Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

extreme vites küçültme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Haziran 2015
    Şehir
    antalya belek
    Motosikleti
    kros extreme
    slm arkadaşlar 2 aydır mondial kros 150 kullanıyorum.daha önceki motorum honda cbf 250 idi.antalyaya yertleştim iş gereği burda dağ taş çok diye kros alıyım dedim şuan 1300 km oldu.sorunum şu hızlı bir şekilde gelirken beşinci viteste kırmızı ışığa yada başka bir sebeble durdunuz diyelim vitesi seri bir şekilde bira takmak işkence oluyo.bir diş yani dörtte takılıyo bire iniyo ama amatör bir insan yapamaz bunu.sizlerin motordada bu oluyormu?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    09 Nisan 2015
    Ben öyle anlarda debriyajı tutup vitesi istediğim seviyeye düşürüyorum ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    5. viteste veya 4. viteste motoru 3000 devire kadar yavaşlat, sonra debriyajı sık. Tık tık tık boşa getir Sadece frenle motoru durdur. Her viteste motor frenini kullanıp yavaşlayacam diye uğraşırsan hem motoru yıpratırsın hem de vites küçültürken aragaz vermen gerektiği için gereksiz yakıt tüketimi olur.

  4. #4
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    5. vitesde duranı daha görmedim sen duruyorum diyorsan ilkkez görmüş olurum.
    motosiklet ışıklara gelince çoğu kişi frenden önce vites küçülterek yavaşlar en son frene basar. yani maksimum ya 2. vitesde yada 3. vitesde durur. 3 vitesde duran çok nadirdir. 5 vitesde ancak kaza durumunda motoru toplayamadığında takılı kalır.
    2 aydır motosiklet kullanıyorsun bence alınma ama nasıl kullandığını iyi bir sürücüye göster sana tavsiyeleri olabilir.

  5. #5

    Üyelik
    09 Nisan 2015
    Şimdi fark ettim ki bektanist in dediği gibi siz motoru çok kötü kullanıyorsunuz profil bilgilerinizde şoför olduğunuz yazıyor inşallah otomobili de böyle kullanmıyorsunuzdur ben hayatımda ilk vitesli motor kullanırken bile öyle yapmadım ne kursa gittim ne de biri öğretti kendi kendime öğrendim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:37 ----------

    Şimdi daha dikkatli okudum da hakikatten siz motor kullanmayı bilmiyormuşsunuz sözde geçmişte 250 cbf kullanmışliginiz var miş
    ne kursa gittim ne de kimse öğretti buna rağmen ben hayatımda ilk defa vitesli kullanırken bile öyle yapmadım

  6. #6
    Jrspawn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2015
    Şehir
    Sivas
    Motosikleti
    Calibre 250rr - CRF250L - Duke 390
    Işıklara yaklaşırken benim yaptığım ya vites küçülterek motor freni ile yavaşlanır ondada fren sadece vites küçültme sırasında motor salınmasını önlemek için kullanılarak motor freni ile yavaşlanır yada debriyaj sıkılır ön fren arka fren dozajlanarak sıkılır durana kadar vites tık tık düşürülür belli aralıklarla debriyaj bırakılmadan. 5. viteste durduğunuzda nasıl kalkıyorsunuz daha sonra onu merak ediyorum ben sonuçta motor durduğu yerde vites değiştirmiyor rahat bir şekilde ileri geri hareket mi ediyorsunuz ışıklarda sürekli Yapmanız gereken ışıklara yaklaşırken vites düşürme işlemini gerçekleştirmeniz gerekiyor bunu durduğunuz ana bırakmamalısınız

  7. #7

    Üyelik
    09 Nisan 2015
    Arkadaş 5. Vites ile duruyor durduktan sonra vites küçültüyormuş ve zor oluyormuş

  8. #8
    CT.ATC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2014
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    150 Mr Vulture(30k) > X-Treme Max 150
    Naçizane şöyle yaparım, 5. Viteste gidiyorsun yaldır yaldır, ışığı gördün gazı yavaşça kapattın, bu sırada arka fren le ön frene hafifçe basıyorsun motoru 40 50 km yavaşlattın, ardından debriyajı kavradın, hızlı şekilde 2 kere tık tık 3. vitese geldin,
    bıraktın yavaşça debriyajı yine bir kompressör(tabi hızın azaldığı için o kadar seni çekip bırakmayacak yada bağırmayacak), ışığa iyice yaklaştın 2vitese atıyorsun az bir kompressör, iyice yavaşladın küçük bir tık boş viteste, arka frene küçük bir dokunuş ile sol ayağı yere koydun. Bu kadar.

    Bunun birde ara gazlı ön fren kombinasyonlu vites küçültme tekniği var, onu da AEA'nın videosundan öğrenebilrsin benden daha güzel anlatıcaktır. Saygılar

  9. #9
    mücahit1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Null
    bu işlemi durmadan önce yapman lazım eğer alisamadim diyosan durduğun yerde altında 20 30 cm ileri geri ittirip düşür

  10. #10

    Üyelik
    28 Haziran 2015
    Şehir
    antalya belek
    Motosikleti
    kros extreme
    beyler acemi değili hızlı giderken beşinci viteste acil duruşta diyorum ben vites küçültürken oluyo.ayrıca hem araçta hem motor olsun profösyenelim isteyen gelsin gaz açalım

  11. #11
    Jrspawn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2015
    Şehir
    Sivas
    Motosikleti
    Calibre 250rr - CRF250L - Duke 390
    Alıntı wingchun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    beyler acemi değili hızlı giderken beşinci viteste acil duruşta diyorum ben vites küçültürken oluyo.ayrıca hem araçta hem motor olsun profösyenelim isteyen gelsin gaz açalım


    Panik frenden bahsediyorsan o andan sonra dua ederim önce vites en son düşüneceğim şey olur hiç sıkıntı değil ileri geri yaparım iner iterim bile. Burada gazla çalışan tek şey motolarımız biz gazla çalışmıyoruz size iyi gazlamalar

    Saygılar kalın sağlıcakla

  12. #12

    Üyelik
    28 Haziran 2015
    Şehir
    antalya belek
    Motosikleti
    kros extreme
    Ben 15 Yıldır motor kullanıyorum.bu benim beşinci ve ilk Çin malına binişim.ben motordelisi üyesiyim burda merak ettiğim bir konuyu açtım acemi yaptınız beni.bu yüzden gaz açalım dedim.neyse kurt gocayınca itlerin maskarası olurmuş.bir gün hepiniz dediğim olayı yaşıyacaksınız
    yasdal, nazım19 ve matrax33 bunu beğendiler.

  13. #13
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Her vites için ara gazı ver motoru hafif ileri doğru ittir vites düşürme işini lambalara gelmeden hallet

  14. #14
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    34 yasindayim
    20 yildir aktif arac kullanirim
    (otomobil ve motosiklet) 100.000 km uzerinde trafik tecrubem olmasina ve bahsi gecen motoru gozum kapali sokup toplamama ragmen kendimi profesyonel gormem
    buda benim hayata bakis acim.
    Sorunuzun cevabini ilgili modelin baslaginda cokca konustuk.
    kafanizdaki sorular icin max kullanicilari basligini inceleyebilirsiniz...

  15. #15
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her vites için ara gazı ver motoru hafif ileri doğru ittir vites düşürme işini lambalara gelmeden hallet
    Bunu Pulsar'da yapma zaten hassas motor, egzantrik zincirini falan uzatırsın. Sık debriyajı frenleri kullan. Fren balatası 20 lira değiştirmesi 5-10 dakka bişey motoru yıpratmaya değmez.

  16. #16
    alivemad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    İzmir
    kurt kocayınca itelerin maskarası mı olurmuş madem 15 yıllık motor kullanıcısın demekki bi hayli tecruben olmalı isteyenle kapışmakta istiyorsan seninde ismini pistlerde görmekten gurur duyarız belkide 15 yıllık tecrubeyle dünya şampiyonu felan olursun :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:24 ----------

    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    34 yasindayim
    20 yildir aktif arac kullanirim
    (otomobil ve motosiklet) 100.000 km uzerinde trafik tecrubem olmasina ve bahsi gecen motoru gozum kapali sokup toplamama ragmen kendimi profesyonel gormem
    buda benim hayata bakis acim.
    Sorunuzun cevabini ilgili modelin baslaginda cokca konustuk.
    kafanizdaki sorular icin max kullanicilari basligini inceleyebilirsiniz...

    çünkü egonuz sizden büyük değil çok net ne demişler
    Özgüven, tecrübe ile artar,
    Ego, cehalet ile!
    Egosu olan insan kibirlidir..

  17. #17

    Üyelik
    25 Kasım 2013
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Mondial RX3
    Yav arkadaşlar söyleyeceğiniz şu "ışıklara gelmeden yavaş yavaş vitesi küçült ışıklara geldiğinde vites ya boşta yada 1 de olsun,motosiklet araba gibi dururken 5 den 1 e geçmez" bu sıkıntıyı bende ilk kullandığımda yaşamış biri olarak acaba motorun şanzımanında mı bir sorun var diye düşünmüştüm sonra anladım ki motosikletler araba gibi değil,allahdan buraya yazmamışım yoksa adam gibi öğretmek yerine yok acemi yok cart yok curt bi dünya laf işitecektik.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)