Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motosiklet Kullanıcılarının Yüzde 72'si Ehliyetsiz

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
     
    Türkiye'deki polis sorumluluk bölgelerinde 1-14 Ekim 2010 arasında meydana gelen motosiklet kazalarında 26 kişi öldü onlarca kişi yaralandı. Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Araştırma Derneği Genel Başkanı İhsan Memiş, Türkiye'de kayıtlı 2 milyon 286 bin 272 motosiklet bulunduğunu buna karşılık belgeli sürücü sayısının 660 bin 817 olduğunu söyledi. Memiş, bu rakamlara göre motosiklet sürücülerinin yüzde 72'sinin belgesiz ve eğitimsiz olduğunu savundu.

    Dernek Genel Başkanı İhsan Memiş 2009 yılında kayıtlı motosiklet sayısının 963 binken 2010'da yüzde 130 artışla 2 milyon 286 bin 272'ye yükseldiğine dikkat çekti. Motosiklet kazasına karışan sürücülerin çoğunun 20 yaş altı gençlerden oluştuğunu kaydeden Memiş, şunları söyledi: "Türkiye'de bu hızla artan başka hiçbir araç yoktur. 2009 yılının ilk dokuz ayında, motosikletlerin karıştığı 11 bin 300 ölümlü veya yaralanmalı kaza meydana geldi. Motosiklet kazalarında yılda ortalama 500 kişi ölüyor. Bunların çoğunu 20 yaş ve altı gençler oluşturuyor."

    Motosiklet kazalarının önüne geçilmesi için denetimlerin ve bu konudaki eğitimin arttırılmasını isteyen Memiş, özellikle tarım sektörünün yoğun olduğu bölgelerde belgesiz kullanımın arttığını ifatde etti. Memiş, kazaların önlenmesi için şu önerilerde bulundu: "Ölümlerin azalması için anne ve babaların, çocuklarını mutlaka kursa göndermesi gerekir. Yakalanan tescilsiz motosikletlerin de bir uyarıdan sonra ikinci defa da Hazine'ye intikal ettirilmesi caydırıcı olacaktır. Türkiye Motosiklet Federasyonu'nun da bütün illerde eğitim seferberliği yaparak, motosiklet kullanan gençlerin daha bilinçli ve eğitimli olması için çaba sarf etmesi gerekir."

    Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Ana Bilim Dalı Başkanı ve Adli Bilimciler Derneği Başkanı Prof. Dr. Hamit Hancı ise otomobille yapılan kazaların ufak yaralanmalarla sonuçlanabildiğini ancak motosikletlilerin sonunun genellikle ölüm olduğunu söyledi. Hancı, motosiklet sürücülerinin kask takmasının son derece önemli olduğunu, aksi halde yerde sürüklenmeyle birlikte vücutta aşınmalar meydana geleceğini kaydetti.

    Prof. Dr. Hancı, motosiklet kazalarında her zaman sürücü veya yolcunun fırladığını hatırlatarak, "Motosiklet kazalarında tipik ölüm sebebi, baş veya boyun yaralanmaları veya bunun daha ileri çeşitleridir. Sık sık ve temelde olanlar, geniş ölçüde kafatası kırıklarıdır." dedi. Motosiklet sürücü veya yolcusunun kask takması halinde riskin biraz daha azaldığını ifade eden Hancı, kaskların düşük hız kazalarında kafa travmasını azalttığını, orta ve yüksek hızlarda ise kafanın dağılmasını önlediğini kaydetti. Hamit Hancı, motosiklet kazalarının sebeplerinin başında alkol veya ilaçlarla çevre faktörleri ve dikkatsiz sürüş gibi etkenlerin yer aldığını vurguladı.

    KUTU

    Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM) verilerine göre Türkiye'de polis sorumluluk bölgelerinde 1-14 Ekim 2010 arasında meydana gelen motosiklet kazaları sonucu 26 kişi öldü, onlarca kişi yaralandı. İzmir'de aynı dönemdeki motosiklet kazalarında ise 6 kişi öldü, 3 kişi ağır yaralandı. Türkiye'de 2010 yılı rakamlarına göre 2 milyon 286 bin 272 motosiklet buluyor. Bu da ülke genelindeki motorlu araç sayısının yüzde 15,8'ine tekabül ediyor. Otomobilden sonra Türkiye'de en çok bulunan motorlu araç motosiklet. Hız sınırları ise şehir içi 50, şehirlerarası 70 ve otoyalda 80 kilometre. Türkiye'de her yıl ortalama 500 kişi, motosiklet kazaları sonucu hayatını kaybediyor. Motosiklet kazalarında, otomobile oranla 16 kat fazla ölüm ve 4 kat fazla yaralanma riski bulunuyor. Motosiklet kullanırken kask takmayanlar, takanlara göre 5 kat daha fazla ölümcül kafa travmasına maruz kalıyor. Araştırmalar, kask kullanımının ölümcül yaralanmalardan korunmada yüzde 29 etkili olduğunu gösteriyor.

    Kaynak:Moto Spor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Motosiklet kullanıcılarının %95 kadarı da kasksız zaten
    Hiç olmazsa ehliyet oranı biraz daha yüksekmiş, züğürt avuntusu şekliinde.
    Haberde verilen oran Türkiye geneli için geçerli olamaz.

  3. #3
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    benim ehliyet için gerekli evraklarım hazır sadece harcı yatıracak vaktim ve nakitim yok ama yanımda sürekli gezdiriyorum evrakları acaba bi sorun yaşarmıyım
    Motosikletli Kaplumbağa...

  4. #4
    mavi prens - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2010
    Şehir
    siirt
    Motosikleti
    4 teker
    evet arkadaşlar lütfen mümkün olduğunca en ufak mesafede bile kask takmaya özen gösterin lütfen.bırakın saçınız bozulsun,bırakın jölesiz olsun şekilsiz olsun saçınız ama kafanızın yerinde olmamasından daha iyidir...
    Asfalta yakın olmayı seviyorum hatta eğilip öpesim geliyor

  5. #5

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Suçlu kim acaba,zor bela 1000 Tl'lık motora binebilen adam 600-650 Tl'lık ehliyeti nasıl alsın onu sormak lazım.

  6. #6
    _UnReaL_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2009
    Şehir
    istanbul / Teşvikiye
    Motosikleti
    CBF250
    Bende ilk motorumu aldığım zaman tam 3 ay ehliyetsiz kullanmıştım, mont kask eldivensiz hiç kullanmadım ama çevirende olmadı
    Hala full giyinmeden bakkala bile gitmem yaklaşık 2 senedir motor kullanıyorum hala ehliyetin varmı diye soran olmadı
    Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11

  7. #7
    -eren- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Değişik bir sl 150
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suçlu kim acaba,zor bela 1000 Tl'lık motora binebilen adam 600-650 Tl'lık ehliyeti nasıl alsın onu sormak lazım.
    Ve bu adamların çoğu kuryelik yapıp para kazanma derdinde.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim ehliyet için gerekli evraklarım hazır sadece harcı yatıracak vaktim ve nakitim yok ama yanımda sürekli gezdiriyorum evrakları acaba bi sorun yaşarmıyım
    Kanuni olarak ehliyetsiz muamelesi görürsün. Ama polisin bırakmaya niyeti varsa bırakmasına yardımcı olur.

  9. #9
    metci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Ülkemizde motosiklet kültürü yok malum, bu kültürü yerleştirmek için çaba da yok gördüğüm kadarıyla...
    ”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...

  10. #10
    Birkannn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul
    Ciddi bir oran ya ehliyete neysede ya ehliyetsiz arkadaşlar kuryeler lütfen kaskınızı takın çok görüyorum bir yere yetişicem diye saçma sapan gidenleri araba kullandığım zaman çok dikkat ettim...
    Aynama çok bakarım motor geliyomu diye öle bir yerden çıkıyorki ....
    Kaskkk takk ehliyeti geçtim kask olsun bare
    Milli mücadelelere şahsî hırs değil, milli ideal, milli onur sebep olmuştur.
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    ehliyeti olmayana hatta kendi adına kask faturası olmayana motor satmasınlar.

  12. #12

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ehliyeti olmayana hatta kendi adına kask faturası olmayana motor satmasınlar.
    çözüm değil abi. babasının üzerine alır çatır çatır biner


    fakat şöyle bir uygulama var burada2-3 senedir. plaka çıkartırken mutlaka kaskını elinde götürüp göstermen lazım. kaskı olmayana plaka çıkartmıyorlar.


    zaten kasksız veya ehliyetsiz binen yüzde 1 dir. Valimiz Celalettin Cerrah o konuda çok sıkı. her 10 metrede bir ya trafik ya da çevik kuvvet müdahale ediyor.

  13. #13
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    2286272 motordan 500 tanesi ölümlü kaza yapıyor ise o yıl motor kazasında ölme ihtimalimiz ortalama yüzbinde 22 ... Tabi ölen için bu oran yüzdeyüz dür, o da ayrı mesele..

  14. #14
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    100 tl taksitle motor satılıyor..sorgu sual soran yok.. ehliyet almak işi ise bilgi ve beceri gerektiriyor para haricinde... adam para veriyor sınava giriyor pratik uygulama yapıyor.. kim uğraşacak....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  15. #15

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    ben bundan 10sene önce arkadaşım ankaradayken osmaniyeden parayla sınavda adı okunup sınava girmeden ehliyet aldığını biliyorum.

    ehliyet sınavından bir gün önce dükkan dükkan gezip yarın ehliyet sınavı var ehliyet alırmısınız ücreti şukadar denip 1 gün sonra ehliyet sınavına girenleri gördüm. sınavda adamın birinin gelip sınavda cevap anahtarını sınavda okuduğunu gördüm

  16. #16

    Üyelik
    03 Ekim 2010
    Önce ehliyet nedir diyelim.

    Araç sürücülerinin devlet tarafından denetimini kolaylaştıran, aracın kullanım için gereken vasıflara sahip olduğunu belirten belgedir. Bu ehliyetin yoksa bu vasıflardan yoksunsun mu demektir? Hayır! Zaten ehliyette sınava alıorlar motor ilkyardım vs(ki ehliyeti olupta yağa,suya bakmasını dahi bilmeyen adamlar var) sonra bi piste götürüyorlar 8 şeklinde. Eğitmen 1. vitese takıp debriajı tutarken motora biniorsun debriajı alıorsun. 10 km hızla 8 çizip geliyorsun. Sonra ehliyetim var. Oraya gidip 8 çizmezsen 650 tl ceza. Bu mudur kardeşim ehliyet dediğin? Ehliyeti olmayıpta o pisti tek tekerle gezcek kadar iyi kullanan adamlar ehliyetsizken, parayı basan ehliyeti alırken ehliyetsiz kullanıcıların hepsine trafik canavarı demek doğru mu?

  17. #17
    ozturkkaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2010
    Şehir
    Avcılar
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma GW250 F
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çözüm değil abi. babasının üzerine alır çatır çatır biner


    fakat şöyle bir uygulama var burada2-3 senedir. plaka çıkartırken mutlaka kaskını elinde götürüp göstermen lazım. kaskı olmayana plaka çıkartmıyorlar.


    zaten kasksız veya ehliyetsiz binen yüzde 1 dir. Valimiz Celalettin Cerrah o konuda çok sıkı. her 10 metrede bir ya trafik ya da çevik kuvvet müdahale ediyor.
    Motosiklet o şekilde satılabilse bile çocuk bir kaza geçirdiğinde O BABASININ anasından emdiği sütü burnundan getirtecek kanunlar olmadıktan sonra o şekilde de kullanırlar ....
    You Shook Me All Night Long ..... Kıyamet gelsede kopsak

  18. #18
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı toor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önce ehliyet nedir diyelim.

    Araç sürücülerinin devlet tarafından denetimini kolaylaştıran, aracın kullanım için gereken vasıflara sahip olduğunu belirten belgedir. Bu ehliyetin yoksa bu vasıflardan yoksunsun mu demektir? Hayır! Zaten ehliyette sınava alıorlar motor ilkyardım vs(ki ehliyeti olupta yağa,suya bakmasını dahi bilmeyen adamlar var) sonra bi piste götürüyorlar 8 şeklinde. Eğitmen 1. vitese takıp debriajı tutarken motora biniorsun debriajı alıorsun. 10 km hızla 8 çizip geliyorsun. Sonra ehliyetim var. Oraya gidip 8 çizmezsen 650 tl ceza. Bu mudur kardeşim ehliyet dediğin? Ehliyeti olmayıpta o pisti tek tekerle gezcek kadar iyi kullanan adamlar ehliyetsizken, parayı basan ehliyeti alırken ehliyetsiz kullanıcıların hepsine trafik canavarı demek doğru mu?
    Senin ehliyetin yok galiba

  19. #19
    volkanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2009
    Motosikleti
    Ford Fiesta 1.5 2013
    ehliyet de neymiş
    pazarda ehliyet ne arar
    bırakın ehliyet ruhsat işlerinden
    motora bi ton masraf yapmışız bi de ehliyetle mi uğraşcaz
    basıyon gidiyo işte 2 ay sonra zaten binmicem
    kask da sıkıyo püfür püfür gitmek varken kask da neymiş
    hem bize bi şey olmaz
    gibi işte
    kasksız ehliyetsiz sürenlere en ağır cezayı uygulayacaksın ve bu ceza para cezası felan olmayacak başka hiçbir çözümü yok
    motosiklet.net üyesiyim..

  20. #20
    ensar007x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2010
    Şehir
    antalya/manavgat
    Motosikleti
    yamaha dt 125r ybr 125/3
    herşeyı gecınde ehliyet çok pahalı
    **dede** derki azraili gıcık etmek ıstıyorsan kask tak


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)