Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Marauder 800 aşkı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Marauder VZ 800
    Merhaba forum ahalisi:

    Ben çocukluktan gelen iki teker tutkumu geçmişteki tecrübelerimi tekrardan bir motosiklet alarak yaşatmaya başlamak isteyen biriyim. Seviyemin ne olduğunu az çok biliyorum. Burada şu motor nasıldır bu motor nasıldır ne yakar ilk şunla başlamak uygun mudur gibi alışılagelmiş soruların cevabını aramak değil amacım.

    Benim sorum daha doğrusu sorunum şu; üzerine binip kullanmadan önce sadece görüntüsüyle sempatinizi kazanan ve duruşu ile ilk birkaç saniye de işte bu diyebileceğiniz bir motosiklet olur ya ! işte benim motosikletim bu bağlamda Suzuki Marauder VZ800 dür. Acaba naked mi kullansam, yok yok chopper kullanmalıyım ya da acaba sadece ulaşım amaçlı güzel bir scooter alıp yoluma mı baksam diye çok bocaladım. Ama bahsettiğim motoru kullanmadan mutlu olamayacağım sanırım. Nice chopper ve cruiser'ı veya başka tarzda motosikletleri araştırsam etsem de Suzuki Marauder 800e ayrı bir tutku besledim. Sanırım bu motor dışında sadece Harley Davidson Fat Bob ile tatmin olurum ki gerek tarz gerek görüntü olarak çok benzerler lakin maddi koşullar şimdilik ikinci el bir Marauder 800ü tercih etmeme sebep.

    Sizin de benim bu tutkum hakkında iki kelam yazmanızı rica edeceğim. Acaba bu durum sadece bir takıntı ve heves mi, yoksa aldığımda yıllarca üstünden inmeden kullanabileceğim ''bana göre'' doğru motosiklet tercihi midir?

    İlk konu başlığım olduğundan uygunsuzluklar var ise affola. Herkese teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    06 Mayıs 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial Drift
    Bunun heves olduğunu düşünüyorum motoru aldıktan bi süre sonra aynı mutluluğu vermemeye başlayacaktir. Bu motoru niye istiyorum digerlerden farkı ne diye düşünmek gerek. İnsanın yapısı farklı. Bir şeyi ister hayalini kurar çabalar, istediği olup bi gün aynı tadı vermeyince boşuna mı çabaladım ben der üzülür. Demem o ki motorun fazla bi önemi yok gazı açtığında rüzgarın çarpmasından haz almaya bak.
    gürselyigit bunu beğendi.

  3. #3
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Maruder 800 gerçekten çok güzel bir motor.
    Yalnız sorduğun sorunun cevabının ucu çok açık.
    Motora aşık olabilirsin ama aldığın motor sıkıntılı çıkar soğursun, fazla güçlü gelir hakim olamaz soğursun, başka bir motor çıkar karşına onu beğenir maruder'den soğursun.
    Örnekler uzar gider. Ama sonuç her zaman aynıdır. Soğursun.
    Belki bugün, belki yarın, belki 5 sene sonra.
    O yüzden heves yada değil diyemez kimse.

    Ancak güç ve görüntü olarak gerçekten çılgın bir motor. Sport cruiser'lar arasında en beğendiğim modellerden biridir.
    Hele hele spor kasa olmasına rağmen önde kullanılan kalın lastik çok seksi bir görüntü oluşturuyor
    gürselyigit ve yuti bunu beğendiler.

  4. #4
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    maruder benimde beğendiğim ses şekil güç olarak ama nekadar zaman'da sıkılırsın bilemem benimki maksimum 2yıl sürüyor
    siyah bir maruder fena olmaz hani

  5. #5

    Üyelik
    28 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Marauder VZ 800
    güzel açıklamalarınız için teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------

    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maruder 800 gerçekten çok güzel bir motor.
    Yalnız sorduğun sorunun cevabının ucu çok açık.
    Motora aşık olabilirsin ama aldığın motor sıkıntılı çıkar soğursun, fazla güçlü gelir hakim olamaz soğursun, başka bir motor çıkar karşına onu beğenir maruder'den soğursun.
    Örnekler uzar gider. Ama sonuç her zaman aynıdır. Soğursun.
    Belki bugün, belki yarın, belki 5 sene sonra.
    O yüzden heves yada değil diyemez kimse.

    Ancak güç ve görüntü olarak gerçekten çılgın bir motor. Sport cruiser'lar arasında en beğendiğim modellerden biridir.
    Hele hele spor kasa olmasına rağmen önde kullanılan kalın lastik çok seksi bir görüntü oluşturuyor
    umarım sıkıldığım zaman fat bob alacak param olur da ona geçerim. öndeki kalın lastiğin havası hiç birinde yok evet :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:38 ----------

    Alıntı Karalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    maruder benimde beğendiğim ses şekil güç olarak ama nekadar zaman'da sıkılırsın bilemem benimki maksimum 2yıl sürüyor
    siyah bir maruder fena olmaz hani
    pusudayım biraz daha zamanımın var şartlarım oluştuğunda ve güzel bir satılık makina bulduğumda alacağım inşallah.

  6. #6

    Üyelik
    28 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Marauder VZ 800


    marauder aşkımıza kavuştuk
    surcu, yuti, Sam@ ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Kazasız belasız, rengi de çok güzelmiş.

    Saygılarımla.
    gürselyigit bunu beğendi.
    Tecrübe, limitlerini bilmektir.

  8. #8

    Üyelik
    28 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Marauder VZ 800
    Alıntı vader adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kazasız belasız, rengi de çok güzelmiş.

    Saygılarımla.
    teşekkürler hocam saygılar.

  9. #9
    mikail_6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2013
    Motosikleti
    Honda Shadow VT750 C4
    Hayırlı uğurlu olsun. keşke almadan önce görseydim de o zaman yazsaydım bunu. Suzuki VZ800 malesef kronik sıkıntılı bir motor. mekanik aksamında meydana gelen sıkıntıları görmezden gelir ilgilenmezseniz konu yatak sarma, kol çıkarmaya kadar gidebiliyor (krank milinin bağlı olduğu ana yataklar krankı zaptedemeyecek kadar aşınuyor, silindir kollarının yatakları kuru kaldığı ya da bozuk yağa maruz kaldığı için aşınıyor ve bir süre sonra bu kollar kırılıyor vs...)

    peki bunların sebebi? yapı olarak VZ800 yüksek devir kullanılan, gücü seleflerine göre daha yüksek devirde üreten bir motor.

    bkz...

    Honda VT750C4
    Max Power
    33.7 kW @ 5500 rpm

    Max Torque
    64.2 Nm @ 3000 rpm

    Suzuki VZ800
    Max Power
    36.4 kW / 50 hp @ 6500 rpm

    Max Torque
    65 Nm / 6.63 kgf-m / 47.9 ft.lb @ 5000 rpm

    Kendi motorum VT750C4, maksadım üretilen güçleri değil bu güçlerin hangi devirlerde üretildiğini kıyaslamak.

    Gelelim sonuçlarına... Halihazırda motorun su devridaim pompası fabrikasyon olarak sıkıntılı. Bir süre sonra contaları su salmaya, yağa su karıştırmaya başlıyor. Soğutma için antifriz/saf su kullanılmazsa zaten içi "bok" bağlıyor pompa iş görmez hale geliyor.

    Nispeten yüksek devirde kullanılması, daha fazla basınç, daha fazla ısı, daha fazla aşınma demek. Bu da özellikle üst kapak contalarının nispeten daha çabuk aşınmasına sebep oluyor, bir süre sonra aynı devridaim pompasında olduğu gibi, pistonların içine soğutma sıvısının karışmasına sebep oluyor. yağı bozuyor, mekanik aksamı haşat ediyor...

    Sebebini bilmiyorum da servislerde ya da çevremde ne kadar VZ800 gördüysem hepsinde eksantrik zincir sorunu var... Eksantrik gergileri sorun çıkarıyor, zincirler bollaşıyor... Dolayısıyla kranktaki dişlilere yükleniyor, dişlileri sıyırıyor ya da kırıyor.

    Ekstra özen gösterilmemiş bir VZ800 50-60.000 km ye geldiğinde motorun kalbinde krank haznesinde sorunlar göstermeye başlıyor. Kırılan subapları, sürekli kaçan karbüratör ayarını, teke düşmeleri vs saymıyorum bile, şu sorunlara göre ufak problemler bunlar...

    Honda ise VT750'nin motor bloğu için, kitapçığındaki bakım çizelgesi takip edildiği ve yetkili serviste bakımları yapıldığı takdirde motor bloğuna 350.000 km garantisi koyuyor avrupada...

    bunları anlatma sebebim canınızı sıkmak, motorunuzdan soğutmak değil de... bu sıkıntılardan herhangi birisi baş göstermeden, maddi ve zaman olarak imkanlar dahilinde elden geçirin motoru... ileride sıkıntı çıkarmasın, önlem alın.
    natila ve BlackGhost bunu beğendiler.

  10. #10
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    Alıntı mikail_6 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı uğurlu olsun. keşke almadan önce görseydim de o zaman yazsaydım bunu. Suzuki VZ800 malesef kronik sıkıntılı bir motor. mekanik aksamında meydana gelen sıkıntıları görmezden gelir ilgilenmezseniz konu yatak sarma, kol çıkarmaya kadar gidebiliyor (krank milinin bağlı olduğu ana yataklar krankı zaptedemeyecek kadar aşınuyor, silindir kollarının yatakları kuru kaldığı ya da bozuk yağa maruz kaldığı için aşınıyor ve bir süre sonra bu kollar kırılıyor vs...)

    peki bunların sebebi? yapı olarak VZ800 yüksek devir kullanılan, gücü seleflerine göre daha yüksek devirde üreten bir motor.

    bkz...

    Honda VT750C4
    Max Power
    33.7 kW @ 5500 rpm

    Max Torque
    64.2 Nm @ 3000 rpm

    Suzuki VZ800
    Max Power
    36.4 kW / 50 hp @ 6500 rpm

    Max Torque
    65 Nm / 6.63 kgf-m / 47.9 ft.lb @ 5000 rpm

    Kendi motorum VT750C4, maksadım üretilen güçleri değil bu güçlerin hangi devirlerde üretildiğini kıyaslamak.

    Gelelim sonuçlarına... Halihazırda motorun su devridaim pompası fabrikasyon olarak sıkıntılı. Bir süre sonra contaları su salmaya, yağa su karıştırmaya başlıyor. Soğutma için antifriz/saf su kullanılmazsa zaten içi "bok" bağlıyor pompa iş görmez hale geliyor.

    Nispeten yüksek devirde kullanılması, daha fazla basınç, daha fazla ısı, daha fazla aşınma demek. Bu da özellikle üst kapak contalarının nispeten daha çabuk aşınmasına sebep oluyor, bir süre sonra aynı devridaim pompasında olduğu gibi, pistonların içine soğutma sıvısının karışmasına sebep oluyor. yağı bozuyor, mekanik aksamı haşat ediyor...

    Sebebini bilmiyorum da servislerde ya da çevremde ne kadar VZ800 gördüysem hepsinde eksantrik zincir sorunu var... Eksantrik gergileri sorun çıkarıyor, zincirler bollaşıyor... Dolayısıyla kranktaki dişlilere yükleniyor, dişlileri sıyırıyor ya da kırıyor.

    Ekstra özen gösterilmemiş bir VZ800 50-60.000 km ye geldiğinde motorun kalbinde krank haznesinde sorunlar göstermeye başlıyor. Kırılan subapları, sürekli kaçan karbüratör ayarını, teke düşmeleri vs saymıyorum bile, şu sorunlara göre ufak problemler bunlar...

    Honda ise VT750'nin motor bloğu için, kitapçığındaki bakım çizelgesi takip edildiği ve yetkili serviste bakımları yapıldığı takdirde motor bloğuna 350.000 km garantisi koyuyor avrupada...

    bunları anlatma sebebim canınızı sıkmak, motorunuzdan soğutmak değil de... bu sıkıntılardan herhangi birisi baş göstermeden, maddi ve zaman olarak imkanlar dahilinde elden geçirin motoru... ileride sıkıntı çıkarmasın, önlem alın.
    on numara açıklama....

  11. #11
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı mikail_6 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda ise VT750'nin motor bloğu için, kitapçığındaki bakım çizelgesi takip edildiği ve yetkili serviste bakımları yapıldığı takdirde motor bloğuna 350.000 km garantisi koyuyor avrupada...
    Hic zannetmiyorum.

  12. #12
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hic zannetmiyorum.
    zamanında ve gerekli bakımla nasıl 350k yi bulmaz bi japon?

  13. #13
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı mikail_6 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Honda ise VT750'nin motor bloğu için, kitapçığındaki bakım çizelgesi takip edildiği ve yetkili serviste bakımları yapıldığı takdirde motor bloğuna 350.000 km garantisi koyuyor avrupada...

    b

    Türkiye şartlarında 350bin km olmasa bile 150bin km sorunsuz çalışacağını düşünüyorum bir shadow kullanıcısı olarak.Önemli olan doğru bakımları zamanında eksiksiz yapmak ve motoru bilinçli kullanmaktır.

    ben suzuikinin daha eski bir modeli olan "vs 800" motorunuda beğeniyorum.VZ ile aralarındaki fark nedir bilemiyorum ama güzel bir motor o da.Suzukiler çok seri ve agresif motorlar ve bende orta vadede yüksek devirden ötürü motorda aşınma ve bazı problemlerle karşılaştığını gördüm ama beğendim bir serisi vardır suzukinin VZ - VL ve Vs modelleri olarak.

    Sözü gelmişken vt750 servis kitapçığını bulacağımız bir link paylaşırsanız en azından başlığı takip edenlerde faydalanır diye düşünüyorum.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler