Tutkularıyla 250 hayat kurtardılar
-
ADANA (İHA) - Adana 112 Acil Komuta Kontrol Merkezi'nde görevli motosiklet tutkunu Ceylan Şen ve Muharrem Başol, Sağlık Bakanlığı tarafından uygulamaya konulan motorize ambulanslara gönüllü olarak katılarak bir yılda 250 hayat kurtardı.
Sağlık Bakanlığı'nın İzmir'de yapılan Akdeniz Oyunları'nda sahada yaralanan sporculara çabuk müdahale etmekte gecikince akla gelen "motosiklet ambulans" artık Türkiye'de yaygınlaştı. Ambulanslarda yoğun trafik, yanlış ihbarlar ve araç sürücülerinin trafikte yol vermemesi gibi sebeplerle olaylara müdahalede gecikmeler yaşanabilirken, Sağlık Bakanlığı'nın çeşitli illerde pilot uygulama kapsamında başlattığı motorize ambulanslar, vakalara çok daha hızlı ulaşıyor. Adana'da yaklaşık 1 yıl önce uygulamaya
başlanan ambulans motosiklet, kısa sürede başarılı çalışmalara imza attı. Yoğun kent trafiğinde acil vakalara 2 dakika gibi kısa sürede ulaşabilen ambulans motosiklet, özellikle kalp krizi gibi dakikalar hatta saniyelerin büyük önem taşıdığı vakalarda, diğer ambulanslara göre büyük avantaj sağlıyor.
Yaklaşık 4 yıldır 112 Acil Komuta Kontrol Merkezi'nde Acil Tıp Teknisyeni (ATT) olarak görev yapan Muharrem Başol ve Ceylan Şen de Enduro tarzı, saatte 230 kilometre hıza ulaşabilen 30 bin lira değerindeki motosikletleriyle gün boyu hizmet veriyor. Komuta merkezinden gelen ihbarlar sonrası acil harekete geçen ikili gün boyu hayat kurtarıyor.
Sağlık Bakanlığı'nın uygulamayı başlatmasından sonra Ankara'da kurs başlatılırken, çocukluktan bu yana motosiklet tutkunu olan Başol ve Şen, kursa katılmadan Sağlık Bakanlığı tarafından kendilerine sağlanan yaklaşık 3 bin lira değerindeki özel kıyafetle hizmet vermeye başladı. Özel kıyafetler motosiklet kazalarına karşı ikiliyi korurken, kış aylarında da sürat nedeniyle rüzgarın ve yağmurun kendilerini olumsuz etkilemesini engelliyor.
"MOTOSİKLET BABAMDAN GELEN BİR TUTKU"
Şen motosiklet kullanmayı küçük yaşta babasından öğrendiğini belirterek, "Motorize ambulansta Formula 1 pilotlarının kullandığı tarzda "intercom" (telsiz kulaklıklı mikrofon) bağlantılı kasklar kullanıyoruz. Kask sayesinde vakaya giderken hem kendi aramızda iletişimi sağlıyor, hem de 112 Acil Servis Komuta Merkezi ile görüşebiliyoruz. Üzerindeki malzemelerle yaklaşık 320 kilo ağırlığa ulaşan motosikleti adeta bisiklet gibi rahat bir şekilde kullanıyoruz. Motosiklet 4 tekerli araçlara göre daha riskli ve
daha konforsuz olması nedeniyle pek tercih edilmiyor. Ancak, benim için motosiklet bir tutku. Motosiklet ambulans hizmetinde görev almak için gönüllü oldum ve çalışmak için başvuruda bulundum. Bana motosiklet sevgisini küçük yaşlarda babam aşıladı. Motosiklet aşığı olan babam Fikret Dülger motosikletle akrobasi hareketleri yapıyordu. Ben de küçüklükten beri onu örnek aldığım için motosikletlere yabancı değilim. Onu izleyerek büyüdüm. Motosiklet tutkusu genlerimde var. Şimdi tutkum sayesinde hayat
kurtardığım için çok mutluyum. Bir yılda 250 hayat kurtardık" dedi.
Şen ilk başlarda vatandaşlardan şaşırdıklarına dair tepkiler aldıklarına ancak daha sonra bu tepkilerin düzeldiğini sözlerine ekledi.
Muharrem Başol da küçük yaşlardan beri motosiklet tutkusunun bulunduğunu, kendisine ait bir motosikletinin de olduğunu söyledi.
Şen ve Başol şimdi Adana sokaklarında ambulansın giremediği yerlerde acil müdahale yapıyor.
Kaynak:Haberx
Reklamlar
-
İlk izmir de başlayan ve uzun süredir başarı ile devam eden bir uygulama. Bizim gibi motosiklet düşmanı bir memlekette ender güzel şeylerden biri
YOU WILL NEVER WALK ALONE
-
@atahualpa
izmirin gavur ve sümüklü oldupunu duydum da;
motosiklet düşmanı olduğunu ilk defa duyuyorum.
konu ile ilgili de yorum yapalım,
evet elin oğluda helikopter kullanıyor, karadan ulaşmakta zorluk çekeceğini bildiği yerlere.
can't be worried about that shit. life goes on man.
-
The Dude adlı üyeden alıntı
@atahualpa
izmirin gavur ve sümüklü oldupunu duydum da;
motosiklet düşmanı olduğunu ilk defa duyuyorum.
konu ile ilgili de yorum yapalım,
evet elin oğluda helikopter kullanıyor, karadan ulaşmakta zorluk çekeceğini bildiği yerlere.
izmir konusunda malesef sizinle hemfikirim, tecrübeyle sabit
bu motosikletlerin anadolunun bazı illerinde hurdaya ayrıldığı, şöfer bulunamadığı için ziyan olduğu haberini aldım doğru mu acaba ?
-
bir adanalı olarak guru duyuyorum,ekiple kırmızı ışıkta tanışmıştık,görevlerinin bilincinde arkadaşlar,onları kutluyorum
Efesle anlaşma yaptım,bayram sonuna kadar içmezsen sana motor alırım dedi bende söz dedim, ahanda aldım.::sefereee
-
Ben de ambulans şoförüyüm ve işimle evim arasındaki 215 km yi 9aydır Kanuni Windy S ile 120 sefer kat ettim. motorize 112 deki arkadaşların kullandığı Kask(Nolan N103 Bluetooth) bile var bende keşke motorlu ekibe geçebilsem...
-
Acil112 adlı üyeden alıntı
Ben de ambulans şoförüyüm ve işimle evim arasındaki 215 km yi 9aydır Kanuni Windy S ile 120 sefer kat ettim. motorize 112 deki arkadaşların kullandığı Kask(Nolan N103 Bluetooth) bile var bende keşke motorlu ekibe geçebilsem...
yani 9 ayda yaklaşık 25800 km yaptınız helal olsun o windy e öyle çinliye can kurban .
Fikirlere Kurşun İşlemez .
-
Alper41 adlı üyeden alıntı
yani 9 ayda yaklaşık 25800 km yaptınız helal olsun o windy e öyle çinliye can kurban .
6-7000 gibi bir km yi de şehir içi diye saymıyorum. motor şimdi 32000lerde
-
bende laboratuvar okuyrm acep bizede böyle bi guzellk yaparlarmı :D !!!şaka biyana bu ekiple ne kadar gurur duysak azdır!!!
!!!DEMİR ATIM ''HONDA BEAT'' M!!!
!!!yüreğin kadar motorcusun!!!:wiinkk:
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)