Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Biz mi motosikleti kullanıyoruz motosiklet mi bizi kullanıyor?/Ayşe Şule BİLGİÇ

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    Moderatör Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS

    Bugün biraz nostalji yaptım. Bugüne kadar yazdığım yazılara baktım. Özellikle yeni başlayanlara hitaben pek çok şey yazdığımı gördüm. Gördüğüm kadarıyla yeni motosiklete başlayanlar arasında gerçekten bilinçli olarak bu işe gönül koyan, ciddi ciddi araştıran, mantıklı çözümler yaratan insanlar olduğunu görüyorum. Ancak uzun zamandan beri motosiklet kullanan kesim hala aynı tas aynı hamam.

    Üstelik motosiklet gibi işin içinde biraz cambazlık gerektiren bir hobide pek çok yeni sürücü de örnek olarak genellikle en yakınını seçer. Eğer yanlış insanlarla birlikte bu hobiyi paylaşıyorsanız bir şekilde siz de yanlış yoldan yürümeye başlarsınız. Ta ki bir musibet yaşayana kadar. Bir kaza olur, bir yakınınızı kaybedersiniz ya da en basiti bir kazaya şahit olursunuz, o gün motosiklet size başka görünmeye başlar. Yıllardır hayalini kurduğunuz o makine birden öyle sevimsizleşir, öyle korkutucu bir şekilde görünür ki yoldaki diğer motosikletlere bile bakmak istemezsiniz.

    Peki, neden böyle oluyor hiç düşündünüz mü? Motosiklet sürmek Türkiye’de zor bir iş, değil mi? Kimse bizi hesaba almıyor, bariyerler birçok motosikletçinin hayatını kaybetmesine sebep oluyor, yollar kötü falan filan. Bir dünya sebep var ortada. Evet, bunlar gerçekler. Belki de çok uzun bir zaman içinde bu zorluklar azalmayacak, belki hiçbir zaman medeni ülkelerdeki gibi rahat motosiklet kullanamayacağız. Bu olumsuz durumlar düzelse bile kazalar olmayacak mı? İnsanlar hayatlarını kaybetmeyecek mi peki? Ya da en medeni ülkelerde dahi olmuyor mu bu kazalar? Elbette oluyor, olacak ta. Peki asıl sorunun kaynağına gelelim. Motosiklet bir obje olarak tehlikeli değildir. Ayaklığını açmazsanız kendi kendine ayakta bile duramaz. Onun varı yoğu sürücüsüdür. Üstündeki sürücü ne yaparsa o sadece uygular. Bir makinedir sonuçta. Aklı, fikri falan yok onun. Eğer bu makine tehlikeliyse üstündekinin yarattığı bir tehlikedir. Eğer sürücü kendi kafasında bazı unsurları yerli yerine koyamıyorsa, o an asfaltın üstünde giderken ne yaptığını, neler olabileceğini kavramaktan uzak bir bilinç ile motosikletini sürüyorsa o insan tehlikelidir, tehlikededir.

    YANSITMAYIN, YORUMLAYIN

    Genelde deneyimli sürücülerde gördüğüm çok güçlü bir psikolojik mekanizma var ve bu mekanizma yüzünden hiçbir zaman motosiklet sürücüleri ileriye doğru bir adım atamıyor. Yansıtma mekanizması deniyor buna.

    Yansıtma bir savunma mekanizması. Yaşamımızda olagelen her şeyi kendi zihnimizde değerlendirip sonuçlar ortaya koyarız. Ancak bu sonuçlar bizim istediğimiz gibi olmadığı zaman genellikle bu sonucun sebebini kendimizde değil farklı noktalarda ararız. Mesela içimiz sıkılıyordur, kimse bizi aramıyordur. Hemen kendi kendimize söyleniriz kimse beni aramıyor diye. Acaba sen kimseyi arıyor musun? Ya da beni hiç kimse sevmiyor diye geçer içimizden. Sen kimseyi gerçekten seviyor musun? Ne zaman gerçekten birini sevdiğini ona hissettirdin? Kendinize ne kadar sık hesap soruyorsunuz?

    Yeni bu işlere başlarken bu mekanizmayı pek kullanmayız. Şüpheciyiz ya her şeyi irdeleriz, merak ederiz. Bir şeyler ters gidiyorsa sebebini anlamaya çalışırız. Ama zaman geçtikçe bu yansıtma mekanizmasını daha sık kullanmaya başlarız. Bir noktadan sonra herkes kötü, her şey kötü, bir tek bir doğru yapıyormuşuz gibi hissetmeye başlarız. Bariyerler katil, yollar Azrail, yoldaki diğer tüm sürücüler suikastçidir. Peki, acaba sen doğru düzgün motosiklet kullanabiliyor musun? Soruyor musun hiç kendine?

    MOTOSİKLET SÜRMEK YA DA KULLANMAK

    Motosiklet kullanmanın en kolay kısmı motosikleti fiziksel olarak sürmektir. Yani vitesi tak, debriyajı bırak, gazı ver, gidonu sağa sola it falan. Bunlar kolayca öğrenilebilir. Ama trafikte risk analizi yapmak, doğru zamanda doğru tepkileri vermek, o an motorun üstünde ne yapıyor olduğunu sürekli bilmek gibi zihinsel efor isteyen, gerçekten o an motosikletin üstünde düşünebilen bir sürücü olmak zordur. Zaman ister, tecrübe ister, sürekli kendi kendini tartabilen, yaptığı aksiyonların sorumluluğunu sürekli bilen bir insan olabilmek gerekir. Eğer hala sık sık "az önce az daha ölüyordum" ya da "uff ne kadar ucuz atlattım yahu" gibi anlar yaşıyorsanız siz motosiklet kullanmayı daha bilmiyorsunuz. Sadece sürüyorsunuz. Maymunu da az buçuk eğitseniz motosiklet sürebilir, ama kullanamaz.

    ŞAKAYA GELMEZ


    İşte motosikletin en büyük farkı burada ortaya çıkıyor. Motosikletin pek şakası yoktur. Ne kadar heyecan vericiyse, ne kadar insana yaşadığını hissettiriyorsa da sorumsuz bir hareketinizin karşılığını da o kadar ağır ödetir. Eskiden yazdığım bir paragraf var; "Motosiklet ciddi ve derin bir kullanma kültürü ile beraber gelir ve bu kültüre vakıf değilseniz tehlikelidir. (Bıçağı da kendinize saplarsanız öldürücüdür hesabı). Vakıf olmanın da tehlikeyi tamamen kaldıracağı kocaman bir palavradır. Ancak bu kültüre, bilince sahip olmak, motosiklet kullanmayı cazip kılacak ölçülerde tehlikeyi azaltır". Eğer biraz dahi olsa kendinizi ve sizi seven insanları düşünüyorsanız canınızın kıymetini bilecek şekilde motosikletinizi kullanın. Biliyorum gıcık olacaksınız ama bu işin en kestirme yolu da eğitim veren kurumlardan geçiyor.

    Bir numaralı öneme sahip olan şey bizim sağlığımız. Ondan tek sorumlu da biziz. O zaman sağa sola saldırmadan önce gerçekten iyi bir motosiklet sürücüsü olalım, sonra bariyerlere, yollara ona buna bahane buluruz. Var olan durumu değerlendirirken önce sorunun kaynağına inelim. Külahı karşımıza alalım, bir oturalım. Bundan 4-5 yıl önce çoğu motosiklet sürücüsü kask bile takmıyordu. Şimdi biraz da olsa bunu aşmaya başladık. Ama bir sonraki aşama artık bilinçli olarak motosiklet "sürmek" olmalı.


    Ayşe Şule BİLGİÇ
    ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr
    Rüzgarın Kızı - Ayşe Şule Bilgiç'in Yazıları Her Çarşamba Hürriyet Gazetesi Otoyaşam Ekinde Yayınlanır


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Stylmartin ayakkabı bot modelleri için tıklayın
    Motomax
  2. #2
    OGLUMVE BEN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2008
    Şehir
    3. gün fatih 5 gün dolapdere
    Motosikleti
    var bi yeşil fıstık
    paylaşım için teşekkürler
    cerrahi sana teşekkür ederim bana hayatımın süprizini yaptın:

  3. #3
    willy_chorlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2006
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    ybr sattım kısmetse z 750 veya fazer s2 abs
    Ne kadar heyecan vericiyse, ne kadar insana yaşadığını hissettiriyorsa da sorumsuz bir hareketinizin karşılığını da o kadar ağır ödetir. ne kadar güzel bi kelime gerçekten hiç şakası yok teşekkürler
    Dört teker bedenimi İKİ TEKER RUHUMU TAŞIR..!: rahmetlinin sözü

  4. #4
    kızılbere - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Motorsiklet Bir Hevesle Başlar Sonra Bir Kültüre Doğru Gider Eğer Kültürü Bulduysanız Motorcu Oldunuz Demektir Hevesle Devam Ediyorsanız Işte O Büyük Sıkıntı:
    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum

  5. #5

    Üyelik
    30 Nisan 2008
    Şehir
    Antalya & Kırklareli (B.Mandıra)
    Motosikleti
    Yamaha RX 115
    bana göre büyük şehirlerde motosiklet kullanmak ayrı bir sanat...zaman gelir biz motosikleti kullanırız,zaman gelir motosiklet bizi kullanır bence bu insanın iradesine bakar
    Yamaha RX 115

    [ ...::: OrGiNaL FoMoCo :::... ]

  6. #6

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Ya iyi hoş anlattıkların Ayşe de benim sloganı yürütmüşsün

  7. #7
    Şeyh Şamil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    Blacksea
    Rüzgarın kızına
    Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..Ne elbiseler gördüm içinde insan yok..

  8. #8
    GÜNTEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2010
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 & BMW F 650 GS
    tamamen katılıyorum. forumda da birçok arkadaşımız diğer sürücüleri, farketmeyen insanları şikayet ediyor, peki biz ne kadar dikkat ediyoruz. Ben araç kullanırken dikkatsiz ve sorumsuz o kadar motosiklet kullanıcısına rastlıyorum ki, o yüzden motosiklet üzerindeyken oldukça dikkatli ağır ve bilinçli kullanmalıyız.
    Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.

  9. #9
    Can yoldaşı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2012
    Şehir
    TURHAL
    Motosikleti
    BMW R 1200 Gs
    çok doğru valla

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------

    Bende yeni bi motor aldım ve buraya katıldım artık beraberiz arkadaşlar,tüm motorculara kazasız belasız günler dilerim.

  10. #10
    eray_uluyazı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    ataşehir, istanbul
    Motosikleti
    '07 HONDA CBF 500 (adriana ;)
    kesinlikle çok doğru objektif yaklaşıyo rüzgarın kızı olaylara...




    Alıntı Can yoldaşı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok doğru valla

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------

    Bende yeni bi motor aldım ve buraya katıldım artık beraberiz arkadaşlar,tüm motorculara kazasız belasız günler dilerim.

    hayırlı olsun tekerin düz bassın...
    KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
    NE MAKAM KALICI NE HEVES,
    ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES

  11. #11
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motosikleti her zaman ben kullanırım ama yolda kalırsam ben mi motora biniyorum, motor mu bana biniyor o değişir

  12. #12
    Tam35scream - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawasaki KLE500
    harika bir anlatım ve çok güzel tespitler. teşekkürler
    Kalbin Kaldırmıyorsa Fazla Acıyı, Tutmayacaksın GÖZTEPE'yi Hacı !! G.A.G.S!!!
    Sadece Ahmaklar Kask Takmaz

  13. #13
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    güzel anlatım, güzel yazı güzel deneyim , ayşe hanıma teşekkürler ,
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  14. #14
    barbar74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2012
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    cbr 125r
    cok güzel bi paylasım emegine saglık...

  15. #15
    tayfungun45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2012
    Şehir
    AKHİSAR
    Motosikleti
    PULSAR NS (150)
    bu siteye yeni girdim yazılarınızı okuyorum çok hoş güzel şeyler yazıyorsunuz tebrik ederim..

  16. #16
    wallaby - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul/ Göztepe
    Motosikleti
    S&T GV250
    kaliteli güzel bir paylaşım teşekkürler..

  17. #17

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    (yazıyla ilgili küçük bir yorum,klasik, güzel,sıradan bir cümle .nokta. samimiyet isimlere hitap, Nasihat vs) (farklılık yaratma-gündem yaşadım,bende varım) teşekkürler.)

    güzel bir yazı teşekkürler.

  18. #18

    Üyelik
    19 Kasım 2011
    Ağzına sağlık. Çok doğru bir "öğreti".

    Yazdığın şeyler üç aşağı beş yukarı evrensel "üniversal" kabul edilebilir.
    Yaşamın her aşamasında senin yazdıklarınla karşılaşabilirsin. Önemli olan bakmak değil görmektir.
    Farkını bilmeyen araştırsın.

    Powervee (64)

  19. #19

    Üyelik
    20 Temmuz 2014
    nasıl konu açıcam lütfe bişey soracam acillllll


    Leoncino
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler