Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosikletler, virajlarda nasıl bu kadar yan yatabiliyor?

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
     
    Motosikletler, yarış sırasında viraj alırken 45 derece, bazen 60 derece yana yatabiliyor. Buna karşın araç kaymıyor veya savrulup kaza yapmıyor. Motosikletler, virajlarda nasıl bu kadar yan yatabiliyor? Bunun nedeni lastiklerinin özel tasarımı mı?

    Yanıt:

    Viraj alırken bir motosiklet hem merkezkaç kuvvetine bağlı olarak dışarı doğru, hem de yerçekimine bağlı olarak aşağı doğru çekilir. Motosiklet ve sürücüsü, viraja dik olarak girerse merkezkaç kuvveti motosikleti dışarı doğru savurur ve sürücü aracın üzerinde tutunamaz. Ancak motosiklet çok fazla yan yatarsa yerçekimi aracı yere doğru çeker ve lastikler kavrama yeteneğini yitirir. Bu durumda sürücüsü de araçta daha fazla tutunamaz ve araçla birlikte düşer.

    Eğer motosiklet viraja optimum bir açı ile girerse bu iki kuvvet motosikletin kütlesini lastiklerin piste değdiği temas noktalarından dışarı ve aşağı doğru iter.

    Otomobil lastikleri dik sürüş için tasarlanmıştır. O nedenle kesitleri kare şeklindedir; ayrıca tırtılları, yan kısımlarında değil, tepe kısmındadır. Oysa bir motosiklet lastiğinin kesiti yuvarlaktır ve tırtılları yanlara doğru uzanır. Böylece motosiklet virajlarda yan yatsa bile lastikler yolu tutmaya devam eder.

    New Scientist
    Tercüme: Cumhuriyet Bilim Teknik

    Kaynak: http://www.motoaktuel.com


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    ramizan83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2009
    Şehir
    BOZKIR/KONYA
    Motosikleti
    speed150 mc150 kuba125-12d wolf125 yenidenMC-X
    Faideli bilğiler tşkler...
    Bana göre en iyi Köpek: Isırmayan Köpek.

  3. #3
    ysn17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2010
    Şehir
    Çanakkale/Biga
    Motosikleti
    motoranTorro 100 - Mtr 125
    Güzel bilgiler teşekkürler..
    Bir ağaçtan binlerce kibrit çöpü olur, ama unutmayalım ki bir kibrit çöpünden de binlerce ağaç kül olur...

  4. #4
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Lisedeki fizik kitapları gibi...Gereksiz uzatmış ve asıl olaya değinmemi... Şahsen bilmeme rağmen okuyunca hiç bişey anlamadım ve cevabı da bulamadım...
    #sürenadam

  5. #5

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    Mondial 100 UGK
    madem öyle sen açıklada doğrusu nu bilelm
    ZoNgUlDaK (<67>)

  6. #6
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Erhan Erdil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayrıca tırtılları, yan kısımlarında değil, tepe kısmındadır. Oysa bir motosiklet lastiğinin kesiti yuvarlaktır ve tırtılları yanlara doğru uzanır.
    tırtıl????

    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  7. #7
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    1100GS - 99
    Peki bu virajda yatmanın, hiçmi sürat ile bi alakası yok?

  8. #8
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki bu virajda yatmanın, hiçmi sürat ile bi alakası yok?
    merkezkaç kuvveti virajdaki süratten dolayı oluşuyor, yani direk alakalı sürat ve yatmak.

    motoaktüel bu işi çok baştan savma yapıyor gibime gelmeye başladı.

    habere bak hizaya gel;

    http://www.motosiklet.net/forum/son-...e-machine.html

  9. #9
    Carbon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2011
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yol verdim gitti.
    Her ne kadar 2 teker bir gövde olarak gözükse de pistte o hareketleri yapabilmesi için o makineler büyük mühendislik hesaplamaları ile bugüne geldiler.

    Yurtdışında Kawasaki'de çalışan bir arkadaş uzun uzun virajda yatma olayını resimlerle ve teknik detaylarla açıklamıştı.Şuan bulamıyorum o konuyu bilen birisi eklerse çok faydalı olur...

  10. #10
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki bu virajda yatmanın, hiçmi sürat ile bi alakası yok?
    Konu yatmak marifetmis gibi anlatilinca boyle kafa karisikligi oluyor tabi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  11. #11
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    1100GS - 99
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu yatmak marifetmis gibi anlatilinca boyle kafa karisikligi oluyor tabi.
    İşte onu diyorum bende abi.
    Yatiyor ama nasil yatiyor, neye göre yatiyor?
    60 derecelik bi açıyla güvenli bi şekilde yatmasının en büyük sebebi, özel tasarım lastiklermi?
    Yoksa viraja orantılı olarak doğru süratle girmekmi?
    Yoksa bu ikisinin kombinasyonumu?

    Eğer bu ikisinin kombinasyonu ise, neden sadece lastikten bahsedilmiş

    Pist şartlarını bilmediğim için soruyorum.

  12. #12
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Yazi çok eksik.
    Bir daire çizen her cisim içeri dogru yatar.
    Insan bile içe dogru yatar.
    Otomobide yatar.
    Simdi yemekle ugrasmak zorundayim ama sonra açariz biraz konuyu.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  13. #13
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İzmir/Ankara
    Motosikleti
    Honda CB
    düşünün ki elinizde ipe bağlı bir taş var siz bu taşı ipin ucundan tutup çevirmeye başladınız

    Taş düzgün ve sabit hızla aynı yörüngede dönüyor değil mi?

    Şimdi taşı daha hızlı çevirin ve zamanla ipten kurtuluşunu izleyin

    Ne oldu? İp koptu yada taşı sıkı bağlamadığınızdan yerinden çıkarak yörünge dışına serseri mayın gibi gitti

    Nede? çünki çevirme hızı artınca taşın dışarı savrulması arttı ve bir süre sonra hız artışı nedeniyle taş ipden kurtuldu

    Motosikletlerde aynı mantık ipi motosiklet tekeri, taşı motosikletin kendisi, ipin taşı tutmasını da tekerin yere tutunma kuvveti gibi düşünürsek motosiklet viraja ne kadar hızlı girerse okadar çok dışa savrulmak isteyecek ve okadar çok yol tutuşuna ihtiyaç duyacak

    Yatırarak girmenin temelinde de motosikletin yere basma miktarını arttırmak amaçlanır

    Nasıl mı?
    Motosiklet yattıkça ağarlık merkezi yer yaklaşır bu sebeple virajın içine yatan motosiklet dışa doğru savrulurken motosikletin virajın en dışında olan bölümü (yani tekerleri) daha çok merkezkaç kuvvetine mağruz kalacağından daha iyi yere basma kuvveti ve yol tutuşu sağlar

    Umarım düşüncelerimi düzgün aktarabilmişimdir yinede anlaşılmayan bişi olursa bilgim dahilinde yardımcı olurum

  14. #14
    kamsea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul-4.Levent
    Motosikleti
    daelim s2 250
    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
    elimde böyle bir çalışma vardı faydalı olabilir belki

  15. #15
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    1100GS - 99
    Arkadaşlar cadde sürüşlerindeki viraj tekniklerinden bahsetmiyorum.
    Benim sorduğum pist sürüşlerindeki viraj teknikleri.
    Çünkü bu konu hakkında hiç bi fikrim yok.
    Bunuda öğrenmek için soruyorum.
    Bana zaten pist gösterseniz, hali saha zannederim orayi.
    Yani bir motosiklete pistte rahat ve güvenli viraj almasını sağlayan en büyük etken özel tasarım lastiklermidir?
    Yoksa cadde sürüşlerinde oldugu gibi, viraja göre dogru hız orantısını bulmakmıdır?

    Yani pistte 60 derecelik bir virajın içinde ; ''Ulan nasıl olsa lastikler saglam, dal anasını satayim!'' diyebileceğimiz kadar güvenilmelidir?

    Konu başligi : ''Motosikletler, virajlarda nasıl bu kadar yan yatabiliyor?''
    Yani bunun tek sebebi özel tasarim lastikler olarak lanse edilmiş.
    Pist şartlarında gerçekten en büyük etken özel tasarım lastiklermidir?
    Yoksa cadde sürüşlerindeki bir takım viraj teknikleri pistte de geçerlimidir?

    Konuda ya bazi eksiklikler var.
    Yada benim uykum geldigi icin algilamam zayiflasti.

    İlkay abi ye artik şu yemegini

  16. #16
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    http://www.youtube.com/watch?v=9twUA...layer_embedded
    kesinlikle izleyin şahane yatırıyo herifler
    bende bu videoyu izledim hayran kaldım, nasıl yatırıldığını bende öğrenmek istiyorum
    edim1234xxx bunu beğendi.
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  17. #17
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    Crypton&Tracer 900
    inş.bu hareketleri 150 veya 125 cc lik motorlarda denemezsiniz..bende tavsiye denemeyin...virajlarda güzel işler çıkartmak için bence..eğitim ve en az 500 veya 600 cc olması lazım ben 600cc olması lazım kanaatindeyim.
    15'Tracer 900

  18. #18
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Sinan sabirsizlanmis.
    Aksam oglumla beraber film seyrettik,burasi aklima bile gelmedi.
    Sinan sen pist sürüs tekniklerini merak ediyorum yazmissin.
    Ben motor neden yatar sorusuna kafa yoruyosun zannetmistim.
    Pist tekniklerini bir yerlerde anlatmistik diye hatirliyorum.
    Ya da bir baskasi anlatmisti.
    Bu yatis açisi meselesi basitçe anlatmak gerekirse, hiz ve sürtünme ile ilgili.
    Tabi bu durumda lastigin seklinin alakasi var ama tirtillarin alakasi yok.
    Asagidaki resimde lastiklere dikkat edin.
    Hiç tirtil yok.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  19. #19
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar cadde sürüşlerindeki viraj tekniklerinden bahsetmiyorum.
    Benim sorduğum pist sürüşlerindeki viraj teknikleri.
    Çünkü bu konu hakkında hiç bi fikrim yok.
    Bunuda öğrenmek için soruyorum.
    Bana zaten pist gösterseniz, hali saha zannederim orayi.
    Yani bir motosiklete pistte rahat ve güvenli viraj almasını sağlayan en büyük etken özel tasarım lastiklermidir?
    Yoksa cadde sürüşlerinde oldugu gibi, viraja göre dogru hız orantısını bulmakmıdır?

    Yani pistte 60 derecelik bir virajın içinde ; ''Ulan nasıl olsa lastikler saglam, dal anasını satayim!'' diyebileceğimiz kadar güvenilmelidir?

    Konu başligi : ''Motosikletler, virajlarda nasıl bu kadar yan yatabiliyor?''
    Yani bunun tek sebebi özel tasarim lastikler olarak lanse edilmiş.
    Pist şartlarında gerçekten en büyük etken özel tasarım lastiklermidir?
    Yoksa cadde sürüşlerindeki bir takım viraj teknikleri pistte de geçerlimidir?

    Konuda ya bazi eksiklikler var.
    Yada benim uykum geldigi icin algilamam zayiflasti.

    İlkay abi ye artik şu yemegini
    ilkay abinin dediği gibi pistte kullanılan lastikler bizim yol lastiklerimiz ile aynı değil. kuru zeminde tırtıksız düz lastikler kullanılıyor çok yamuşak hamurlu. bu sayede maksimum tutunma yüzeyi ile maksimum tutunma gücü elde ediliyor. ek olarak pistteki motosiklerlerin pegleri bizim satılan motosikletlere göre daha yukarıda konumlandırılmışlardır. bizim motorlar bir açıdan sonra pegler sürtmeye başlayabiliyor (=

    açı meselesi ise biraz hız ile alakalı. başka bir arkadaşında dediği gibi merkez kaç kuvvetine karşı gelebileceğin açıda seyredersin. çok hızlı isen asfalt ile öpüşmen kaçınılmaz son genel olarak.


    ama şuda var. pistlerde kullanılan teknik aslında bizim motosikletlerimizi sürmemiz gereken esas tekniklerden denilebilir. sadece onların bu hareketleri daha çok deneme şanslar oluyor ve motosiklet ile kendilerini iyicene adapte edebiliyorlar.


    tabi bu anlattıklarım içerisinde yanlışım var ise biri düzeltsin benden daha bilgililer var coq gibim
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  20. #20
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    ama şuda var. pistlerde kullanılan teknik aslında bizim motosikletlerimizi sürmemiz gereken esas tekniklerden denilebilir. sadece onların bu hareketleri daha çok deneme şanslar oluyor ve motosiklet ile kendilerini iyicene adapte edebiliyorlar.
    Burasi hatali olmus.
    Tam tersine, cadde kullanicilarinin asla denememesi gereken bir mevzu pist teknikleri.
    Onu da anlatiriz sonra canim hiç yazmak istemiyor bugün.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    ANES MOTOR
    Leoncino
    Hero Motosiklet
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)