Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yeni baslayan icin 250'cclik Enduro: KTM EXC-F, Husaberg, Husqvarna

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Kestelli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2005
    Arkadaslar, son donemde bir enduro sevdasi basladi ki sorma gitsin. Simdi is motor almaya geldi. 4 stroke 250'lik almaya karar verdim. Dolastim ettim, KTM EXC-F, Husaberg FE 250, ve Husqvarna 250'lik arasinda kaldim.

    Hepsi cok benzer makineler ama kafami karistiran bazi soylemler duymadim degil. Mesela:
    - Husqvarna'da hidrolik debriyaj yok! (Baktim, kendi kataloglarinda hidrolik diyor - yalan soyleyecek degil ya adamlar)
    - KTM Husqvarna'yi aldi, Turkiye'de de Borusan'dan Spor Moto'ya gececek. Olabilir. Ikisi de buyuk marka.
    - Turkiye'ye gelen Husqvarna'lar dusuk beygirli.

    Bunlara cok kulak asmiyorum asmasina da beni ilgilendiren kriterler sunlar;
    1) Ikinci el. Icimde KTM daha rahat satilir gibi bir his var. Ama emin de degilim.
    2) Baslangic'a uygun olmak. Bana daha yumusak bir gaz profili gerekiyor. Yanlislikla kol hareketlerinde birden ziplamasin alet, kontrollu olsun istiyorum
    3) Sik gorunsun. Hepsi kendince guzel'de ben bazilarini biraz daha begeniyorum.

    Rakamlara baktiginda ise pazarliksiz fiyatlar soyle; KTM 10,150 Euro, Husaberg 9,900 Euro, Husqvarna ise 8,600 Euro. Icim KTM KTM demeye basladi ama Husqvarna'ya gore ek 1,550 Euro'yu hakeder mi bilemedim. FIkirlerinizi ictenlikle beklerim. Tesekkurler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    crato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2005
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XC idi, calindi.
    Selamlar,

    Dusundugun modeller hafif, kullanimi eglenceli olan trail agirlikli endurolar ve tahminime gore standard lastikleri de buna gore olacak. Oncelikle agirlikli olarak off-road kullanimini mi goz onunde bulunduruyorsun diye sormak geldi icimden.

    Fiziksel ozelliklerin hakkinda bir bilgim yok ama yeni basladigin icin sele yuksekligini goz onunde bulundurmani tavsiye ederim. Ornegin Husaberg FE 250'nin sele yuksekligi 970mm. (Tiger 800 XC'nin sele yuksekligi 845mm ile 865mm arasinda.) Motor her ne kadar hafif olursa olsun, ilk baslayacagin motorda tabanlarinin yere tam olarak degiyor olmasini tavsiye ederim.

    Bunun disinda dusundugun markalarin tamami enduro/trail bike konusunda uzman markalar. (Husky ve KTM'e karsi ozel bir sempatim olsa da Husaberg'i de goz ardi etmemek gerek.) Hangisini alirsan al pisman olacagini dusunmuyorum.
    Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
    Ben, crato’yum.

  3. #3
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    sonuc olarak ne oldu dostum? atsaydin bir iki fotograf

  4. #4

    Üyelik
    10 Aralık 2013
    evet foto olsaydı merak ettim.
    Alıntı forzaBJK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sonuc olarak ne oldu dostum? atsaydin bir iki fotograf
    Jawa bir aşktır

  5. #5
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Agility City 125 & Yamaha WR 125R
    Büyük ihtimalle hevesi geçmiş

  6. #6

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    Merhaba

    Bilgi edinmek icin güzel bir konuymus.. Enduro kullanmak isteyenler için 250 cc grubunda. motor seçimine de fikir konusunda yardımcı çok olurmus..

    Motor heves degildir , tutkudur ki tutkular geçici degildir..tatli su motorcusu derler ya , bence iste heves olarak bakıp goren tatli sularda kullanir.


    250 cc konusunda fikirleri olan lutfen devam ettirsin, yeni konuya gerek yok.

  7. #7
    Selçuk Keleş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX 250 (Atılgan)
    Hoş ama boş bir konu
    cenkito bunu beğendi.
    Kawasaki KLX Türkiye - https://www.facebook.com/groups/klxturkiye/

  8. #8
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı oluroyle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba

    Bilgi edinmek icin güzel bir konuymus.. Enduro kullanmak isteyenler için 250 cc grubunda. motor seçimine de fikir konusunda yardımcı çok olurmus..

    Motor heves degildir , tutkudur ki tutkular geçici degildir..tatli su motorcusu derler ya , bence iste heves olarak bakıp goren tatli sularda kullanir.


    250 cc konusunda fikirleri olan lutfen devam ettirsin, yeni konuya gerek yok.
    pek cok konu mevcut forumda, arastırmalısınız

    bunlar örnek olsun, çinlisiyle, japonuyla ortaya karısık :

    http://www.motosiklet.net/forum/endu...-wr-250-r.html

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-basligi.html

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-basligi.html

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...0-motoran.html

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-basligi.html

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...supermoto.html

    http://www.motosiklet.net/forum/mark...ilastirma.html

    http://www.motosiklet.net/forum/endu...crf-250-l.html

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-basligi.html
    Selçuk Keleş bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  9. #9

    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Çanakkale Merkez
    Motosikleti
    Kuba Black Cat
    Ben mi yanlış anladım yoksa siz mi dalga geçiyorsunuz anlayamadım. Bu işe yeni başlamak isteyen bir arkadaş 3 motosiklet modeli hakkında bir konu açmış, yazdığı modeller 30hp den başlayan yüksek seleli modeller. Yazılan cevaplar içinde yok onlardan başlama diyen yok. Çamurun, stabilize yolun, kayaç arazinin üstünde arka tekerde 30hp olan bir motorda elciği 1 santim döndürünce neler olduğunu birisi anlatsın bu arkadaşımıza yahu. Fizik kondisyonun bu saydığın makineler için yeterli olmak zorunda yoksa işin çok zor, zevkten çok ızdırap çekersin. Enduro Motocross fiziksel güce dayalı stiller. Atlamak, zıplamak, inmek, tırmanmak, durmak, kalkmak, ayak açmak, yatmak, spin attırmak, bu saydıklarım ve nicesini yapıyorsun motocrossta DİKKAT! Bunları sen yaptırıyorsun motosiklete! Dolayısıyla kontrol edebileceğin bir motosiklet almanı tavsiye ederim sadece.
    KTM250EXC-F:37HP
    Husaberg FE 250:32HP

  10. #10
    orhanerdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2011
    Şehir
    Kocaeli, Başiskele
    Motosikleti
    Suzuki GSX650F
    Alıntı Karacocuk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben mi yanlış anladım yoksa siz mi dalga geçiyorsunuz anlayamadım. Bu işe yeni başlamak isteyen bir arkadaş 3 motosiklet modeli hakkında bir konu açmış, yazdığı modeller 30hp den başlayan yüksek seleli modeller. Yazılan cevaplar içinde yok onlardan başlama diyen yok. Çamurun, stabilize yolun, kayaç arazinin üstünde arka tekerde 30hp olan bir motorda elciği 1 santim döndürünce neler olduğunu birisi anlatsın bu arkadaşımıza yahu. Fizik kondisyonun bu saydığın makineler için yeterli olmak zorunda yoksa işin çok zor, zevkten çok ızdırap çekersin. Enduro Motocross fiziksel güce dayalı stiller. Atlamak, zıplamak, inmek, tırmanmak, durmak, kalkmak, ayak açmak, yatmak, spin attırmak, bu saydıklarım ve nicesini yapıyorsun motocrossta DİKKAT! Bunları sen yaptırıyorsun motosiklete! Dolayısıyla kontrol edebileceğin bir motosiklet almanı tavsiye ederim sadece.
    KTM250EXC-F:37HP
    Husaberg FE 250:32HP
    Özetle crf250l, klx250 ye bak diyor :D

  11. #11
    pnongrata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Adventure 390
    Yamaha ve Honda'nın da var 250 cc enduroları..

  12. #12
    orhanerdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2011
    Şehir
    Kocaeli, Başiskele
    Motosikleti
    Suzuki GSX650F
    Alıntı pnongrata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamaha ve Honda'nın da var 250 cc enduroları..
    Evet yamahanın 250 liği var şuan kampanyada 19200 tl cik :D

  13. #13
    Adventure58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2014
    Şehir
    Zeytinburnu
    Motosikleti
    haojue 135S
    Mondial çıkardı işde 250 cc enduro :D daha ne arıyonuz ki
    Kontrol edemediğin güç,güç değildir. ...Ya ALLAH Ya MUHAMMET Ya ALİ... Engin TEPE Yaş:26 Sivas/Hafik

  14. #14

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    tek silindir en güçlü 4 zamanlı motoru getirin bana

  15. #15

    Üyelik
    13 Kasım 2015
    Şehir
    Philippines
    Motosikleti
    DavidmipAJ
    Alıntı Karacocuk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben mi yanlış anladım yoksa siz mi dalga geçiyorsunuz anlayamadım. Bu işe yeni başlamak isteyen bir arkadaş 3 motosiklet modeli hakkında bir konu açmış, yazdığı modeller 30hp den başlayan yüksek seleli modeller. Yazılan cevaplar içinde yok onlardan başlama diyen yok. Çamurun, stabilize yolun, kayaç arazinin üstünde arka tekerde 30hp olan bir motorda elciği 1 santim döndürünce neler olduğunu birisi anlatsın bu arkadaşımıza yahu. Fizik kondisyonun bu saydığın makineler için yeterli olmak zorunda yoksa işin çok zor, zevkten çok ızdırap çekersin. Enduro Motocross fiziksel güce dayalı stiller. Atlamak, zıplamak, inmek, tırmanmak, durmak, kalkmak, ayak açmak, yatmak, spin attırmak, bu saydıklarım ve nicesini yapıyorsun motocrossta DİKKAT! Bunları sen yaptırıyorsun motosiklete! Dolayısıyla kontrol edebileceğin bir motosiklet almanı tavsiye ederim sadece.
    KTM250EXC-F:37HP
    Husaberg FE 250:32HP
    Hocam çok doğru diyorsun da, nereden başlayacağız ki o zaman?
    ben 100cc iki zamanlı suzuki sürdüm, gücü yetersiz geldi bana. 1.90, 100kg adamım belki de ağır gelmişimdir o motora fakat güçsüzdü. e 200cc iki zamanlı alsam onlar da 40-50hp. E ne yapacağım şimdi? Drz400s başlangıç için çok güçlü, gerek yok, 250cc al dediler, şuan drz anca yetiyor bana, anca o da.

    Sokak motorsikletleri olsa neyse de, tekere gelecek adam 125cc iki zamanlıyla da gelir, te300 ile de. Tek sıkıntı bu motorlar çok çevik ve aşırı hızlı, süspansiyonları da o kadar yumuşak ki, 80 ile gittiğini fark edemeyorsun. Ama onun dışında çamura battığında, tepeyi tırmanırken vs, debriyaj+gaz kontrolüne alışan herkes için arkadaşların önerdiği motorlar sıkıntı yaratmaz diye düşünüyorum.

    Tabi çok tecrübem yok sadece teorik olarak bilgi edindim, haksızımdır muhtemelen.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:58 ----------

    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tek silindir en güçlü 4 zamanlı motoru getirin bana
    husqvarne fe501?

  16. #16

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı stupid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    husqvarne fe501?
    bunun kaç hp oldugunu bilmiyorum ama 701 var

  17. #17

    Üyelik
    13 Kasım 2015
    Şehir
    Philippines
    Motosikleti
    DavidmipAJ
    701 daha çok "to do all" motorsikleti, ona %100 off-road lastik takılmıyor, ayrıca motoru special değil = daha güçsüz. 501 special makina, 701 den 38kg daha hafif. Ktm gibi düşün, ecx300-f, ktm 690'dan daha iyi arazide.


    701 daha çok harbi prof. off-road'çıların motorsikleti. Ağırlığını tolere edip, tamamen saf yetenekle racing enduro gibi kullanabilecek adamların motorsikleti. Ülkenin bir ucundan başlayıp, öteki ucuna kadar kamp kura kura, geze geze, yüzlerce-binlerce arazi yolunu talan edip, atlayıp zıplayıp, nehir geçip, tekrar geri dönüp, feribotla ülkelerine dönecek adamların motorsikleti. 501 ise kamyonete yükleyip, arazi alanına gidip hoplayıp zıplayıp tekrar kamyonete atıp eve getirilecek motorsiklet. O yüzden ikisini kıyaslamak mantıksız.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler