Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

[Ankara - MT]

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #27821
    hakanerdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2012
    Motosikleti
    DL1000A
    Alıntı Egemen06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar kış geliyor yavaştan ankara'ya motorum dışarda kalıcak ve kullanabildiğim kadar kışın kullanıcam,dışarda üstünü örtüyorum başka neler yapabilirm iyi muhafaza edebilmek için?
    Uzun süre durağan kalmasın, lastiğin hep aynı yeri, yere basmasın, oynatın ve arada bir çalıştırın.

    Branda ile muhafaza edecekseniz yağmur yağdıktan sonra brandayı açıp kurumasına olanak tanıyın. (tabi kar için de geçerli)

    Ayrıca motoru kaldırmadan evvel boyalı aksamlarını bir wax ile cilalayın. Hidrofobik özelliği boyayı koruyacaktır.
    makseli bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #27822
    eftall - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    600f gitti..poloya devam..
    Abi az once kizilayda bi honda hornet gordum nasi ses nasi makine yaw icim gitti valla..bizden mi acep..

  3. #27823

    Üyelik
    30 Ekim 2012
    Şehir
    Angara
    Motosikleti
    250 cc custom
    bir motor böylede tatlı olmaz ki :( http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...01953970/detay
    SEÇ bunu beğendi.
    [B]Çoğunlukla şarkılar İstanbul'u anlatır; çünkü Ankara anlatılmaz yaşanır...[/B]

  4. #27824
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı hakanerdogan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun süre durağan kalmasın, lastiğin hep aynı yeri, yere basmasın, oynatın ve arada bir çalıştırın.

    Branda ile muhafaza edecekseniz yağmur yağdıktan sonra brandayı açıp kurumasına olanak tanıyın. (tabi kar için de geçerli)

    Ayrıca motoru kaldırmadan evvel boyalı aksamlarını bir wax ile cilalayın. Hidrofobik özelliği boyayı koruyacaktır.
    çalıştırma olayını kısa yapma, minimum fan açana kadar çalıştır kullan...kısa süreli çalıştırma..
    hakanerdogan bunu beğendi.

  5. #27825

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Rks Titanic 200
    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çalıştırma olayını kısa yapma, minimum fan açana kadar çalıştır kullan...kısa süreli çalıştırma..
    amaç motorun iç yağlanmasının tam olarak yapılması.

    birde şunu sakın yapma => motoru çalıştırır çalıştırmaz gaz vermeye başlama. hele son gaz hiç verme.

    ( gerçi bu durum, sadece kışın yatıranlar için değil, tüm motosikletler için ilk çalıştırmada dikkat etmek gerekiyor -- ben hiç bir araçla ( otomobil - motosiklet ) hemen çalıştırıp yola çıkmamışımdır )

    çünkü yağlama işlemi tam olarak gerçekleştirmeden motor da parçaların kuru kuru yüksek devirler çevirmesine sebep olur.

    buda motorun boğazına bıçak dayamak gibi birşey dir.

    çalıştırdığınızda stop edebilir, jikle yardımı veya gaz kolunu çok hafif tutarak rölanti ile kendine gelmesini bekleyin ;)

    ---------- Post added at 00:39 ---------- Previous post was at 00:16 ----------

    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çalıştırma olayını kısa yapma, minimum fan açana kadar çalıştır kullan...kısa süreli çalıştırma..

    fan ne ararla ybr de :D

  6. #27826
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı makseli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    amaç motorun iç yağlanmasının tam olarak yapılması.

    birde şunu sakın yapma => motoru çalıştırır çalıştırmaz gaz vermeye başlama. hele son gaz hiç verme.

    ( gerçi bu durum, sadece kışın yatıranlar için değil, tüm motosikletler için ilk çalıştırmada dikkat etmek gerekiyor -- ben hiç bir araçla ( otomobil - motosiklet ) hemen çalıştırıp yola çıkmamışımdır )

    çünkü yağlama işlemi tam olarak gerçekleştirmeden motor da parçaların kuru kuru yüksek devirler çevirmesine sebep olur.

    buda motorun boğazına bıçak dayamak gibi birşey dir.

    çalıştırdığınızda stop edebilir, jikle yardımı veya gaz kolunu çok hafif tutarak rölanti ile kendine gelmesini bekleyin ;)

    ---------- Post added at 00:39 ---------- Previous post was at 00:16 ----------




    fan ne ararla ybr de :D
    Ben de motoru az bi süre çalıştırırım rölantide durabileceği kadar sonra da debriyaj manetini sıkar bırakırım bikaç kere sonra debriyaj sıkılı halde ayaklarımla motoru ileri geri oynatır ileri giderken de 1'e takarım, soğuk motorun 1. vitese takarken yaptığı ileri atmayı yapmıyor böylece. Bence debriyaj ve dişliler açısından çok sağlıklı bir davranış.

  7. #27827
    hakanerdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2012
    Motosikleti
    DL1000A
    Alıntı makseli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    amaç motorun iç yağlanmasının tam olarak yapılması.

    birde şunu sakın yapma => motoru çalıştırır çalıştırmaz gaz vermeye başlama. hele son gaz hiç verme.

    ( gerçi bu durum, sadece kışın yatıranlar için değil, tüm motosikletler için ilk çalıştırmada dikkat etmek gerekiyor -- ben hiç bir araçla ( otomobil - motosiklet ) hemen çalıştırıp yola çıkmamışımdır )

    çünkü yağlama işlemi tam olarak gerçekleştirmeden motor da parçaların kuru kuru yüksek devirler çevirmesine sebep olur.

    buda motorun boğazına bıçak dayamak gibi birşey dir.

    çalıştırdığınızda stop edebilir, jikle yardımı veya gaz kolunu çok hafif tutarak rölanti ile kendine gelmesini bekleyin ;)

    ---------- Post added at 00:39 ---------- Previous post was at 00:16 ----------




    fan ne ararla ybr de :D

    Tavsiyeyi bana yapmış galiba.

  8. #27828

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Rks Titanic 200
    Alıntı hakanerdogan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tavsiyeyi bana yapmış galiba.
    hee :D

    bende yukardaki ybr ci arkadaşa yazdı zannettim

    senin motoru ve tavsiye istediğini görmedimdi

  9. #27829
    Wozy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 990 ADV - HND XR650R
    Yunus'um bu canavara çöksem sence cafe racer olurmu ne dersin bana biraz fazla yeni gibi geldi pahalı biraz.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...00651047/detay
    Keep your bike in good repair: motorcycle boots are not comfortable for walking.

  10. #27830
    caneryavuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ST Kanuni GT250R
    Kışın motoru binmemek üzere kaldıracaksan tekerleri yerden kes depoyu ağızına kadar doldur, aküsünü sök, zinciri gresle ve asla çalıştırma. Çalıştırdıktan sonra motor ve yağ terleme yapıyor buda gayet kötü bir durum, sezon açıldığında depodaki benzini dök, yağını değiştir, zinciri temizle, aküsünü tak v.b işte, nacizane benim bildiklerim...

  11. #27831
    buberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Varadero
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de motoru az bi süre çalıştırırım rölantide durabileceği kadar sonra da debriyaj manetini sıkar bırakırım bikaç kere sonra debriyaj sıkılı halde ayaklarımla motoru ileri geri oynatır ileri giderken de 1'e takarım, soğuk motorun 1. vitese takarken yaptığı ileri atmayı yapmıyor böylece. Bence debriyaj ve dişliler açısından çok sağlıklı bir davranış.
    Evet debriyaj plakalarını birbirinden ayırıyorsun çok faydalı bir yöntem ama ufak bir ayrıntı var motor henüz çalışmamışken vitese atıp debriyajı sıkarak ileri geri yapmak lazım. Uzun süre motor beklediği için plakaların arasında yağın hepsi süzülüp gidiyor ileri geri yapınca birbirinden sımsıkı tutunan debriyajı alıştırmış oluyoruz. kawasakilerde daha belirgin olduğunu gözlemledim vitese atınca ÇAAT diye bir ses geliyor motoru eline alacakmışsın gibi hissediyorsun
    dolar 10 lirayı geçecekmiş.

  12. #27832
    Wozy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 990 ADV - HND XR650R
    Hadi yatın uyuyun artık. ilk uyuyan rüyasında Pamela Anderson'ı son uyuyan ise Bülent Ersoy'u görsün
    Keep your bike in good repair: motorcycle boots are not comfortable for walking.

  13. #27833
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı Wozy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yunus'um bu canavara çöksem sence cafe racer olurmu ne dersin bana biraz fazla yeni gibi geldi pahalı biraz.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...00651047/detay
    bu motor orjinaline uygun olarak cillop gibi toplamış, tekrar kesip biçmek için yazık olur bence...

  14. #27834
    trgy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HD xl 883
    Beyler özel bir nedenden dolayı gerçekten motoru kaldırıp 5-6 ay kullanamayacak durumdaysak hadi neyse de ,öbür türlü haftada bir ya da olmadı 15 günde bir çıkarıp sokak arasında dahi olsa yarım saat 40 dk kullanmak varken bu kadar uğraşıp mumyalayıp sarıp sarmalamak, üstüne düşmek bana pek mantıklı gelmiyor , o kadar da narin ve hassas olmamalı bu makineler ,eğer 15-20 gün kullanılmadı diye terleyip nazlanacaklar hasar göreceklerse hiç binmeyelim bu meretlere, üstüne dantel örtüp kaldıralım çeyiz diye.
    Redmoon, Wozy ve SEÇ bunu beğendiler.

  15. #27835
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı buberk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet debriyaj plakalarını birbirinden ayırıyorsun çok faydalı bir yöntem ama ufak bir ayrıntı var motor henüz çalışmamışken vitese atıp debriyajı sıkarak ileri geri yapmak lazım. Uzun süre motor beklediği için plakaların arasında yağın hepsi süzülüp gidiyor ileri geri yapınca birbirinden sımsıkı tutunan debriyajı alıştırmış oluyoruz. kawasakilerde daha belirgin olduğunu gözlemledim vitese atınca ÇAAT diye bir ses geliyor motoru eline alacakmışsın gibi hissediyorsun
    İyi de ben soğuk motoru vitese takıp itmeye çalıştığımda debriyaj sıkılı olmasına rağmen vitesteymiş gibi direniyo. Zaten o soğuk çalıştırmada 1'e takınca öne atlamanın sebebi de bu. Zorla debriyajı ayırmanın faydası olacağını sanmıyorum zaten vitese takmadıktan sonra debriyajın yağsız olmasının önemi yok motor çalışınca yağlanıyor zaten.

  16. #27836
    Redmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2011
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    CBF 500
    Alıntı Wozy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yunus'um bu canavara çöksem sence cafe racer olurmu ne dersin bana biraz fazla yeni gibi geldi pahalı biraz.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...00651047/detay
    Çokta nefis olur, şu haliyle bile hayal edebiliyorum
    Wozy bunu beğendi.

  17. #27837
    Wozy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 990 ADV - HND XR650R
    Şimdi itiraf edin kim en erken yattı ben en geç yatanınız değilim
    Keep your bike in good repair: motorcycle boots are not comfortable for walking.

  18. #27838
    buberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Varadero
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi de ben soğuk motoru vitese takıp itmeye çalıştığımda debriyaj sıkılı olmasına rağmen vitesteymiş gibi direniyo. Zaten o soğuk çalıştırmada 1'e takınca öne atlamanın sebebi de bu. Zorla debriyajı ayırmanın faydası olacağını sanmıyorum zaten vitese takmadıktan sonra debriyajın yağsız olmasının önemi yok motor çalışınca yağlanıyor zaten.
    125cc motorun o kadar direneceğini sanmıyorum en500 de bile epey direniyor ama 2-3 kere ileri geri yapınca rahatlıyor. Motoru çalıştırdığında motor yağlama yapıyor ama debriyaj plakaları ilk hareketi kazanmadan yağlanmıyor malesef. Motor çalışırken vitese attığında öne atlama ne kadar çok olursa o kadar zararlı hem eksantrik zincirine hem tahrik zincirine, zincir dişlilerinin ömrü açısından zararlı oluyor. Bu öne atlama olayını nasıl engelleyebileceğimizi ustaya sormuştuk sonra bu yöntemi tavsiye etmişti.
    Satharian bunu beğendi.
    dolar 10 lirayı geçecekmiş.

  19. #27839
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Aha, cafe racer muhabbetleri başlıyor yine Bu arada F650 den iyi cafe olur. Racer olmaz belki ama, satılık ilanlara bakmak lazım. Belki şöyle koyun postlu 2000 öncesi Cafe olabilecek bir F650 vardır...

    Buarada hakanerdoğan motoru kaldırcam dememiş, kışın mümkün olduğunca çok kullanmaya çalışacam buarada nasıl muhafaza edeyim demiş. Siz gömmüşsünüz motoru yav
    #sürenadam

  20. #27840
    Taylan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2005
    Şehir
    ODTÜ/Ankara
    Motosikleti
    Honda CBR600RR
    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yurtdışından gelen cihazların 1 sene uluslararası garantisi var erhan.

    Bu arada beyler Motorumu bugün itibari ile satışa çıkardım bende,

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...3628336/detay/


    Olursa aklımda güzel bi plan var olmazsada hayrolsun ne diyelim
    Hayırlı satışlar Yunus... Allah gönlüne göre versin.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler