Merhabalar, Harley-Davidson XL 883 R Sportster 2010 model bi motor almak üzereyim..motor hakkında farklı yorumlar aklımı karıştırdı..sizlerinde fikrini almak istedim..
Merhabalar, Harley-Davidson XL 883 R Sportster 2010 model bi motor almak üzereyim..motor hakkında farklı yorumlar aklımı karıştırdı..sizlerinde fikrini almak istedim..
güzel ve şehir içinde kıvrak bir makinedir.Seri bir motoru var,sürüş dinamiği tam bir chopper değildir,oturuş ve ayak pozisyonundan ötürü sportster olarak nitelendiriliyor ama harleyin efsane aksesuar kataloğundan ayak uzatma aparatları ile bu konuyuda halledebilirsiniz isterseniz.
Ben model olarak bu makineyi sevmiyorum,tercihim breakout yada vrod modeli olurdu.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
ben kawasaki vn 900 aldım kasım ayında. almadan önce aynen senin gibi iron yada sporster düşünüyordum. ama sonradan vn 900 a döndüm.öncelikle belirteyim harley daha pahalı bir motor olmasına rağmen, kawasaki tercih sebebim ucuz olması değil. açıkcası harley in sporster modellerinin hiçbirine binmedim. fakat bu forumda ve internette diğer sayfalarda aldığım bilgilere göre sporster serisi harley in klasını çok yansıtmayan motorlar olarak kabul ediliyor. ben yalnız yada artçılı kullanıyorum , iyi havalarda 100-150 km yol yapıyorum ve yazın uzun yol yapacağım. sporster serisinin titreşiminin yüksek olduğunu söylüyorlar. sen gene de bu forumda bu konu hakkında gerçekten bilenlerin yazdıklarını oku.bu konuda çok fazla yazı yazıldı. fikrin değişebilir. ben vn 900 dan inanılmaz memnunum. uzun yolda çok rahat. ama tabi diğer motorları kullanmadığım için şu anda yazdıklarım biraz göreceli. ayrıca hep şaşırmışımdır sahibinden.com da neden bu kadar çok sporster serisi motor 2.el satılıyor.
Amerikalıların entry level motoru. Hiçbir ekstra vaat veya prestij sunmuyor. Adı H-D ve aksesuara harcayacağınız para Electra Glide sahibi ile hemen hemen aynı. Tarz olarak sportif sürüş sunsa da çok yakar ve oturuşu nispeten rahatsızdır. Tercih edilme sebebi fiyatıdır. Lafta Harley-Davidson sahibiyim dersiniz. Sürüşte cacık. İlle de tarz bu olsun diye diretilirse Yamaha XV950 daha mantıklıdır. Ama marka satın almak için 883 Sportster Iron alınabilir. Ben şahsen bütün Sportster modellerinin test sürüşünü yapmış biri olarak XL 1200 ve Forty-Eight modellerini tercih ederdim. Ama bunlar da çok paraya az vaat ve düşük prestij sunuyor. H-D alınacaksa marka değerini yansıtan bir modelinin sahibi olmak daha mantıklı olur.
***EDIT: Sportster Iron yazmışım ama XL883R imiş model. Yani retro modeli. Şasi ve motor bloğu diğer 883'lerle aynıdır. Görsel makyaj var yalnızca üstünde.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
Motordan ne beklendiğine göre çok değişik ve cacık yorumlar çıkabilir. 1.si 883 yerine 1200 tercih etmen evladiyelik mutlu edebilir seni. Sportster a bakacak olursak, şase, motor tipi cadde ve kıvraklık odaklı, amerikanların deyişiyle "şehir içi eğlence" amaçlı üretilmiş bir seridir, zira sportylerden önce büyük bir kitle zaten custom işine girerek hd leri sportster gibi hafif ve kıvrak hale getirmişti. Yani arz talep meselesi. Hd yol yapısı ve alışkanlıklar sebebiyle zaten titreşimi genel olarak yüksek ve sürdüğünü hissettiren, buradayım diyen bir yapıya sahip. Model ve yıla göre kauçuk montaj ya da direk montaj şase tipleri vardır. Bunları araştırırsan titreşim kauçuk montajlılarda biraz daha düşüktür ama yine de buradayım der. Sabit dutan şasede blok dört döner durur rölantide. Eğer konfor, yumuşak süspansiyon nitelikleri, uzun yolda fazlasıyla rahatlıksa arayışın softail, touring, cvo serileri anca paklar seni. Dyna serisi ve sportyler katır kutur yol ve performans arayanlar içindir. Ha, sportylerin çoğunu sevmesem de bileni için de gayet prestijli makinelerdir aslında.
Kullanin oyle karar verin. Pratik bir motorsiklet degil. Sevmek lazim.
Prestij diyen olmus. Sportster kokune kadar Harley'dir. Yeni cikan 750cc'den de, hatta tum VROD serisinden de daha Harley'dir. Ulkemizde hersey sidik yarisina donustugu icin motorsiklet fiyatina prestij yukleyen cahillere aldirmamak lazim. Kokune bakacak olursaniz durum dedigim gibi.
Sportster Iron
Motor Hacmi: 883 cm³
Maksimum Tork Kuvveti: 73 Nm @ 3750 rpm
Ürettiği Güç: 50,2 kW / 68 HP @ 4400 rpm
Street 750
Motor Hacmi: 749 cm³
Maksimum Tork Kuvveti: 59 Nm @ 4000 rpm
Ürettiği Güç: 40 kw / 53 HP @ 8000 rpm
Kim demiş daha güçlü ve dinamik diye ? Iron'ın alt devirlerde bile ne kadar güçlü ve atik olduğu görülmüyor mu ? Street 500 ve 750 gayet lüzumsuz, Avrupa pazarı için düşük hacimde üretilmiş ve harmanına çok az Harley Davidson unsuru katılmış bir serinin motosikletleri.
Haşmet Bey'in dediği gibi Sportster oldukça köklü bir seridir. Ancak seriler arasında bir prestij farkı bulunmaktadır. Bir Softail, Dyna gibi seriler kadar vaat sunmaz. Kullanımı daha sportiftir. Nispeten daha genç kitleye hitap eder. Daha ziyade şehir içinde kısa mesafeler için uygundur, keyiflidir ama uzun yolda gerek oturuş gerek depo hacminden ötürü adamı kanser eder. V-Rod özel bir seri. Yüksek performans ve sıvı soğutma unsurları bir arada. Harley-Davidson markasının Amerika pazarında hiç tutmamış bir motosiklettir. Avrupa ve Güney Amerika'da daha çok satar.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
97 modelini kullanan biri olarak, Grisoyu kullanana kadar oldukça tatmin ediciydi. Sesi, görüntüsü, sağlamlığı. Ama 6 ay kadar Griso kullandıktan sonra Sportster a binmek durumunda kaldım da kendime işkence ediyormuşum dedim Yavaş, hantal, ağır, konforsuz. Tabi 2 gün kullanınca tekrar alıştım ama Grisoyu tekrar kullanınca tamam dedim ben böyle iyiyim. Şimdi tabi ki burada bir kıyaslama yapmak istemiyorum ama Harley'in testini biraz fazla kmli yap.(umarım böyle bir imkanın vardır) Daha önce ne kullandın bilmiyorum dostum ama mutlaka kendin önceki motorunla kıyasla. Ve alternatifleri mutlaka test et. Normal olarak ismi bile ayrıcalık Harley'in ama kendin güzel yanlarını bulmadan da sahip olma derim. Ben Harley'imi satıyorum ve içimde bir burukluk var. Lakin Griso dururken kullanmayacağım bir motoru da kapımda yatıracak kadar zengin değilim;)
Harleyler içinde bence alınmayacak makina bu R serileri, görünüşü sizi çekiyorsa yapacak bir şey yok, ancak mevcut fiyatlarda çok başka alternatifler var yamaha xv950 gibi
Harley bu boru değil torununa kalır hiç düşünme seviyorsan git söyle
Street 750 daha pratik ve realist bir motosiklet. Sportster öyle değil, dezavantajlarına rağmen alınacak bir motosiklet. Deneyin, kendiniz karar verin. Dogrusu yanlışı yok, tercihler var. Ben şahsen cruiser alacak olsam Japon'dan şaşmazdım. Daha ucuz, daha modern, daha güçlü, daha problemsiz, daha az titreşimli. Ama Harley ismi taşımıyor, ve sesi o kadar güzel değil. Tercih sizin.
harley almak için 883, iyi bir motosiklet almak için street 750. yarım saat arayla kullandım, street 750 daha güçlü, daha atak, (evet, kağıt üzerindeki veriler öyle demiyor ama durum bu) manevra kabiliyeti daha yüksek, olduğundan çok daha hafif hissettiren titreşimsiz + daha ucuz bir motor. çocukluk hayalim iron883'ü o gün sildim kafamdan
Xmax kullaniyorum suan; 883 u cok arastirdim ancak titreme olayi rahatsiz ediyor beni acikcasi. Motor bu titreyecek tabii ama bobrek tasi dokturur diyenler var. Bu sebeple xv950 ya da vulcan s e kaymak durumunda kaliyorum istemesem de.
2014 model ve ustu 883 kullanan arkadaslardan yorumlar bekliyorum.. duzeltmeler oldu mu motorda? Artci ile berabrr surulebilir bir motor mudur?
Artci rahatsizlik ceker mi?
Simdiden tesekkur ederim..
Bir sorum olacak; simdi ozel egzoz ve hava filtresi malum takiliyor motorlara ve fuel tuner kit kullanilmasinin motor icin iyi olacagindan bahsediyorlar.
Sorum su; ikinci el olarak baktigim makinalarin cogunda ozel egzoz ve hava filteresi takili ancak tuner kit takilmamis.
Kitin olmamsi gercek anlamda motora zarar veriyor mu?
Bu sekilde motor satin almak mantikli mi yani yoksa stock/fabrika cikisli oynanmamis bir motor alinip sonrasinda full set halinde modifiye etmek mi daha dogru olur? (Hava filtresi, tuner kit ve egzoz)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)