Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Cup yağ soğutma hakkında yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    CyberShooter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2016
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Tigrina --> Mondial 100 SFC --> Bajaj Dominar 250
    Merhaba arkadaşlar kendi projem de cup motoru kullancam motor düşük vites yüksek devir çalışcak bu yüzden baya ısınır gibime geliyor bu nedenle biraz araştırma yaptım yağ soğutma sistemi gmrdüm fotodaki gibi bu sistemi alıp motora taksak sistemin hacmi kadar daha yağ ekleyip motora birde radyatör e fan taksak pc fanı üç tane yan yana ısınmayı azaltabilirmiyiz?



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    tr100a adında bir abimiz vardı onun motorundada yağ soğutma vardı bir danış istersen,yada konuyu görünce yazar

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Yağ soğutma takacaksan fana gerek yok. Cup motorda yağını aşırı ısıtacak güç yok zaten o yüzden fan olmadan sadece yağ soğutma ile buz gibi çalışır.

  4. #4
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    ben bir zamanlar meraklanmıştım gerçekten yararlıda youtube de videosu var radyatöre 60 santigrat giren yağ 40 santigrat çıkıyor çok iyi bir değer fan koymaya gerek yok fazla yağ koymana gerek yok 900 gram alıyor sen 1 lt koydumu yetecek bende meraklanıp singapurdan getirtim o sırada 500 cc scooter aldım ve soğutucuyu takmaya uğraşmadım cub um kenarda kaldı soğutucu radyatör hala elimde kullanılmamış bir şekilde duruyor

    bunun aynısı siyah monajını gösteriyor
    https://www.youtube.com/watch?v=oeJBueAXf_g

  5. #5
    CyberShooter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2016
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Tigrina --> Mondial 100 SFC --> Bajaj Dominar 250
    Alıntı tr100a adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben bir zamanlar meraklanmıştım gerçekten yararlıda youtube de videosu var radyatöre 60 santigrat giren yağ 40 santigrat çıkıyor çok iyi bir değer fan koymaya gerek yok fazla yağ koymana gerek yok 900 gram alıyor sen 1 lt koydumu yetecek bende meraklanıp singapurdan getirtim o sırada 500 cc scooter aldım ve soğutucuyu takmaya uğraşmadım cub um kenarda kaldı soğutucu radyatör hala elimde kullanılmamış bir şekilde duruyor

    bunun aynısı siyah monajını gösteriyor
    https://www.youtube.com/watch?v=oeJBueAXf_g
    Cevaplar ınız çok teşekkür ediyorum bugun honda yetkili servisi ndeki usta abime sordum projemden bahsettim gerek olmaz dedi ama bnde aradayım şuan aslında vazgeçme ihtimalim ağır basıyor sebebi projemi tamamiyle kendim finanse edittiğim için birde öğrenci olunca gereksiz bi masrfamış gibi geliyo alixpress de en ucuzunu yaklaşık 50 dolara buldum pahalı geldi bana biraz

  6. #6

    Üyelik
    14 Mart 2021
    Alıntı CyberShooter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar kendi projem de cup motoru kullancam motor düşük vites yüksek devir çalışcak bu yüzden baya ısınır gibime geliyor bu nedenle biraz araştırma yaptım yağ soğutma sistemi gmrdüm fotodaki gibi bu sistemi alıp motora taksak sistemin hacmi kadar daha yağ ekleyip motora birde radyatör e fan taksak pc fanı üç tane yan yana ısınmayı azaltabilirmiyiz?

    http://i.hizliresim.com/1vWjNY.jpg
    Ben cup motoruma bu resimdeki radyatörü parçalarıyla beraber birebir aynısını taktım çokta güzel oldu 20 derece hava sıcaklığında motor yağı sıcaklığı 85 dereceyi geçmedi yolda giderken durunca biraz 90 a geldi yani motoru belli bir sıcaklıkta tutuyor ve performans çekiş hiç düşmüyor birde yağ değişim km si uzuyormu onu denemedim daha yeni olduğu için ama eminimki yağ değişimi aralığıda uzayacak

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Yağ radyatörünü ekledikden sonra yağ basıncını ölçtünüz mü ? standart yağ pompasının debisi yeterli gelmezse yağı soğutayım derken düşen basınç nedeniyle daha ciddi problemler yaşamazsınız inslh.

  8. #8
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ radyatörünü ekledikden sonra yağ basıncını ölçtünüz mü ? standart yağ pompasının debisi yeterli gelmezse yağı soğutayım derken düşen basınç nedeniyle daha ciddi problemler yaşamazsınız inslh.
    Bu işlemi yağ filtresiz filtresiz motorlara yapıyorlar daha çok cbr 125 e yaptıklarını gördüm.

  9. #9

    Üyelik
    14 Mart 2021
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ radyatörünü ekledikden sonra yağ basıncını ölçtünüz mü ? standart yağ pompasının debisi yeterli gelmezse yağı soğutayım derken düşen basınç nedeniyle daha ciddi problemler yaşamazsınız inslh.
    Şimdi şöyle birşey var cup motorlarda yağ her yeri yağlayıp soğutuyor enson eksoz Subap egzantrigik milini yağlayıp çıkıyor arada radyatör var ordan tekrar geri dönüyor yani yağ zaten yagliyacagi yerleri yagliyo motor yatık olduğu için radyatörü takmadan önce dönüş hortumunu açık bıraktım ağzını bı kaba koydum motoru çalıştırdım rolantide yağ radyatör boşken radyatörü doldurup kısa sürede borudan geldi o yüzden sistem önce motoru yağlıyor tam çıkışta radyatöre giriyor yağ zararı olsa motorun performansı artmaz birde hiç performans düşmüyor önceden biraz yol gidince performans düşüyordu...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:27 ----------

    [QUOTE=Long_way;4619341]Şimdi şöyle birşey var cup motorlarda yağ her yeri yağlayıp soğutuyor enson eksoz Subap egzantrigik milini yağlayıp çıkıyor arada radyatör var ordan tekrar geri dönüyor yani yağ zaten yagliyacagi yerleri yagliyo motor yatık olduğu için radyatörü takmadan önce dönüş hortumunu açık bıraktım ağzını bı kaba koydum motoru çalıştırdım rolantide yağ radyatör boşken radyatörü doldurup kısa sürede borudan geldi o yüzden sistem önce motoru yağlıyor tam çıkışta radyatöre giriyor yağ zararı olsa motorun performansı artmaz birde hiç performans düşmüyor önceden biraz yol gidince performans düşüyordu önceden radyatörü takmadan önce...

  10. #10

    Üyelik
    14 Mart 2021
    Selamlar îyi günler daha öncede cup motoruna yağ radyatörü takmıştım burda anlatmıştım birşey farkettim bunu sizlerle paylaşmak istiyorum yağ radyatörü taktığım günden itibaren motor birdaha subap ayarı bozulmadı sürekli kontrol ediyorum subap ayarını ve halen yaptığım ayarda duruyor ve hiç değişmedi birde yağ uzun süre dayanıyor yani hiç değiştirmesem yağı değiştirmem o derece yani yağın viskositesi çok çok az bozuluyor yağ nerdeyse ölmüyor demekki gerçekten yağ soğutucu radyatörün motora büyük faydası varmış uzun yolda yapılabilir performans çekiş hiç düşmüyor istediğin kadar kullan şehir içi şehir dışı ve eskiden yağ radyatörü yokken çok ısınınca eksozdan çiğ benzin kokusu gelirdi şimdi yok sanki motor su soğutmalı gibi neredeyse...

  11. #11

    Üyelik
    28 Haziran 2022
    Şehir
    Osmaniye
    Motosikleti
    Honda innova 125 wave 110i lifan emisol
    Bende honda innova var bu yağ soğutucu taksam nasil olur randiman alabilirmiyim

  12. #12

    Üyelik
    02 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mondial 100 SFC Snappy xi
    CUB motoru çok güzel soğutması olan bir motor. Hiçbir şeye gerek yok bence.

  13. #13
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ radyatörünü ekledikden sonra yağ basıncını ölçtünüz mü ? standart yağ pompasının debisi yeterli gelmezse yağı soğutayım derken düşen basınç nedeniyle daha ciddi problemler yaşamazsınız inslh.
    Açıklama bu....

    İlave olarak, yağ filtresinin geçirgenlik oranının bile çok önemli olduğunu düşünürsek, yağın dolaşımına böylesi bir müdahale özellikle yüksek devirde yetersiz yağlamaya sebep olabilir. Basıncı ölçmek ve aynı debiyi yakalamak şart..

    Bu arada şeklen beziyor, dişi tutuyor diye ne arabanıza ne motorunuza herhangi bir farklı filtre takmayın arkadaşlar...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)