Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Sekiz Soruda Chopper'a Başlamak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    cnrsgr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Nisan 2015
    Şehir
    Samsun
    Selamlar,

    Forumdaki 400küsür mesajın 200küsürünü okudum, inceledim, not aldım. Yüzlerce cevap, onlarca tecrübeye şahit oldum diyebilirim. Herkesin kalemine, yüreğine ve sabrına sağlık. Hiç bişey bilmeyerek girdiğim bu forumdan, bir amatör donanıma sahip olarak çıktım 2 haftada. Lakin; her yeni başlayanın olduğu gibi benimde bir çok soru işaretim var. Her ne kadar cevaplarda "Haa bak bu sorumun cevabı bu imiş" diye okuduğum yorumlar olsa da yetinemedim, dayanamadım ve bende bir konuya adım atayım dedim Cevap verip, sabır gösteren herkese şimdiden çokça teşekkür ederim.

    İlk sorum şu şekilde olacak; tecrübem ciddi manada sıfır. İki haftadır Samsun'da gitmediğim motorcu kalmadı. Bırakın sürmeyi oturmaya dahi cesaret edemedim. O yüzden önce ehliyet, sonra özel ders, sonra motor şeklinde bi sıralama yaptım kafamda. Bu sıralama doğru mudur, yoksa scooter ile mi başlamalıyım?

    İkinci sorum şu; Türk malı mı, Çin malı mı? Regal Raptor ile Kanuni arasında gidip geliyorum sürekli. Gittiğim dükkanların çalışanlarından bir tanesi "Ev alma komşu al" atasözüne atıfta bulunarak "Motor alma, usta bul" dedi. Acaba bulduğum, tanıştığım usta ile kurduğum samimiyet, motorun bana çıkartacağı sıkıntılar için bi rahatlama yöntemi olur mu? Yoksa "x markayı alırsan feriştahı gelse rahatlayamazsın" mı dersiniz?

    Üçüncü olarak; öğrenci olarak elden taksitli alabileceğim bir motor türü var mı? Ve bu tarz alışverişler hakkında tecrübeleriniz var mı?

    Dördüncü olarak; kendime kask, mont, ayak demiri vs gibi bir aksesuar&koruma listesi hazırladım, sizce bu listede olmaz ise olmaz ne olmalı?

    Beşinci olarak; aldığımız her motorda uygun direksiyon bulduğumuz taktirde yükseltme şansımız var mı, yoksa belirli modellerde mi yükseltme yapılıyor?

    Altıncı olarak; giriş seviyesi bir motorun (2000-4000tl bütçe ile satın alınmış) aylık masrafı tahmini bir ortalama ile ne olur?

    Yedinci olarak; ikinci el motor alırken en fazla neye dikkat etmeliyim?

    Sekizinci ve son olarak; sizin ilk choppera başladığınız ilk motorunuzun modeli ve yılı nedir, ne kadar süre kullandınız?

    Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim, yeterli bilgiyi edindiğin vakitte konudan alıntılar yaparak soruların altına yerleştirip, herşeyi bi arada bulabileceğimiz bi konuya çevirmeye çalışacağım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    önce gidiyosun bajaj boxer alıyorsun sıfırı 3000 tl sonra hondanın güvenli sürüş 1 eğitimine gidiyosun, istanbuldaysan hasanpaşaya gidip 2. el veya sıfır ekip man alıyosun
    cnrsgr bunu beğendi.

  3. #3
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    1- Doğru sıralama
    2- Türk malı olan bir motosiklet yok. Çinlilerin ustaları da neredeyse tamamı bisiklet tamircisinden bozma motosiklet tamircisidir.
    3- 2. el alacaksan, alacağın kişiye bağlı, sıfır alacaksan mağazaya bağlı. Ama ikisi de imkansız gibi
    4- Ayak demiri ne ki?
    5- Motorda direksiyon olmaz gidon olur. Her gidon yükseltilir.
    6- 0TL ile 5000 (beş bin) TL arasında değişiklik gösterir. Ucu çok açık bir soru
    7- Forumda hakkında yazılmış çok fazla konu var
    8- 2005 model GV 250 ile başladım. 2,5 sene kullandım
    ogzcngdk, cnrsgr ve Ertugyigit bunu beğendiler.

  4. #4
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    1. İdeal sıralama diye bir şey aslında kişiden kişiye değişir. İnsanların maddi durumuna ve yaşama isteklerine de bağlı. Ben güvenlik açısından şu sıralamayı uygun görüyorum. Ehliyet - Koruma ekipmanları - Temel sürüş dersleri - Motosiklet - Rodaj döneminde trafiğe kapalı alanda fren, vites, viraj çalışmak. Scooter ile başlamak hakimiyet ve motosikletin trafikteki konumu açısından önemli. Ancak daha sonra manuel bir motosiklete geçtiğinde, otomatik vitesteki kullanımla çok farklı olduğunu göreceksin. Doğrusunu söylemek gerekirse 100-150 cc aralığında bir manuel vitesli motosikletle başlamak faydalı olabilir.

    2. Kanuni, ismi her ne kadar Türkçe de olsa aslen Çin üretimi motorların farklı isimde satışını yapan bir firmadır. % 100 yerli üretim motosikletimiz yok. Regal Raptor ve Lifan'ın cruiser modelleri Çinli kardeşlerimizin kalitelilerinden denebilir. Alternatif olarak Kuba ve RKS markalarını da inceleyebilirsin. Usta ile çok samimi olmak her zaman iyi değildir. Senin samimiyetini kazıklama fırsatı olarak algılaması kuvvetle muhtemeldir. Hele bir de motosikletten pek anlamıyorsan 10 TL'lik işi 50 TL'ye yaptırırsan olan cebine olur. Samsun'da tanıdığın motosiklet kullanıcılarına danışman lazım. Samsun hakkında bir fikrim yok. İstanbul'da olsan önerebileceğim insanlar elbette var.

    3. Elden taksit işi yok 2. elde. Anca tanıdık olacak ki her ay şu kadar ödeyeyim diyebileceksin. Bazı bayiler de senet yapabiliyor. Ama hangi marka bilemiyorum. Bayilerle görüşmen lazım.

    4. Ayak demiri ?!? Koruma demiri veya peg'den birini kastediyorsan, onlar sonraki safhalar. Hele aksesuar işi en son. Ekipman olarak da bütçen dahilinde alabileceğin en iyi kaskı (mümkünse full-face, ECE veya DOT onaylı, Sharp testlerinden 3 yıldızın üzerinde almış) ve montu (deri olursa daha iyi ama bütçenin düşük olduğunu farzederek 400 veya 600 Dense, omuz, sırt ve dirsek korumaları EN 1621.1 standardında olan bir tekstil mont) almalısın ilk olarak. Sonra koruyucu bir eldiven (parmak ve kemik koruyuculu) ve dizlik (mafsallı olursa kullanışlı olur). Bot ve pantolon da gerekli ancak bunlar temel korumaları aldıktan sonra zaman içerisinde tamamlayabileceğin ekipmanlar. Motosikletinde ise ilk olarak alman gereken aksesuar koruma demiri. Düşmelere karşı bacağının motosikletin altında ezilmesini ve motro bloğunun minimum zarar görmesi açısından faydalıdır. Sonrasında ise kaliteli bir zincir kilit ile alarmlı bir disk kilidi. Motorunun çalınmasını istemezsin diye düşünüyorum. Hoş, bunlar da engel sayılmaz ya neyse.

    5. Direksiyon değil, gidondur doğrusu. Gidonu yükseltmek için tornacılardan veya hazırda motosikletine uygun parça satan yerlerden bu parçaları satın alabilirsin. Ancak gidonu yükselttiğinde bütün kumanda ettiğin teçhizatın kablolarının da değişmesi gerekiyor yükselen gidon boyundan doğal olarak.

    6. Motosiklette gider tamamen senin kullanımına bağlı. Periyodik bakım ücretleri, temizlik sarf malzemeleri, zincir ve motor yağı ve tabii ki benzin. Ne kadar kullanıp, ne kadar motosikleti yatıracaksın bilemiyorum ama en büyük masrafın elbette benzin olacak. Benim tahminim aylık 250-300 TL olabilir senin masrafın. Bunun haricinde 6 ayda bir ödemen gereken motorlu taşıtlar vergisi var. Her sene yeniletmen gereken zorunlu trafik sigortan var. Bunlar da yıllık olağan ödemeler.

    7. Bu sorunun cevabı çok uzun aslında. Ama kabaca önceki kullanıcının düzgün bakıp kullandığından emin ol. Periyodik servis bakımları aksamamış olsun, büyük çaplı kazası olmazsa iyi olur. Ufak devrilme ve sürtmeler çok dert değil eğer ciddi problemlere yol açmamışsa. Motosikletin üstündeyken bir yöne fazla çekmemesi konusunda emin ol. Güvendiğin bir ustanın özellikle elektronik aksam için ekspertiz yapması da senin adına faydalı olur. Kabaca bunlara dikkat edersen ilk aşamada yeterli olabilir, çünkü çok detay var. Forumu iyice araştırman lazım onun için.

    8. Orası bende biraz karışık. Bir dönem Amerika'da 6 ay eğitim aldığım dönemde kiralık olarak 350 cm³'lük 8 silindirden oluşan 2800 cc'Lik bir trike kullandım. Pek motosiklet sayılmazdı 3 tekerlekli olduğundan. İstanbul'a döndüğümde ise 2001 model bir Dragstar 1100 vardı altımda ve yüksek hacimli motor ile birleşen az bilgi birikimim neredeyse beni komalık ediyordu. 6 sene motosiklet kullanamadım kaza sonrası. Son geri dönüşümde ise ufak hacimli iş görür ama performansı yüksek bir motor almak adına 2014 model Hyosung GV 250 Aquila aldım. Çok memnunum ancak şu anda aklımda Kawasaki Vulcan S var. Eğer sana bir öneri getirmemi istiyorsan başlangıç motoru olarak cruiser önermem. Çünkü ağır ve manevra kabiliyeti diğer motosikletlere göre zor. Ancak çok konforlu ve yere yakın olduğundan daha güven verici. İlle de cruiser ile başlamak istiyorum dersen Kuba Superlight 200 veya Regal Raptor'ın 250'likleri iyi tercihler olabilir. GV250'nin kullanımı ilk kullanıcı için biraz daha zor olabilir bunlara göre.

    Hakkında hayırlısı olsun şimdiden.
    cnrsgr ve sinanserpen bunu beğendiler.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  5. #5
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Alıntı cnrsgr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar,

    Forumdaki 400küsür mesajın 200küsürünü okudum, inceledim, not aldım. Yüzlerce cevap, onlarca tecrübeye şahit oldum diyebilirim. Herkesin kalemine, yüreğine ve sabrına sağlık. Hiç bişey bilmeyerek girdiğim bu forumdan, bir amatör donanıma sahip olarak çıktım 2 haftada. Lakin; her yeni başlayanın olduğu gibi benimde bir çok soru işaretim var. Her ne kadar cevaplarda "Haa bak bu sorumun cevabı bu imiş" diye okuduğum yorumlar olsa da yetinemedim, dayanamadım ve bende bir konuya adım atayım dedim Cevap verip, sabır gösteren herkese şimdiden çokça teşekkür ederim.

    İlk sorum şu şekilde olacak; tecrübem ciddi manada sıfır. İki haftadır Samsun'da gitmediğim motorcu kalmadı. Bırakın sürmeyi oturmaya dahi cesaret edemedim. O yüzden önce ehliyet, sonra özel ders, sonra motor şeklinde bi sıralama yaptım kafamda. Bu sıralama doğru mudur, yoksa scooter ile mi başlamalıyım?

    İkinci sorum şu; Türk malı mı, Çin malı mı? Regal Raptor ile Kanuni arasında gidip geliyorum sürekli. Gittiğim dükkanların çalışanlarından bir tanesi "Ev alma komşu al" atasözüne atıfta bulunarak "Motor alma, usta bul" dedi. Acaba bulduğum, tanıştığım usta ile kurduğum samimiyet, motorun bana çıkartacağı sıkıntılar için bi rahatlama yöntemi olur mu? Yoksa "x markayı alırsan feriştahı gelse rahatlayamazsın" mı dersiniz?

    Üçüncü olarak; öğrenci olarak elden taksitli alabileceğim bir motor türü var mı? Ve bu tarz alışverişler hakkında tecrübeleriniz var mı?

    Dördüncü olarak; kendime kask, mont, ayak demiri vs gibi bir aksesuar&koruma listesi hazırladım, sizce bu listede olmaz ise olmaz ne olmalı?

    Beşinci olarak; aldığımız her motorda uygun direksiyon bulduğumuz taktirde yükseltme şansımız var mı, yoksa belirli modellerde mi yükseltme yapılıyor?

    Altıncı olarak; giriş seviyesi bir motorun (2000-4000tl bütçe ile satın alınmış) aylık masrafı tahmini bir ortalama ile ne olur?

    Yedinci olarak; ikinci el motor alırken en fazla neye dikkat etmeliyim?

    Sekizinci ve son olarak; sizin ilk choppera başladığınız ilk motorunuzun modeli ve yılı nedir, ne kadar süre kullandınız?

    Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim, yeterli bilgiyi edindiğin vakitte konudan alıntılar yaparak soruların altına yerleştirip, herşeyi bi arada bulabileceğimiz bi konuya çevirmeye çalışacağım.
    1-Sıralama mantıklı...

    2-regal raptor tercih et derim.

    3-bu konuda bilgim yok maalesef...

    4-tabii ki kask.

    5-custom işi pek ilgimi çekmiyor, bu konuda yardımcı olamayacağım.

    6-orası pek belli olmuyor işte.

    7-yapabiliyorsan ustanı al yanına öyle almaya git motoru, olmuyorsa mutlaka bir ustaya göster.

    8-2000 model Honda Rebel, 2 yıl kadar kullanmıştım.
    cnrsgr bunu beğendi.
    Tecrübe, limitlerini bilmektir.

  6. #6
    cnrsgr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Nisan 2015
    Şehir
    Samsun
    Herkese teşekkürler.

    İlk olarak amatör bilgiye sahip olduğum için direksiyon yükseltmenin gidon değiştirme olduğunu bilmiyordum. Ve koruma demirini kendimce gözlemleyerek ayak demiri olarak nitelendirmiştim. Yeni isimlerini öğrenmiş oldum bu bahane ile.

    Motora başlama olarak Scootera pek ısınamıyorum şahsen. O yüzden 100-150 cc arası bir motor düşüneceğim sanırım.

    Kanuni'yi pek araştırmadım açıkçası. Regal Raptor üzerinde fazlasıyla yoğunlaşmış durumdayım. Genel olarak bi anlam çıkartamadığım için görünüş olarak inceleme aşamasında zevkime en yakın olan Regal Raptor olarak geldiği için halen şartlanmış vaziyetteyim.

    Ekipman olarak sanırım Kask, Mont, Eldiven, Dizlik, Pantolon... şeklinde devam eden bir listem olacak; genel yorumlardan anladığım olay bu şekilde.

    Aylık gider olarak da sabit bir 400 TL ayırmak gerekiyor sanırım. Artı olarak da vergiler, sigortalar vs belirli periyotlarda yüklenecek omzuma.

    Ve son olarak da yukarıda başlattığım yazının altına alıntılar yaparak yerleştireceğim cevapları.

    Gerçekten minnattarım, çok sağolun, var olun

  7. #7
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Sıralamanı özel ders-ehliyet-motor olarak değiştirirsen daha rahat edersin.

  8. #8

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Z250 Sl (yeşil)
    Yalnız ekipman ile alakalı , hangisi olmazsa olmaz demişsiniz ama bu tamamen size bağlı bişey. Olası bir kazadan ne kadar az hasarla ayrılmak istiyorsanız o kadar çok korunacaksınız. Kask , kaliteli sırt omuz dirsek korumalı mont , korumalı eldiven , kevlar kot pantalon , dizlik , bellik , ve Bot. Bunlar herkeste olması gereken şeyler , biri eksik olursa o korumasız kalan bölge gidiyor kazada , öyle düşünün.

  9. #9
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    5- Gidon yükseltilirken genelde kablo sorunu çıkar, kısa kalır. Ek masraf açar.
    6- Motorlarda genel bakımların dışında zincir, dişli, balata değişimleri olur. Ne kadar kullanırsan o kadar hızlı biter meretler.
    7- Motor alırken ilk dikkat edilecek şey sahibidir. Ben ne adamlar gördüm gözgöre göre yalan söyleyen.

  10. #10
    cnrsgr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Nisan 2015
    Şehir
    Samsun
    Dostlar selamlar,

    Tavsiyelerinizi defalarca kez 2 ay boyunca okuyup, bugün ilk motoruma sahip oldum. Hız tutkumu körüklememek adına ilk tercihim Regal Raptor 125E'den yana oldu. Lakin kafamda şu an büyük bir soru var. Satın aldığım motor 2014 model ve henüz sadece 170 km yol yapmış. Motoru aldıktan sonra yapmam gereken özel birşey var mı?

  11. #11
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Hayırlı olsun, muhtemel bir kullanıcı kitabı vardır. Orada rodaj süresince yapılacaklar da yazar, dikkatlice okumanda fayda var.
    Genel anlamda ; gazı 3/4'den fazla açma özellikle bu havalarda, her zaman farklı vitesler ve değişik hızlarda kullanmaya gayret et. 500km olduğunda kitapta yazmasa bile kaliteli bir yağ ile motor yağını değiştir (motul ya da i-phone). Genelde fabrika lastikleri kötü oluyor, bu konuda da dikkatli olmanda fayda var, Regal başlıklarında arkadaşların bolca paylaşımı var lastiklerle ilgili.

  12. #12

    Üyelik
    04 Mart 2014
    Sırasız cevaplar:

    Ilk motorum 250 mct idi. Birbirimizi üzdü.
    2. El alırken yanında anlayan adam olmalı.
    Eğitim şart.
    Başını belini ve boynunu koruyacak malzemelere özellikle dikkat et.
    Usta bulmak çok önemli.
    gidon her türlü yükselir ama konfor ve güvenlik zafiyeti oluşturabilir. Iyi ayarlamalı.

  13. #13

    Üyelik
    28 Aralık 2014
    Şehir
    çorlu
    Motosikleti
    4. motor Honda
    Motoru zaten almışsınz, hayırlı uğurlu olsun,

    ekipmanlarını tamamla ve eğitim al mutlaka honda GS1 i tavsiye ederim,

  14. #14

    Üyelik
    08 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    MT-25 (2020)
    hayırlı olsun. kazasız belasız sürüşler dilerim.
    darısı başıma artık. 22 ağustosta ehliyeti alıcam.
    sonra yamaha drag star xvs 650 düşünüyorum.

    iyi günler

  15. #15
    Jawa350TS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2015
    Motosikleti
    Jawa 350 ts / Yuki yk-250-4
    Motosiklet tecrübem sıfır dediğin için bence ilk olarak bir scooter ile motosikletle trafikteki yerini öğrenmen lazım. Gerçekten ne kadar arabayla trafik bilgin olsa bile farklı bir trafikle karşılaşıyorsun.
    Çinli ucuz yollu bir scooter'la başlamanı, trafiği öğrenmeni, daha sonra vitesli üst model motosiklete geçmeni tavsiye ederim. Tabi ilk önce ehliyet ve koruma ekipmanı.

  16. #16

    Üyelik
    18 Mayıs 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    XVS Dragstar 650
    Bende RKS Cruiser 250 var.1 ay önce aldım.2013 model 8.000 kilometrede.1 ay öncesine kadar hayatımda hiç motora binmemiştim.Zaten motoru satın aldıktan sonra arkadaşım evime bıraktı.Ehliyet sınavıma 3 hafta var.Motoru erkenden aldım çünkü trafiğe çıkmadan boş alanlarda sürmek istedim.Boş arazilerde pratik yapıyorum yani.Yokuşlarda çalışmalar yapıyorum.Motor aldığımın ertesi günü kapalı kask aldım.Boş arazide de sürsem ne olur ne olmaz.

    Motor kullanan bir arkadaşın varsa daha iyi olur.Temel şeyleri öğretir en azından.Ben o konuda şanslıydım öğrettiler sağolsunlar.


  17. #17

    Üyelik
    19 Mayıs 2016
    Şehir
    istanbul
    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. İdeal sıralama diye bir şey aslında kişiden kişiye değişir. İnsanların maddi durumuna ve yaşama isteklerine de bağlı. Ben güvenlik açısından şu sıralamayı uygun görüyorum. Ehliyet - Koruma ekipmanları - Temel sürüş dersleri - Motosiklet - Rodaj döneminde trafiğe kapalı alanda fren, vites, viraj çalışmak. Scooter ile başlamak hakimiyet ve motosikletin trafikteki konumu açısından önemli. Ancak daha sonra manuel bir motosiklete geçtiğinde, otomatik vitesteki kullanımla çok farklı olduğunu göreceksin. Doğrusunu söylemek gerekirse 100-150 cc aralığında bir manuel vitesli motosikletle başlamak faydalı olabilir.

    2. Kanuni, ismi her ne kadar Türkçe de olsa aslen Çin üretimi motorların farklı isimde satışını yapan bir firmadır. % 100 yerli üretim motosikletimiz yok. Regal Raptor ve Lifan'ın cruiser modelleri Çinli kardeşlerimizin kalitelilerinden denebilir. Alternatif olarak Kuba ve RKS markalarını da inceleyebilirsin. Usta ile çok samimi olmak her zaman iyi değildir. Senin samimiyetini kazıklama fırsatı olarak algılaması kuvvetle muhtemeldir. Hele bir de motosikletten pek anlamıyorsan 10 TL'lik işi 50 TL'ye yaptırırsan olan cebine olur. Samsun'da tanıdığın motosiklet kullanıcılarına danışman lazım. Samsun hakkında bir fikrim yok. İstanbul'da olsan önerebileceğim insanlar elbette var.

    3. Elden taksit işi yok 2. elde. Anca tanıdık olacak ki her ay şu kadar ödeyeyim diyebileceksin. Bazı bayiler de senet yapabiliyor. Ama hangi marka bilemiyorum. Bayilerle görüşmen lazım.

    4. Ayak demiri ?!? Koruma demiri veya peg'den birini kastediyorsan, onlar sonraki safhalar. Hele aksesuar işi en son. Ekipman olarak da bütçen dahilinde alabileceğin en iyi kaskı (mümkünse full-face, ECE veya DOT onaylı, Sharp testlerinden 3 yıldızın üzerinde almış) ve montu (deri olursa daha iyi ama bütçenin düşük olduğunu farzederek 400 veya 600 Dense, omuz, sırt ve dirsek korumaları EN 1621.1 standardında olan bir tekstil mont) almalısın ilk olarak. Sonra koruyucu bir eldiven (parmak ve kemik koruyuculu) ve dizlik (mafsallı olursa kullanışlı olur). Bot ve pantolon da gerekli ancak bunlar temel korumaları aldıktan sonra zaman içerisinde tamamlayabileceğin ekipmanlar. Motosikletinde ise ilk olarak alman gereken aksesuar koruma demiri. Düşmelere karşı bacağının motosikletin altında ezilmesini ve motro bloğunun minimum zarar görmesi açısından faydalıdır. Sonrasında ise kaliteli bir zincir kilit ile alarmlı bir disk kilidi. Motorunun çalınmasını istemezsin diye düşünüyorum. Hoş, bunlar da engel sayılmaz ya neyse.

    5. Direksiyon değil, gidondur doğrusu. Gidonu yükseltmek için tornacılardan veya hazırda motosikletine uygun parça satan yerlerden bu parçaları satın alabilirsin. Ancak gidonu yükselttiğinde bütün kumanda ettiğin teçhizatın kablolarının da değişmesi gerekiyor yükselen gidon boyundan doğal olarak.

    6. Motosiklette gider tamamen senin kullanımına bağlı. Periyodik bakım ücretleri, temizlik sarf malzemeleri, zincir ve motor yağı ve tabii ki benzin. Ne kadar kullanıp, ne kadar motosikleti yatıracaksın bilemiyorum ama en büyük masrafın elbette benzin olacak. Benim tahminim aylık 250-300 TL olabilir senin masrafın. Bunun haricinde 6 ayda bir ödemen gereken motorlu taşıtlar vergisi var. Her sene yeniletmen gereken zorunlu trafik sigortan var. Bunlar da yıllık olağan ödemeler.

    7. Bu sorunun cevabı çok uzun aslında. Ama kabaca önceki kullanıcının düzgün bakıp kullandığından emin ol. Periyodik servis bakımları aksamamış olsun, büyük çaplı kazası olmazsa iyi olur. Ufak devrilme ve sürtmeler çok dert değil eğer ciddi problemlere yol açmamışsa. Motosikletin üstündeyken bir yöne fazla çekmemesi konusunda emin ol. Güvendiğin bir ustanın özellikle elektronik aksam için ekspertiz yapması da senin adına faydalı olur. Kabaca bunlara dikkat edersen ilk aşamada yeterli olabilir, çünkü çok detay var. Forumu iyice araştırman lazım onun için.

    8. Orası bende biraz karışık. Bir dönem Amerika'da 6 ay eğitim aldığım dönemde kiralık olarak 350 cm³'lük 8 silindirden oluşan 2800 cc'Lik bir trike kullandım. Pek motosiklet sayılmazdı 3 tekerlekli olduğundan. İstanbul'a döndüğümde ise 2001 model bir Dragstar 1100 vardı altımda ve yüksek hacimli motor ile birleşen az bilgi birikimim neredeyse beni komalık ediyordu. 6 sene motosiklet kullanamadım kaza sonrası. Son geri dönüşümde ise ufak hacimli iş görür ama performansı yüksek bir motor almak adına 2014 model Hyosung GV 250 Aquila aldım. Çok memnunum ancak şu anda aklımda Kawasaki Vulcan S var. Eğer sana bir öneri getirmemi istiyorsan başlangıç motoru olarak cruiser önermem. Çünkü ağır ve manevra kabiliyeti diğer motosikletlere göre zor. Ancak çok konforlu ve yere yakın olduğundan daha güven verici. İlle de cruiser ile başlamak istiyorum dersen Kuba Superlight 200 veya Regal Raptor'ın 250'likleri iyi tercihler olabilir. GV250'nin kullanımı ilk kullanıcı için biraz daha zor olabilir bunlara göre.

    Hakkında hayırlısı olsun şimdiden.
    Abi istanbulda ne gibi yerlere gidipte motor hakkinda iyi ve dostça bir bağ ve sağlam bilgiler öğrenebilirim??

  18. #18

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    en başda arada farklı motorlara kaysamda silverwingdir xt dir falan özünde hep cruisercıyımdır her tür cruiserımda oldu çin japon.. en500 ümde oldu jinlun regalimde oldu.

    çin malı kötüdür şudur budur demiycem.. ama kendi ediğindiğim tecrübe tek silindirli çin mallarından genelde uzak durulması yönünde.. çift silindirlileri sorunsuz az yakıyor ve performanslı vibrasyonda yok denecek kadar az.. tek silindirlilerde balansör falan kullanılsada yüksek hızlarda vibrasyonu hissediyorsun buda uzun vadede sıkıntı yaratabilir..

    bana sorarsan cruiserda başlangıcı koreden yap onların motorları çok iyi hatta kendi klassmanlarında 250cc de japonda rakipleri olmadığı için zaten alabiliceğin yegane motorlar.. biri gv250 biride daystar.. bunların üstü japonlara girer..

    burdan başla derim yoksa sıkıntı çekiceğin bir motorla başlarsan motordan soğursun hele ibr de düşersen iyicene soğursun. ilk motor bence biraz rahat zahmetsiz olmalı..

    bana sorarsan yaptığında yanlış onuda söyliyim cruiser sevsen bile scooterla başlamanı öneririm.. scooterda en önemli şey trafiği öğrenir trafiğe adapte olursun.. o acemiliğini korkunu atarsın.. sonra neye bilnmek istiyorsan binersin zaten sonrası cruiserı osu busu çocuk oyuncağı gelir.. bir kere adapte olmuş trafikde güzel gidiyorsan gerisi kolay kaynarsın kısa sürede her tür motora..

  19. #19
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı anarchy.back adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi istanbulda ne gibi yerlere gidipte motor hakkinda iyi ve dostça bir bağ ve sağlam bilgiler öğrenebilirim??
    1. Motto Akademi
    2. Turing
    3. Honda Güvenli Sürüş ve Eğitim Merkezi
    4. Yamaha Riding Academy
    5. OMM Riders
    6. LAMATECH - Rahmi Barutçu Sürüş Akademisi
    7. OSOCAN Riders - Okan Sinan Ocan Aynı zamanda sitemiz üyelerindendir kendisi. Bkz: oocan
    8. Altın Elbiseli Adam - Barkın Bayoğlu Öğretici videolarını mutlaka izleyin.
    zaferce bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  20. #20
    exteras - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mayıs 2015
    Motosikleti
    F700 GS
    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizde Suzuki m800 vardı diye hatırlıyorum. Kawasaki vulcan S için hangi ustaya veya servise gidiyorsunuz? Vn 800 var bende z-moto ya gidicem ama çok öpülmek istemiyorum.

    Edit: profilinizde yazıyormuş zaten suzuki


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler