Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Gaziantep’te yasak kalkıyor mu / Ayşe Şule Bilgiç

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Gaziantep’te yasak kalkıyor mu Geçen hafta, Gaziantep ilimizin pek çok ana caddesinde motosikletlerin kullanımının yasaklandığını, daha doğrusu yıllar önce verilen bu kararın uygulamaya konulduğunu yazmıştım. Haberin yayınlandığı gün Gaziantep (UKOME) Ulaşım Koordinasyon Merkezi’nde bir toplantı yapılmış.

    Bu toplantının sonunda yapılan basın toplantısında Belediye Başkanı Asım Güzel, 2000 yılından beri belirli 3-4 cadde de uygulanan yasakların devamına, yeni konulan yasakların 6 ay süre ile açılmasına, kaza ve şikayet artmaz ise kapalı caddelerin de açılmasına veya tam tersi tüm yolların tekrar kapanmasına, acil ilaç, kebapçı, pizzacı ve kuryelere özel belediye izni ile şehrin her yerinde dolaşım serbestliği verilmesine karar verdiklerini açıkladı. Ayrıca Sayın Güzel, kararın belediyeye mal edilmemesi gerektiğini, kararın UKOME tarafından verildiğini de sözlerine ekledi. Şimdi bu karara üzülmek mi lazım, sevinmek mi, tam kestirebilmiş değilim. Motorcu halkının tepkisine kulaklarını tıkamayan bir yönetimin olması sevindirici. Ancak 6 ay sonra, her an bir kazayı, her hangi bir olayı bahane ederek aynı yasağı getirebilme ihtimalinin de kararın içinde barınması düşündürücü.

    NEDEN BU YASAK KONMUŞ

    Gaziantep gibi Güneydoğumuzun son derece gelişmiş bir şehrinde, böyle bir yasak neden konmuş olabilir sizce? Bu konuyu açıkçası ben de çok ama çok merak ettim. İsim vermek istemeyen yetkililerden bazıları kararın ilk alındığı 2000 yılında motosiklet sayısının hızla artması ile motosikletli kazaların da arttığını, motosiklet kullanıcılarının taşkın hareketleri yüzünden şikayetlerin olduğunu söyledi. Doğrudur. Evet bunlar olmuştur. Ama çözüm yasaklamak mıdır; yoksa o motosiklet sahiplerini, altlarındaki çağdaş aracı nasıl kullanmaları gerektiği, hangi kurallara uymaları gerektiği konusunda bilinçlendirmeye çalışıp, yolları daha az yıpratması, ekonomik olması, doğaya daha az zarar vermesi, trafik sorununa çözüm olması gibi faydalarından yararlanmaya çalışmak mıdır? Sayın yetkililere buradan tüm motorcular adına rica etmek istiyorum. Sayın yetkililer, evet şehrinizde motosiklet sayısı hızla artmış ve bu durumda bilinçsiz motorcularla baş edemez hale gelmiş olabilirsiniz. Bu durumdan kurtulmanın en medeni yolu şehrinizde motosiklet kullanımı ile ilgili bilinç ve eğitim seviyesini yükseltici çalışmalar yapmaktır. Bu konuda yapacağınız her türlü faaliyeti destekleyeceğimi bilmenizi isterim. Bakın efendim motosiklet kullanımı konusunda Bursa şehrimizde bahsettiğim çalışmalara örnek çalışmalar yapılmaktadır. Büyük Şehir Belediyesi, ücretsiz ’Teorik Motosiklet Sürüş Eğitimi’ seminerleri düzenlemektedir. Benzer ve daha faydalı pek çok çalışma yapabileceğinizden şüphem yok. Gelin bu 6 aylık deneme süresince siz de bu konuda bir şeyler yapın da benzer tatsızlıklar tekrar yaşanmasın.

    ANTEP’TEKİ MOTORCU KARDEŞLER

    Bir Besnili olarak, Gaziantep benim gerçekten çok sevdiğim bir şehrimizdir. Çocukluk yıllarımın geçtiği topraklardır oralar. Yetkililerden sonra siz Gaziantepli motorcu kardeşlerime de iki çift laf etmek istiyorum. Motosiklet kullanmak ciddi bir iştir. Siz de bu işi ciddiye alın. Kendiniz ve çevrenizi zor durumda bırakacak durumlarda kalmamak için taşkınlıklar yapmayın. Sonra bir iki tanenizin yaptığı kaza ya da yarattığı rahatsızlığın faturasını tüm motor sahipleri ödemesin. Aslında bu sözlerim sadece Antep’teki motorculara değil, tüm yurdumdaki motor kullanıcılarına. Motosikleti ciddiye alın!

    Suzuki’den Yarış Okulu

    Evet evet ülkemde güzel şeyler de oluyor. Geçtiğimiz hafta içinde güzel bir haber çalındı tüm motosikletçilerin kulağına. Çarşambadan çarşambaya yazdığım için belki hafta içinde pek çoğunuz duydu bu haberi, ama duymayanlar için hemen anlatayım. Dünyada adı pek duyulmuş, tarihinde pek çok ünlü yarışçı barındıran, ’Corner Speed Yarış Okulu’ Suzuki işbirliği ile nisan ayının 3’üncü haftasından itibaren Türkiye’de...

    "Peki, ne yapacak bu okula gidenler, nedir bu okulun amacı?" derseniz onu da hemen izah edeyim. Corner Speed pist sürüşü eğitimi veren, motosiklet yarışçısı yetiştirmeyi amaçlayan bir yarış okulu. Suzuki Türkiye Genel Müdürü Edmondo Morigi, motosiklet yarış okuluyla ilgili olarak şunları söylüyor: "Corner Speed motosiklet kullanmayı öğretmeyecek. Amacımız katılımcıların motosiklet sürüş yeteneklerini ve kapasitelerini arttırarak, motosiklet yarışçılarının sayısını artırmak ve profesyonel pilotluk eğitimi vererek motosiklet bilincini yükseltmek." Güzel de söylüyor. Amerika’dan gelecek eğitmen pilotlar eşliğinde eğitimi tamamlayan şanslı öğrenciler, 5 ayın sonunda geçici yarış lisansı almaya hak kazanacak. Eğitimler ben dahil pek çok motor severin içini gıcıklayan İstanbul Park pistinde gerçekleşecek.

    Tabi öyle her önüne geleni almayacak elbette bu okul. Okula kabul edilmek için belli bir sürüş kapasitesine sahip olmak icap ediyor. Ne dersiniz, ben de Corner Speed’e baş vursam kafayı gözü dağıtır mıyım acaba?

    Bir ayda üç fuar

    Şu son birkaç haftadır, daha doğrusu dergi yorgunluğunu üzerimden attığımdan beri sizlerle pek bir haşır neşir olduk farkında mısınız? "Ne diyosun Rüzgarın Kızı? Ne haşırı ne neşiri?" diyorsanız açıklayayım. Efendim şu ana kadar 2 fuarda, ’BMW 2’nci El Motosiklet Fuarı’ ve ’Motosiklet 2007’ fuarında, sayısını hatırlamadığım kadar çok okuyucumla tanışma şansı buldum. Pek çoğu ile daha önce e-posta yolu ile konuştuğum kişileri canlı canlı karşımda görmek son derece heyecan vericiydi. "Aaaa daha beni görmedin?" diyenleri ayın son fuarı olan Dünya Ticaret Merkezindeki ’MotoShow 2007’ye bekliyorum.

    BMW 2’NCİ EL MOTOSİKLET FUARI

    Geçen yıldan beri Mart ayında 2 olan fuarlarımızın sayısı, farklı içeriklerle artmaya başladı. Mesela Borusan Otomotiv BMW Motosiklet, Türkiye’nin kapalı alanda yapılan ilk ’Kullanılmış Motosiklet Fuarı’nı gerçekleştirdi. Geçtiğimiz haftalarda Borusan Oto İstinye’nin bin 292 metrekarelik salonunda düzenlenen fuara gözlerimle gördüm ki, binden fazla motosiklet tutkunu katıldı. Bu ay içindeki 2 fuarda yeni bir motor almak isteyen motor sevdalıları, hali hazırdaki motorlarını satmak için koşa koşa gelmişlerdi. ’2’nci El fuarı’ fikri, hele de iki fuar öncesinde çok çok çok mantıklı ve keyifli. İki gün boyunca oldukça keyifli vakit geçirdiğim fuarda pek çok ’Motoyaşam’ okuyucusu ile sohbet ettik. Hepsinin de ağzından bal damlıyordu. Tebrik sözlerini, yüzümdeki on numaralı gülümsememle karşıladım.

    ’MOTOSİKLET 2007’ GELDİ GEÇTİ

    Daha BMW’nin fuarının etkisinden çıkıyordum ki Lütfi Kırdar’da bu yıl 14’üncüsü düzenlenen ’Motosiklet 2007’ geldi çattı. Haydaaaa! Pılı pırtı topladık soluğu Lütfi Kırdar’da aldık. Bir aldık, pir aldık. 40 bin kişinin ziyaret ettiği, 4 gün süren fuarın benim için en güzel yanı yine burada da büyük bir okuyucu kitlesi ile yüz yüze gelebilme şansı yakalamış olmamdı. Bir muhabbet, bir sohbet. Her akşam eve gittiğimde kafam kazan gibi olmuş olmasına rağmen yüzüm gülümsüyordu. Fuara gelince, ne yalan söyleyeyim eski yıllardaki o şaşa, o panayır havası yoktu bu sene ’Motosiklet 2007’nin. Daha mütevazı ve kendi havasında geçen fuarda bazı büyük markalar, Suzuki, Yamaha, Kawasaki, Harley, Honda vs. bayileri arayıcılığıyla katılmışlar ve doğal olarak da o eski yıllardaki şovlardan, gösterilerden, animasyonlardan, yarışmalardan, gelenleri mahrum etmişlerdi. Ama ziyaretçi bakımından pek de kurak geçmeyen fuarda, özellikle son gün tam bir kıyamet yeri havası vardı.

    Gelelim önümüzdeki fuara... 29 Mart-1 Nisan tarihleri arasında Dünya Ticaret Merkezi’nin yeni fuar kompleksinde yapılacak olan ve geçen yıl 100 bin ziyaretçiyle rekor kıran "Motoshow’07"ye geçen yıl olduğu gibi bu yıl da rekor sayıda katılımcı bekleniyor. Haftaya detaylarını uzun uzun yazacağım fuarda, fuayedeki standında Rüzgarın Kızı’nın da imza günü olacak, sonra niye söylemedi demeyin.

    Ayşe Şule BİLGİÇ
    ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr
    Rüzgarın Kızı - Ayşe Şule Bilgiç'in Yazıları Her Çarşamba Hürriyet Gazetesi Otoyaşam Ekinde Yayınlanır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Gaziantep İl Temsilcisi AYDEMİR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Şehir
    Gaziantep..
    Motosikleti
    O Bir Goldwing 1800 cc Birde Yamaha 250 cc
    evt yeni takılan 102 motor gıremez tabelası sökülmüş esti tabelalar duruyor hala şehir merkezinde ama buda iyi bir gelişme 6 ay deneyeceklermiş yanı bıze bir şeker verdıler 6 ay yıyecegız ya sonrası ne olacak tepkıler azalacak yasak devam edecek bu olacak ama şu da bir gercek motor kullanıcılarının bıraz daha dıkkat etmesı gerek kask_ehliyet mutlaka olmalı ahyırlısı dıyelım burdan AYŞE ŞÜLEW BİLGİÇ'E teşekür etmek istıyorum gösterdıgı ilgi için

  3. #3
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Alıntı AyşeŞule adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Efendim şu ana kadar 2 fuarda, ’BMW 2’nci El Motosiklet Fuarı’ ve ’Motosiklet 2007’ fuarında, sayısını hatırlamadığım kadar çok okuyucumla tanışma şansı buldum. Pek çoğu ile daha önce e-posta yolu ile konuştuğum kişileri canlı canlı karşımda görmek son derece heyecan vericiydi. "Aaaa daha beni görmedin?" diyenleri ayın son fuarı olan Dünya Ticaret Merkezindeki ’MotoShow 2007’ye bekliyorum.

    Bir an benden bahsettiğini düşünmedim değil yani
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  4. #4
    By Mükemmel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    GT250R
    Yinede sevindirici bir haber
    ÇELİK KANATLARIN ÖZGÜR ÇOCUKLARI

  5. #5

    Üyelik
    22 Mart 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hyosung GT 250 & Honda CBF 150
    Antepin sıcak bir şehir olması nedeniyle herkesin kasksız gezdiği, bu yüzden bu yasaklamaların başladığını düşünmeye başladım. Ne dersiniz Antepli motorcu kardeşler, sıkıntı bu mudur?
    [CENTER]Vuuuu diye aşarım dağları, enginlere sığmam taşarım :P[/CENTER]

  6. #6
    Gaziantep İl Temsilcisi AYDEMİR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Şehir
    Gaziantep..
    Motosikleti
    O Bir Goldwing 1800 cc Birde Yamaha 250 cc
    Alıntı st_erdogan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Antepin sıcak bir şehir olması nedeniyle herkesin kasksız gezdiği, bu yüzden bu yasaklamaların başladığını düşünmeye başladım. Ne dersiniz Antepli motorcu kardeşler, sıkıntı bu mudur?
    evet dogruluk payı vardır ama buda bahane olamaz artık bu konuda biliçlenmemiz gerek

  7. #7
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Alıntı st_erdogan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Antepin sıcak bir şehir olması nedeniyle herkesin kasksız gezdiği, bu yüzden bu yasaklamaların başladığını düşünmeye başladım. Ne dersiniz Antepli motorcu kardeşler, sıkıntı bu mudur?
    Hava sıcaklığını bahane edecek olsaydık sanırım başta biz yapardık o işi

    Polisten kurtulmak için değil, canınızı düşündüğünüz için takın kaskınızı
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  8. #8
    cycle27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    KINALI KUZU
    daha önce yazdığım gibi, Gaziantep bir esnaf ve sanayi kentidir.Çok eskiler de (eskilerde dediğim çin malları gelmezden önce) motosiklet almaya gücü yetmeyen hemşehrilerim;pegouet 103, mobiliyette, vb benzeri motorlara binerlerdi. Esnafımız,sanayide çalışan işçimiz çalışmaktan fırsat bulamadığı içinmidir yoksa; başka sebelerdenmidir bilmem, kendi imkanlarıyla motosiklet kültür eğitimini yine kendilerince teorilerle oluşturdular.
    Dolayısıyla kaksız binmeye alışan bu hemşehrilerim nasıl alıştılarsa öyle de şuan biniyorlar. Bir Allah'ın kuluda kasksız biniyorlar diye motorlarını da bağlamıyorlardı.
    Yukaruda Ayşe Şule Hanım'ın da belirttiği gibi kazalara karışan motorsikletlerin ki, dehşet vericidir.(İstatistiklere göre geçen sene Gaziantepte meydana gelen trafik kazalarında motorsiklerin oranı % 60 mış.) Bazı kendini bilmezlerin de şehir merkezinde artinastik haraket yapması, eksozdaki susturucuların sökülmesi vb. sebeblerden dolayı iş bu noktaya gelmiştir.
    Ancak bunda yetkililerin hiç mi suçu yoktur? Elbette vardır. Motosiklet sürücülerine gerekli yerde ve gerekli zamanda eğitimler verilseydi ve kontroller daha sıkı olsaydı belkide şu an bunları yaşamıyor olacaktık.Herneyse içim çok dolu bu konuda daha fazla söze gerek yok kalın sağlıcakla.


    FARINIZ, YOLUNUZ AÇIK; KASKINIZ TAKILI OLSUN
    [B][I][COLOR="Red"]GAZİANTEP [COLOR="Black"]MT[/COLOR][/COLOR][/I][/B]
    [COLOR="Red"]ŞAHİNEM, ANTEPLİYEM AĞAM[/COLOR][COLOR="Black"]OMUZUMDA MAVZER BİR YÜK[/COLOR][COLOR="Red"]DÜŞMANLA, YUMRUKLARIMLA SAVAŞACAĞIM[/COLOR]
    [COLOR="Black"]YUMRUKLARIM MEMLEKET KADAR BÜYÜK. [/COLOR]

  9. #9

    Üyelik
    01 Mart 2006
    Şehir
    gaziantep
    Motosikleti
    siyah hyosung250gtr
    yasak kalktı ancak işin saçma tarafı 6 ay süreliğine bakalım ne olacak ?

  10. #10

    Üyelik
    17 Mart 2007
    Şehir
    REALİTE
    Sanırsam Aydın'da da benzeri bir uygulama var..İzmire gidiş gelişlerimde üzerimde,kask,eldiven,botlar,dizlikler vs ful korumalı ve herhangi bir trafik uygulaması olmamasına rağmen durduruluyorum.Memur bey evraklarımı kontrol ediyor..hiç bir eksiğim yok..ne oldu memur bey bir sorunmu var..çevrene bi bakarmısın..nedemek istiyorsun..hiç motosiklet görüyormusun..bana ne bundan..kardeşim ana cadde motosikletlere kapalı..bilmiyordum herhangi bir uyarı levhası görmedim..sen görmedin..cezaya gerek duymadı veya uğraşmak istemedi,ilerdeki ilk tali yola girmemi söyledi..peki dedim..oysa düz devam ettim çünkü şehri bilmiyorum..nerden,nereye nasıl çıkacağım..benzeri durumları bi kaç kez daha yaşadım Aydın'da..

  11. #11
    hazakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2010
    Şehir
    Çukurova/Adana
    Motosikleti
    Viva City 125
    Afrikanın bir ülkesinde yazılan bir habere göre ; araçlara da kazalardan dolayı yollar yasaklanmalı , hırsızlık oranında artış olduğu için kapının önüne araç park etmek yasaklanmalı, Elektrik çarpma ihtimaline karşı elektrik dağıtım şirketleri yasaklanmalı, her şey yasak olunca evden dışarı çıkamayacağımız için düzenleme yapan şahıslara da gerek kalmamalı....( Levent Kırca nın da kulağı çınlamalı )
    Doğaya Dönüş, ruha tılsımlı bir dokunuştur
    www.returnnature.blogspot.com

  12. #12
    barok34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kymco xciting 250 i
    çok komikmiş gerçekten devlete bak eğitim verip gerekiyorsa trafik ceza kanunlarını kullanacağına motosiklet kullanımını kökden yasaklıyor müthiş bir çaresizlik örneği bence devlet ve kurumları bu kadar acizmidir antep de gerçekten gülünesi bir durum aydın içinde öyle yazık çok yazık

    Motosiklet kullanıcılarına da yazık tabiki işin bu duruma gelme sebebinde onların da payı büyük ama sen kuralları uygula kasksız ve ehliyetsizlerin kurallara uymayanların motorlarını bağla bakalım akıllanırlar bence ama ben sizinle uğraşamam kardeşim kapattım bu yolları size demek çok büyük bir hata bence
    Biz hepimiz, Gök ananın içinde dönen tek bir çocuğuz.

  13. #13
    diver1069 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2008
    Şehir
    Cukurova-Adana
    Motosikleti
    cbf 250
    Aslinda konuyu hukukcu arkadaslara birakmak lazim ama benim bu motorsikletlere yasak konusuna kafam takildi. Bizim devlet (daha dogrusu yerel idareler) pek cok konuda oldugu gibi bu konuda da sorunu cozmek yerine yasaklayarak isin kolayina kacmis.

    Karayollari kanununu ve ilgili yonetmelikleri detayli incelemis degilim ama (dolayisi ile biraz tahmini konusuyorum) ruhsatli, nizami plakali, trafik sigortali, muayenesi yapilmis, surucusunun en asagi kask taktigi (kanuni minimum istenen oldugu icin), uzerinde ve yuruyen aksaminda (fren, isik, sinyal, lastik vs.) bir problem olmayan, surucusunun A2 ehliyeti bulunan ve trafik kurallarini ihlal ettigi bir belge ile ispatlanamayacak durumda olan (radar kaydi, gorgu tanigi gibi) bir motorsikleti (hatta motorlu araci) durdurmak ve diger motorlu tasit trafigine acik bir yola girmekten men etmek bence hem bahsettigim yasa ve yonetmeliklere, hem de kisi hak ve ozgurluklerine (dolayisi ile anayasanin ilgili maddesine) aykiridir.

    Bu konuda, sadece motorsikletleri diger tasitlara acik yollara girmekten men etmek (hangi gerekce ile olursa olsun) encumen karari, valilik karari, belediye meclis karari vs. ne karari ile olursa olsun negatif ayrimciliktir ve kanunen gecerliligi yoktur.

    Boyle bir uygulamaya maruz kalanlarin mahallerindeki Idari Mahkemeye, sonuc alamadiklari taktirde Danistay'a, oradan da lehte karar cikmazsa Avrupa Insan Haklari Mahkemesi'ne (ki basvuru bir dilekceye bakar) basvurup uygulamayi yapan merci aleyhine ornek teskil edebilecek gayet guzel bir karar cikartabileceklerini dusunuyorum.

    Yine de yaptigim yorumlarda eksiklik ve hata varsa, basta da belirttigim gibi hukukcu (avukat, savci, hakim veya ogretim uyesi) arkadaslarimiza konuyu havale ediyorum.

  14. #14
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    bu yasağın aynısı çorumun gazi caddesindede mevcut.kardeşim plaka istiyosunuz vergiyi istiyosunuz kırmızıda durmamız yeşilde geçmemiz mecburi.sollamasından tutta hız sınırımız bile trafik kurallarında ders olarak verilirken bu bazı illerin caddesinde motosiklet kullanmanın nesi yasak.madem öyle bu kuralların hiç birine uymayalım öyleya ehliyetim var vergim var hız sınırım var,ama gel gelelimki falanca caddede süremessin..yokkkk yaaaaa ne güsel istanbul
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler