Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Riders For Health (Sağlık için Motosiklet Sürenler)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Haziran 2009
     
    Afrika'nın tecrit bölgelerinde sağlık hizmeti motosikletlerle sağlanıyor. Bu önemli hizmeti dünyaya duyurmak için 'Riders For Health' ile işbirliği yapan Yamaha Motor, yeni modeli Süper Tenere'yle Paris-Marakeş arası uzun bir tur düzenledi

    ERTUĞRUL MAVİOĞLU

    “Riders For Health (Sağlık için Motosiklet Sürenler) ve Yamaha, ‘Yaşam için Motosiklet Sürüşü’ adlı etkinliğin organizasyonunda güç birliği yaptı. Bu etkinlik, Afrika’daki sağlık görevlilerine, çok önemli görevlerini yapabilmeleri ve Afrika’nın izole topluluklarına ulaşabilmeleri için dirençli ve güvenilir ulaşım yolu sağlayarak destek hedefliyor.”
    Yamaha Motor’un Fransa’nın başkenti Paris’te, yeni modeli XT1200Z Süper Tenere modelinin testi için dünyanın farklı ülkelerinden bir araya getirdiği gazetecilere yaptığı sunumun ilk cümlesi, birinci etabı iki gün sürecek olan etkinliğin, herhangi bir motosiklet test sürüşünden çok daha fazla bir şey olduğunu tanımlamaya yetti. Anlaşılan, test sürüşünün ilk üç etabında dünyanın çeşitli ülkelerinden gelen gazeteciler, bir yandan Paris-Marakeş arasında binlerce kilometreyi katederken diğer yandan da Afrika’da sağlık hizmetlerinden mahrum yüz binlerce kişiye el uzatılabilmesinin güvenli bir yolunun olduğunu duymayanlara duyuracaktı.
    ‘Riders For Health’ Afrika’nın deyim yerindeyse balta girmemiş, ulaşılması çok zor, dış dünyadan izole durumdaki bölgelerine sağlık hizmetlerinin götürülmesine yardım eden önde gelen organizasyonlardan biri. Bu organizasyonun oluşturulma fikrinin, neredeyse her motosiklet sürücüsünün hayalini gördüğü ünlü Paris - Dakar rallilerinden çıktığı biliniyor. Off-Road ağırlıklı bu çetin ralliye katılan motosiklet sürücüleri, ne helikopterin, ne de uçağın ulaşabildiği; dört tekerlekli araçların ise ilerlemekte büyük zorluklarla karşılaştığı Afrika’nın tecrit durumdaki köylerine temel sağlık hizmetlerinin götürülebilmesinde motosikletin ehven olduğunu görüp kolları sıvamışlar. ‘Riders For Health’ işte böylesi bir insani saikle oluşmuş ve şimdi 276 çalışanı ve 1323 aracı ile Afrika’ya HIV, tüberküloz vb. hastalıkların teşhisi için 15 sağlık merkezi için kuryelik yapıyor.

    ‘Motosiklet Günlükleri’
    Bu organizasyondakilerin meşakkatli çabaları, enternasyonalist devrimci Che Guevara’nın henüz tıp öğrencisiyken arkadaşı Alberto Granado ile giriştiği motosiklet macerasıyla karşılaştırılabilir ancak. Che ve Granado, 1951 yılı Aralık ayında Peru’daki San Pablo cüzam kolonisi hastalarına şifa götürmek için, ‘La Poderosa’ (güçlü) adını verdikleri 500 cc.lik 1939 model Norton marka motosikletlerinin sırtında düşe kalka uzun yollar katetmişlerdi. Che’nin, heyecan dolu bu macerasını bizlerle paylaştığı ‘Motosiklet Günlükleri’nin girişine koyduğu şu cümle hayli çarpıcıdır: “Şu notları yazan kişi, Arjantin topraklarına tekrar ayak bastığı gün öldü. Onun yazdıklarını yeni baştan düzenleyen ve cilalayıp parlatan kişi olan ben de artık ben değilim. Amerika’mızda dolaşmak, beni sandığımdan daha fazla değiştirdi.”

    Paris- Toulouse
    Uzun soluklu maceraların içine atılan motorcuların neredeyse tümü bu duyguyu yaşar. Yolculukların sonunda artık yola başladıkları andaki ile aynı kişi değildirler. Ve motorcunun altın kuralı: Nereye bakarsan oraya gidersin!
    Paris’te 4 Mayıs sabahı Eyfel kulesinin önünde buluşup, Avrupa’da ilk kez gazetecilere test ettirilecek olan motorların üzerine oturarak Toulouse’a doğru baktık ve tanınmış Fransız motorcularından David Fretigne’nin kick-off’u ile harekete geçtik. Hava serindi, yollar kuruydu ve ilk bakışta hiçbir bir aksilik göze çarpmıyordu. Diğer yandan gökyüzündeki bulutların yoğunluğu ve bir gün önce yağan yağmur ise etabın zor geçebileceğinin sinyalini veriyordu. Turumuz, ilk gün Paris’ten başlayıp, Güney Fransa’nın macera sporlarına sunduğu geniş olanaklarıyla tanınan Saint-Nectaire’a kadar sürecek ve bu arada 539 kilometrelik uzun bir mesafe de katedilmiş olacaktı. İkinci gün için ise Saint-Nectaire’den Toulouse’a kadar 395 kilometrelik bir yol aşılmayı bekliyordu. Sonrasında motorlar bir sonraki etabın sürücülerine devredilecekti.

    Sıkı dayanışma
    Eyfel kulesine veda edip motorlara takılmış GPS cihazlarının da yardımıyla otoyola ulaşıncaya kadar her şey normaldi. Ne ki, önce ağır ağır çiselemeye başlayan yağmur, bir anda hızlandı ve artık yol boyu bulutlar neredeyse peşimizi hiç bırakmadı. Türkiye’de birkaç damla yağdığında dahi motor kullanmaktan imtina ettiğim için, alışık olmadığım bir durumla karşı karşıya kalmıştım. İşte tam bu anlarda, maceracılığıyla nam salmış sempatik Fransız sürücü David Fretigne’nin çok önemli bir özelliğini keşfettim. Fretigne, maceracı olduğu kadar aynı zamanda dayanışmaya da önem veren iyi bir yol arkadaşıydı. Gazı açıp en öne fırlaması ve gözleriyle yola çizdiği izi takip ederek gruptan kopması pek mümkünken, nispeten hızı daha düşük motorcuları yalnız bırakmıyor; en arkada kalanın artçısı olmaktan ya da zor duruma düşene mihmandarlık etmekten kaçınmıyordu.

    Sınırlar aşılıyor
    Yağmurun yaptığı sulu şakaya eşlik eden sert ve soğuk rüzgarın büyük iddialarla üretilmiş olan Süper Tenere’yi çok fazla etkilemediğini gördükçe sınırlar yavaş yavaş aşıldı. Yağmur altında, yol tutuşu ve dengesi iyi, üstelik müthiş gücüne mukabil vibrasyonu neredeyse sıfır düzeyde olan bir motorla 140-150 kilometre hızla ilerlemek, sadece kendisine güvenmeklemümkün değildi. Tura katılan gazeteciler arasında çok profesyonel sürücüler vardı ve onlar, kısa sürede havanın kötü cilvesine uyum sağlayıp hızlarını artırdı. Öğle yemeği için verilen moladaki bekleyişte de hava koşullarında düzelme olmadı. Kuşkusuz herkesin ortak isteği açık hava ve kuru yollarda zevkle motor kullanmak idiyse de bu mümkün görünmüyordu artık. Bu durumda kova kova boşalan yağmur ve iliklere kadar işleyen soğukla başetmek dışında başka bir seçenek kalmamıştı. Akşam 20.30’da Saint-Nectare’a ulaştığımızda yağmur ve rüzgara dayanıklı olduğu için avuç dolusu paralar ödenen mont, bot, pantolon ve eldivenlerin kifayetsiz kaldığı ortadaydı.

    Kar, tipi, fırtına
    Etabın ikinci gününde bir öncekine göre daha kısa bir mesafe gidilecek olsa da, harekete geçtikten hemen sonra çok daha çetin bir yolculuğun bizleri beklediği anlaşıldı. Yüksek rakımlara tırmandıkça hava iyice bozdu. Tepelerde kar tutmuş, hatta tipi başlamıştı. Yukarı tırmanan ıslak ve sert virajlı yollarda motoru bir sağa bir sola yatırırken, bir yandan da kaskın vizörünü kaplayan karı ve buğuyu temizlemek gibi bir problemle boğuşmak büyük dertti. Motorlar kenara çekilerek sık sık kasklar silindi, eller motorun üzerinde ısıtıldı ve akşam saatlerinde etabın tamamlandığını müjdeleyen Toulouse tabelası göründüğünde duyulan sevinç, doğa koşullarının ağır etkisine baskın geldi.

    Afrika’ya beş hibe motor
    Motosikletler Toulouse’da bir sonraki etapta kullanacak olanlara devredildi. İkinci etapta Madrid, üçüncü etapta ise Lizbon’a ulaşan tur; dördüncü etapta Kuzey Afrika’nın sarp kayalıklarından geçerek yarın Marakeş’te nihayetlenecek. Marakeş’e gelindiğinde Yamaha Motor, Süper Tenere’lerden beşini Riders For Health organizasyonuna hibe edecek, üstelik bu hibeye motorların üç yıllık yedek parça ve bakım masrafları da dahil olacak. Bu motorlar Riders For Health tarafından 2009’da Zambia’nın doğusunda başlatılan yeni kampanyada kullanılacak. Süper Tenere’nin güç ve performansını özellikle berbat hava koşullarında test ettiğimiz için, hepimizin ortak fikri, bu motorların Afrika’da iyi bir hizmet vereceği yönündeydi.

    Süper Tenere her yol koşuluna uygun üretilmiş
    Yamaha Motor’un yeni modeli XT1200Z Süper Tenere, BMW’nin R1200 GS modeliyle benzer özelliklere sahip. Türdeşinden biraz daha ağır (261kg) ama daha konforlu olan Süper Tenere, ‘touring’ amaçlı kullanılabileceği gibi, dağ, kasaba yollarında sürüş ve off-road için de uygun. Üstelik 23 litrelik yakıt tankı ile sürücüyü sık sık benzin istasyonlarına girmek zorunda bırakmıyor. Ön siper camı ve el korumaları rüzgarla sürücü arasında iyi bir set. Sele yüksekliği 845 ile 870 cm arasında ayarlanabiliyor. Süper Tenere’nin 1200 cc. hacmindeki enjeksiyonlu motoru çift silindirli ve 4 valf. Güçlü torku olan bu motor tam 110 beygir. 6 vitesli Süper Tenere yolun durumuna göre, ‘sport’ ve ‘touring’ modlarında kullanılabiliyor. ABS destekli elektronik freni, motordaki ağırlığa göre otomatik olarak kendisini ayarlıyor. ‘Traction Control’ sistemi, özellikle off-road kullanıcılarının zor durumlardan sıyrılmaları için iyi bir olanak. Alüminyum yan çantalar, alüminyum motor alt koruması ve güçlü far özelliği; gümüş gri ya da mavi renk seçenekleri olan Süper Tenere ile birlikte verilen standart aksesuarlar. Süper Tenere’nin Türkiye’deki fiyatı 43 bin 500 TL olacak.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Super Tenereye 43 bin tl verene kadar Ducati Multistrada alirim. Hem daha kaliteli bir iscilik , hem daha donanimli ve de 110 yerine 150 beygir.

    Yinede yamahanin reklam amaclida olsa saglik hizmetine yonelik yatirim yapmasi taktir edilecek bir davranis.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)