Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

cross motor tavsiyesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Şubat 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    yuan 150 gy
    öncelikle merhaba arkadaşlar bundan bi 3 ay önce deneme amaçlı 2000 liraya yuan 150 gy cross motor aldım ama arazide zayıf gelmeye başladı geçen hafta bir tanıdık vasıtası ile KTM exc 250 2 zamanlı bi makina kullandım ve aşık olup almaya karar verdim ama bi arkadaşım bana onlarda saatlik motor oluyor bakımları vs çok masraflı oluyor dedi BU SAATLİK MOTOR MUHABBETİNİ PEK ANLAMADIM bilen arkadaşlar varsa bi yardımcı olabilirmi bakımları felan ortalama kaça patlıyor?

    motor konusundada yeni olduğum için uzun vadede sıkıntı çıkartmayacak bişey arıyorum bütçem 13 14 bin tl civarında 2 zamanlı bir makina almak istiyorum biliyorum daha acemisin 2 zamanlı sıkıntı olur diyeceksiniz ama ben zordan başlamayı severim.

    2. el bi kaç motor araştırdım bunlardan birisi KTM exc 250 diğeri suzuki RM 250 vede kawasaki kx 250 bu motorlar nasıl bakımları felan ne sıklıkta yapılıyor ve bakımmasrafları kabaca ne kadar tutar motor söküp takmaktanda pek anlamadığım için en azından parça geğişimi açısından yılda bir felan sıkıntı çıkarıcak bi şey arıyorum 13 14tl bütçem var dediğim gibi aklımda birde 450 cc 4 zamanlı makinalar var sizinde tavsiyelerinizi istiyorum bana uzun vadede sorun çıkartmayacak ve güçlü bir makina lazım hani şu gaz verimmi arkadan toprak atanlardan ÖNERİLERİNİZİ BEKLİYORUM ŞİMDİDEN YORUM YAPAN TÜM ARKADAŞLARA TEŞEKKÜR EDERİM


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    atreyu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    '12 Ktm EXC 250
    Merhaba, öncelikle sürüş tarzınıza ve kendinize güveniyorsanız 2t'nin altından kalkarsınız. Ben bu işe Str 250 ile başladım ve motoru son derece zorluyordum. Malum bir yerden sonra kesmedi ve Ktm Exc 250 alma kararı aldım. Öncelikle bu motorlar spesyal olarak adlandırılan plaka çıkartabilen fakat yarış standartlarında aletlerdir. Bakımları KM bazında değil saat bazında yapılır. 2 ve ya 4 zamanlı olması arasında bir fark yoktur. Genel oalrak kullanım klavuzunda 120 saatte bir piston segman vs değişimi öngürülmektedir fakat ileri düzey bir kullanıcı olmadıktan sonra bir çok usta sadece segman atılarak bile sıkıntısız kullanılabileceğini söylüyor. Yani olay biraz sizin kullanımınıza bağlı. 120-150 saat arası değişim de yılda ortalama 3-4 değişime tekabül ediyor(Sadece hafta sonu kullanımında). Onun dışında 4 zmaanlı olanlarda birde yağ ve yağ filtresi değişimi masrafı var. 2t makinalarda yağı benzine öngörülen oranlarda karıştırarak kullanıyorsunuz. Bunlar dışında yapılan bakım olarak sayabileceğimiz, Şansıman, hidrolik yağı değişimleri vs. dir. Şahsen Suziki ve ya Kawasaki almanın yedek parça anlamında pek iyi olacağını sanmıyorum, şu an için durum iyi olabilir(pek bilgim yok, o yüzden net konuşmak istemiyorum) fakat ilerde sıkıntı yaşayabilirsiniz. Bütçeniz yeterli ise Ktm, daha ortalama bir bütçe sahibi iseniz Gasgas'ı tercih edebilirsiniz. Gasgas'ın piyasası oldukça makul oranlarda. Piston fiyatları şu an için ortalama 120-140 Euro civarlarında olduğunda belirtmek isterim. Gelelim bu motorların bir dezavantajına; motoru saklayabileceğiniz güvenli bir yeriniz olması şart. Motorlar spesyal olduğundan ötürü Anahtar mekaniğine sahip değiller. Sadece binip, çalıştırıp, gazlıyorsunuz. Bu da güvenlik açısından bir dezavantaj teşkil ediyor. 2 zamanlı motorlar uzun yolda sıkıntılıdır. Rahatça(tapagaz ve ya 80-90 km/h stabil) 100-200 km yol yapamazsınız. Bir de eklemek istediğim KX 250, RM 250 CRF 250 R gibi spesyal motorların trafiğe çıkış izni yoktur. KTM, Husaberg, Husqavarna,Gasgas gibi markaların motorlarının ise trafiğe çıkış izni bulunmaktadır. Aklınıza takılan başka konular olursa mesaj atmakta rahat hissedin. Umarım bir parça yardımcı olabilmişimdir.
    telike, xawa, gokberk6426 ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    ozgur325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2010
    Motosikleti
    Prof.Dr.650
    @atreyu guzel cevap olmuş, benim iki zamanlı için merak ettiğim piston ve sekman değişim aralıkları ciddi oranda ihmal edilse mesela yılda bir ya da ortalama 500 saat, motor verimi ne oranda düşer. Motor çalışmayacak oranda sıkıştırma azalir mi?

  4. #4
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    çok basit bunun cross enduro ile sınırlamamak lazım. bi bakımı aksatırsan daha büyük problem çıkartabilir. ha enduro/cross motorlar biraz daha gaddar oluyor. ama tolerans da bi yere kadar
    atreyu bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    19 Şubat 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    yuan 150 gy
    yorum yapan arkadaşlara teşekkür ediyorum kafamdaki soru işaretlerini giderdiniz ktm veya gasgas almaya kadar verdim

  6. #6
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Mondial x treme max :D her yere yazıyom artık pişman değilim :D
    şimşek54 bunu beğendi.

  7. #7
    atreyu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    '12 Ktm EXC 250
    Alıntı ozgur325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @atreyu guzel cevap olmuş, benim iki zamanlı için merak ettiğim piston ve sekman değişim aralıkları ciddi oranda ihmal edilse mesela yılda bir ya da ortalama 500 saat, motor verimi ne oranda düşer. Motor çalışmayacak oranda sıkıştırma azalir mi?
    Öncelikle belirtmek isterim ki bu konularda teknik bilgim araştırdıklarım ve biraz da tecrübe ettiklerimle sınırlıdır. Fakat bu makinelerde bakımı aşırı derecede geçiktirmek, tahminimce gü ç kaybından fazlasına yol açacaktır. Ömrünü tüketmiş pistonla '' arazi şartlarında'' yola devam edilmesi durumunda sanırım en büyük zararı alacak olan parçalardan biri silindir olacaktır diye tahmin ediyorum. Bunun dışında piston, krank vs vs hepsini ele almakta söz konusu olabilir. Daha iyi bilgilere sahip arkadaşlar muhakkak vardır ve bizleri aydınlatır diye umuyor, böylesine güçlü ve titiz bakım isteyen makineleri üzmeyelim ki onlarda bizi üzmesin diyerek mesajıma son veriyorum. :D
    cenkito ve dockerengin bunu beğendiler.

  8. #8
    dockerengin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul - youtube.com/user/dockerengin
    Motosikleti
    YBR125 > CBF150 > CRF250L > XZ250R 4V > ?
    Alıntı atreyu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, öncelikle sürüş tarzınıza ve kendinize güveniyorsanız 2t'nin altından kalkarsınız. Ben bu işe Str 250 ile başladım ve motoru son derece zorluyordum. Malum bir yerden sonra kesmedi ve Ktm Exc 250 alma kararı aldım. Öncelikle bu motorlar spesyal olarak adlandırılan plaka çıkartabilen fakat yarış standartlarında aletlerdir. Bakımları KM bazında değil saat bazında yapılır. 2 ve ya 4 zamanlı olması arasında bir fark yoktur. Genel oalrak kullanım klavuzunda 120 saatte bir piston segman vs değişimi öngürülmektedir fakat ileri düzey bir kullanıcı olmadıktan sonra bir çok usta sadece segman atılarak bile sıkıntısız kullanılabileceğini söylüyor. Yani olay biraz sizin kullanımınıza bağlı. 120-150 saat arası değişim de yılda ortalama 3-4 değişime tekabül ediyor(Sadece hafta sonu kullanımında). Onun dışında 4 zmaanlı olanlarda birde yağ ve yağ filtresi değişimi masrafı var. 2t makinalarda yağı benzine öngörülen oranlarda karıştırarak kullanıyorsunuz. Bunlar dışında yapılan bakım olarak sayabileceğimiz, Şansıman, hidrolik yağı değişimleri vs. dir. Şahsen Suziki ve ya Kawasaki almanın yedek parça anlamında pek iyi olacağını sanmıyorum, şu an için durum iyi olabilir(pek bilgim yok, o yüzden net konuşmak istemiyorum) fakat ilerde sıkıntı yaşayabilirsiniz. Bütçeniz yeterli ise Ktm, daha ortalama bir bütçe sahibi iseniz Gasgas'ı tercih edebilirsiniz. Gasgas'ın piyasası oldukça makul oranlarda. Piston fiyatları şu an için ortalama 120-140 Euro civarlarında olduğunda belirtmek isterim. Gelelim bu motorların bir dezavantajına; motoru saklayabileceğiniz güvenli bir yeriniz olması şart. Motorlar spesyal olduğundan ötürü Anahtar mekaniğine sahip değiller. Sadece binip, çalıştırıp, gazlıyorsunuz. Bu da güvenlik açısından bir dezavantaj teşkil ediyor. 2 zamanlı motorlar uzun yolda sıkıntılıdır. Rahatça(tapagaz ve ya 80-90 km/h stabil) 100-200 km yol yapamazsınız. Bir de eklemek istediğim KX 250, RM 250 CRF 250 R gibi spesyal motorların trafiğe çıkış izni yoktur. KTM, Husaberg, Husqavarna,Gasgas gibi markaların motorlarının ise trafiğe çıkış izni bulunmaktadır. Aklınıza takılan başka konular olursa mesaj atmakta rahat hissedin. Umarım bir parça yardımcı olabilmişimdir.
    Yazılacak herşeyi çok güzel bir şekilde yazmışsın.

    Benim eklemek istediğim tek birşey var o da yılda 3-4 defa piston değişimi öngörmeniz. Ben neredeyse kimsenin her hafta araziye zaman ayırıp çıkabileceğini düşünmüyorum. Çıksa bile yine de pistonu 3-4 defa binecek kadar kullanamaz. Günde 5 saat binse 52 haftadan 52*5 = 260 saat yapar bu da senede 2 piston eder. Bu arada günde 5 saat araziye çıksa bile molaları düşünce bu en fazla 3-4 saat edecektir çünkü arazi çok aşırı yoruyor.

    Bu arada yanlış olmasın ama enduro/cross makinelerin pistonu en fazla 3-4 defa değiştirirsiniz. Ondan sonrasında ya silindiri değiştirmeniz yada silindiri ilk ölçüsüne getirecek başka bir işlem yapmanız gerekir. Çünkü her piston değiştiğinde silindir işlemden geçecek atıyorum 0.5 mm genişleyecek ve piston da buna göre her değişimde farklılaşacak. Bu durumlar için A-B-C-D tipi genişlikleri çok çok az değişen pistonlar vardır.

    Yanlış yada eksik bir şey yazdıysam bilen arkadaşlar düzeltsin lütfen.
    atreyu ve Selçuk Keleş bunu beğendiler.

  9. #9
    atreyu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    '12 Ktm EXC 250
    @dockerengin, bilgiler için teşekkür ederim. Söylediğim gibi benimde bilgilerim kısıtlı. Bu arada saat/piston değişimi bakımında tamamiyle haklısın. Ben önceki mesajımda yazdığım hesabı motoru almadan önce yapmış, kabullenmiştim. normal hava şartlarında her hafta sonu tek bile olsam araziye çıkıyorum fakat seninde söylediğin gibi molaları hesaba kattığımda aslında tahmin ettiğim süre kadar kullanmadığımı farkettim. Henüz hiç piston değişimi yaptırmadım, ilk tecrübem olduğu için silindir değişimi kısmı ile bilgim yoktu, eklediğin için teşekkürler.
    dockerengin bunu beğendi.

  10. #10
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Dostum şansın bol olsun ilk olarak
    Bende yine arayışlardayım,
    KTM 525 vardı ve aşırı güçlü geldi,

    Onu verdim,

    ŞİMDİLERDE duruma göre temizini bulabilirsen 250,,400 arası 4 zamanlı KTM EXC bakıyorum,

    Fakat tork açısından aşırı güc'e sahip olduklarından her baktıgım motorda KRENK SESİ mevcut diyebilirim,

    Hatta satan kişiler ''YOK BEN ALDIĞIMDAN BERİ BU SES VAR DOĞAL SES BU'', diyenleride gördüm,
    ''Yok usta yanlışın var bu ses ktm 'lerde doğaldır'' diyeninide gördüm,,,

    Hatta SAMSUN 19 mayıs mahalesin'De sx 450 bakmya gittik,
    MOTOR RESMEN HAYKIRIYOR'du,
    ve satıcı ısrarla ''VALLAHA BEN BİLMİYORDUM.ALDIGIMDAN BERI BU SES VAR, BU SES ÇOK DOĞAL'' DİYEREK satmaya çalışsada,

    motorda en az 3..4 bin lira masrafı vardı,,,

    Cevrede Satan varsa EXC 250,,350,,400,,,450 CC 4 zamanlı KTM haberleşelim ;)

  11. #11

    Üyelik
    17 Şubat 2015
    bazılarında gerçektende doğaldır ktm yüksek sesli çalışma mekanizmasına sahiptir yani 2000 ve 2010 yılına kadar yamahada o ağır krank ve şanzuman sesine çare bulamamıştı. 2 zamanlı aletlerde özellikle sesli çalışır ktmin yüksek tork'a hatta aşırı torka sahip olan motorla değirmen gibi çalışır ama krank tokatlama dediğimiz soğukken aşırı ısındığında azalan bi ses varsa uzak durmak gerekli

  12. #12
    Selçuk Keleş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX 250 (Atılgan)
    Yeni başlayanların 4 zamanlı ile başlaması daha uygun olmaz mı ? Hem bakım maliyetleri hem de kontrol açısından.
    Ör : KTM Freeride 350, EXC 250F gibi ?
    Kawasaki KLX Türkiye - https://www.facebook.com/groups/klxturkiye/

  13. #13
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Mondial x-treme max, kuba, lifan gibi markaların 4 zamanlı cross motorlarıda mı bakım için saatle ölçülüyor ? yoksa bunlarda 125 cc commuterler de bulunan motorlardan mı var ?

  14. #14
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mondial x-treme max, kuba, lifan gibi markaların 4 zamanlı cross motorlarıda mı bakım için saatle ölçülüyor ? yoksa bunlarda 125 cc commuterler de bulunan motorlardan mı var ?
    commuter tarzı, 1000 km yag değişimi vs

    ama araziye girilecekse daha sık kontrol edilmeli

    dişli-zincir vs
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  15. #15

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    4t gasgas 2014 dahil yamaha motoru var yada yamaha wr250f 2005-2006 ya kadar var heralde aktif bir enduro kullanıcısı olarak önerilerim.kros için kawasaki kx250 ve yamaha yz lerde iyi makinalar.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)