Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Başlangıç için enduro tavsiyesi

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    atoprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 350 ST
    Arkadaşlar merhaba,

    Motosiklet dünyasına yeni yeni giriyorum, temel eğitim alıp ehliyet için sertifikamı aldım.
    Temel eğitimi GİS den aldım, memnun kaldım. Ocak sonunda beceri geliştirme eğitimi adı altında pratiği arttırıcı hoca gözetiminde, kapalı alanda pratik eğitimine başlayacağım bu arada ekipmanları almaya başlıyorum. (forumda bunla ilgilide ayrı bir başlık açmıştım)

    Geçtiğimiz ay ileri seviye sürüş tekniklerinin de ele alındığı, ileri seviye bir sürüş programının teori eğitimine katıldım, bu grupta yer alan arkadaşımın vesilesi ile oradaki hocalar ile tanışıp özellikle motor seçiminde tavsiyeler aldım.

    34 yaşında, 196cm 112kg civarındayım. Eğitimdeki tecrübeli hocalar bana, başlangıçtaki asıl niyetim olan scooter yerine Enduro ile başlayabileceğimi, motor sağlamlığı ile öne çıkan Suzuki VStrom 650 nin iyi bir seçim olacağını belirttiler. iyi bir eğitim ve disiplinle bir problem yaşamayacağımı söylediler.

    Sorum şu, özellikle çoğu kişi, ki buna AEA da dahil, başlangıç için en fazla 250cc lik bir motor ve tercihen scooter tavsiye ediyorken, bu dernekteki arkadaşların yaklaşımı bana çok abartılı geldi. GİS Akademideki hocalar ise hiç bir yorum yapmaıyorlar, "sen her türlü yapabilirsin" motivasyonundalar... kesin bir çizgileri yok (neticede 4 silindirli 600-1000cc lik spor motorlar söz konusu değil diye olsa gerek)...

    Ben açıkçası ne yapacağımı şaşırdım ..
    dedigim gibi 250cc lik bir scooter düşüncesiyle yol çıktım... sonra baktımki scooter lar benim dizlerim için sorun olabilecek (olmayacakları halen düşünüyorum), sürücü kursunda viteslinin, tıpkı arabadaki gibi vites atma keyfini (ve muhtemelende trafikteki eziyetini) gördüm.. Normal motordaki sürüş pozisyonunu içsel olarak biraz daha benimsedim (lakin scooter ile gezmişliğim bulunmuyor, belki o da hoşuma gidebilir).... Gönül ister güzel bir enduro sürmek lakin acaba ilk başta gerçekten bana fazla mı gelecek emin değilim...

    Eğer vitesli motor kullanacaksam enduro dan önce 250cc lik bir Inazuma veya benzeri bir motor alsam (2nci el) sıkılana kadar sürsem ve az değer kaybıyla satıp enduro mu alsam .. tabi bu al-sat işleri hep zahmetli.. bu yüzden gerek yoksa hiç bu operasyonlara girmeden direk 16-20k TL arası 2nci el bir enduro (Vstrom, KLE 650 gibi.. ) alıp devam mı etsem bilemedim... yoksa 7-9k TL lik bir scooter alıp arkama bakmadan hayat kalitemi mi yükseltsem ??

    Keşke 300-400CC lik tercihen çift silindirli Endurolar olsa..

    Not : Kullanım alanı daha çok asfalt olacaktır..

    Ne dersiniz?


    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    pnongrata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha WR125 R
    Yamaha WR 125R ebatları ve tecrübe açısından sana çok uyar hocam... Lastikleri asfalta uyumludur. Hesaplıdır..

  3. #3
    Ahmet Abi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Motosikleti
    Subaru Xv


    143kg/67Hp

  4. #4
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    bu boya iyi bir enduro gider uygun bir kle500 düşünebilirsin...

  5. #5
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Her zaman için küçük motorla başlamak daha uygundur. Cüsse açısından enduroda sorun yaşamazsın ama asıl önemli olan boy, ağırlık vs. değil, motorun trafikteki konumuna ve kullanımına alışman. Önemli ipuçlarını öğrenmen, tehlikeleri görmen vs. vs. Büyük motorda bu aşamayı daha fazla risk alarak geçersin, düşmeler/devrilmeler daha pahalıya mal olur vs.

    Güvenli yolda gideceğim dersen CBF 150, YBR 125 gibi bir motorla bu seneyi geçir derim. Düşük hacimli kros tipleri de uygun olabilir. Örneğin 250'lik bir Çin malı bu senelik işini görebilir.

    Risk alacağım, beklemek istemiyorum dersen Transalp 700 (ABS'li olduğu için), F650 gibi bir motor olabilir ama bu önerebileceğim bir başlangıç değil.

