40 yaş üstündekilere sadece kask yetmez / DR. MEHMET ÖZ
-
02 Aralık 2008, 05:08
#41
Istatistiklere bakınca durum hiçte öyle değil nedenide biliyorsunuz hızlı yaşayan genelde gençlerdir ve 35 yaş altı genelde race motor binerler hız yapabilmek için, 35 sonrası ise nikalajlı chopper,cruiser kullanan tecrübeli değilde biraz daha olgunlasmış keyifle hız yapmadan nikalaj gösterisi yapmak daha hoşlarına giden insanlardır.
1 yilda motor kazaları yapan %65'şi Race ve benzeri , %29 ise scooter ve hafif motorlar ve sadece %6 cruiser/chopper yer almakta ve en çok ölümlü olanlarda yine RACE ve benzeri motorlarla olmuştur.
DIKKAT =>kazada ölen motor kullanıcıların %39 40yaş üstüdür !!! ve en çok kaza yapan yaş ise 27'dir
Bunun yanında oturuş şekli race motorlarda genelde bel ağrilarına yol açar 35 yaş üstü insaların (genelde) bel ağrıları Race motorlarda dahada şiddetlenir halbuki chopper/cruiser oturuş şekli fazla bel'i zorlamaz tabii bu demek degildirki chopper/cruiser ile bel ağrısı olmaz , onlarında bel'i zorladıgı yerler var sadece dik oturup ve ayaklar hemen bel seviyesinin altında olduğunda motorun aldığı darbeleri amortisöre verdikden sonra bel ile değilde dizlerle şokları yakalamak beliniz için en sağlıklısıdır.
Diyeceğim 120km/ve üstü hzla giden race/chopper/scooter kim olursa olsun 40yaş altı üstü fark etmez küçük bir hatada af edilmez sonu ölümdür istedigin kadar tecrübeli ol !!!
istatistikler alıntıdır.
http://www.iii.org/media/hottopics/i...ce/motorcycle/
Kestim biçtim oldu chopper (önemli olan baskasinin yaptigini degil kendi zevkini yapip binmek).
Benim askim
http://www.motosiklet.net/forum/members/58264-albums466.html
Reklamlar
-
02 Aralık 2008, 13:40
#42
agokce adlı üyeden alıntı
yaş 54. ne yani şimdi motoru çöpe mi atacaz.
. halbuki önümüzdeki yaz italyaya kamplı,çadırlı motor sürüşü planlıyordum. o halde vazgeçeceğiz demektir.
üstat biz eski toprağız daha çokkkkkk su kaldırır bu topic..bırakalım gençler düşünsünhoşca kalın
2014 YAMAHA XVS 1300A MİDNİGT
-
02 Aralık 2008, 14:32
#43
-
02 Aralık 2008, 21:43
#44
Her Konuda Olduğu Gibide Bu Konudada Eğitim şart...... Ama Ben 40 Değil 60 şımada Gelsem Değişmem Herhalde....
-
02 Aralık 2008, 22:32
#45
3 yılım var daha nasıl olsa,ondan sonra dikkat ederim artık
Mehmet Öz de acil servis gibi,her şeyden anlıyor havalarında!
Aspirin gibi adam!
-
02 Aralık 2008, 23:58
#46
42 yaşındayım.düz ve boş yolda çok profesyonel bir sürücüyüm.
-
03 Aralık 2008, 00:00
#47
Kitleyin bu topiği
Not yaş. 43
Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.
-
03 Aralık 2008, 00:51
#48
Valla ben boyle dusunmuyorum arkadaslar
rahmetlik dedem hep motosiklet kullandi ben kendimi bildim bileli hicde dengesizligi filanda yoktu.bu arada bi rahatsizlikdan 2000 senesinde kaybetmistik o zamana dek hem motosiklet tamir bakim vs.. yapti hemde kullanirdi uzun yolda buna dahil....
Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988
-
03 Aralık 2008, 01:01
#49
40 yaş sınırı bence doğru değil bence sınır 50 yaş olmalı. (yaşım 35 diye yazmıyom bak)
-
03 Aralık 2008, 01:08
#50
osmanba adlı üyeden alıntı
Hey hocam ! 48 yaşındayım. 33 yıldır iki tekerim.Kısmet olursa Temmuz 2009 da İstanbul-Batum seyahatının hazırlıklarını yapıyoruz. Karadenizin tüm yaylaları gezilecek.Çadır ve kamp malzeleri dahil ful ekipman .Dikkat ve tecrübe olmadıktan sonra gençlik bir işe yaramiyor. O yollardan bizde geçtik ve gördük. Varsa dayanıklı gençler seyahatten bir ay önce iştirak etmek istiyenlere duyurulacak.
mutlaka haberleşelim osmanba abi... ciddi ciddi benim de planımdaydı bu. geçen sene batum'daydım, harika bir yer ama maalesef uçakla gittim. karadeniz kıyıları ve bizim güney kıyıları gibi bir yer batum. sana göre çok yeniyim ikitekerde ama o zamana kadar iyice olurum sanırım bu arada benim de yaş 42 oldu, harbi halt yemiş dr. beyimiz. bu yaşta kendime güvenerek 25 seneden sonra tekrar iki teker üzerindeyim. dikkatli olmak bilinçli olmak ve daha da önemlisi akıllı olmak esas bence. refleks dediğin 40lı yaşlarda yavaşlamaz, eğer bir sağlık sorunun yoksa. neyse, batum işi ciddiye binerse mutlaka haberleşelim agam...
iki tekerde yol almak bir ağaç gibi tek ve hür, ve mt'de olmak bir ormaaaaan gibi kardeşçesine...
-
03 Aralık 2008, 10:06
#51
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
aYe adlı üyeden alıntı
bana yeter ben yaşlı başlı adamım ondaabs de var yenilerde
Ben dostlarımı ne kalbimle nede aklımla severim
Olurya kalp durur..Akıl unutur...Ben dostlarımı ruhumla severim O ne durur ne de unutur....(MEVLANA)
-
08 Aralık 2008, 04:14
#52
Bilgi yetersiz ve hile kokuyor...
Bu arkadaş 1. si motorcu değil , 2.si herkesin biyolojik handikapları değişiktir. 3.sü bu şahıs işine endeksli bi bilgi vermiş olabilir...
@ kocc
süper şekilde açıklamışsın durumu...
55 yaşında ve sadece haftasonları Harley ine binip gezenler var...
Youtube :
Burax Yolda
Mototaş Aş. çalışanı
-
08 Aralık 2008, 08:50
#53
ben 40 yaşında gibi davranarak kazalardan uzak durmaya çalışıyorum valla..
Akranlarım belki beni pimpirikli olmakla ve korkaklıkla suçlayabilirler ama alsaftı öptüğün zaman anlıyorsun dünyanın kaç bucak olduğunu.
-
08 Aralık 2008, 22:13
#54
yemişim istatistiklerini;
40 yaşın üzerinde motor kullananların % 39 u,Araba kullananların % 5 i,yelkencilerin % 2 si,sigara içenlerin % 70 i,rakı içenlerin % 22 si, evli erkeklerin % 6 sı ölseydi kendi mevlidime 25 sene geç kalmıştım ben
Boşverin; hayatınızı yaşayın,istatistiklere göre ölmenin alemi yok.
Ha bu arada Mehmet Öz e rabbim uzun ömür versin ama o ne kadar yaşayacak hakikaten merak ediyorum.
-
11 Aralık 2008, 13:49
#55
Birkaç yıldır Türkiye de de yapılan bir havacılık rallisi var. Şu enerji içeceğinin adı ile anılan. Biraz dikkatle bakalım. Saniye değil saliselerin içinde değişen koşullara göre uçağın kumandaları üzerinde hakimiyet kurabilen yarışmacıların yaş ortalaması kaç acaba? Sizce 40ın altı mı yoksa üstü mü?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler