Çin malı lastiklere yeniden kapı açıldı
-
Çin lastiklerine uygulanan 5 yıllık anti-damping vergisi itiraz eden olmayınca kalktı. Lastik üreticileri 5 yıl önce koydurdukları anti damping vergisi için bu kez yeterli sayıda başvuru yapmadı. Çin kökenli ucuz lastik satışlarının patlama yapması bekleniyor
Geçtiğimiz aylarda Çin malı lastiklere 5 yıl önce getirilen yüzde 87'lik anti-damping vergisi kaldırıldı. Yerli sanayiyi koruma amaçlı uygulanmaya başlanan bu vergi, yine yerli sanayicvilerin şikayetiyle konulmuştu. Bu yıl yerli lastik sanayicileri, anti-damping vergisinin 5 yıl daha uzaltılması için başvurmayınca bu vergi ortadan kalktı. Koruma duvarının kalkmasıyla 2011 yılında piyasada yaygınlaşacak Çin malı lastiklerin 500 bin adetlik satışlara çıkacağı tahmin ediliyor.
Çin malı lastik ithalatında yerli lastik sanayicilerinin talebiyle 2005 yılında konan anti-damping vergisinin kalkması arz sıkıntısının yaşandığı lastikte ucuz mal ithalatına hız vermesi bekleniyor.
Çin'den lastik ithalatını sınırlayan verginin yenilenmesi için yeniden başvurulmamasının nedeni olarak da ana üreticilerin de Çin'den ithalat istekleri gösteriliyor.
Anti-damping vergisinin iki segmentte kalkmasıyla bu ülkede üretilen otomobil ve hafif ticari araç lastikleri artık % 4.5 vergiyle gelecek. Çin'den ithal edilecek lastiklerin azalan vergi yükü nedeniyle ucuzlamasıyla Türkiye'de yıllık üretim kapasiteleri 25 milyon adeti bulan Brisa, Pirelli, Goodyear, Petlas gibi üreticilerin bu kapasite kullanım sorunu yaşaması öngörülüyor.
Brisa, Pirelli, Petlas gibi yerli üreticiler, 2005 yılında Çin'den ithal edilecek ve haksız rekabet yaratacak ucuz lastiklere karşı üretim, ihracat ve iç satışlarını korumak için Dış Ticaret Müsteşarlığı'na başvurarak antidamping soruşturması istediler. Bunun sonucunda Türkiye, Çin'den gelecek lastiklere karşı anti-damping vergisini 5 yıllığına yürürlüğe koydu. Bu sayede sektör kendini Çin lastiğine karşı güvenceye aldı.
ÜRETİM Mİ İTHALAT MI?
Ancak bu yıl lastikçilerin stratejisi değişti. Dünya lastik talebinin son iki yılda hızlı bir dalgalanma yaşayacağını tahmin edemeyen lastik devleri, bu yıl talebi karşılamakta zorlanıyorlar. Bunun üzerine sektörün önemli bir kısmı patlayan talebi karşılamak ve Çin üretimi lastiklere erişebilmek için anti-damping vergisinin kalkmasını tercih etti. Birkaç marka bunun devamı için yine devreye girdi ama diğerlerinin desteği çekmesi sonucu başvuru için yeter sayı sağlanamadı. Böylece Çin kökenli binek ve hafif ticari araç lastiklerindeki anti-damping vergisi, 20 Ağustos 2010'da sona ererken ağır vasıta, zirai araç ve iş makinesi lastiklerindeki uygulamanın devam etmesi kararı alındı.
BÜYÜK MARKALAR DAÇİN'DEN İTHAL EDECEK
Çin pazarının büyüklüğü ve maliyet avantajı karşısında gözleri parlayan lastik devleri son yıllarda Çin'de yeni tesisler açtı. 2011'de hem uluslararası devler hem de Çin markaları Türkiye'ye gelecek. Seneye yenileme pazarının yüzde 5'inin Çin'de üretilen lastiklerden oluşması öngörülüyor. Yaklaşık 9 milyon adetlerdeki lastik yenileme pazarı bu yıl 10.5 milyon olacak. 2011'de ise yenileme pazarının 11.5 milyon, OE lastik pazarının ise 6 milyonun üzerine çakacağı düşünülüyor.
Halil OKŞİT
AKŞAM
Reklamlar
-
Çok kötü bir haber. Çin malı motosiklet ve otomobil lastikleri son derece kötü yol tutuşa sahipler. Autocar'ın İngiltere'de yaptığı testlerde aynı otomobile takılan Çin malı lastiklerle Bridgestone lastikler arasında özellikle ıslak zeminde neredeyse yarı yarıya yol tutuş farkı vardı.
-
japon malı toyo kullanın arkadaşlar pek bilinmez ben yıllardır kullanırım hem ucuz hem de iyi yol tutar
Biz hepimiz, Gök ananın içinde dönen tek bir çocuğuz.
-
yanlıs bılmıyorsam IRC marka lastıkler türk malı ben ırc yı kullanıyorum ama su anda jawamda iran malı yasa marka lastık var
http://www.facebook.com/home.php#!/profile.php?id=1184706190
kocaeli başiskele :bounce:
-
haberi iyi anlamak lazım.
yerli üreticilerden bazıları taleplere cevap verebilmek için çinden ithal edilen lastigin vergisinin kalkmasına bir müdahelede bulunmuyor.
çinden ithal edilen lastik de illaki basit,adi,kalitesiz ürün olacak diye bir şey yok. kalitelisi de var kalitesizi de... sizin isteginize gore.
global olarak ismini duydugunuz birçok marka çinde üretim yapıyor.
-
Evet, haberi okumadan yorumlamayın. Lastik üreticileri fabrikalarını Çin'e taşıyacakları/taşıdıkları için anti damping vergisine itiraz etmemişler. Hem adamlar size çin malı lastikleri zorla satmıyorlar ki, beğenmeyen almaz.
-
barok34 adlı üyeden alıntı
japon malı toyo kullanın arkadaşlar pek bilinmez ben yıllardır kullanırım hem ucuz hem de iyi yol tutar
Özellikle Yokohama ve TOYO nun motorsiklet lastikleri de var mı acaba diye bakmıştım ama görememiştim. Bende arabada Toyo kullanıyorum ancak Yokohamanın daha iyi olduğunu düşünüyorum...(Tabi konu çinli lastikler ama ben nedense japonlara değindim..)
-
yokohoma oldukça eski bi lastik üreticisi motosiklet için ama toyo ile ilgili bi bilgim yok.
-
Federal marka çinli lastik fena değil, vosvosta güvenle kullandım.Hiç kayma yapmıyor asfalta yapışıyor.Ebat bulamamıştım 165-65R15.
-
27 Aralık 2010, 23:35
#10
malti naynışınıl lastik firmaları senin benim gözümün yaşınamı bakacak, kendi yönetiminin bakmadığı vatandaşının, vurup geçecek tabi, bizde sevineceği ooo iyyi dışardan ucuz lastik gelecekde bir kaç kuruş cebimizde kalacak diye alan memnun satan memnun hesabı, kimse düşünmeyecek kapanan lastik fabrikalarından çıkartılan işcileri, günün sonunda Türkiye kaybedecek, hep beraber kaybedeceğiz, en dayanıksız halkası kadar sağlam olan toplum olarak, ucuz hesaplar ve birkaç firma ithalatçı zengin olacak diye.
hayırlı olsun, yola devam, durmak yok.
-
28 Aralık 2010, 02:59
#11
cin mali motor hadi tamam da lastik kullanmam ama...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)