MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Hadisatinal Buse - 468x80 - Forum Orta
Motosiklet Kask Kamerası
Hudson Deri
Motosiklet Aksesuarları

Çin malı lastiklere yeniden kapı açıldı

  1. #1
    Moderatör Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Reklamlar  
    Mondial Motor
    Mondial Motor
    Kuba Motor

    Çin malı lastiklere yeniden kapı açıldı

     
    Çin lastiklerine uygulanan 5 yıllık anti-damping vergisi itiraz eden olmayınca kalktı. Lastik üreticileri 5 yıl önce koydurdukları anti damping vergisi için bu kez yeterli sayıda başvuru yapmadı. Çin kökenli ucuz lastik satışlarının patlama yapması bekleniyor

    Geçtiğimiz aylarda Çin malı lastiklere 5 yıl önce getirilen yüzde 87'lik anti-damping vergisi kaldırıldı. Yerli sanayiyi koruma amaçlı uygulanmaya başlanan bu vergi, yine yerli sanayicvilerin şikayetiyle konulmuştu. Bu yıl yerli lastik sanayicileri, anti-damping vergisinin 5 yıl daha uzaltılması için başvurmayınca bu vergi ortadan kalktı. Koruma duvarının kalkmasıyla 2011 yılında piyasada yaygınlaşacak Çin malı lastiklerin 500 bin adetlik satışlara çıkacağı tahmin ediliyor.
    Çin malı lastik ithalatında yerli lastik sanayicilerinin talebiyle 2005 yılında konan anti-damping vergisinin kalkması arz sıkıntısının yaşandığı lastikte ucuz mal ithalatına hız vermesi bekleniyor.
    Çin'den lastik ithalatını sınırlayan verginin yenilenmesi için yeniden başvurulmamasının nedeni olarak da ana üreticilerin de Çin'den ithalat istekleri gösteriliyor.
    Anti-damping vergisinin iki segmentte kalkmasıyla bu ülkede üretilen otomobil ve hafif ticari araç lastikleri artık % 4.5 vergiyle gelecek. Çin'den ithal edilecek lastiklerin azalan vergi yükü nedeniyle ucuzlamasıyla Türkiye'de yıllık üretim kapasiteleri 25 milyon adeti bulan Brisa, Pirelli, Goodyear, Petlas gibi üreticilerin bu kapasite kullanım sorunu yaşaması öngörülüyor.
    Brisa, Pirelli, Petlas gibi yerli üreticiler, 2005 yılında Çin'den ithal edilecek ve haksız rekabet yaratacak ucuz lastiklere karşı üretim, ihracat ve iç satışlarını korumak için Dış Ticaret Müsteşarlığı'na başvurarak antidamping soruşturması istediler. Bunun sonucunda Türkiye, Çin'den gelecek lastiklere karşı anti-damping vergisini 5 yıllığına yürürlüğe koydu. Bu sayede sektör kendini Çin lastiğine karşı güvenceye aldı.

    ÜRETİM Mİ İTHALAT MI?
    Ancak bu yıl lastikçilerin stratejisi değişti. Dünya lastik talebinin son iki yılda hızlı bir dalgalanma yaşayacağını tahmin edemeyen lastik devleri, bu yıl talebi karşılamakta zorlanıyorlar. Bunun üzerine sektörün önemli bir kısmı patlayan talebi karşılamak ve Çin üretimi lastiklere erişebilmek için anti-damping vergisinin kalkmasını tercih etti. Birkaç marka bunun devamı için yine devreye girdi ama diğerlerinin desteği çekmesi sonucu başvuru için yeter sayı sağlanamadı. Böylece Çin kökenli binek ve hafif ticari araç lastiklerindeki anti-damping vergisi, 20 Ağustos 2010'da sona ererken ağır vasıta, zirai araç ve iş makinesi lastiklerindeki uygulamanın devam etmesi kararı alındı.

    BÜYÜK MARKALAR DAÇİN'DEN İTHAL EDECEK
    Çin pazarının büyüklüğü ve maliyet avantajı karşısında gözleri parlayan lastik devleri son yıllarda Çin'de yeni tesisler açtı. 2011'de hem uluslararası devler hem de Çin markaları Türkiye'ye gelecek. Seneye yenileme pazarının yüzde 5'inin Çin'de üretilen lastiklerden oluşması öngörülüyor. Yaklaşık 9 milyon adetlerdeki lastik yenileme pazarı bu yıl 10.5 milyon olacak. 2011'de ise yenileme pazarının 11.5 milyon, OE lastik pazarının ise 6 milyonun üzerine çakacağı düşünülüyor.

    Halil OKŞİT
    AKŞAM


    AVM Forum
    Kadırga Scooter
    Motomax
  2. #2
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Çok kötü bir haber. Çin malı motosiklet ve otomobil lastikleri son derece kötü yol tutuşa sahipler. Autocar'ın İngiltere'de yaptığı testlerde aynı otomobile takılan Çin malı lastiklerle Bridgestone lastikler arasında özellikle ıslak zeminde neredeyse yarı yarıya yol tutuş farkı vardı.

  3. #3
    barok34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kymco xciting 250 i
    japon malı toyo kullanın arkadaşlar pek bilinmez ben yıllardır kullanırım hem ucuz hem de iyi yol tutar
    Biz hepimiz, Gök ananın içinde dönen tek bir çocuğuz.

  4. #4
    crazyrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2007
    Şehir
    kocaeli/başiskele/karsıyaka
    Motosikleti
    jawa white style 350 ve kuba kb100-6 cub
    yanlıs bılmıyorsam IRC marka lastıkler türk malı ben ırc yı kullanıyorum ama su anda jawamda iran malı yasa marka lastık var
    Konu crazyrider tarafından değiştirilmiştir. (26 Aralık 2010 saat 17:13)
    http://www.facebook.com/home.php#!/profile.php?id=1184706190
    kocaeli başiskele

  5. #5
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    haberi iyi anlamak lazım.
    yerli üreticilerden bazıları taleplere cevap verebilmek için çinden ithal edilen lastigin vergisinin kalkmasına bir müdahelede bulunmuyor.
    çinden ithal edilen lastik de illaki basit,adi,kalitesiz ürün olacak diye bir şey yok. kalitelisi de var kalitesizi de... sizin isteginize gore.
    global olarak ismini duydugunuz birçok marka çinde üretim yapıyor.

  6. #6
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA (2013)
    Evet, haberi okumadan yorumlamayın. Lastik üreticileri fabrikalarını Çin'e taşıyacakları/taşıdıkları için anti damping vergisine itiraz etmemişler. Hem adamlar size çin malı lastikleri zorla satmıyorlar ki, beğenmeyen almaz.
    CENNETİ YAK, CEHENNEMİ SÖNDÜR .

  7. #7
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    X-Treme 250_SM (Mondi)
    Alıntı barok34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    japon malı toyo kullanın arkadaşlar pek bilinmez ben yıllardır kullanırım hem ucuz hem de iyi yol tutar
    Özellikle Yokohama ve TOYO nun motorsiklet lastikleri de var mı acaba diye bakmıştım ama görememiştim. Bende arabada Toyo kullanıyorum ancak Yokohamanın daha iyi olduğunu düşünüyorum...(Tabi konu çinli lastikler ama ben nedense japonlara değindim..)
    #sürenadam

  8. #8
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    yokohoma oldukça eski bi lastik üreticisi motosiklet için ama toyo ile ilgili bi bilgim yok.
    Kadınlar fırsattan yararlanan erkeği affederler ama fırsatı kaçıran erkeği asla affetmezler Drift Religion
    GKN MOTORS

  9. #9

    Üyelik
    13 Mayıs 2008
    Federal marka çinli lastik fena değil, vosvosta güvenle kullandım.Hiç kayma yapmıyor asfalta yapışıyor.Ebat bulamamıştım 165-65R15.

  10. #10
    deadendst - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2008
    malti naynışınıl lastik firmaları senin benim gözümün yaşınamı bakacak, kendi yönetiminin bakmadığı vatandaşının, vurup geçecek tabi, bizde sevineceği ooo iyyi dışardan ucuz lastik gelecekde bir kaç kuruş cebimizde kalacak diye alan memnun satan memnun hesabı, kimse düşünmeyecek kapanan lastik fabrikalarından çıkartılan işcileri, günün sonunda Türkiye kaybedecek, hep beraber kaybedeceğiz, en dayanıksız halkası kadar sağlam olan toplum olarak, ucuz hesaplar ve birkaç firma ithalatçı zengin olacak diye.
    hayırlı olsun, yola devam, durmak yok.

  11. #11
    atiturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2010
    Şehir
    Akcay/Edremit/Balikesir
    Motosikleti
    şuan BMW R 1150 GS önce R 1150 R vardı
    cin mali motor hadi tamam da lastik kullanmam ama...
    Reklamlar  

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)