Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Berbat olmuş egzoz krom kaplama sökme işlemi yardım.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Motosikleti
    mondial 150zc
    Merhaba.Ben mersinden bir kardeşinizim.
    Motosikletimin egzozu üzerindeki krom orjinal kromdur.Fakat artık kararma ,bazı yerlerinden soyulma,çizik v.s çok pis gözüküyor.Bulunduğum bölgede nikel kaplama işi yapan 1 tane esnaf var.Fakat hem yüksek fiyat verdiğinden hemde sonradan yapılan bu işlemlerde kromun atma v.s görünümünün bozulabilme ihtimalinin olmasından dolayı krom yaptırmak istemiyorum.
    Onun yerine yanmaz boyayla boyatmak istiyorum.Fakat krom boya tutmadığından sıyırmak gerekliymiş.Bu sıyırma işlemini evimde nasıl yapabilirim ve neler gereklidir.
    Evinde kendisi denemiş arkadaşlar yardım ederlerse sevinirim.Onun haricinde duyma kelimelerle egzozu mahf etmek istemem.İyi günler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    yanmaz boya egzozta durmuyor

  3. #3

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Motosikleti
    mondial 150zc
    Yapanlar var ama gayette hoş duruyor.
    Mat siyah.
    SAZMAN bunu beğendi.

  4. #4
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Ben Koçtaş tan sprey siyah yanmaz şömine boyası aldım. 12 tl. Haziran ayında boyadım. Aynen duruyor. 600 derece ye kadar dayanıyor. Zaten o sıcaklığa ulaşmaz. Tavsiye ederim.
    oluroyle bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2011 Triumph Tiger 800
    Tam emin olamayarak hatırladığım, krom kaplama elektrokimyasal bir tepkime ile yapılıyor ve aynı yolla tekrar çıkıyor. Bunu evde yapmanız pek mümkün gibi görünmüyor, yine konu hakkında daha tecrübeli arkadaşlar vardır mutlaka.

  6. #6
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Egzozun resmini atar mısınız ?

  7. #7
    serhat207 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NSS FORZA 300
    Ben eski motora yapmıştım önce sök aleti güzel bir zımpara at sonra temizle. Ardından 690 dereceye dayanıklı boyayı at (sprey boya internette bulabilirsin) 3 kat atmanı tavsiye ederim her katta min. 15 dakika beklemen yararına olur. Not: ilk başta 1 kat atmıştım dökülmüştü sonra 2 kat attım zar zor dayanıyor şimdi, ideali 3 kat.

  8. #8

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Motosikleti
    mondial 150zc
    Zımparayla sökülüyormu kolayca.Ne tür bi zımpara peki.Kaç numara.Sıyırma işlemi kaç saat sürüyor.?

  9. #9
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Ben yaptirdim,
    Fena olmadi, ancak benimkiler cok kufluydu. Aside yatirip kufleri temizlendi(bir yere kadar) adamlar tekrar nikelaj kapladi.
    Cok hos olmadi acikcasi, benim icime sinmedi ama her turlu ic boru oldugundan goze batmiyor. Cunku disinda kaplama var, o iyi duruyor zaten. Onu elletmemistim.
    Nikelaj boya tutarmi bilmiyorum. Tutmaz muhtemelen.
    Aside yatirilip nikelaji sokulebilir. Sonra boyarsin. Veya tekrar nikelaj kaplatirsin.
    Adamlar garanti veremiyor. Seneye yine ayni hale gelme ihtimali de var.

    Bu isin oluru, eski nikelaj guzelce sokulup, once bakir kaplanip, ustune nikelaj yapmaktir. Tabi bu bakir isleme prosesini yapacak isletme bulman gerek kesinlikle.

    Bir de egzostu komple sokmen lazim, icinde cam elyaf veya bufller/muffler varsa alman lazim icinden. Onlarda isleme girdigi icin seste degisiklik oluyor.

  10. #10

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Motosikleti
    mondial 150zc
    O yüzden krom yada nikelaj yaptırmak istemiyorum.
    Sonuç olarak hem pahalı hemde masrafına değmiyor bence.Ben egzozun üzerindeki kromu nasıl sökerim onun peşindeyim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:21 ----------

    Maalesef atamıyorum.Telefonun dokunmatiğinin bazı kısımları basmıyor.

  11. #11
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    asit veya benzeri kaplama sökücü bir kimyasala yatırınca, egzozun içine zarar verebilirsin.

    taşlama motoruna takılabilen disk şeklinde tel fırçalar var. onu kullanarak daha kolay sökersin. dikkat; mutlaka koruyucu gözlük kullanın çünkü bu işlem sırasında çelik teller kopup fırlıyor.

  12. #12

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Motosikleti
    mondial 150zc
    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    asit veya benzeri kaplama sökücü bir kimyasala yatırınca, egzozun içine zarar verebilirsin.

    taşlama motoruna takılabilen disk şeklinde tel fırçalar var. onu kullanarak daha kolay sökersin. dikkat; mutlaka koruyucu gözlük kullanın çünkü bu işlem sırasında çelik teller kopup fırlıyor.
    Denedinizmi peki.İşlem kaç saat sürüyor?

  13. #13
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    çok kısa zamanda biter. bu işe yatkın deneyimli bir kişinin elinde yarım saat bile sürmez. siz de 1 saatte bitirirsiniz.

    biz, çelik parçaların üstündeki yer yer soyulmuş, katman katman olmuş boyaları sökmek için bu yöntemi kullanırdık. bizim ustalar gün boyu bu işi yaptıkları için elleri alışmış ve 1-2 dakikada hallediyorlardı. motorlu zımpara benzeri, kazıyarak söküyor fakat zımparadaki gibi malzemenin etini inceltme tehlikesi bulunmuyor.

    tel fırçaların da serti, yumuşağı vardır. sert fırçayla daha hızlı sonuç alırsınız, yumuşak tel fırça ile daha parlak bir yüzey çıkarırsınız.

  14. #14

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Motosikleti
    mondial 150zc
    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok kısa zamanda biter. bu işe yatkın deneyimli bir kişinin elinde yarım saat bile sürmez. siz de 1 saatte bitirirsiniz.

    biz, çelik parçaların üstündeki yer yer soyulmuş, katman katman olmuş boyaları sökmek için bu yöntemi kullanırdık. bizim ustalar gün boyu bu işi yaptıkları için elleri alışmış ve 1-2 dakikada hallediyorlardı. motorlu zımpara benzeri, kazıyarak söküyor fakat zımparadaki gibi malzemenin etini inceltme tehlikesi bulunmuyor.

    tel fırçaların da serti, yumuşağı vardır. sert fırçayla daha hızlı sonuç alırsınız, yumuşak tel fırça ile daha parlak bir yüzey çıkarırsınız.
    Krom/nikelde işe yarıyor yani öylemi abicim.

  15. #15
    TheWitac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Harley Davidson Sportster 883L '09
    Kendi motorumun 2 egsozunu da yanmaz boyayla boyadık 6-7 ay oldu hala aynı şekilde duruyor.

  16. #16

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Motosikleti
    mondial 150zc
    Alıntı TheWitac adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi motorumun 2 egsozunu da yanmaz boyayla boyadık 6-7 ay oldu hala aynı şekilde duruyor.
    Krom üstünemi uyguladınız.

  17. #17

    Üyelik
    20 Aralık 2006
    Alıntı SAZMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben Koçtaş tan sprey siyah yanmaz şömine boyası aldım. 12 tl. Haziran ayında boyadım. Aynen duruyor. 600 derece ye kadar dayanıyor. Zaten o sıcaklığa ulaşmaz. Tavsiye ederim.
    Direk ekzostun üstüne mi sıktın boyayı yoksa zımpara falan yaptın mı. Bende düşünüyorum. Resim koyma şansın varsa çok iyi olur


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)