Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motorla düşüp kalkmayı biliyor muyuz? / Ayşe Şule BİLGİÇ

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Uzun zamandır motor kullanıp da motordan hiç düşmediğini iddia eden varsa büyük ihtimalle yalan söylüyordur. Çok yüksek süratte ve trafiğin ortasında olmadığı sürece genelde motorda ve sürücüsünde basit sıyrıklar, çizikler, ezilmelerle sonuçlanır düşme eylemi...




    Bu düşüp kalkma eylemi ile ilgili çok sevdiğim bir yazı var. İnternette tanıştığım, tam bir motosiklet sevdalısı olduğundan hiç şüphe etmediğim Donald Duck yazmış. Bakın motorla nasıl düşüp kalkılır?

    Önce şunu bilin ki motor, kendi basına ayakta durabilen bir şey değildir, yani bu meret düşebilir, bu olasıdır. Acemilikte insanı ürküten bu konu aslında tekniği doğru uygulandığında üstünde düşünüp üzülecek bir şey değildir. Motor ne ağırlıkta olursa olsun, sizin cinsiyet ve fiziksel gücünüz ne olursa olsun düşen motoru kaldırmak çocuk oyuncağıdır. Önce bunu kafanıza yerleştirin. Hiçbir motor firması düştüğünde kibar bir hanım sürücü tarafından kaldırılamayacak bir seri üretim motor üretmemiştir, bilesiniz. Ancak yine de, boyunuza posunuza uygun bir motor kullanmakta olduğunuzu varsayıyorum tabii ki... 40 kilogramlık genç bir hanım sürücünün 450 kilogramlık bir motoru kaldırmasını beklemiyorum haliyle, kullanmakta olduğunu da ummuyorum...

    ÖNCE CANINIZI KOLLAYIN

    Motor genellikle yavaş hızda, manevralar sırasında düşer. Dolayısıyla, kendinize zarar vermemek için dikkatli olacak vaktiniz vardır. Şunu demek istiyorum ki, baktınız düşüyor, bırakın düşsün. Ayağınız altında kalmasın mesela... Kendinizi kurtarın önce. Üstelik eliniz gazda ve motor viteste ise aşırı gaz verip tehlikeli bir savrulmaya da dönüştürebilirsiniz işi... Şimdi, düşen motoru kaldırmak için kullanılan en yaygın ve bildik teknik neymiş bir bakalım. ABD de bütün motor okullarında bu eğitim veriliyor ve benim gördüğüm-denediğim kadarıyla da son derece başarılı sonuçlar veriyor. Önce motoru stop edin, anahtarla ve ‘engine cut off switch’, yani marş düğmesinin yanındaki acil motor stop düğmesi ile... Düğmeyi ve anahtarı ‘off’ durumunda bırakın. Anahtar gidonu kilitliyor ise, kilit durumuna getirmeyin. Benzin valfini (varsa) kapatın. Motor viteste olmalıdır, değil ise elinizle/ayağınızla ulaşıp vitese alın. Mümkün değilse bandananızı boynunuzdan çıkarıp, arka freni sıkıca bağlayın. Ayağınızın altı, botunuzun altı temiz, kum, çakıl, ot, çamur vb. den arınmış olmalıdır. O bölgeyi temizleyin.

    Motorun sol yana devrildiğini farz edelim... Motora arkanızı dönün, kalçanız sele hizasında olacak şekilde çömelin. Şimdi, sağ elinizle sol elciği yakalayıp yukarı, tanka değecek kadar kaldırın. (Gidonu olabildiğince sola çevirin. Motor viteste-yani debriyaja dokunmayın.) Şimdi selenin altında sağlam bir yer bulup sol elinizle yakalayın ve kalçanızla selenin ortasına, kenarına yaslanın. (BU NOKTA ÖNEMLİ. Bulması kolaydır ama her motora göre değişir.)

    SAKİN OLMAK ÖNEMLİ

    Kollarınız gergin bir vaziyette, motoru geriye iterken (kalçanızla yaslandınız ya), aynı zamanda bacaklarınızla doğrulun. Yeterince doğrulduğunda durmasını bilin, yoksa motor bu kez obur tarafa devrilebilir.. Motor düzeldi mi?... İyi... Rahat bir nefes alın! Aceleniz yok. Hiç arkanızı dönmeden ayağınızın topuğu ile yan desteği açın ve motoru emniyete alın. Yan destek bir sebepten dolayı açılmıyorsa, dikkatle motora yüzünüzü dönüp her iki elinizle elciklerden tutup bir daha deneyin. Yine olmuyorsa (varsa) orta desteğe alın.

    Orta destek yoksa, yan destek ümitsiz bir şekilde kırılmış-eğilmiş kullanılmaz durumdaysa, artık çaresiz bir ağaca-duvara kadar yürüyüp, motoru ona dayayacaksınız. İşte buuu... Şimdi, eğer kaldıramadıysanız, kalçanızın yeri yanlıştır. Biraz sağa-sola-yukarı-aşağı deneyip doğru noktayı bulacağınızdan emin olabilirsiniz. Doğru noktayı bulursanız hangi ağırlıkta olursa olsun motor kuş gibi kalkacaktır.

    Katiyen unutmayın. Motor düşünce önce sakin olmayı öğrenin. Bu her zaman olabilir ve herkesin başına gelebilir. Canınıza birşey olmadıysa sorun yoktur. Adrenalin desteği ile, telaş ile panik içinde motoru kaldırmaya kalkarsanız belinizi sakatlayabilirsiniz, motoru öbür tarafa devirebilirsiniz, geriye-ileriye kayabilir başkalarına da zarar verebilirsiniz. En kaşarlı motorcular bile defalarca bu haltı yemiştir, hiç üzülmeyin ve güzel güzel, birer birer yukarda yazdığım gibi kaldırın. Birkaç çizik çocukluktan kalma ufak tefek yara izlerimiz gibidir motorda... Onu eskisinden daha çok seversiniz hatta...

    İşte yeni yakışıklım...

    Kısa süreli ilişkileri oldum olası sevmemişimdir. Uzun olsun, her şeyiyle benim olsun isterim. Ama işte her istediğinde hayatında böyle bir ilişki olamayabiliyor. Allah kimseyi yalnız, hiçbir motorcuyu motorsuz bırakmasın, fena bir şeymiş... Çok şükür benim aylar süren yalnızlığım da nihayet son buldu. Siz bu satırları okurken ben, büyük ihtimalle hayatıma yeni giren yakışıklıyla, yolda sarmaş dolaş gidiyor olacağım... Hani geçen haftalarda bahsetmiştim ya, yeni bir beraberliğe başlıyorum ama adam yurt dışından bir türlü gelmiyor diye... İşte nihayet geldi. Yasal tüm işlemleri de hallettik, yani o artık tüm varlığıyla bana ait! Ve ben çok değil bu yazıyı bitirir bitirmez onu almaya, öpüp koklamaya, hayatımla tanıştırmaya gideceğim. İçim nasıl kıpır kıpır, sormayın. Bu yakışıklı, 4 silindirli, 4 zamanlı, 12.000 devirde 98 beygir güç üreten, 600 cc’lik bir motora sahip. Beni hem görüntüsü hem karakteri itibarıyla fazlasıyla heyecanlandıran biri. Aranızda kim olduğunu tahmin edenler var mı? Fotoğraftaki benim yakışıklının çıplak hali, kendisiyle sizleri haftaya bizzat tanıştıracağım.

    Motorcular kan bağışında

    TMF (Türkiye Motosiklet Federasyonu) ile Türk Kan Vakfı’nın kan bağışını teşvik etmek için yaptığı organizasyonda TMF üyesi bir dolu motorcu arkadaşımız pek manalı bir hareket yapıp topluca kan bağışında bulundular. ‘Ben gönüllü kan bağışçısıyım, trafikte beni koru’ sloganıyla düzenlenen organizasyona katılan motorcu dostların desteği çok güzel, kendim dahil herkesi de kan bağışı yapmaya davet ediyorum. Ancak ben ‘Ben motosiklet kullanıyorum, trafikte beni koru’ sloganını tercih ederim.

    Ayşe Şule BİLGİÇ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tkalfaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Honda NC750S DCT
    Bu teknik maalesef ıslak çimende, yada yan çantası olmayan motorlarda neredeyse imkansız.
    Yan çantası olmayan (ve eski BMW ler gibi iki tarafa çıkan silindirleri olmayan) ağır motorları kaldırmak, ittirerek pek mümkün olmuyor, çünkü yere çok yatık oluyor motor. ve tabi yer kaygansa, ekstra bir zorluk yaratıyor insana.

    Bu durumlarda en iyisi "abi bi yardım edermisiniz nolur, motor devrildi" diyip birisinden yardım istemek.
    YADA, mesela yol kenarındasınız, motor devrildi araçlar vızır vızır geçiyor.. Motorun yanında boylu boyunca uzanın.
    Birazdan birisi durup "iyimisiniz??" diyecektir.. Buna cevap da, "ben iyiyim de, abi bi yardım edermisiniz nolur, motor devrildi" olmalıdır

    -t
    ---
    Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R

  3. #3
    Marlboro Man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda idi bir zamanlaRR
    Artık yazılarının yarısından fazlası alıntı olmaya başladı Şule hanımın.Bence dizi oyunculuğuna devam etsin.Gazetecilikte kendini yenileyemiyor.Bir kısır döngüye girdi.
    Metin ÖZKUL
    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...

  4. #4
    xxxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbf 500
    bunun resimli gösterilişide vardı sanki sitede


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler