Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Royal Enfield 500 Classic ile Başlamak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Sıfır tecrübe ile Harley e başlayanlar genelde eğitimi alıp direkt bir Iron 883 alıyor. Motorların karakterinden mi bilmiyorum ama çoğu da zorlamadığını söylüyor. Benim tanıdığım bir abi ilk motor 1200 cc bir harley almış. Acemiliği atıp 1700cc Fatboy almış ve onu sürüyor. Kazası da olmamış hiç.

    Aklınızda öyle motorlar varsa bir test sürüşü yapın bence. Belki de size de onlar gibi kolay gelebilir. Ben hiç kullanmadığım için onların yalancısıyım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı mfBulut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıfır tecrübe ile Harley e başlayanlar genelde eğitimi alıp direkt bir Iron 883 alıyor. Motorların karakterinden mi bilmiyorum ama çoğu da zorlamadığını söylüyor. Benim tanıdığım bir abi ilk motor 1200 cc bir harley almış. Acemiliği atıp 1700cc Fatboy almış ve onu sürüyor. Kazası da olmamış hiç.

    Aklınızda öyle motorlar varsa bir test sürüşü yapın bence. Belki de size de onlar gibi kolay gelebilir. Ben hiç kullanmadığım için onların yalancısıyım
    Mutlaka Bizim iş yerinde de bir arkadaş özel ders alıp kursu tamamlayıp ehliyet aldıktan sonra direk Kawasaki Vulcan Custom 900 CC aldı, şu anda sorunsuz kullanıyor (bir kaç kere devrilme durumu olmuş tabi, normal olarak). Öneriniz için teşekkürler.

  3. #23

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Motto Akademi'nin temel eğitiminin sonrasında verilen beceri geliştirme programına da katılırsanız 750 cc Harley ve 800 cc Scrambler sürmüş olacaksınız. Motosiklet seçimini bu ikinci aşamanın ardına bırakırsanız bence çok daha akıllıca olur.

  4. #24

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    HD Iron 883 hakkında ne düşünürsünüz? Tipi ve sesi resmen hayal gibi

    Benim ebatlarımda ve deneyimimdeki biri için uygun mudur? (1.90 / 85)
    Uzun yol yapılır mı?
    Daha iyi kullanmayı öğrendikten sonra 2. kişiyi taşımak zor olur mu?
    12 LT deposu ile günlük 50 km kullanımda çok mu sık benzinliğe uğrarım?

    Bunlar dışındaki alternatiflerim aşağıdaki gibi olabilir, fakat bu modelleri hangi yıllardan itibaren alınırsa uzun yıllar sorunsuz kullanılır, mekanik ve teknik bilgim çok iyi olmadığı için seçmekte zorlanıyorum (tahminen teknolojik olarak günümüz şartlarına uygun olması için 2008 ve üzeri mi olmalı?);

    Yamaha Dragstar - Honda Shadow - Triumph Speedster - Kawasaki Vulcan

  5. #25

    Üyelik
    06 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dyna Wide Glide
    Hocam merhabalar.
    Royal enfield'i zaten elemişsiniz. Son yazdıklarınızdan boyunuza göre Iron 883 ufak kalır diye düşünüyorum.
    Aynı zamanda kişisel görüşüm Harley Davidson markasına 1300cc üzerinde girilmesi daha mantıklı olur. Konfor konusunda her ne kadar titreşim beni pek rahatsız etmez desenizde konfor düzeyi düşük motorlarda inanın bir süre sonra değiştirmek isteyeceksiniz.

    Eğitim aldıysanız bazı motorları kullanmakta sıkıntı yaşamazsınız.Cruiser V makineler genellikle ağırlık yüzünden ilk kullanıcıya önerilmez. Ama gözünüzü çok korkutmasın ağırlık. Bu tarz makinelerde genelde dururken düşürme olayı oluyor. Onuda zaten eğitimde nasıl durursunuz nasıl kalkarsınız öğrenmişsinizdir. Zaten diğer makinelere göre ağırlık çok aşağıda olacağından motosiklet yürüdükten sonra çok daha oturaklı hissettirdiğini göreceksiniz.

    Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla çok trafiğe takılmayım ama sıkışırsam araba gibi giderim demişsiniz bir nevi. Bu yüzden kıvraklık sanırım sizin için 1. kriter değil.
    İlk 1 ay tem trafiğine girmeyip alıştırmanızı yapar gerekirse 10 20 saat özel eğitimde alabilirsiniz çok pahalı tutmayacaktır. İllaki sıfır model istemiyorsanız (ki istiyorsanız seçenekleriniz bu bütçede çok daralıyor) zaten türkiye piyasasında birkaç seçeneğiniz kalıyor.

    Aklıma gelenler vt750-600 shadow, suzuki c800 m800 modelleri, en500 -vn800- dragstar650-950 vb.
    Tüm bunların içinde ben kendime alacak olsam vn800 alırdım. Gerek görüntüsü gerek bugüne kadar denk geldiğim tüm vnlerin sorunsuzluğundan ötürü bu tercihi yapardım. Ayrıca özelleştirmeye çok çok uygun bir motosiklet ama kawasaki markası yedek parça konusunda biraz sıkıntılı. Yinede siz istanbulda yaşıyorsunuz. Kawanın birkaç meşhur ustası orada sorun yaşamazsınız diye düşünüyorum.

    Lafı biraz fazla uzattım. Eğer korkunuz varsa ve yenemeyeceğinizi düşünüyorsanız. vt600 shadow öneririm. Sorunsuz ve biraz güncel bir makine bulun. 750 kadar piyasası hızlı olmasada biraz daha başlangıca yakındır. Zorlanmazsınız. Tek sıkıntısı küçük kalabilir.

    Bunun bir üstü dragstar650 olur. Kullanıcı kitlesi çok yoğun olduğundan sorun yaşamazsınız diye düşünüyorum. Ancak iş buraya geldiğinde dragstar 650 alacağınıza vn800 alın gitsin demek geliyor içimden. xvs950 içinse biraz riskli olabilir ve fiyat/istek/kullanım nedeni aralığında sıkıntı yaşayabilirsiniz.

    VT750 Shadow 600 bana küçük geldi ama ben hondaya güvenip alırım bunu yedeği daha çoktur derseniz vn800 alternatifidir diyebilirim.

    EN500 cruiser hissiyatından çıkar bir süre sonra sizin için biraz seri olabilir o yüzden mümkünse V makinelerden şaşmayın.
    Suzuki Intruderler içinse ses konusunda nedense bir garip geliyor bana bu motorlar ve kendileri hakkında pek bir bilgim olmadığından yorum yapmamam daha mantıklı.

    Konuşmak istediğiniz herhangi birşey olursa özel mesaj atabilirsiniz. Konuyu sürekli kontrol etmeyebilirim.

    Saygılar

  6. #26
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Easx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunun bir üstü dragstar650 olur. Kullanıcı kitlesi çok yoğun olduğundan sorun yaşamazsınız diye düşünüyorum. Ancak iş buraya geldiğinde dragstar 650 alacağınıza vn800 alın gitsin demek geliyor içimden. xvs950 içinse biraz riskli olabilir ve fiyat/istek/kullanım nedeni aralığında sıkıntı yaşayabilirsiniz.
    Ilk motosikletim VT600'du. Ogrenmek icin ideal motosikletlerden biri bence. Hatta cok uzun yol yapmadiktan sonra sehir ici icin de gayet iyi. Sirf ozledigimden ikinci bir cruiser almayi dusunuyordum bi ara. Ama yarim saat uzeri 100+km yapacaksaniz 1000cc+ cruiser bakmakta fayda var.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler