Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Başlangıç Seviye Cruiserlar ve Önerileriniz

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ModernKovboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Şehir
    Denizli
    Abilerim, ablalarım ve kardeşlerim, merhaba. Ağırlıklı olarak şehir içinde(Denizli/İzmir), yılda birkaç kez uzun yolda kullanacağım başlangıç seviye Cruiser araştırmasındayım. Yine herkes gibi Superlight 200 mü Freedom 250 mi sorununu yaşadım, araya RKS-K-Light 202 bile girdi düşünürken. Bir türlü çözemedim ve işi bilenine, ahalimize sorayım dedim.

    Baştan belirtmek isterim, kredi çekerek alacağım için taş çatlasa 18.000₺'ye kadar bir bütçe ayırabiliyorum. A1'den A2'ye ehliyet yükselteceğim, ekipman alacağım... Vay anam vay! Batacağız iyice...

    Öyleyse seçeneklerimi sunayım, yorumlarınızı alayım.

    1-) Kuba Superlight 200
    Az yakar, çok kaçar. Çinliler arasından sıyrılmış, kronik sorunu olmayan, hava-yağ soğutmalı bir motorumuz. Birçok Cruiser'a atılacak arkadaş gibi benim de gönlüm bunda, ama iki haftada on bin oynadığını görünce sinirden klavye yumrukluyordum. Bütçeme uygun bulabildiklerimin de kilometresi 40tan aşağı düşmüyor. Çin'de sorun olur diyorlar, bunu da bilemedim.

    2-) Falcon Freedom 250
    Cüsse! Heybet! Tork! Sanayi... İşte çok göz korkutuyor öğrenci olunca bu işler. 300-500 lira masraf açsa, o para birikene kadar sürememek demek bu dostlar. Öyle bir anlatıyorlar ki vites geçerken gidon elcikle beraber sana doğru gelecek sanıyorsun...

    3-) Regal Raptor Spyder/Daytona 250
    Evvvet fakir Harley'i. Kronik sorunlar diz boyuymuş, yok Spyder alırsan gidonla bir münasebetin olurmuş da Daytona bindiğine pişman edermiş. Hiç bilmiyorum Regal'i ama çocukluğumdan beri (ki forumda görünür, zamanında abilerimi dinleyip A1 yerine A2 alacaktım ben.) bir hevesim var. Artçıyla binilmezmiş diyenleri de duydum. Nedir RR'ın tam olayı? Şöyle bir babayiğit çıkıp al ya da alma dese keşke.

    4-) Regal Raptor 150 - Kuba Superlight 150
    E bütçe belli. Uzun yolda 2-3 saatte bir mola veririm, ite kaka bir şekilde hallederim desem zehir olur mu ki? Hayır alsan, eski de model şimdi. 2014te mi çıkmıştı son SL150?

    Her neyse, durum böyle işte. Çin motoru alırken bile cepleri yoklar bankaları arar olduk. O konuya hiç girmiyor, sözü size bırakıyorum.

    Ek olarak, özelden ucuz yollu ekipman önerilerinizi de beklerim. Şimdiden herkese teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Sl200 - karadüzen alet. 200 cc'ye göre oldukca güçsüz ancak hem bakımı hem malzemesi ucuz, kullanışlı. Bakımını aksatmazsan, vidalarını düzenli sıkarsan pek üzecek bir motor değil.

    Falcon freedom : cok fazla kronik sorunlu, kötü malzeme kullanımlı ve masraflı motor. Bulaşma.

    Regal Raptır bla bla. Bildiğim kadarıyla yedek parça problemi var ancak ikame malzemeler ile bunu çözebiliyorlarmış. Ancak araştırmak gerekir, fazla tutunmadı, sebebi olmalı.

    150cc olanlara zaten bakma bile.

    K-light 202 de güçsüz bir motor. şekil olarak hoş dursa sl200 varken bu tercih edilmez.



    Kısaca listendeki en mantıklı secim bence sl200. Ancak ben düşük bütçeli cruiser bakıyor olsam RKS Cruiser'a bakarım. Motosikletten tamirinden anlıyorsanız Karbüratörlü, anlamıyorsanız enjeksiyonlu üretim yıllarına bakabilirsiniz.

    Ekipman için bütçeniz düşük ise MT kask serisine ve DURT un sitesine bakabilirsiniz. Ben montumu DURT ten aldım, eldiven de hediye etmişlerdi.
    ModernKovboy bunu beğendi.

  3. #3
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Geçenlerde şöyle birşey gördüm, oldukça hoşuma gitti. Kullanılan teknolojiler oldukça ilgi çekici:


  4. #4

    Üyelik
    27 Temmuz 2012
    Motosikleti
    Crf1000L
    İlk motorum Superlight 150ydi. Lastikleri berbat ıslakta direkt bırakıyor, motorsiklet yağmurda falan kalırsa paslanan yerleri olabiliyor ve devir saati biraz hissiz çalışıyordu haricinde hiç bir problem yaşamamıştım. Superlightı kesinlikle tavsiye ederim.

  5. #5

    Üyelik
    13 Şubat 2015
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    2017 Suzuki V-Strom DL 650
    Eski bir cruiser hastası ve uzun süre cruiser kullanmış biri olarak sana tavsiyem tarzını değiştir. Türkiye de cruiser piyasası bitik. Piyasada motor yok, 20 yıllık japonlar ile kalitesiz çinliler arasına sıkıştı piyasa ki artık Çinli bile gelmiyor. 20 yaşında cruiser japona istenen paraları görünce insan motordan soğuyor. Hadi motor aldın arıza olsa parçası yok ustalar burun kıvırır paranla rezil olursun.
    Zaten çoğu motorcu son noktayı enduro yada touring ile koyar bende öyle yaptım.
    computeus ve espresso bunu beğendiler.

  6. #6
    ModernKovboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Şehir
    Denizli
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sl200 - karadüzen alet. 200 cc'ye göre oldukca güçsüz ancak hem bakımı hem malzemesi ucuz, kullanışlı. Bakımını aksatmazsan, vidalarını düzenli sıkarsan pek üzecek bir motor değil.

    Falcon freedom : cok fazla kronik sorunlu, kötü malzeme kullanımlı ve masraflı motor. Bulaşma.

    Regal Raptır bla bla. Bildiğim kadarıyla yedek parça problemi var ancak ikame malzemeler ile bunu çözebiliyorlarmış. Ancak araştırmak gerekir, fazla tutunmadı, sebebi olmalı.

    150cc olanlara zaten bakma bile.

    K-light 202 de güçsüz bir motor. şekil olarak hoş dursa sl200 varken bu tercih edilmez.



    Kısaca listendeki en mantıklı secim bence sl200. Ancak ben düşük bütçeli cruiser bakıyor olsam RKS Cruiser'a bakarım. Motosikletten tamirinden anlıyorsanız Karbüratörlü, anlamıyorsanız enjeksiyonlu üretim yıllarına bakabilirsiniz.

    Ekipman için bütçeniz düşük ise MT kask serisine ve DURT un sitesine bakabilirsiniz. Ben montumu DURT ten aldım, eldiven de hediye etmişlerdi.
    Yani evet, aralarında SL200 öne çıkıyor ama fiyatını çok, çok şişirdiler. Regal'in tutulmama sebebi kronik şanzıman sorunu. Belli bir modelden sonra çözmüşler ama insanların belini büktüğü için uzak kalmayı seçmiş herkes.

    Ekipman tavsiyeleri için ayrıca teşekkürler. MT'nin LS2 ile yakın fiyatlı fakat 5 yıldızlı kaskları varmış. Öyle bir şey bulabilirsem alacağım.

    Alıntı Luc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçenlerde şöyle birşey gördüm, oldukça hoşuma gitti. Kullanılan teknolojiler oldukça ilgi çekici:

    https://www.youtube.com/watch?v=MBVWxYN3XK8
    SL125, enjeksiyonlu. Birkaç sayfasında yer alıyorum, çoğu kişi kronik beyin yakma, güçsüzlük gibi sorunlardan şikayetçi. Fiyatı da neredeyse SL200 ile aşık atıyor.

    Alıntı metehen__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk motorum Superlight 150ydi. Lastikleri berbat ıslakta direkt bırakıyor, motorsiklet yağmurda falan kalırsa paslanan yerleri olabiliyor ve devir saati biraz hissiz çalışıyordu haricinde hiç bir problem yaşamamıştım. Superlightı kesinlikle tavsiye ederim.
    Tavsiyeniz için teşekkürler. 150'de balansör yok, çok titriyor diye biliyorum. 200 ayrıyeten hava soğutması yanında yağ soğutmasına da sahip. Fiyat durumuna göre 150 almamın önünde de bir engel yok elbette. Stok lastik konusuna gelirsek, hemen herkes değiştiriyor. İkinci el alacağımdan muhtemelen değişmiş gelecek bana da.

    Alıntı anotherbrick adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eski bir cruiser hastası ve uzun süre cruiser kullanmış biri olarak sana tavsiyem tarzını değiştir. Türkiye de cruiser piyasası bitik. Piyasada motor yok, 20 yıllık japonlar ile kalitesiz çinliler arasına sıkıştı piyasa ki artık Çinli bile gelmiyor. 20 yaşında cruiser japona istenen paraları görünce insan motordan soğuyor. Hadi motor aldın arıza olsa parçası yok ustalar burun kıvırır paranla rezil olursun.
    Zaten çoğu motorcu son noktayı enduro yada touring ile koyar bende öyle yaptım.
    Türkiye'de neyin piyasası bitik değil ki? Motoru noktalamayı da, enduro ya da touring kullanmayı şu an için düşünmüyorum. Zaten olabildiğince anahtar tutmayı öğrenip, olası bir sorunda parçasını kendim söküp çıkarmak istiyorum. Gerek mentalite, gerek buna uygunluk olarak en yakını da Cruiser haliyle. Dizginlenemez bir sevgim var kendilerine karşı.

    Başlangıç değil de orta seviyede örneğin Shadow'larda bahsettiğiniz durum fazlasıyla geçerli ama. Değerli önerileriniz için teşekkürler, dilim yanana kadar Cruiser'la sabit kalacağım.
    Motorcu olmak; hapşıran bir diğer motorcu arkadaşına "Çok sür." demektir.

  7. #7

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    v motorun sesine alışırsan diğerlerine binmek istemessin

  8. #8
    ModernKovboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Şehir
    Denizli
    Alıntı allegromod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    v motorun sesine alışırsan diğerlerine binmek istemessin
    ilk mesajda detaylandırmıştım ama gözden kaçmış sanırım. fiyatlarını karşılayabilsem keşke ne diyeyim. ya da ne dememi bekliyorsunuz?
    Motorcu olmak; hapşıran bir diğer motorcu arkadaşına "Çok sür." demektir.

  9. #9

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    ikinci elleri hala piyasada temiz v motor çinliler. bir kaç ay önce sattım ama tekrar alacağım sesini özledim

  10. #10

    Üyelik
    13 Ağustos 2021
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    GT250P
    Çin menşeili motorlardansa, kaliteli ve konforlu ancak üretimi sonlanmış olan, Bajaj Avenger 150 daha iyi bir tercih olabilir.

  11. #11
    izzmarit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    regal e bulaşmak bu saatten sonra gerçekten büyük cesaret olur. bütün serilerinde şanzıman sorunu var ve gelen en son modellerinde de bu güncellenmedi malesef. değiştirilse bile aynı malzeme kullanıldığından geçici çözülmüş oluyor. sonrasında yatağını da bozup çözümü neredeyse imkansız hale getiriyor.

    2 kere regal maceramda başıma gelenleri anlatsam sayfalar alır.

    bende cruiser sevdasıyla başladım (hala devam ediyor aslında) ama ülkemiz şartlarında çok zor. fiyatlar can yakar tipten. eski modele girseniz nereden sorun açacağını bilemezsiniz, ustasını zor bulursunuz, hadi ustayı çözseniz yedek parça bulmak zor ve pahalı (90 model gpz500 ün sinyal kapağına 50 euro dediler 2014 te).

    tarz değişikliği yapıp daha güncel motorlara yönelmek mantıklı. inşallah ileride daha iyi ve istediğiniz tarz motorlara ulaşabilirsiniz.
    Benelli TRK502 - Hyosung GV250 - Regalraptor SPT350 - Kanuni Caracal200 - Kanuni Windy125 - Kawasaki GPZ500 - Kawasaki EN500 - Aprilia MANA850 - Regalraptor Spyder250 - Honda VT600 - Zealsun ZS150-19

  12. #12
    ModernKovboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Şehir
    Denizli
    Alıntı allegromod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ikinci elleri hala piyasada temiz v motor çinliler. bir kaç ay önce sattım ama tekrar alacağım sesini özledim
    Anlıyorum. Umarım tez zamanda tekrar kavuşursunuz, bütçem dahilinde bulamadım. Öneriniz varsa dinlemek isterim ama.

    Alıntı fırtınapilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çin menşeili motorlardansa, kaliteli ve konforlu ancak üretimi sonlanmış olan, Bajaj Avenger 150 daha iyi bir tercih olabilir.
    Hocam bu öneriyi çok duydum. Nasıl bir motordur Bajaj Avenger? 150 cc olması ikilemde bırakıyor, bir de bahsi geçen motorlar kadar çok geçmemiş sohbeti. Kronik sorunu var mıdır yok mudur bilmiyorum haliyle. Aydınlatırsanız sevinirim.

    Alıntı izzmarit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    regal e bulaşmak bu saatten sonra gerçekten büyük cesaret olur. bütün serilerinde şanzıman sorunu var ve gelen en son modellerinde de bu güncellenmedi malesef. değiştirilse bile aynı malzeme kullanıldığından geçici çözülmüş oluyor. sonrasında yatağını da bozup çözümü neredeyse imkansız hale getiriyor.

    2 kere regal maceramda başıma gelenleri anlatsam sayfalar alır.

    bende cruiser sevdasıyla başladım (hala devam ediyor aslında) ama ülkemiz şartlarında çok zor. fiyatlar can yakar tipten. eski modele girseniz nereden sorun açacağını bilemezsiniz, ustasını zor bulursunuz, hadi ustayı çözseniz yedek parça bulmak zor ve pahalı (90 model gpz500 ün sinyal kapağına 50 euro dediler 2014 te).

    tarz değişikliği yapıp daha güncel motorlara yönelmek mantıklı. inşallah ileride daha iyi ve istediğiniz tarz motorlara ulaşabilirsiniz.
    2015 sonrasında Regal'in sorunları çözüldü diye biliyorum ama öyle diyorsanız öyledir, belki satmak için çözüldüğünü söylüyorlardır. Öte yandan, cruiser kullanmayacaksam motor kullanmayacağım. Diğerleri gözüme çok iğreti ve karikatürize geliyor ne yazık ki, biraz da zevk meselesi. Yine de öneriniz için teşekkürler.
    Motorcu olmak; hapşıran bir diğer motorcu arkadaşına "Çok sür." demektir.

  13. #13
    raptoid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2009
    Şehir
    Eskisehir
    Motosikleti
    Honda NX250 Dominator
    Hyosung gv 250 mi mondial nevada 250 mi ? hangisi alınır sizce ?

  14. #14

    Üyelik
    09 Nisan 2020
    Suzuki vl 250 al geç para vermeyin Çin motorlarına özellikle 2020 öncesine. Biraz daha param var dersen dragstar 650.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)