Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Iron 883 vs Vulcan S vs XV950

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Metilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Denizli
    İlginç cevaplar gelmiş Neden bir Iron istediğimi açıklayayım yoksa gay, yahut babasının parasıyla kızlara hava atma meraklısı bir ergen olduğum düşünülecek galiba.

    Ben motosikletle gezmeyi seviyorum rotanın önemi yok. Elbette ki işe gidip gelirken ya da akşam bir yerlere giderken de kullanacağım ancak en uzun yolculuğum tek seferde 50 km yi geçmez. Bu yüzden konfor benim için çok da önemli değil. Uzun süredir otomobil kullanıyorum zaten konfor istesem otomobili tercih ederdim.

    Iron istememin sebeplerinden biri kesinlikle o Harley e özgü ses. Sesten kastımın gürültü olmadığını anlamışsınızdır umuyorum.

    Bir diğer sebep de çok basit aslında Iron un görüntüsü 950 den daha hoş geldi gözüme. (Yalan değil Yamaha da çok güzel bir makine) Hatta kız arkadaşımla bu konuda konuşurken "her ikisininde üstünde harley logosu olsa yine Iron u seçerdim" dedim. Ki iki motorun markaları farklı olsaydı zaten bu başlığı da açmamış olacaktım muhtemelen. (Gider yamaha 883 iron alırdım güle oynaya )

    Iron dan önce yakıt ekonomisi, fiyatının uygun olması ve tipi sebebiyle Daelim Daystar ı düşünmüştüm. Ancak tek silindirli bir "koreli" olması bazı şeylerin distribütörün keyfine bağlı olması (Bakınız gv250) beni biraz soğuttu.

    Kafamdaki tek soru bakım sıkıntısıydı ancak anladığım kadarıyla düzenli bakımı yapılan bir Iron ya da 950 nin ayda bir yolda kalması pek de olası değil. (Bunun cevabını alabilirsem sevinirim)

    Son olarak Harley için pazarlama ürünü diyen arkadaşlara;

    Haklısınız Amerika pazarlama konusunda gerçekten muhteşem. Aynı malı cilalayıp süsleyip 5 kat pahalıya satabiliyorlar. Tüketim toplumu/kapitalizm başlıklı 25 paragraflık tartışmalar yapabiliriz konu hakkında "ancak" Fanboy lara saydırırken "Hater" gibi görünmekten de kaçınmamız gerektiğini düşünüyorum. (Fanboy ve Hater ın tam karşılığı henüz Türkçe'de olmadığı için kullandım, affola)

    Tüm yorumlar için tekrar teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Herhangi bir Japon, Harley'den daha guvenilir olacaktir. Ancak ayni sesi elde etmeniz cok zor.

    Harley'in 1 asirdir kullandigi 45 derecelik tek krank pin neredeyse tek silindir kadar dengesiz bir duzen. Zamaninda motor cok yer kaplamasin diye o kadar dar bir aci secmisler. Simdi olsa akli basinda hic bir firma o kadar dar acili bir V motor dizayn etmez. Etse bile iki krank pin kullanir (Honda gibi), ki pistonlardan biri asagi gidiyorkem digeri yukari ciksin ve birbirlerini dengelesinler. Gel gelelim o acaip cekici ses te bu duzenden geliyor...

  3. #43
    blue4XL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Önce MCT250, şimdi Yamaha
    Alıntı Metilen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben motosikletle gezmeyi seviyorum rotanın önemi yok. Elbette ki işe gidip gelirken ya da akşam bir yerlere giderken de kullanacağım ancak en uzun yolculuğum tek seferde 50 km yi geçmez. Bu yüzden konfor benim için çok da önemli değil. Uzun süredir otomobil kullanıyorum zaten konfor istesem otomobili tercih ederdim.

    Iron istememin sebeplerinden biri kesinlikle o Harley e özgü ses. Sesten kastımın gürültü olmadığını anlamışsınızdır umuyorum.

    Bir diğer sebep de çok basit aslında Iron un görüntüsü 950 den daha hoş geldi gözüme.

    Kafamdaki tek soru bakım sıkıntısıydı ancak anladığım kadarıyla düzenli bakımı yapılan bir Iron ya da 950 nin ayda bir yolda kalması pek de olası değil. (Bunun cevabını alabilirsem sevinirim)
    Seçiminize saygı duyuyorum. Her ne kadar bu foruma bakan herkes iki teker sevdalısı ise de alış ve biniş sebepleri tamamen birbirinden bağımsız olabiliyor. Naçizane son bir uyarı yapmak istiyorum: En uzun yolculuğunuzun tek seferde 50 km yi geçmeyeceğini yazmışsınız. HD yada benzer motorlarda 5000 km de bir bakım oluyor (En azından Yamaha'da ilk 1000km den sonra 5000 km de bir geleceksiniz dediler)sizi 250+250 = 500km lik bir yol bekliyor. Rodaj safhasında abartmamak kaydıyla hız yapmak durumundasınız. Dolayısıyla o iş için de uzun yol gözüküyor. Şimdi bu uzun yola öyle veya böyle çıktığınızda vibrasyon sizin canınızı sıkarsa ne olacak? (Sıkmazsa sorun yok) Bir HD sahibi olarak ileride hiç uzun yola çıkmayacak mısınız?
    Gelelim sorunuza, düzenli bakımları ilk 1000km hariç her 5000km de bir yapılan HD vada Yamaha gibi motorların kolay kolay arıza vermesi (düzenli çalıştırılmaları şartıyla) beklenemez ancak sizin sürüşünüz kaynaklı yada motorun fabrikasyon hatası nedeniyle arıza durumları olabilir. Tabi bu biraz şans işi. Evinize aldığınız TV'nin de fabrikasyon hatası olabilir. Bir şey diyemem.
    Sondan bir sonraki önerim de şu : Az önce sahibinden'e girdim. İzmir'den 3 kişi 883 satıyor. Atlayın arabanıza gidin ve deneyin. Böylece, satın alıp sonrasında pişman olma derdinden kurtulursunuz. Ben size ille de Yamaha alın da demiyorum. Seçim kriterlerini genişletin (ses mutlaka bir kriter ama tek başına yeterli değil bence), hangisi taleplerinize daha çok cevap verirse onu tercih edin. Şimdiden hayırlı olsun.
    Eh, artık yine de iron alırsanız izlenimlerinizi burada paylaşırsanız memnun olurum. Kolay gelsin.

  4. #44
    Metilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Denizli
    Alıntı blue4XL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sondan bir sonraki önerim de şu : Az önce sahibinden'e girdim. İzmir'den 3 kişi 883 satıyor. Atlayın arabanıza gidin ve deneyin. Böylece, satın alıp sonrasında pişman olma derdinden kurtulursunuz. Ben size ille de Yamaha alın da demiyorum. Seçim kriterlerini genişletin (ses mutlaka bir kriter ama tek başına yeterli değil bence), hangisi taleplerinize daha çok cevap verirse onu tercih edin. Şimdiden hayırlı olsun.
    Eh, artık yine de iron alırsanız izlenimlerinizi burada paylaşırsanız memnun olurum. Kolay gelsin.
    Zaten ikinci el düşündüğümü ilk mesajımda belirtmiştim. Her iki motoru da denemeden almayı pek düşünmem zaten. En nihateyinde konfor da güzellik de subjektif kavramlar.

    Ben bakım süresini 2000 diye biliyordum. 500 km lik bakım yolculuğunu titreşimi kıyaslarken kesinlikle bir kenara not ediyorum.

  5. #45

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    bence harley

  6. #46

    Üyelik
    15 Temmuz 2016
    Motosikleti
    Tmax 530
    Velizrsnl son noktayi koymus
    Bugun 2015 model 48 in yanindaydim. Sahibi ile de detayli konusma sansim oldu. Klasik sorular tabi; nasil memnun musunuz vs.
    1200 luk oldugundan iyi gittigini siyledi ve titresim konusunda da motoru saseden ayiran aparti gosterdi. Zaten yukarida bir arkadas da ayni yorumda bulunmustu. Bu aparat sayesinde titresimden rahatsizlik duymadigindan soz etti.
    Benim bildigim ayni motor bloguna sahipler 48 ve Iron. Yanlissam duzeltin ltfn
    Ironda da o aparat mevcut. Ayni etkiyi yaratmiyor mu? Yani titresimi azaltmasi..
    Cunku 48 lerde grnel olarak Cok titredigine yonelik yorumlar mevcut degil..

    Bilgisi olan?

  7. #47
    blue4XL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Önce MCT250, şimdi Yamaha
    Alıntı Metilen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten ikinci el düşündüğümü ilk mesajımda belirtmiştim. Her iki motoru da denemeden almayı pek düşünmem zaten. En nihateyinde konfor da güzellik de subjektif kavramlar.

    Ben bakım süresini 2000 diye biliyordum. 500 km lik bakım yolculuğunu titreşimi kıyaslarken kesinlikle bir kenara not ediyorum.
    Yanlış yönlendirmiş olmayayım, Yamaha xvs 950 için 5000km de birdir. HD'yi bilemem. HD'yi bir marka olduğu için araya koydum ve muhtemelen aynı periyotta bakıma gireceğini düşündüm.

  8. #48
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı Metilen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar herkese;

    Motorsiklet.net'i bir süredir takip ediyorum bu forumdaki ilk başlığım. Adım Onur ve Denizli' de yaşıyorum. İkinci el absli bir cruiser almak istiyorum. Iron diğerlerine nazaran bir adım önde benim için lakin yaşadığım şehirde Harley'in yetkili servisi yok. Servis için İzmir'e gitmem gerekebilir. (yaklaşık 250 km) Bu yüzden sıkıntı yaşama olasılığım sizce nedir? Almak istediğim makine 2014 model ve yukarısı olacak. O fiyatlara sıfır Xv950 ya da Vulcan S alma şansım da var. Siz ne önerirsiniz?

    Not: Kullanımım ağırlıklı şehir içi, bu yüzden çok büyük hacimli cruiserleri düşünmüyorum.
    Selam Onur, konudaki aşırı dezenformasyonu görünce meseleye el atmak istedim. ABS'li cruiser piyasada az sayıda var. Büyük hacim aramadığını yazmışsın ki bu 1 lt altı motorlar oluyor anlaşılan.

    Şöyle bir kısaca not edelim bu hacimde hangi motosikletler var ?

    1. Harley Davidson Sportster Iron 883
    2. Harley Davidson Sportster Superlow
    3. Harley Davidson Street 750
    4. Honda Shadow VT750-C (2010 üstü modelleri ABS'li)
    5. Kawasaki Vulcan S
    6. Yamaha XV950 Bolt
    7. Hyosung GV300 (sabredersen piyasaya 2017'de girecek yüksek ihtimalle)

    En başta şunu belirteyim ki 7 numara hariç bu listedeki her motosikleti bizzat sürdüğümü bilmeni isterim.

    Öncelikle asıl bahsedilecek konu şu ki bu motosikletlerden hangisi gerçek bir cruiser deneyimi yaşatır sorusunun cevabı ilk 2 motosiklettir. Kağıt üzerindeki gerçekler ne olursa olsun bu değişmez bir kuraldır.

    Motosikletten beklentilerine göre analiz yapmaya çalışalım:

    1. "Iron istememin sebeplerinden biri kesinlikle o Harley e özgü ses."

    Iron'da HARLEY 'e ÖZGÜ SES, stok egzostlarda yoktur. Hatta hiçbir modelinde yoktur. Vance & Hines, Screamin Eagle, Rinehart, Cobra, Highway Hawk gibi dünyaca ünlü markaların Full Sistem + ECU Fuel Management Unit ürünlerini alman gerekir. Üzerinde bunlar olmayan herhangi bir motordan sakın o sesi bekleme.

    2. "Bir diğer sebep de çok basit aslında Iron un görüntüsü 950 den daha hoş geldi gözüme."

    Zaten bu söylemin bile hangi motosikleti alman gerektiği konusunda gayet yeterli.

    Ancak bazı eksikler var tercih konusunda. Yakıt tüketimi için ne düşünüyorsun ? Araştırırsan içlerinde en çok yakanın Harley-Davidson'lar olduğunu göreceksin.

    Geçmişteki motosiklet tecrüben nedir ? Eğer hiç yok ise bu hacimde motosikletlerle ve bu tarzda motosikletlerle başlaman; bazı kullanım dinamiklerini yanlış edinmen ve riskler alman demektir. Motosiklet araba gibi sürülmez. Yavaş yavaş büyütürsün hacmi. Evet cruiser'lar daha güvenli makinelerdir ama bu üzerinde ölmeyeceğinin garantisini vermez. Ufak bir motorla sürüşe ve trafiğe alışmak, tecrübe edinmek her zaman için geçerlidir. Eğitim almak bilgini geliştirir ama pratiğin olmadan bilginin bir işlevi yoktur. Eğitim bahanesinin ardına sığınarak ölümsüz olunmaz. O sebeple eğitimle kurtulacağını da düşünmeyesin.

    Eğer konfor arıyorsan Harley-Davidson modelleri bu konuda gerek oturma pozisyonu ile, gerek yüksek titreşimi ile en rahatsız olanlardır. Bu motosikletler içerisindeki en az titreşim Vulcan S'te olmakla beraber, en rahat oturma pozisyonu Shadow'dadır.

    Vulcan S; cruiser görüntüsüne sokulmuş ER6N'in sıralı çift silindir motor bloğuna sahip hiçbir zaman ciddi bir cruiser tecrübesi sunamayacak bir motosiklettir.

    Street serisi Harley-Davidson'ın daha genç kuşaklara hitap etme çabası sonucu kötü bir deneyim yaşatan, sürüş zevki olmayan başlangıç serisi motosikletleridir.

    Sportster serisinin 883 cc'lik motosikletleri seni bir Harley-Davidson sahibi olarak özel kılmaz, çünkü -Street serisinden sonra- en ucuz ve sahip olunabilirliği yüksek olduğundan çok sık görülmektedir. Sportster serisinde 48, 1200 Custom, Roadster, Superlow 1200T gibi bir motosiklet sahibi olmadıkça Harley-Davidson markasının prestijini gerçekten hissetmen mümkün değildir.

    Bu durumların dışında Shadow ve Bolt sana yaygın servis ağı, düşük tüketimleri ve yedek parça stoğuyla daha büyük bir konfor yaşatacaktır. Yedek parça ve aksesuar fiyatlarının da Harley-Davidson için çok yüksek olduğunu unutma.

    GV300 ise son gelişmelerle ülkemize 250 cc olarak gireceği söylentilerinin bayilerce doğrulanması dolayısıyla hiç motosiklet ya da hiç cruiser kullanmamış adam için en iyi yanıt olacaktır. Üzerinde standart gelen ön-arka Bosch ABS sistemiyle zaten kendi sınıfının lideriyken yerini iyice perçinleyecektir. Kesinlikle beklemeye değer ki görüntü itibarıyla 48 ve Bolt'tan enstantaneler taşıdığından görünüm olarak da memnun edecektir seni. Distribüötrünün (Üniteks) de kendini geliştirim markanın yeni modellerini getiriyor ve yedek parçasını sağlayabiliyor oluşu Hyosung'u piyasada kuvvetli bir noktaya getirebilir.

    Bu arada ABS'li bir motosiklet alarak frenlemeyi öğrenemezsin. ABS'siz motosiklet kullanıp frenlemeyi öğrenmek lazım önce. Sonrasında ABS'li bir motor almak daha makul bir hareket olacaktır. Yarın öbür gün ABS'siz bir motosiklet sürmek zorunda kalıp ön frene asıldığında düşerek oranı buranı sakatlayarak "keşke ABS'siz bir motosiklette frenlemeyi öğrenseydim" demek durumunda kalmamalısın.

    Umarım cevabımın bir faydasını görebilirsin. Şimdiden hayırlı olmasını dilerim.

    Alıntı blue4XL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    xvs diyorum çünkü ruhsattaki adı da bu. Neden xv diye biliniyor, onu bilmiyorum.
    Selam dostum bir yanlışın var. Ya ruhsatındaki veri yanlış, ya da sen başka bir motosikletten bahsediyorsun.

    Bak XV950 Bolt bu motor:



    XVS950 Midnightstar ise bu motor:

    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  9. #49
    anılbel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2010
    Şehir
    İzmir - Kuşadası
    Motosikleti
    Wolf 125/ VSTAR
    Selamlar , bir cruiser kullanıcısı olarak ben de fikirlerimi paylaşmak isterim; umarım tercihinize yardımcı olur...

    1. HD Sportster serisi

    a. Konfor: "Şehir içi" kullanımda yeterli konforu rahatlıkla sunar , uzun yol ise sizin ne beklediğinize bağlı .Bir dostumun 1200 HD ile ben en fazla 1 saat dayanabiliyorum uzun yola .Sportster serilerinin kısa turlamalar için uygun bir şase ve süspansiyon ayarına sahip olduğunu unutmamak lazım.Sportster ile uzun yolda konfor isteniyorsa en azından seleye modifikasyon şart.Titreşim VAR unutmayalım, fakat bunu - veya + olarak yorumlamak size kalmış.

    b. Motor&Ses : Stok egzos sesi yeteri kadar tatmin etmez ama emin ol , benim diyen japondan bile daha karakteristik bir ses çıkar 883 ten. Ancak 2. el alacağınız için biraz paraya kıyıp VH egzosu + fuelpak i olan bir 883 almak mantıklıdır , ben şahsen stok egzoslu 2. el HD almam.

    c. Maliyet : HD Pahalıdır hatta parasını haketmeyecek kadar pahalıdır ki en büyük dezavantajı da ülkemizde odur.Herşeyi pahalıdır.Eğer devlete vergi vermeyi seviyorsanız 883 yerine 1200cc sportster almak daha akıllıca olur(1202 cc şaka gibi) .Yakıt vs ortalama 5 - 6 lt gibi düşünün , enjeksiyona geçtiğinden beri diğer Japonlar ile anormal fark yok arasında.Ancak egzos + yazılım ile +1 lt daha yakar.

    2. Yamaha XV 950

    Fazla yazacak bir şey yok , birçok konuda HD'dan daha efektif.Ancaak ; Dragstar ımı almadan önce 0 km XV 950 almak için izmir yamaha bayii ne gittim ve yakından inceledim , daha sonra da arkadaşımdakini kullandım . Bir kere sportster kopyası olduğu çok belli ancak kullanılan boyanın kalitesi , plastik malzemelerin çokluğu ve kalitesizliği , baştan savma işçilik ile çok DÜZ bir motor ve bence en az HD kadar parasını haketmiyor.Teknolojisi, şasesi ve kullanışlılığına diyecek lafım yok ama hiç albenisi olan bir motor değil ve RUHU gerçekten yok.Hele stok egzosla falan olacak gibi değil.(EURO normları sağolsun)Akrapoviç egzosta bile iki susturucuyu da çıkarıp biraz devirlendirirseniz o zaman güzel ses geliyor!Uzun yol konforu tabiki HD dan daha iyi fakat geometrisinden ve küçük şaseden dolayı yorucu olur.Orjinal aksesuarları pahalı .(2 yıl önce çanta seti+sissy bar+ön cama 4500 tl demişlerdi)Bütün bunların yanında TR de çok popüler olamadı ve satış rakamları HD nin gerisinde.

    3.Vulcan S

    Kısa bir test sürüşü yapma imkanım oldu , güzel ve kaliteli bir motor ancak sadece görünüş olarak cruiser a benziyor.Geriye kalan hiçbir şeyi cruiser mantığına uygun değil. Yukarıdakilerin hepsinden daha az yakar , daha çok kaçar , daha konforlu olur.Bana göre bu karşılaştırmanın motoru değildir.Piyasası en zayıf motordur.

    Yukarıda vermiş olduğum bilgiler sadece solo sürüş için geçerli olup , artçılı sürüşte HERŞEY değişebilir çünkü bu motorların hiçbirinde artçıya yeteri kadar yer& rahatlık YOK.

    Umarım tercihinize kolaylık sağlar bu bilgiler.Kalın sağlıcakla.

  10. #50
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herhangi bir Japon, Harley'den daha guvenilir olacaktir. Ancak ayni sesi elde etmeniz cok zor.

    Harley'in 1 asirdir kullandigi 45 derecelik tek krank pin neredeyse tek silindir kadar dengesiz bir duzen. Zamaninda motor cok yer kaplamasin diye o kadar dar bir aci secmisler. Simdi olsa akli basinda hic bir firma o kadar dar acili bir V motor dizayn etmez. Etse bile iki krank pin kullanir (Honda gibi), ki pistonlardan biri asagi gidiyorkem digeri yukari ciksin ve birbirlerini dengelesinler. Gel gelelim o acaip cekici ses te bu duzenden geliyor...
    Hocam Honda Shadow serisinde(hepsinde gibi demiyorum, en son 1100'ün bloğunu indirdim) tek krank mili var diye hatırlıyorum?

  11. #51
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Konu maalesef anlamsız yerlere gitmiş durmuş. Bir kere şu "Harley özel hissettirir" işte "ruhu var" gibi lafları anca Harley'in pazarlama müdürü söylese anlaşılır olur. Adam malı satmak istiyor söyleyecek tabii Öte yandan Harley tercih etmeyen kişiler de bu söyleme karşı gömmüş vs.

    Tüm bunlara aslında gerek yok. Cruiser dediğinin tamamı zaten düşük teknoloji, verimsiz motorlu, görsellik ağırlıklı aerodinamik sunan, ağır makineler. Hiçbiri uzun yolda bir enduro konforunda olmaz. Hiçbiri şehir içinde bir naked gibi kıvrak olmaz. Hepsinin artıları eksileri var. Ve sen gönlüne en yatan makineyi bulduğunda (Harley ya da değil) kendini özel hissedeceksin. Seçtiğin makinenin tüm eksilerine rağmen artılarının seni havalara uçurduğunu hissedeceksin, işte o zaman doğru seçimi yapmışsın demektir.

    Körü körüne sadece "Harley" olduğu için Harley diyenler, bir Harley sahibi olduğunda mutlu olmaya da bilir. Çünkü sadece Harley olduğu için özel hissedeceğini düşünüyor. Bu şekilde 883 aldığında, 48 ile yanına yanaşan senin tüm özelliğini tüzel yapabilir. Ya da Breakout ile yanına yanaşır, o zaman özellik oldu bulaşık süngeri. Kesmedi mi, demek birisi gerçek chopper ile yanına yanaşsa kafaları yiyecek. Çünkü sadece statü, marka, pazarlama sloganı üzerinden olaya bakıyor.

    Bana göre cruiser seçiminde bakılması gereken yerler;

    1- Alet yakışıklı mı?

    Baktığın zaman "işte budur" diyor musun? Sadece genel de değil, "aa şurasına da şöyle bir detay yapmışlar" vs ince kısımlarını da beğeniyor musun?

    2- Ses tınısı,

    Gerekli donanım alındığı zaman çıkan sesin tonu ve tınısından haz alıyor musun?

    3- Sana göre aletin artıları eksilerinden fazla mı?

    Hepsinin iyi ve kötü yanları var. Japon, plastikli. Kaliteyi düşürüyor gibi görülebilir ama plastik aynı zamanda daha hafif ve kıvrak olacağı, pas sorununun daha az olacağı anlamına da gelir. Harley demir, sürüşte hissedilir derecede ağırlık ve hantallık katıyor. Ama kullanıcısına "demir at kullanıyorum" dedirtir. Demek istediğim, bakış açısına göre neyin eksi ya da artı olduğu da değişir.

    Tüm bunları kafanda tartacaksın, gönlüne uyan makineyi öyle bulacaksın. Markası ne olursa olsun, makineni bu şekilde seçersen sen zaten özel hissedeceksin. Hayırlı olsun.
    Shamy bunu beğendi.

  12. #52
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı kaanklky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam Honda Shadow serisinde(hepsinde gibi demiyorum, en son 1100'ün bloğunu indirdim) tek krank mili var diye hatırlıyorum?
    Dogrudur. Kimilerinde tek, kimilerinde cift. Cift olanlarda (VLX 650 mesela) silindirlerin pozisyonu durumu belli eder. Tek olanlarda illa ki kocaman bir "balancer" kullaniliyordur. Honda acaip dikkat ediyor titresime (alakasiz olacak ama bir de sogutmaya).

  13. #53
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    HD dediğin zaman incelemeyi genel başlıklar (freni, şanzumanı, vibrasyonu, konforu, verimliliği) altında yaparsan HD'yi HD yapan detayları atlıyor olursun. 2 sene 48 kullandım, yakın arkadaşlarımda Iron vardı. Benim naçizane tavsiyem Iron'ın en azından çalışırken üzerine bir otur. İstiyor musun istemiyor musun öyle karar ver.

    Vibrasyon'u, malzeme kalitesi ve aksesuarı için kesinlikle Iron derim. Bolt basit ve sıkıcı.

    Daha iyi olduğu konularda da çok hissedilir yada kayda değer bir +'sı yok. Az daha konforlu, az daha hızlı.

  14. #54
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir
    Alıntı BAIIHAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    HD dediğin zaman incelemeyi genel başlıklar (freni, şanzumanı, vibrasyonu, konforu, verimliliği) altında yaparsan HD'yi HD yapan detayları atlıyor olursun. 2 sene 48 kullandım, yakın arkadaşlarımda Iron vardı. Benim naçizane tavsiyem Iron'ın en azından çalışırken üzerine bir otur. İstiyor musun istemiyor musun öyle karar ver.

    Vibrasyon'u, malzeme kalitesi ve aksesuarı için kesinlikle Iron derim. Bolt basit ve sıkıcı.

    Daha iyi olduğu konularda da çok hissedilir yada kayda değer bir +'sı yok. Az daha konforlu, az daha hızlı.
    İkisinide kullandım, uzun uzun inceledim, fark az falan değil. Kendinizi kandirmayin, malzeme ve işçilik kalitesi HD ne ise XV de o hatta bazi iscilik kusurlari daha az XV de. Hangi iki parçasini yan yana getirdinizde HD daha iyi dediniz? Bilginiz olmadan fikrinizle konusmayin. Burada tavsiye verenlerin cogu fikri ile konusuyor bilgisi ile degil.

    Aurica XV nin manueline bakarsaniz 10 bin km de bir bakima girdigini gorursunuz. Servisin dedigini degil, ureticinin dedigine bakin.

  15. #55
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    Alıntı Shamy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İkisinide kullandım, uzun uzun inceledim, fark az falan değil. Kendinizi kandirmayin, malzeme ve işçilik kalitesi HD ne ise XV de o hatta bazi iscilik kusurlari daha az XV de. Hangi iki parçasini yan yana getirdinizde HD daha iyi dediniz? Bilginiz olmadan fikrinizle konusmayin. Burada tavsiye verenlerin cogu fikri ile konusuyor bilgisi ile degil.

    Aurica XV nin manueline bakarsaniz 10 bin km de bir bakima girdigini gorursunuz. Servisin dedigini degil, ureticinin dedigine bakin.
    fark fabrika verisine göre 7 nm. 10nm desen %10'u kadar fark yaratmıyor. 2. el piyasası stage 1 iron dolu. Alırsa arkadaş birini, %10 da bolt'un üzerine koyar çıkar. 70cc fark yok aralarında. Bunun hesabını yapmayan adamın gözünde birşey ifade etmiyor. Kağıt üzerinde de, pratikte de.

    yada ne kadar daha konforlu? Iron'ın doğduğuna pişman ettiği yerde ben çok rahat gittim diyebiliyor musun? Az daha rahat gidiyorsun o kadar. o da 2. silindir sol bacağını yakmadığı zamanlarda.




    bunu beğenmezsen de bu var.

    http://uploads.tapatalk-cdn.com/20130519/ny6ezeju.jpg

    en çok baktığın yeri karşılaştırdım işte. Neresi daha iyi? Boyası mı? Folyolu yamaha yazısı mı? Birinde motor bloğu basit bir mat boya, diğerinde kumlu, asfalt gibi bezi dokundursan parçalayan garip birşey.

    ikisine de bindik ettik. Yan yana koyunca biri çok sıradan ve basit geldi, diğeri heyecan verici geldi.

    Sıradan ve basit geldi sadece. Onun dışında zaten nefis alet. Daha iyi gidiyor, daha iyi duruyor, daha rahat.

    Ama yetmiyor işte. Diğer tarafta fazlası var. O kadar.

  16. #56
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    hiç araştırmamak gibi fazla araştırmakta doğru sonuca ulaştırmayabilir. az daha koy yb..


  17. #57
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Nedir bu HD düşmanlığı?
    HD alana acımalar falan ?
    Motosiklet herseyden önce tutku işidir.
    Yamaha Honda daha pürüzsüz sürüşü vaad edebilir daha iyi durabilir daha az yakabilir ama bunlar her zaman tercih sebebi olmaz.
    İnsanların tercihlerine saygılı olun.
    Daha efektif ve mantıklı olan herşey alınmalıdır diye bir kaide yok.
    Harley alan herkes de gösteriş budalası demek de yanlış.
    Sırf çocukluk hayali olduğu için güç bela krediyle HD alan arkadaşlarım var. Eski model de olsa aldılar ve gözleri gibi bakıp çocukları gibi seviyorlar.
    Ben de zamanında iron ve bolt arasında kaldım bolt daha 10.000 tl kadar ucuz olmasına rağmen hiçbir şekilde cezbetmedi beni. Test sürüşü yaptım evet hoş bir motor ama sarkan bir cruiser tadı vermedi.
    Ben de gittim Motoguzzi V7Racer aldım
    En iyisi ya da en mantıklısı olduğu için değil sadece gönlüme ve zevkime en çok hitap eden olduğu için.

  18. #58
    LostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2004
    Motosikleti
    Star Fire 48
    Gerçekten bir cruiser kullanacaksanız HD de twincam motorlu bir makina seçin. Softail serisi gibi... Sporster serisi gerçekten yaramaz. Yamaha da xvs 1300. Suzuki de intruder 1500 yada 1800.Kawasaki de VN 1700. büyük hacimli japonlarda keyif verir. Honda büyük cruiser getirmiyor. HD serisinin hemen hemen hepsini test ettim. 103 cubic motora sahip olanlar tam tadını veriyor japonlarda ise hacim ne kadar büyükse keyif te o kadar diyorum. Küçük hacimli motorla cruiser keyfi olmaz. XVS950 midnightstar biraz yakındı büyüklere. Eğer fuel management ve performans egzost kullanmayacaksanız zaten o keyif te kalmıyor.
    Shamy bunu beğendi.

  19. #59
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nedir bu HD düşmanlığı?
    HD alana acımalar falan ?
    Motosiklet herseyden önce tutku işidir.
    Yamaha Honda daha pürüzsüz sürüşü vaad edebilir daha iyi durabilir daha az yakabilir ama bunlar her zaman tercih sebebi olmaz.
    İnsanların tercihlerine saygılı olun.
    Daha efektif ve mantıklı olan herşey alınmalıdır diye bir kaide yok.
    Harley alan herkes de gösteriş budalası demek de yanlış.
    Sırf çocukluk hayali olduğu için güç bela krediyle HD alan arkadaşlarım var. Eski model de olsa aldılar ve gözleri gibi bakıp çocukları gibi seviyorlar.
    Ben de zamanında iron ve bolt arasında kaldım bolt daha 10.000 tl kadar ucuz olmasına rağmen hiçbir şekilde cezbetmedi beni. Test sürüşü yaptım evet hoş bir motor ama sarkan bir cruiser tadı vermedi.
    Ben de gittim Motoguzzi V7Racer aldım
    En iyisi ya da en mantıklısı olduğu için değil sadece gönlüme ve zevkime en çok hitap eden olduğu için.
    Baba sen ne yaptın, ciddi motoguzziye o parayi verdinmi?, Ayni fiyata cok daha teknolojik cok ama cok daha iyi motorlar var, guzzi almak HD almaktanda daha mantiksiz, hadi HD gosteris meraklilarini tatmin ediyor en azindan ya da ikinci eli var, guzzide gosteris, isimde yok, ikinci el de yok, 0 km alin yari fiyatina ertesi gun satamazsiniz, biryere cekin kimse bakmaz, birisine moto guzim var deyin, sizi triportorunuz var sanip nakliye islerine cagarir.

  20. #60
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Akıl, güven = Japon
    Performans = Alman
    Tutku = Amerikan
    Delilik = İtalyan



    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler