bende almayı düşünüyorum.ikinci motosilet olarak biraz sürüşünden bahsedermisiniz?
bende almayı düşünüyorum.ikinci motosilet olarak biraz sürüşünden bahsedermisiniz?
Keyifli ama küçük göründüğü halde kullanması zor bir motor, en az bi 40km hız yapınca kullanması rahat ama düşük hızlarda manuel vitesli ve debriyajlı olması ve motorun gaz yemesinin biraz orantısız olmasından kullanması zor.
Orjinal iç lastikleri sibop kesip yarılıyor hep, ön de arka da değişti. jantları tavsiye edilenden biraz küçük takmışlar mesela, arka lastiğin üzerinde RIM 1.60X17 yazıyor ama arkaya 1.40X17 jant takmışlar, ön jant da 1.20X17. Umarım jantın dar olmasıyla sibop kesmenin ilgisi yoktur.
Bak onu doğru söylüyosun, ama ben cub alsaydım grenajlarının yarısı kırılmış yada çatlamış olurdu, biraz motocross yapıyorum da ayrıca motoru haftada en az bir kere bahçeden 50-60cm yüksekte bi kapıdan ite kaka bir depoya çıkartıyorum ve indiriyorum. grenajsız olması çok iyi oluyor. Kırılma dökülme derdi olmayan bir motor.
Bu motorun tel jantlı modeli bence alınmaz, lastik değiştirirken jantın üzerinde tepinmeden lastik janttan çıkmıyor, lastiği takarken de aynı şekilde jantın üzerinde tepinmek gerekiyor. Jantı çizmeden en zararsız ve kolay yöntemin bu olduğuna kanaat getirdim, ama tel jantlı modelde jantın akordunu bozabilir ayakla lastik sökme takma işlemi
bu motosikletin vitesleri nasıl ? cup gibi hep aşağı doğrumu vites artıyor ya da 1 aşağı diğerleri yukarı nasıl vites artırılıyor
Geçen benim motorun arka mafsal mili vidası düştüğünden yerinden çıktı motorun arkası bi tarafa kaydı arka fren sıkılı kaldı 4 şeritli anayolda zınk diye kaldım öyle, neyseki motordaki tersliği sezip sağdan gidiyordum, çok biçimsiz bir yerde yolda kalınca ve motoru zorlayınca hareket ettiğini fark edince zorlaya zorlaya 1 km kadar gittim 1. 2. viteste, motor hararet yaptı ısınmadan stop etti tüttü tüttü, sonra bir yerden çekiç buldum da mili yerine oturttum motorun soğumasını bekleyip motoru zorlamadan tırsa tırsa eve kadar 2-3km daha gittim. Sonra bi baktım subab ayar tapası çatlamış. Bugün baktım silindir kapağından köpükler çıkıyor. Yağına baktım gerçi ağzına kadar dolu Shell Advance VSX 10-40 ile. Motorun ömrünün kısa olacak olması çok da umrumda değil tek istediğim yolda bırakmaması birde motorun teknik kusurunun kazaya neden olmaması. Yolda kalınca çok garip bir tamir yöntemine başvurdum çekiç'im olmadığından motoru ön çataldan ve arka amortisörden kucaklayıp havaya kaldırdım yerinden çıkan mili refüjdeki demirlere vurdum. Artık adrenalinden mi sinirden mi neden bilmiyorum ama bu motoru kaldırabilecek güçteymişim öğrenmiş oldum motorun aklı varsa hizaya gelir yoksa aynı şekilde tutar atarım biyerden aşağı yada denize
Bu motorun sözde yedek deposu olmasına rağmen, yedek konumda veya normal konumda depodaki benzini bitirdiğinizde aynı miktarda benzini alıyor, 2.6 litre kadar. Fakat benzini bitip çalışmaz hale gelen motoru jikleyi çekip çalıştırarak sonra jikleyi kapatarak 2km kadar falan daha kullanabilirsiniz artık yolda bırakmaktan ne kadar kurtarırsa bu bu kadar küçük benzin deposu olan bir motoru ithal ettikleri için mondial'i tebrik ediyorum, benzinliklerdeki benzin pompalarının bu depoyu doldururken tam dolduğunun farkına varamayıp taşırması da cabası.
Mustafa Kemal Atatürk
Bu motorun aküsü marş motoru, 35watt ön far ve 21 watt stop lambasını aynı anda kaldırabilecek güçte değil. Bazen olur olmadık yerlerde motor stop edince sıkıntı yaşıyordum, farı kapamadan marş motoru çalışamıyordu. Ön far tesisatına röle bağladım, marş düğmesine basınca ön fara giden akımı kesiyor. Bu işlemi motorun orjinal tesisatından hiçbir kablo kesmeden yaptığım için sadece kısa farlar yanıkken marş düğmesine basarsanız farı kapıyor ama genelde kısa farları kullanıyorum yetiyor, uzun farlar sadece uyarı amaçlı veya biraz daha ileriyi görmek için.
valla mengu bravo iyisiyle kötüsüyle herşeyini yazmışsın motorun.uzun dönem test gibi sonuçları da yazıyosun ara ara.alacaklar için doğru bi kaynak olmuş bence
bu cubların deposunun koltuk altında olması çok kötü bir şey burda arkadşlarımın cublarının cogunun deposu deliniyor alttan kaynak yerlerinden mondialin
yapacagıda anca o kadar oluyor sizinde deponuz delinebilir kontrol edin şikayet edin.
4000km bakımını günden güne taksit taksit yaptım, bugün bitti denebilir.
Yaptıklarım
- Yağ değişimi
- Arka amortisör alt takozlarının değiştirilmesi.
- Arka amortisörlerde sağa sola olan boşluğun giderilmesi
- Gidon civatalarının kalitelileriyle değiştirilmesi.
- Motor kulaklarının civatalarının sıkılması
- Ele gelen her vidanın, civatanın sıkılması
Merak edenler için motorun ciğeri orjinalinden farklı olarak ayarlanabilir debriyaj teli(orjinalinde ayar yok ) 100KH karbüratörü, Honda activa jikle teli var. Bu motorun Mondial 125 ZNU kadar kaliteli olacağını düşünmüştüm ama ondaki kalitenin 10'da biri yok bence.
10 lira (2.13 LT) benzinle 117 km ... 100km'de 1.82 lt yakıt tüketimi. Sürüş tarzı: Allah ne verdiyse gazlama + şehiriçi dur-kalk
Niye sallıyayımki. Sana yalan borcummu var. Burada önceden bindiğim motorları değil şu an bindiğim hyanax100 tartışılıyor. Hem neden 650 lik motorla başlanmasınki. Motor kullanma prensibi aynı değilmi. Şahin kullanmasını bilen biri Mersedeste kullanır Toyota da. 1150gs e geçince o bile yavaş geldi.
Seyrantepe'den Maslak'a inişte 110 km hız yaptım, çok hafif bir iniş var. Motor devri 9 bini geçiyo, devir az daha düşük olsaydı 120'yi rahat vururdu orda. Motora yatıyorum tabi ama mobiletle 130 yapan manyaklar gibi değil Kaskımı göstergeye dayıyorum o kadar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)