği için enduro versyonunda 0.5 derece azaltmışlar
    forzaBJK bunu beğendi.

  20. #40
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    Alıntı zheroen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiye ktm distribütörü supermotonun sitesinden baktım
    büyük tekerlek çapı kaster izni büyteceği için enduro versyonunda 0.5 derece azaltmışlar
    ikisinden biri yalan söylüyor; yarin bir arastirayim bakayim hangisiymis
    ktm.com 63° diyor ikisine
    spormoto 63° enduro, 63,5° smc diyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:58 ----------

    telefon ile de görüstüm ve ktm.com sayfasinda ve kullanim kilavuzlarindaki degerler ile örtüsmedigini söyledim, muhtemelen yazim hatasi bilgisini verdiler.

    2017 modellerin kullanim kilavuzu:
    - SMC (sayfa 192): http://www.ktm.com/globalassets/product-manuals-pim-data/dok_bike_bed_17_3213538_en_om__sen__aepi__v1.pdf
    - Enduro (sayfa 180): http://www.ktm.com/globalassets/product-manuals-pim-data/dok_bike_bed_17_3213548_en_om__sen__aepi__v1.pdf
    zheroen bunu beğendi.
    ● hız sınırlarına uy / trafiğin akışkanlığını takip et / hızını görüş ve duruş mesafene göre ayarla ● sürüş şekli ile kimseyi hataya zorlama, tehlike yaratma ● diğerlerin öküzlüklerini telafi edebilmek için pay bırak


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler