Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

Mosiklet Teorisi #9, Kaç Paralık Dikkatiniz Kaldı?

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Bu asagidaki kavram benim degil...bunu Keith Code un kitabindan ogrendim (Rainey ve Lawson u yetistirmis unlu motor hocasidir) ama okudugumda cok hosuma gitti ve benimsedim. Yilllardir kullaniyorum. Aslinda benim de kafamda buna benzer bir fikir vardi hep ama hicbir zaman ifade edebilecegim bir sey degildi, okudugumda "hah iste bu" dediydim...anlatayim...


    Motora bindiginizde kafanizda o gunku suruste harcayacaginiz belli bir miktar dikkat ile binersiniz. Evet bu gercektir, neyse bu miktara 1milyon TL lik dikkat diyelim... asagida kisaltma olarak BTL=Bin Turk Lirasi kullanacagim) Daha ilk binisiniz sirasinda, cok yeni iseniz, aman ayagimi atarken cizmeyeyim bir tarafini diye 2 BTL sini harcayarak, hangi sirayla calistiracaktim, far yaniyormu, 1. vites asagidaydiii...kaskin onu acik kaldi, yanima ehliyetimi aldimmi vs ile neredeyse 150 BTL si gider, yola ciktiginizda geriye kalir 850BTL lik dikkat... her viraja giriste, artik virajina gore 5-50 BTL harcarsiniz. Onunuze cikan bir cukur, sinyalini acik unutmus giden bir otomobil, ruzgar sesi, arkadan yol isteyen bir korna, ilerde trafik isiklarinin sariya donmesi, motordan gelen luzumsuz bir tikirti hep ver bin, ver besyuz, ver ikibin filan diye sizin 1MTL lik sermayenizi tuketirler. Ve sonunda artik sarfedecek dikkatiniz kalmaz!



    Boyle birsey hic duymadiniz degilmi? Ama dogrudur. Baslarsiniz hata yapmaya...mesela gaz vermek icin sag ayaginizi (otomobil aliskanligi ile) arka fren pedalina basarsiniz, sinyalleri acik unutursunuz, yada vermeyi unutursunuz, saga sola bakmadan kavsak donersiniz, daha da tehlikelisi serit degistirirsiniz, motoru durdurur, parkeder ve yan destegi acmadan birakirsiniz dussun diye, vitesler karisir, debriyaj-fren karisir ve bu saydiklarimin hepsi su katilmamis gerceklerdir.



    Tecrubeliler ise soyle der..."ben valla bu saydiklarina hic dikkat sarfetmiyorum, vitesleri otomatik olarak degistiririm, zaten serit degistirirken bakarim-yani ozellikle bunu dusunup dikkat sarfetmem (*) gerekmez"...yanlis...sarfediyor ama kucuk rakamlar. Bir caylagin 2BTL sarfettigine o 5TL sarfediyor, dolayisiyla farkinda bile degil.



    Bu kadar izahat yeter, sanirim derdimi anlatmis bulunuyorum. Bu bilgiden nasil yararlanacaginiz acik, eger yeni iseniz gunluk surus surenizi kisa tutun. Nelere kac paralik dikat sarfettiginizin bilancosunu tutun kafanizdan....Unutmayin, yenisiniz ve cok fazla dikkat harciyorsunuz,ki bu gereklidir, kisa zamanda bitecektir. Hatalar, kazalar gelecektir arkasindan. Alistirma ve antremanla bu temel teknikler icin gerekli masraf azalacak ve sonunda farkina bile varmayacaginiz miktarlara inecektir, sabirli olun.



    Tecrubeliler ise sadece bu kavramin bilincinde olmali...dikkat sarfettikleri sey sayisini bir bir azaltmalilar. Ornek, kaskin bir yeri hava sesi yapiyor...hemen oraya bir bant yapistir ve o sesi kes...sag eldivenin cit citi gevsek aciliyor, hemen tamir et... belin acilmis soguk geliyor, gunes gozunu kamastiriyor vs. vs. luzumsuz ayrintilarin "dikkat israfina yol acmasi" na musaade etmeyin. Bir ara karsiniza 995 BTL lik dikkat sarfetmek gereken bir durum ciktiginda hayatta kalmaniz buna bagli olacaktir. (Sirasi gelmisken, ciddi bir bir kaza tehlikesini dikkatiniz ve ustaliginizla atlatirsaniz motoru bir kenara cekip kendinizi tamamen iyi hissedene kadar yola devam etmeyin, genellikle hemen ardindan gelen cok basit bir problem bu defa kurtaramayacaginiz bir kazaya neden olur. Yine tekrar...dikkatiniz bitmistir, artik saga sola harcayacak 2-3 BTL lik dikkat kalmamistir)



    ********Bir Zen Ogudu **********

    (altindan daha kiymetli



    Motor surerken O AN ORADA olun.

    Ne o anin onunde, ne ardinda.



    ***********************************



    Simdi bu su demek,

    *

    motor surusunde en guvenli yer onundeki 2-3 sn lik yoldur,

    *

    iste bu onundeki yola, O ana konsantre ol demek. Dun yada yarim saat onca basindan gecen iyi yada kotu bir olay, birazdan varacagin yerdeki beklentiler, yarinki bir imtahan yada uc ay sonra gidecegin askerlik gibi O ana ait olmayan seyler kafandayken sen o anda olamazsin. Cunku motor icin sarfetmen gereken seyi hayali senaryolara harciyorsun. Motor ile yapilan trafik kazalarinin cogu bir yere varmak uzere 5 mil / 8 km icinde oluyor. Cunku dikkat cephanesi bitiyor...uzun yolculuklarda ("uzun" goreli bir kavramdir) varacaginiz yere yaklastiginizda hizi biraz dusurun, daha dikkatli, konsantre olmaya bakin.



    Motora her zaman nese, sevgi ile guvenle, iyi bir ruh hali ile binin. Alkol, uyusturucu, yorgunluk, uykusuzluk, bezginlik, can sikintisi, moral bozuklugu, "hicran yarasi" gibi durumlarda motora binilmez..."kafam bozuk abi, motora atlayim bi acilayim soole" diye kurulan cumleler, sansiniz varsa hastanede biter.



    Hepi topu 1 Milyon Liralik dikkatiniz var, unutmayin, ve har vurup harman savurmayin...



    (*) Guzelim Turkcede de "dikkat", -sarf- edilen bir seydir, ve bosuna degildir. Sarf edilen seyler, bir ara biter....Israftan kacinalim arkadaslar.)














    Donald Duck
    (Resat Arbas)
    E-Mail: donald_duck@newyorkcity.com
    al bundy bunu beğendi.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    ustaoglu4840 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    HATAY - ANTAKYA
    Motosikleti
    YbR 125 :)
    ben bu köşe yazılarını yeni keşfettim çok çok geç kaldığımın farkındayım
    geç oldu ama temiz olacak diyorum artık tüm yazıları okuyacam ve cevap verecem 2004 yılı olsa bile gerekli bilgi olduğundan dolayı umarım hortlattığımı düşünmezler
    İnsanlara ne söylerseniz söyleyin karşı tarafın alabileceği kadarıyla sınırlıdır !

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı DevilRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2006
    Şehir
    ÖtEkİ DüNyA Da
    Motosikleti
    SaRı ŞeYTaN MonDi
    zevkle okudum

  4. #4
    savaskayan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Şehir
    Çorlu-Tekirdağ
    Motosikleti
    BMW 1150gs Adventure,Yamaha WR 250 R.Lifan 125 sco
    Sevgili Reşat Abi'nin bu yazısı motosiklet yeryüzünde varoldukça okunacak bir yazıdır.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:10 ----------

    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Reşat Abi'nin bu yazısı motosiklet yeryüzünde varoldukça okunacak bir yazıdır.
    lakin içinde bir geyik olsaydı 500 cevap 5000 okunma alırdı
    www.savaskayan.com
    Vahim olan, yolun yolcusuz olması değil; asıl vahim olan yolcunun yolsuz olmasıdır;Yolsuz, hedefsiz, amaçsız, şaşkın, hercai ve seyyal...

  5. #5
    ninjet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul/Ortaköy
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Çok güzel bir yazıymış ilk kez okuyorum ve çok güzel anlatılmış. Teşekkürler... Bundan sonra harcamaları yaparken daha dikkatli olacağım
    i.V.i.B.i

  6. #6
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Çok hoş ve mantıklı bir yazı. Benim düşüncelerime de epey uyuyor. Ancak yazarın ve benim henüz ulaşamadığımız bir nokta daha var.

    Genel olarak dikkatimizin zamanla azaldığı ve biten veya yetersiz kalan dikkat sonucu kontrolü kaybettiğimiz anlatılmış. Ve denmiş ki; "Yeni iseniz sürüşünüzü kısa tutun, çünkü dikkatiniz çok harcadığınız için çabuk biter". Tamam... Ancak aklımda oluşan ilk soru; "YENİ" isek ve sürüşümüzü kısa tutar isek o zaman nasıl "ESKİ" olacağız? Yeni iken öğrenme yeteneğimiz ve isteğimiz çokdur, beyin sürekli algılama yapar ve öğrenebileceği kadar şeyi çabuk ve hızlı öğrenir. Kısa sürüşler ile bu avantajımızı çöpe atmış olmuyor muyuz o zaman? Ama dediği gibi dikkatimiz çabuk bittiği için de uzun sürüşler tehlike yaratıyor... Buradan yola çıkarak başka biryere vardım kendimce.

    İlk sürüşlerde yada ilk yaşanan tehlikelerde insan en büyük tecrübelerini edinir. Kaza yaptıkça yada ucuz atlattıkça daha da çok "nasıl kaza yapılmayacağını" öğrenir. Nasıl sürmek ve sürmemek gerektiğini öğrenir. Anlayacağınız insan ilk başlarda öğrenir de öğrenir... Ancak kısa tutulan sürüşlerde, ki bunlar tam dikkat ve neredeyse hatasız olarak kabul ettiğimiz sürüşler olsun, bunları nasıl öğrenicez? Üstelik yeni iken karşılaşılmayan bir sıkıntı/sorun daha ilerleyen zamanlarda(tecrübeli olduğu düşünülen) daha da büyük tehlikelere sebebiyet verir. Çünkü bu sefer ilk zamanlardaki gibi her an herşey olabilir düşüncesinde değilsinizdir ve tam hazırlıksız yakalanmışsınızdır.

    Anlatamadıysam bari özetliyeyim ne demek istediğimi:
    Sonuç olarak ilk zamanlarda dikkat kaybı vesilesiyle yaşanabilecek kaza ihtimalleri arttığı için kısa sürüşler, fakat aynı zamanda yeniyken daha çok ve daha iyi ve daha yer edinici tecrübeler kazanabileceğimiz için oldukça fazla sürüş(tehlikeli demiyorum) yapılması gerektiğine ulaşıyorum.

    Benim için 2. seçenek daha uygun ve mantıklı. Sizce?


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler