Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Hangisi ? uzun yol ve güvenli 0 olarak

Katılımcı sayısı
191. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Kanuni Seyhan 150 CC

    12 6.28%
  • Kanuni Puma 150 CC

    8 4.19%
  • Mondial 150 MR Vulture

    171 89.53%
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Mondial 150 MR Vulture kullanıcıları . motorun çekişi ve hızı ve titreşimi nedir ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    17 Aralık 2014
    konu iyi hortlamış ben de hortlatma merasimine katılayım Arkdaşlar 2012 model Kanuni Seyhan 150 cc kullanıyodum 1 sene öncesine kadar ve hem tip hem de çekişi olsun beni çok cezbeden bir motordu. Onu sattık ön kısımdan civciv öter gibi ses çıkarması problemi çok canımı sıkmıştı. Neyse şu anda bu motordan almayı düşünüyorum bi arkadaşım satıyor 2012 model kazasız bildiğim kadarıyla çok temiz kullanıldı. Motosiklet alcam var mı çevrende dedim benim motorum var dedi sizce bu motoru almalı mym ve tahmini fiyatı ne olur km hakkında bilgim yok? Öğrenciyim günlük 30 km şehir içi arada toprak yolda var ve arada köy yoluna da 2 kişi girerim bana göre midir bütçem de 1500-2000 arası. 2. el olması sorun değil ybr ve cbfler bu bölgede yok geneli çin?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    94CanRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul / Suadiye
    Motosikleti
    Honda cbr 250r
    2 bin tl ye alacağın bi motordan bütün beklentilerini karşılar. 15 bin km ye yakın kullandım ilk sahibiydim ciddi bi sorunu olmadı. Kar kış demeden çok yol aldık. İşcilik malzeme kalitesi falan demiyorum öyle bi iddiasıda yok motorun. Çekişi iyidir, titreşimi çok yoktur. Lastikleri değiştir devam. Değiştirmezsen yağmurda sürme.

  3. #63

    Üyelik
    17 Aralık 2014
    teşekkür ederim cevabınız için ben bir sorayım arkadaşa o değiştirmiş mi diye ama sanmıyorum değiştirdiğini. Yağmurlu havada sürme ihtimalim yüksek o yüzden demek ki aırsam dğeiştirmem şart alternatif lastiklere bakayım.

  4. #64
    94CanRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul / Suadiye
    Motosikleti
    Honda cbr 250r
    michelin city grip gayet iyi, özellikle ıslak zeminde. Tavsiye ederim ben ondan takmıştım.

  5. #65

    Üyelik
    17 Aralık 2014
    bakalım motor temizse ve fiyatta anlaşırsak bu arada arkadaşlar fiyat konusunda ne olur takribi?

  6. #66
    HOHORE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2015
    Motosikleti
    Mondial 150 MR VULTURE
    bugün aldım arkadaşlar konuyu takipteyim

  7. #67

    Üyelik
    01 Haziran 2014
    Şehir
    kocaeli körfez
    Motosikleti
    mondial mct 250 2006 mondial mc honda 125 titan
    yeni motorun hayırlı olsun hohore kardeşim bende almayı düşünüyorum ALLAH nasib ederse kullananlar memnun herkez memnun olur inşallah motor aşkı olan herkezin tekeri düz bassın

  8. #68

    Üyelik
    17 Eylül 2015

    vulture ıcın arkaya bagaj selesı..

    Arkadaşlar merhaba yeni katıldım yenı vulturemle bı kac sıkıntı oldu ama en onemlısı arkada bagajı taktıktan sonra oturmak ıcın yerın kalmaması bu yuzden bı arkadasın motorunda arka sele yaptırdıgını gordum ve onu yaptırmak ıcın sanayıdekı tornacı bı abımıze gıttık oda motorlarla ılgılenen bırı eger 10 tane olursa 40 tlden yapabılıcegını soledı fotograf yukleyemedım fotografıda var ıkıncı kısı rahat oturabılıo seleden ısteyen benımle ırtıbata gecsın yaptıralım su seleden 5321301721

  9. #69

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    herkese merhaba arkadaslar 1 hafta once vulture almıs bulunmaktayım sıze sorum vıtes degıstırme aralıkları nedır ? ve bırde sol arka amortısorun orda kontak anahtarıyla acılıp kapanabılen bır sey var kılıt gıbı o ne ıse yarar.

  10. #70
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Merhaba hocam, biraz geç oldu ama cevap vereyim. Öncelikle hayırlı olsun motorunuz, vites aralıkları olayına net değinemeyeceğim, benim ön dişli küçültülmüş durumda çünkü. Ama yuvarlak olarak şöyle diyebilirim:

    1. vites: 0-25
    2. vites: 25-40
    3. vites: 40- 70
    4. vites: 70-90
    5. vites: 90-top speed, bu dişli yapınıza ve yol-hava durumuna göre 100 olur, 110 olur, 130 olur, ya da az zorlayıp 140'a kadar çıkarsınız :D Bu arada hız göstergesi bende %8-10 kadar bir hata payına sahip, hızı fazla gösteriyor. Tabii yine de az gösteriyor deyip çok abartmamakta fayda var, commuter sonuçta bunlar, tasarım amacı belli. (Edit: verdiğim hızlar 5-7 bin rpm'lerdedir, 10k'yı zorlarsanız motor ikide 80 yapar :D)

    Bahsettiğiniz kilide ben de anlam verememiştim, kask kilidi dediler, kaskın kayışı ordan geçirilip kilitleniyormuş ancak ben oraya kask takmanın mantıklı bir iş olduğu kanaatinde değilim.

    Son olarak, Vulture forumunu biraz daha canlı tutalım beyler, alırken sağlam ve talebi yüksek bir motor diye aldım, beklediğimden daha iyi çıktı Gördüğüm kadarıyla da sezon başladığından beri yine revaçta.

  11. #71

    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    kayseri
    Merhaba arkadaşlar. Ilk motosikletim olarak MR Vulture yi ikinci el alip uzun süredir beklediğim motosikletli dünyasına girdim.

    Ön amortisör yayı yok. Ve bulamiyorum. Yardimci olabilecek var mi?

    Benden önceki sahibi modifiye etme maksatlı ön amortisör yaylarini çıkartmış ve atmış. Yani elinde yok. Motoru alirken icimden yedek parça olarak alırım canım ne olacak diye içimden düşünüyordum ki sadece yay olarak bulamıyorum. Kayseri deki servisleri ve tamirhaneleri gezdim. Çıkma dahi olsa bulamadim.

    Mondial servisleri komple set olarak ön takımı getirebiliyorlar. Firmanin yedek parca listesinde de yok. Mail attım ama cevap gelmedi.

    Amortisör sistemim olmadığı için kullanmıyorum motorumu.en kisa surede cozebilmek icin yardim bekliyorum

  12. #72
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı bayMK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. Ilk motosikletim olarak MR Vulture yi ikinci el alip uzun süredir beklediğim motosikletli dünyasına girdim.

    Ön amortisör yayı yok. Ve bulamiyorum. Yardimci olabilecek var mi?

    Benden önceki sahibi modifiye etme maksatlı ön amortisör yaylarini çıkartmış ve atmış. Yani elinde yok. Motoru alirken icimden yedek parça olarak alırım canım ne olacak diye içimden düşünüyordum ki sadece yay olarak bulamıyorum. Kayseri deki servisleri ve tamirhaneleri gezdim. Çıkma dahi olsa bulamadim.

    Mondial servisleri komple set olarak ön takımı getirebiliyorlar. Firmanin yedek parca listesinde de yok. Mail attım ama cevap gelmedi.

    Amortisör sistemim olmadığı için kullanmıyorum motorumu.en kisa surede cozebilmek icin yardim bekliyorum
    http://www.motorsikletyedekparcasi.c...I,PR-8275.html
    Şöyle yaylar var. Adamları da arayın konuşun belki sizin motora daha uygun bir yay bulurlar. Geze geze bulabileceğiniz bir parça değil Gaziantep'ten veya Adana'dan temin edebileceğiniz bir parça.

  13. #73

    Üyelik
    30 Ağustos 2016
    selam dostlar ben yeni katılacağım motorcu kardeşlerim arasına maddi durum sıkıntı olacağı için 150 mr vulture veya drift 150mh düşünüyorum hangisini tavsiye eddersiniz birde bu motorlar sağlammıdır bizi yolda bırakırmı veya kaza durumunda parçalanıp hayatımıızı riske atarmı cevaplarsanız sevinirim

  14. #74

    Üyelik
    07 Eylül 2016
    Arkadaşlar ilk motorum vulture oldu çok hız delisi bir insan değilim fakat bazı arkadaşlar son hız olarak 130 lardan falan bahsediyor ben motorumu 4600 km dir kullanıyorum ama en fazla 110 gorebildim 5.viteste 8bin deviri gecmiyor motorum sizce bu normal mi ?

  15. #75

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Ön dişli 16 olursa çok hafif eğimli yolda 130 u görebilrsiniz.Bende mc150 modeli var 17,39 dişlilerle 130 çok rahat yapıyor,tabi benim motorda 65.5 piston var 10.000 km olacak neredeyse pistonu değiştireli.Motor sanki en yüksek gücünü 8000 devirde veriyor, 16 dişli takıncada 8000 devir, 17 dişli takınca da 8000 devir civarında, küsüratı vardır 8200 8250. 1,2,3.vites hala seri şanzumanın dişli oranlarından olsa gerek birbirine çok yakın motorda tork var ama düzde 120,125 2 kişi biniyoruz aynı yolda yine 120 gidiyor. Balansördenmidir şanzumanın yapısındanmıdır bilinmez 8000 devirden öteye gitmiyor.Arka dişliyi küçültüp tekrer deneyeceğim bakalım yine 8000 devir çevirecekmi.

  16. #76

    Üyelik
    07 Eylül 2016
    Ben 130 u hiç göremedim dostum bu durumu arkadaşlara söylediğimde bütün vitesleri yedirerek at falan gibi şeyler söylüyolar deniyorum kırmızı kısma hiç geçmeden daha dogrusu ben gecmek istesem bile gitmiyor oralara ibre 3. ve 4. Viteslerde deniyorum tabi bunu.
    Bu arada bu durumu ustalara falan söyledigimde normal vs gibi konusuyolar ön dişliyi 17 ile degistirdim ustanin tavsiyesi üzerine 110 u daha rahat gormeye basladi ama ötesi yok

  17. #77
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Alıntı darkmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön dişli 16 olursa çok hafif eğimli yolda 130 u görebilrsiniz.Bende mc150 modeli var 17,39 dişlilerle 130 çok rahat yapıyor,tabi benim motorda 65.5 piston var 10.000 km olacak neredeyse pistonu değiştireli.Motor sanki en yüksek gücünü 8000 devirde veriyor, 16 dişli takıncada 8000 devir, 17 dişli takınca da 8000 devir civarında, küsüratı vardır 8200 8250. 1,2,3.vites hala seri şanzumanın dişli oranlarından olsa gerek birbirine çok yakın motorda tork var ama düzde 120,125 2 kişi biniyoruz aynı yolda yine 120 gidiyor. Balansördenmidir şanzumanın yapısındanmıdır bilinmez 8000 devirden öteye gitmiyor.Arka dişliyi küçültüp tekrer deneyeceğim bakalım yine 8000 devir çevirecekmi.
    Ben de en yüksek torku 7500-8000 devirlerde aldığımı düşünüyorum, ibreye bakılırsa motor maksimum 9500-10000 çeviriyor gibi. Stroku değiştirdiniz mi, yoksa sadece silindir çapı mı değişti, yani strok değişmediyse benim hesabıma göre 171 küsur cc motor hacminiz var, doğru mu hesaplamışım?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:48 ----------

    Alıntı ekırımlı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 130 u hiç göremedim dostum bu durumu arkadaşlara söylediğimde bütün vitesleri yedirerek at falan gibi şeyler söylüyolar deniyorum kırmızı kısma hiç geçmeden daha dogrusu ben gecmek istesem bile gitmiyor oralara ibre 3. ve 4. Viteslerde deniyorum tabi bunu.
    Bu arada bu durumu ustalara falan söyledigimde normal vs gibi konusuyolar ön dişliyi 17 ile degistirdim ustanin tavsiyesi üzerine 110 u daha rahat gormeye basladi ama ötesi yok
    130'u arkadaşın da dediği gibi hafif-orta eğimli yollarda görürsünüz hocam, düz yolda 120'yi geçme şansınız pek yok, dişli büyütseniz de, küçültseniz de. Ön dişli büyütürseniz hava sürtünmesinden dolayı motor çekmemeye başlar 110'lardan sonra, dişli küçültürseniz de motorun devri yetmemeye başlar. Ben bir süredir önü 15T kullanıyorum, %6,5 gibi bir tork artışı/hız düşüşü yaşadım ancak durumdan memnunum.

    Motor ayrıca şişmiyor gördüğüm kadarıyla, 15T dişliyle yaklaşık 300km'lik bir uzun yola çıkma deneyiminde bulundum, devir sürekli sonlarda, hız 100-110 civarı (inişli çıkışlı yollardı, yokuş aşağı 125 filan görüyordum), üstelik sıcak bir gün sayılırdı. Ama sıkıntısız geldim, motor şişmedi, hatta sürekli zorlamamdan mütevellit karbüratörde birikmiş olan (ve temizlemeye üşendiğim) pisliği de söktü attı :D Motorumdan gayet memnunum, bir de boyu kısa gelmese :D

  18. #78

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Alıntı freelancer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de en yüksek torku 7500-8000 devirlerde aldığımı düşünüyorum, ibreye bakılırsa motor maksimum 9500-10000 çeviriyor gibi. Stroku değiştirdiniz mi, yoksa sadece silindir çapı mı değişti, yani strok değişmediyse benim hesabıma göre 171 küsur cc motor hacminiz var, doğru mu hesaplamışım?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:48 ----------



    130'u arkadaşın da dediği gibi hafif-orta eğimli yollarda görürsünüz hocam, düz yolda 120'yi geçme şansınız pek yok, dişli büyütseniz de, küçültseniz de. Ön dişli büyütürseniz hava sürtünmesinden dolayı motor çekmemeye başlar 110'lardan sonra, dişli küçültürseniz de motorun devri yetmemeye başlar. Ben bir süredir önü 15T kullanıyorum, %6,5 gibi bir tork artışı/hız düşüşü yaşadım ancak durumdan memnunum.

    Motor ayrıca şişmiyor gördüğüm kadarıyla, 15T dişliyle yaklaşık 300km'lik bir uzun yola çıkma deneyiminde bulundum, devir sürekli sonlarda, hız 100-110 civarı (inişli çıkışlı yollardı, yokuş aşağı 125 filan görüyordum), üstelik sıcak bir gün sayılırdı. Ama sıkıntısız geldim, motor şişmedi, hatta sürekli zorlamamdan mütevellit karbüratörde birikmiş olan (ve temizlemeye üşendiğim) pisliği de söktü attı :D Motorumdan gayet memnunum, bir de boyu kısa gelmese :D
    Şöyle söyliyim ,rüzgarın az olduğu bir havada 130 a doğru gidiyor, hafif eğimli yolda 140 a yaklaşıyor.Tünele girince 130 görüyorum,tünelden ters istikametten gelince de yine 130 görüyorum.Arkada topcase var demiri bayağı kaba ve şekilsiz çok lazım olduğu için bir türlü kurtulamadım, motorun gidişini etkiliyor.Piston seti internetten aldım sadece çapını biliyorum 65.5 silindir ile beraber geliyor, gerisi hakkında bir bilgim yok ölçmedim.Birde 200 lük keihin karbüratör aldım yüksek devirde faydası var ,motor yüksek devire biraz daha hızlı çıkıyor.Subapları emme 0,04 egzoz 0,05 0,06 gibi bir şey yaptım, 15-40 yağ kullanıyorum, 32 psi hava basıyorum tekere.Bu arada 36 arka dişliyi temin ettim bayramdan sonra nasip olursa takmayı düşünüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:44 ----------

    Forumdaki arkadaşlara sorduğumda 180 cc ye tekabül ettiğini söylemişlerdi.Eliniz anahtar tutmuyorsa silindir değiştirmenizi tavsiye etmem.

  19. #79

    Üyelik
    21 Eylül 2016
    Şehir
    istanbul/Ümraniye
    Motosikleti
    honda cbr 250r
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-acil-satilik-375983613/detay/
    almaya değermi bu motor

  20. #80

    Üyelik
    28 Ocak 2017
    2016 Model Vulture Sahibiyim,

    Mekanikçi bir motosiklet kullanıcısı olarak.
    Motoru ilk 800 km boyunca manuelde önerildiği gibi 5000 devri aşmadan sürekli değişken devir aralığında fazla abanmadan akışına göre hızlandırıp tatlı kompresore bırakarak sürdüm.

    700 km de Yağını değiştim. Çok az miktarda metal talaşı görüldü. Castrol 10W40 yarı sentetik yağ doldurularak 1200 km civara kadar 7000 devri aşmadan aynı kondisyonda sürdüm.

    1200km de başlarda olan titreşim ciddi şekilde azaldı. Performans bariz şekilde arttı. 1200 km de arkadışımın karbüratör hava ayarını düzenlemesiyle yakıt ortalama 100 km de 3.6 - 4 lt civarına geriledi. Performans muazzam şekilde değişti. Makine 1. viteste gaz açarak tekere gelmeye başladı.

    Şuan 1400 km de olan motora 1200 den itibaren Allah ne verdiyse abanmaya başladım. Silindir kapak contasında hafif yağ sızıntısı görülüyor. Silidir kapak civatalarını sıkmayı planlıyorum.

    2000 km de Castrol 10W50 tam sentetik yağ ile yağ bakımını yapmayı planlıyorum zira şuan içinde bulunan yağ sağlam gazladığımda yağ efzafını yitiriyor ve vitesler kararsızlaşmaya başlıyor.

    Titreşimden egzost nikelaj civataları ve gidon kilit civataları sürekli gevşiyor, lock tite ile sabitlendi ve sorun çözüldü.
    İlk motor alındığında merkezden yeterli basıncı sağlıyamayan ön fren zaman içinde 400 km civarında tam performans vermeye başladı. Şuan frenler çok iyi. Arka fren kampanasına 1000km de bir bakım yapılmalı kanımca.

    Tahrik zinciri çok çabuk bollaşıyor, ilerleyen km de daha mukavemetli hale gelebilir.

    Motor genel kullanım olarak çok pratik, yakıtı ideal, motor mekanik olarak düzgün ve görsel albenisi olan bir motor. 16 küsür lt yakıt hacmiyle uzun yolda rahat ettirecek bir motosiklet. Fakat üstünde gelen lastikler çok kötü, iyi bir lastikle değişmesinin gerekli olduğunun düşünüyorum.

    Bu arada gidon furs somunuda 1000 km civarı gevşedi, fabrikada yeteri kadar sıkılmamış, bu durum kronik olabilir bilginiz olsun.

    Tekerlek milleride yeterince greslenmemiş, sökülüp iyi kalite kauçuk gresle yağlanması faydalı olur.

    Üzerinde gelen buji iyi kalite değil, ngk marka uygun bir buji ile değişmek çok faydalı oluyor.

    Görüşüme göre yağ filtresi olmayan bu performansta bir motosikletin yağ bakımı 2000km de bir yapılmalı. Buji değiştirilip, hava filtresi temiz ve bakımlı tutulmalı.

    Ayrıca en geç 10.000 km de ve her 10.000 de subap açıklığı kontrol edilmeli ve gerekiyorsa ayarlanmalı.
    Funkyman bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)