Oto üretimi Rusya ve Avrupa’ya takılınca çözümü ucuz motosiklette gördü
-
Admin
Rusya’ya ihracat kapısının kapanması, Avrupa’da satışların düşmesiyle Türkiye’deki fabrikasından yeterince verim alamayan Honda, çözümü motosiklet üretiminde buldu. Honda Türkiye Genel Müdürü Hideto Yamasaki, “Türkiye’de uygun fiyatlı motosiklet üretimi planladık. Yatırım tutarımız 100-200 milyon Euro arasında olabilir” dedi.
Türkiye’de mevcut otomotiv fabrikaları yeni teşviklerin de etkisiyle hızla üretim kapasitelerini artırırken, Japon Honda farklı bir strateji belirledi. Ford Otosan’ın, Tofaş’ın ve Renault’nun 400 bin, Hyundai ve Toyota’nın ise 200 bin adetlik üretimlere koştuğu dönemde Honda, 50 bin adetlik otomobil üretimine bile ulaşamayınca, Türkiye Genel Müdürü Hideto Yamasaki, ‘motosiklet’ hesapları yapmaya başladı. 2002’de İstanbul Kartal’da yıllık 3 bin motosiklet kapasiteli fabrikasında üretime son veren Honda, otomobil üretimini artıramayınca yeniden motosiklet üretimine hazırlanıyor.
Türkiye’de ÖTV desteği ve doğru bilinçlendirmeyle motosiklet satışlarının 1 milyon adede ulaşabileceğini kaydeden Yamasaki, “2008’de Türkiye’de 400 bin adetlik satış aşılmıştı. Sonra ÖTV artışı ve kalitesiz ürünlerle 200 bine inse de, yüksek potansiyel olduğunu görüyoruz. Geçtiğimiz yıl ÖTV’nin yeniden normal seviyeye çekilmesiyle satışların artacağını düşünüyoruz. Bu doğrultuda önce motosiklet algısını yükselterek talebi canlandırmayı, sonra da yeniden motosiklet üretimi yapmayı planlıyoruz” dedi.
En az 100 bin adet
2012’de 16 bin adet olan motosiklet satışlarını 2012’de 32 bin adede yükseltmeyi hedeflediklerini kaydeden Yamasaki, satışları her yıl ikiye katlamayı planladıklarını söyledi. Yamasaki, “Dolayısıyla eğer motosiklet üretme kararı alırsak, kapasite en az 100 bin adet olmalı. Ama hedefimiz 200 bin adetlik üretime ulaşmak” dedi. Motosiklet yatırımının otomobile göre 3’te 1 daha düşük olduğunu hatırlatan Yamasaki, 200 bin adetlik kapasiteli bir motosiklet fabrikasının yaklaşık 100 ila 200 milyon Euro arasında bir yatırımla gerçekleşebileceğini söyledi.
Gebze’deki otomobil fabrikasında bazı değişikliklerle motosiklet üretilebileceğini kaydeden Yamasaki, “İlk etapta o şekilde başlasak da, asıl amacımız yeni teşvik paketiyle birlikte daha fazla teşvikten yararlanılan öncelikli bölgelerde yatırım yapmak. Bu sayede o bölgeyi de kalkındıracağız. Amacımız, hesaplı motosiklet üretip Türkiye geneline hitap etmek” dedi.
Yeni model üretimi zor dizel için bastırıyoruz
HONDA Türkiye Genel Hideto Yamasaki, Gebze’deki fabrikalarının kapasitelerini Rusya’ya ihracat kapısının açılmasıyla 2007 yılında 70 bin adede çıkarttıklarını hatırlatarak, “Ancak daha sonra Rusya, yerli üretime vergi desteği verince bu kapı kapandı. Dolayısıyla yaptığımız milyonlarca dolarlık yatırım boşa gitti. Şimdi yeni Civic Sedan üretimiyle belli bir artışa ulaştık ama yine de bırakın 50 bin adedi 25 bin adede bile ulaşamıyoruz” dedi. Avrupa’da da yüksek ‘Yen’ nedeniyle satışların düştüğünü ve 200 bin adetlere gerilediğini kaydeden Yamasaki şunları söyledi: “İngiltere ve Türkiye’deki Honda fabrikalarının toplam kapasitesi 300 bin adedi aşıyor. Şimdi 100 bin adedin üzerinde bir atıl kapasite varken, kısa dönemde Türkiye’de yeni model yatırım yapmak çok zor gözüküyor. Biz yine bastırıyoruz ama durum ortada. ”
Diğer taraftan Honda’nın bir ilke imza atarak dizel motor geliştirdiğini hatırlatan Yamasaki, “Bu motoru 2013’te Civic HB’de kullanacaklar. Gebze’de ürettiğimiz Civic Sedan’da kullanmak için bastırıyoruz” dedi.
Her bayiye bir eğitmen
EĞİTİMLERLE Türkiye’de motosiklet konusunda farkındalığı yükseltmek istediklerini de belirten Hideto Yamasaki, “Bunun için Japonya’da uygulanan ve yaklaşık 17 farklı ülkede yapılan eğitimleri Türkiye’de de başlattık. Kullanıcılara ve kullanmak isteyenlere çok kapsamlı, aynı zamanda da uygun fiyatlı eğitimler veriyoruz” dedi. Eğitimlerin şimdilik İstanbul’da fabrika bahçesindeki özel alanda başlatıldığını, eğitmenlerin Japonya’da kapsamlı bir programdan geçirildiğini hatırlatan Yamasaki, “Güvenli sürüş aktivitesi olan Honda Gymkhana etkinliği, bunun bir başlangıcı olacak. Ayrıca ileriki dönemlerde her motosiklet bayisinde bir eğitmen bulundurmak istiyoruz. Böylece eğitimlerimizi bayilerimizin bulunduğu tüm illere yaymış olacağız”
diye konuştu.
Hem cari açık hem trafik için çözüm
TÜRKİYE’de motosiklet algısının ‘kötü’ olduğunu kaydeden Hideto Yamasaki şöyle konuştu: “Motosiklet bugün otomobilden daha az tehlikeli. Rakamlarda bunu ortaya koyuyor. Ama kafalardaki algı tam tersi. Önce bunu değiştirmek istiyoruz. Diğer taraftan hem trafik için çok büyük bir alternatif hem akaryakıt ithalatı motosiklet kullanımıyla düşeceği için cari açığa katkısı büyük. Bunların düşünülmesi ve gelişmiş ülkelerdeki gibi motosiklet satışlarının artırılması için hükümetin ve basının destek olması gerekiyor.”
Kaynak: Hürriyet
Reklamlar
-
Dazzle modeli gelsin öncelikle
-
Fiyatlar da inse bari, honda fena piyasa yapar türkiyede
[B][COLOR="#000000"]Motorcuya kız verilmez
Motorcuyla arkadaş olunmaz
Motorcuyla yola çıkılmaz[/COLOR][/B]
-
konu zaten önceden biliniyordu sanırım kesinleşmiş
titan gibi sağlam motor üretmelerini bekliyorum
cb125 ti çarttı çurttu böyle 5 para etmez motorları hiç degilse ülkeye sokmayız
-
Ucuz mucuz ama Honda ucuza getirse büyük talep olur
İmza Yok ::tutkuy:: ::xs22:: ::gazla::
-
Ben boşuna demiyorum honda kadar dandik motor yok diye, adamların avrupadaki satışı yerle bir oldu. Siz halenda kaliteli diye geçinin. Birde fiyat ucuzladı diyor tabi avrupadaki millet akıllandı dandik mala o kadar para verilmeyeceğini anladılar. Şimdi bizim ülkeyi söğüşleyecek. Bizim motosiklet cemaatı zaten honda fanatiği o yüzden dandik motorları yaklaşık bi 10 sene daha güzel ülkemde görürüz. Yapacak bişey yok bizim cemaatın akıllanması lazım.
-
Bildiyim en eski köklü markalardan biri
Tvs ile kendini kıyaslanacak duruma getirdi
Eskiden Honda dedinmi akan sular dururdu
İşler kötü anlaşılan
Şimdi çinliler de 600 cc sınıfında avrupaya girecek
Demekki alıcısı kullanıcısı rağbet var ki çinliler 600 cc ile çin pazarına girmeye hazırlanıyor
Bu gidişle çinliler istila edecek gibi avrupayı
İmza Yok ::tutkuy:: ::xs22:: ::gazla::
-
Bence hondaya bineceğime çinlilere binmek çok daha iyi.
Sebep ; Şuana dek 4 çinli motorum oldu hondanın motorlarının yaptığı sorunların 10 da 1 i yoktu. Görüyoruz piyasayı.
-
[QUOTE=leons;2735697]Bence hondaya bineceğime çinlilere binmek çok daha iyi.
Bizim Hatamız Gibi Çinlilere Binip Honda ya pazar payı bırakmadık alıcısı olmadı rağbet olmadı e sonrası malum
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:19 ----------
leons adlı üyeden alıntı
Bence hondaya bineceğime çinlilere binmek çok daha iyi.
Sebep ; Şuana dek 4 çinli motorum oldu hondanın motorlarının yaptığı sorunların 10 da 1 i yoktu. Görüyoruz piyasayı.
Bizim Hatamız Gibi Çinlilere Binip Honda ya pazar payı bırakmadık alıcısı olmadı rağbet olmadı e sonrası malum
İmza Yok ::tutkuy:: ::xs22:: ::gazla::
-
03 Temmuz 2012, 14:24
#10
Bence honda Türkiye'de yeterince pazar payına sahip oldu. Çünkü ortalık hep cbr125, cbf150 vs... dolu. Daha ucuz fiyatlara çin motorlarının kalitesi daha yüksek olunca honda daha kalitesiz mallarını daha yüksek fiyatlara verince kendi başını yaktı.Bu kural avrupadaki satış politikasından geçemedi, ama güzel ülkemde geçiyor. İnşallah yakın zamanda geçmezde belki millet kazıklanmaz
-
03 Temmuz 2012, 14:43
#11
Hangisi ucuza veriyor ki Yamaha Ybr 125 in de Fiyatı 4.300 tl ona bakarsan
İmza Yok ::tutkuy:: ::xs22:: ::gazla::
-
03 Temmuz 2012, 14:47
#12
leons adlı üyeden alıntı
Bence honda Türkiye'de yeterince pazar payına sahip oldu. Çünkü ortalık hep cbr125, cbf150 vs... dolu. Daha ucuz fiyatlara çin motorlarının kalitesi daha yüksek olunca honda daha kalitesiz mallarını daha yüksek fiyatlara verince kendi başını yaktı.Bu kural avrupadaki satış politikasından geçemedi, ama güzel ülkemde geçiyor. İnşallah yakın zamanda geçmezde belki millet kazıklanmaz
bana laf ola beri gele konuşuyorsunuz gibi geldi
Bikere CBR125, Dylan150, PS150 ve PCX125 gibi AB de çok iyi satış başarıları yakalayan sınıfında kalitesi, performansı ve problemsizliği ile bilenen motorları cbf150 ve cb125 gibi avrupa birliğinde satılamayan motorlarla karıştırmışmısınız
Hangi çin scooter'ini 120-130 la 40-50 bin kilometre boyunca sıkıştırarak kullanabilirsiniz? Kayış varyatör, piston,segman dağıtıp her 5.000 km de bir 1000 tl para harcarsınız Hondalar kadar performanlı kullanırsanız. Ustalar geleni gideni öptü yıllarca... arkadaşım 1000 tl ye aldığı mondiale 2 yılda 1.500 tl para harcadı şuan 60-70 kilometre ile 2 dakikadan fazla gidemiyor şişiyor..Örnekleri defalarca görüldü malesef.
yorum yaparken elma-ile armudu karıştırmayın cidden komik oluyor
-
03 Temmuz 2012, 15:08
#13
Komik bir durum değil, önceden çinliler kötü durumdaydı şimdi tam tersi, senin dediğin 5000 de varyatör ve kayış dağıtan scooterleri ben görmedim. Elimde 150zc vardı 15000 km sorunsuz dolaştım 2006 model hemde, bakımlarını düzgün yaparsan çinliler hondadan daha kaliteli işler çıkarıyor. Amerikada çok satış oldu diye daha mı kaliteli şimdi. Yeni as100 aldım rodaj döneminde hayvan gibi kullandım onu 1000 kmde gram yağ yakmazken, 250 km de yağ yakıp 10 binde şanzuman inceltip krank dağıtan cbf150yi üreten hondayı savunmayın, marka fanatikliği yapmayın
-
03 Temmuz 2012, 16:18
#14
Kafa karıştı iyice
-
03 Temmuz 2012, 16:31
#15
İnşallah teklemeyen motor yapabilirler Türkiye'de
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
03 Temmuz 2012, 17:40
#16
Adamın adı YAMASAKİ olursa Honda nasıl satış yapsın...
-
03 Temmuz 2012, 21:05
#17
İmza Yok ::tutkuy:: ::xs22:: ::gazla::
-
03 Temmuz 2012, 21:19
#18
Burada yılda 100.000 değil,1 milyon motor üretse ne olacak?
Türkiye motor kullanılacak bir ülke değil,her gün bir sürü motorcu pisi pisine ölüyor,motoru vasıtadan sayan yok,Yayalar bile karayolundaki motosikletle kendisini eşit görüyor.devlet, motora keyif aracı gözüyle bakıyor,otobanda köprüde otomobille eşit ücret alıyor.Motosiklet kullanımını zerre kadar teşvik etmiyor.
Honda burada motor üretirse iç pazarın çok verimli olduğundan değil,Avrupa ve ortadoğu pazarına yakınlığını dikkate aldığı icin üretecektir.
Biz böyle yatırım üretim masallarını çookk dinledik.43 yıldır Türkiye'de motor satıp da hala ciddi yedekparça stoğu yapmaya değer görmeyenlerin yatırım yapacağına ben hiç inanmıyorum.
-
03 Temmuz 2012, 22:38
#19
savaskayan adlı üyeden alıntı
Burada yılda 100.000 değil,1 milyon motor üretse ne olacak?
Türkiye motor kullanılacak bir ülke değil,her gün bir sürü motorcu pisi pisine ölüyor,motoru vasıtadan sayan yok,Yayalar bile karayolundaki motosikletle kendisini eşit görüyor.devlet, motora keyif aracı gözüyle bakıyor,otobanda köprüde otomobille eşit ücret alıyor.Motosiklet kullanımını zerre kadar teşvik etmiyor.
Honda burada motor üretirse iç pazarın çok verimli olduğundan değil,Avrupa ve ortadoğu pazarına yakınlığını dikkate aldığı icin üretecektir.
Biz böyle yatırım üretim masallarını çookk dinledik.43 yıldır Türkiye'de motor satıp da hala ciddi yedekparça stoğu yapmaya değer görmeyenlerin yatırım yapacağına ben hiç inanmıyorum.
bu isin gorunen yuzu bunlar simdi fabrikayi acip 5 sene eletrik su parasi odemez vergiden de muaf olurlar .adamlar istihdam yaratiyorlar iulke ekonomisine katkida bulunuyorlar..adim gibi eminim bunlar fabrikayi gidip bir serbest bolgede acacaklar serbest bolge uluslararasi bir alan oldugu icin avrupaya yollayacaklari motorlari sanki japonyadan gonderiyormus gibi ayar verip bes kurus para harcamadan voleyi vuracaklar yav bu parasi cok olan herifler ne kadarda cakallar yaaaaa...
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
-
04 Temmuz 2012, 01:49
#20
leons adlı üyeden alıntı
Ben boşuna demiyorum honda kadar dandik motor yok diye, adamların avrupadaki satışı yerle bir oldu. Siz halenda kaliteli diye geçinin. Birde fiyat ucuzladı diyor tabi avrupadaki millet akıllandı dandik mala o kadar para verilmeyeceğini anladılar. Şimdi bizim ülkeyi söğüşleyecek. Bizim motosiklet cemaatı zaten honda fanatiği o yüzden dandik motorları yaklaşık bi 10 sene daha güzel ülkemde görürüz. Yapacak bişey yok bizim cemaatın akıllanması lazım.
sizin gibi düşünen insanlar her zaman kötü şeylere layıktır bikere daha honda ducati vb iyi markalara gecemedigniz için çarmur atmak çok yanlış . özellikle 50 yıllık bir geçmişe sahip olan bu köklü markaya böyle şeyler söylerseniz ayıp edersiniz . siz böyle söylüyorsunuz kendinizden sogutuyorsunuz . ondan sonrada çinlileri küçümsüyorlar diyolar . çinli markalar çıktı çıkalı kaza oranı yükseldi neden 1-2 bin liraya vasıta satılırsa tabi böyle olur . motora deger vermek lazım ona ulaşmak için çaba göstermek lazım . ama nafile şu atasözü ile bitirmek istiyorum , kuşa süt nasip olsaydı anadan olurdu . siz hiç hak etmiyorsunuz bu motorları ...
mondial kanuni benzerlerine inat HONDA.senle daha nice 20. yıllara ...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)