  6. #6

    Üyelik
    16 Kasım 2014
    İlk motoru alırken boy, kg, altımda ufak durur mu, üstüne yakışır mıyım gibi sorulara takılmayın.

    Bahsettiğiniz makineler 650 cc, 4 silindir, 70-80 beygir 200+ KG ağırlıkta. Eğitim almak tabi ki önemli fakat tecrübe caddede kazanılıyor. Bu motoru aldığınız zaman ani bir olay geliştiğinde nasıl kontrol atında tutacaksınız? 200 KG motor ile dengeyi nasıl sağlayacaksınız. Malum burası Türkiye, hergün onlarca olay atlatacaksınız ve bu durumda altınızda makineye çok iyi sahip çıkmalısınız.

    Benim her zaman tavsiyem scooter ile başlanmasıdır. Çünkü olay çok basit. Panik anlarında hükmetmek kolay.

    34 yaşınıza kadar beklemişsiniz. acele etmeyin. önce bir scooter alın ve trafiğe alışın. daha sonra 2 silindir 300cc +- civarı bir makine alın ve trafikle vitesli motor becerisini birleştirin. daha sonra ise 4 silindir 650 cc bir enduro alırsınız. Unutmayın tecrübe çok önemli.

    Maddi durumunuz bunların hepsini alabilecek seviyede olabilir, fakat ilk motoru scooter alıp 2 ay kullanıp, daha sonra 600lük yarış makinesi olup paket olanları çok duyduk, gördük. Bunlara hiç gerek yok. Herşeyi sindire sindire yapıp öğrenmekte fayda var.

  7. #7
    emc2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    Bende hondadan eğitm alarak başlamak istedim bu serüvene benimde amacım enduro tarzı yol motosiklelrtiyle uzun yollara çıkmaktı. eğitime gitmeden önce inazuma tarzı 250 likler varken kafamda, eğitmelerimiz 400 500 cc lik ancak fazla güç üretmeyen nispeten hafif hataları telafi edebilen motoskletlerle başlayabileceğimizi söyledi. bunun üzerine hondanın nc serisinden bişeyler almaya koyuldum (700x 750x gibi) ancak neden sora kendimi pulsarın üzerinde buldum amacım ucuz ilk yatırım maliyetiyle hem trafik hem de motosiklet üzerinde en azından ağırlığıyla zaptedebileceğim onun beni yönlendirmesinden se benim onu yönlendirip hakimiyetimi kabul ettirip kendimi daha kolay yetiştirebileceğim bir motosikleti seçtim. bunların dışında sizinde tecrübe etmiş olduğunuz üzere motosiklet kollarla değil bacaklarla dizlerle tutulan bir alet ve yoldaen önemli tecrübe motosiklete hakimiyet bu konumun titizlikle sağlanım araçla bütünleşmek hakimiyet sağlamak. ama maalesef scooterda bu mümkün değil böylelikle scooterın trafik deneyminden başka bir tecrübe katacağı konusunda çekincelerim var.

    naçizane tavsiyem illa büyük cc düşünüyorsanız ağırlık merkezi aşağıda ve beygir gücü düşük modellere bakmanız. DL ler TA lar ağır kaçar kanaatindeyim. yok enduro olsunda cc az olsada olur dyorsanız tavsiyem CRF250 L tarzında araçlar olabilir. tabi birazda inazuma pulsar wolf gibilerine de bakabilirsiniz. hafilik ve fiyat yönünden kendimde aldığım için pulsarı tavsiye edebilirim.

  8. #8
    Dusty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda TransAlp XL650V
    Ben hocalarla aynı fikirdeyim, orta sınıf bir enduroyla gayet rahat başlayabilirsiniz, herhangi bir 250lik motordan büyük bir enduroya geçerken yaşayacağınız sıkıntılardan fazla olmaz sıkıntılarınız çünkü karakterleri çok farklı ve illa ki alışma süreci oluyor. Eğer kaza/eğitim/yorum videolarını izliyorsanız ve trafiği de okuyabiliyorsanız ilk aşamayı geçmenin mantıklı olduğunu düşünüyorum.

    Ancak şu var, şehir içinde, yoğun trafikte ve günlük kullanımda sürecekseniz motoru, scooter sanki daha kullanışlı olur. Endurolar hem yakıt tüketimi hem ağırlığıyla zorlayabilir. Torklu olduklarından vites mesafeleri geniştir, onu dert etmeyin, büyük ve yüksek olmaları da hem saygı görmeyi hem de trafiğe hakim olmayı sağlıyor ancak dur-kalkta denge(gerçi uzun boylusunuz, sorun olmaz sanıyorum) ve yakıt tüketimi pratik olmaz.

    Hayırlı olsun şimdiden.

  9. #9
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Melbourne, Avustralya
    Motosikleti
    CBR 500 R
    Selamlar, şimdiye kadar Honda CBR 125 ve X-Max 250 sahibi oldum. Başka da bir tecrübem yok, o sebeple 250cc scooter ile başlamanızın ne gibi avantaj ve dezavantajları olabileceğini kendimce yazayım, daha yüksek cc enduro ile başlanır mı sorusunu pas geçeyim.

    x-max 250'nin en büyük avantajı pratikliği. hiç çanta takmadan sele altına haftalık alışverişinizi bile sığdırabilirsiniz. zincir yağlama, vites ile uğraşma derdi yok. torpido gözü bile var. selesi rahat, ABS'si var. hızlanması ve son hızı iyi olmasa bile, ortalama binek arabalardan sıyrılmanıza yeterli.

    ama bana göre en büyük dezavantajı vitesli motosiklet kullanma tecrübesi sunmaması dolayısıyla ileride daha büyük motosikletlere geçmeden önce insanın kafasında soru işareti oluşturması (araya küçük cc vitesli motosiklet sokmak gerekebilir). boy, kilo, yaş ve trafik bilginiz göz önüne alındığında, özellikle hobi kullanıcısı iseniz scooterın kolaylıklarına ihtiyacınız olmayabilir.

    bazen kullanmadan anlaşılmıyor, örneğin eskiden CBR 125 kullanırken 125-250cc farkını çok büyük sanırdım. İşin gerçeğini kullanınca anladım. çoğu insan kullanmadan etmeden yorum yapıyor. güvenli bir yerde deneme yapın bence, aklınıza yatarsa orta sınıf bir yol endurosuyla başlayın. yatmazsa veya scooter'ın pratikliğine ihtiyacınız varsa X-Max 250'nin (ABS'si muhteşem olmasa da ABS'lisini tercihte bence fayda var) çok güzel bir seçim olacağını düşünüyorum. 250 cc scooter kullandıktan sonra yukarıya geçiş bence daha az zor olmayacaktır sizin için.

  10. #10
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Dostum piyasada 250 cc sınıfında enduro niyetine alabileceğin motosiklet az. Sanırım crf 250 l asfalt ağarlıklı kullanacaksan belli bir km sana daha az riskle tecrübe kazandıracaktır. Büyük cc motorlarda daha stresli bir öğrenim süreci geçireceğine 250 cc ile başlaman daha mantığa yakın geliyor nacizane. Gerekli eğitimleri alarak başlayacağın için 250 cc gayet makul olur sanırım başlaman için. Ve kendi hikayemden yola çıkarak amacın enduro ise enduro ile başla çünkü sürüş karakteri başka motorlara benzemez. Her motor tarzının birbirinden farklıdır zaten onun için amacın neyse temelide o amaç için üretilen bir motorsiklette atman daha mantıklı. İnazuma falan filan bakma hiç. Araziyede gireceksen eğer zaten belli 3lü arasında seçim yap. Sonra maddi imkanların kısıtlı değil ise belli km sonra 600lük sıfır bir makine ile ne istediğini daha iyi bilerek yoluna devam edersin nacizane fikrim elbet. Bol şans ;)
    emc2 bunu beğendi.

  11. #11
    Kursad55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj discover 125 st
    Suzuki vstrom 250 abs modeline bir bak istersen

  12. #12
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Burdur
    Motosikleti
    Suzuki VanVan 125
    Sıfır tecrübe ise 125cc ile başlanabilir, uygun fiyatlı commuterler var Yamaha YBR, Honda CB125F yada kendine biraz daha güveniyorsan, tecrübe edinme sürecinde dikkatli ve yumuşak kullanabilecek olgunluğa sahibim diyorsan Honda CRF 250L, Kawasaki KLX 250, Suzuki VStorm 250 modelleri uygun daha üstüne bakma derim, bu bahsettiğim motosikletler ile 9-10 bin km yapmadan 600cc kategorisine geçmeyi düşünmeyin. Ömür yettikçe sağlıklı oldukça zamanla motosikletinizi değiştirirsiniz. Çünkü 600cc den sonra motosikletin gücü, gaz tepkisi, fren kabiliyeti, virajlara giriş hepsi çok farklı, bahsettiğim modeller 600cc motosiklete göre daha çok hata kaldırabilecek tipte, boyunuzda müsait o yüzden en yüksek 250cc CRF yada KLX size iyi gider diye düşünüyorum.


    Leoncino
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)