Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Nedir bizim sizden çektiğimiz ey Cahil Motor Sevdalıları / Ayşe Şule BİLGİÇ

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Nedir bizim sizden çektiğimiz ey Cahil Motor Sevdalıları
    Başlığa bakıp da "Biz ne yaptık sana Rüzgarın kızı aşk olsun" demeyin. Herkes üstüne alınmasın. Siz belki bir şey yapmadınız ama şu cahil motor sevdalıları aklımı oynattıracak bana. Motosiklet konusunda trafikteki tüm araçlardan yana yakıla şikayetçi olduğumu bilirsiniz.

    Bu motosikletten bir haber diğer taşıt sürücüleri dışında şikayetçi olduğum bir grup daha var. "CAHİL MOTOR SEVDALILARI" "Neden şimdi durduk yere böyle bir sıfat koydun bazı sevdalılara" da demeyin aşağıdaki okuyucu mektuplarını lütfen dikkatlice okuyun. Ben daha ne diyeyim ki?

    NE YAPTIĞINI BİLEN BİRİYİM ???

    Ben Cenk Zorlu. Motosiklet konusunda daha profesyonel olan size de danışmak istedim (ağzı olan herkesin konuştuğu bu camiada), Yaşım otuz, bu yaz motosiklet almayı içimden geçirmiştim ve 2-3 kere olaylar ciddiye bindi ancak her seferinde çevremdeki insanların olumlu ve olumsuz lafları yüzünden kafam allak bullak oldu. Boyum 1.90. Uzun ince bir yapıya sahibim, yaşamında rüzgar sörfü, basketbol, spor salonları, yüzme yapmaktan zevk alan rahat bir yapıya sahibim, amacım trafik çilesinden kurtulmak şehir içi kısa mesafelerde için kullanımı beni çok zorlamayacak ilk motorumu almak istiyorum. "Ancak beğendiğim motorlar altımda ufak kaldı. (Lüften burada ilk motosiklet için fazlacc2li seçmişsin demeyin. Ne yaptığını bilen bir insanım) ER-6 f, CBR 600 RR gibi. Motosikletlerin bana ufak geldiğinin düşüncesindeyim." Sizden aslında bir tavsiye istemiyorum ama beni yönlendirecek bir yazı aslında resimler arıyorum. Mesela sizin buna benzer bir yazınız var mı "uzun boylu kişilerin tercihini kolaylaştıran motosiklet modelleri". İnanın motosikletin üzerine binince çok komik oluyor ata binip ayakları yere değen adamlar gibi hissediyorum kendimi )) böyle olunca dolayısıyla bütün hevesim kaçıyor. Defalarca Bağdat caddesindeki motosikletçilere gittim ancak bütün modelleri bulamadım. Hep aynı şeyler var. CENK ZORLU/İSTANBUL

    RÜZGARIN KIZI’NDAN YANIT:

    Sevgili Cenk. Motosiklet konusundaki heyecanın ve isteğin çok hoş! Senin gibi boyu belli bir standardın üzerinde olan motor sevdalılarının beğendiği her motora rahatça ve huzurlu bir şekilde binemediği de bir gerçek. Ama ben yazından daha çok "Ancak beğendiğim motorlar altımda ufak kaldı. (Lüften burada ilk motosiklet için fazla cc’li seçmişsin demeyin. Ne yaptığını bilen bir insanım) ER-6 F, CBR 600 RR gibi. Motosikletlerin bana ufak geldiğinin düşüncesindeyim." Cümlelerini üzülerek okudum.

    Elbette dilediğin motora binmekte özgürsün. Hayat da seçimler de sana ait ama motosiklet ruhunu, motosikletin trafikte diğer araçlarla alakası olmayan kendine has yönlerini, motosiklet kültürünü kemiklerine kadar sindirmeden, özellikle 600RR gibi bir makine ile motosiklete başlamayı düşünmen, ben ve benim gibi işin içinde uzun yıllar geçiren sevdalılar tarafından doğal olarak korku dolu gözlerle karşılanıyor. Hele "ne yaptığını bilen bir insanım" sözü ise ne yazık ki ne demek istediğimizi ancak başına acı bir tecrübe geldiğinde anlayacağın anlamına geliyor. Sen tavsiye istememişsin ama ben yine naçizane bir tavsiyede bulunmak istiyorum. Sen sen ol, hangi motoru seçersen seç ilk motor olarak hırçın olmayan, kolay zapt edebileceğin, senin yapacağın hataları tölere edebilecek, acemiliğin sırasında seni üstünden atmayacak sakin huylu, agresif olmayan, mülayim karakterde bir makine seç. Ya da bu işten tez vakit vaz geç. Sevgiler.

    HAYABUSA MI ALSAM, ZZR 1100 MÜ

    Merhaba ben yeni motora başlayacağım. Daha önce hiç motora binmedim. Geçen gün Kızıltoprak’a gittiğimde bir arkadaşın Hayabusa’ sının üstüne oturdum. Tam bana göre bu motor dedim. Sizce ilk motor için Hayabusa uygun mudur? İLKAY ERENCAN/İSTANBUL

    Selam Rüzgar. Ben yıllardır içimdeki motor aşkını nihayet gerçekleştiriyorum. Uzun zamandır motor alabilmek için para biriktiriyordum ama bir türlü istediğim motoru almaya yetmiyordu. Şimdi nihayet yetiyor. Almayı planladığım motor Hayabusa. Sence nasıl bir motor? Biraz bilgi verebilir misin? SERKAN EZTEYMEN/ANKARA

    Selam Ayşe Şule. Ben sana bir motor hakkındaki görüşünü soracaktım. ZZR 1100 almak istiyorum. Tavsiye eder misin? Daha önce hiç motora binmedim. İlk motorum olacak. Şimdiden teşekkürler. MURAT İZBİLEN/İSTANBUL

    RÜZGARIN KIZI’NDAN YANIT:

    Duydunuz değil mi? Ben ki 4-5 senedir aman şöyle yaman böyle, şu motorla başlayın, çizmeyi aşmayın diye sayfalarca yazı yazmışım. Ömrümü bilinçli motorcu olunmasına adamışım. Hala bu tip e-postalar alınca kafayı yiyorum haliyle. Şimdi sevgili İlkay. Sevgili Serkan. Sevgili Murat. Yok vallaha hiç uygun değil istediğiniz motorlar. Yani Hayabusa, ZZR 1100 gibi makineler çok sıkı bir motorlardır. Seveni, hastası çoktur ama hayatında ilk kez motora binecek biri için tavsiye edilecek bir motorlar değildir. Allah rızası için Hayabusa ilei ZZR ile motosiklet kullanmaya başlamayın arkadaşlar. Dilimde tüy bitti.

    BİLİNÇLİ MOTORCU AHMET’E ALKIŞ!

    Sevgili Rüzgarın Kızı. Seni her hafta severek okuyorum. Motor konusunda ne öğrendiysem senden öğrendim diyebilirim. 4 senedir her hafta Rüzgarın Kızı’nı ve her ay çıkardığın dergi 2Teker’i okuyarak kendini geliştirmiş bir motor sevdalısı olarak nihayet önümüzdeki yaz bir motor sahibi olacağım. Öncelikle işe iyi bir merkezden eğitim alarak başlayacağım. Sanırım ilk motor olarak da YAMAHA YBR tercih edeceğim. Bir sene onda acemiliğimi atıp sonrasında BMW F 650 GS almayı planlıyorum. Bana öğrettiğin tüm güzel bilgiler için sana teşekkür etmek istedim. İyi ki varsın! Tavsiyelerin hep kulağımda küpe. AHMET HAMDENMER/İSTANBUL

    RÜZGARIN KIZI’NDAN YANIT:

    İşte bu! Ahmet sana binlerce kez teşekkür ederim. Hani arada senin gibi düşünen ve yazan birkaç motorcu da olmasa, bu işi çoktan bırakırdım herhalde. Göğsümü kabarttın. Ben teşekkür ederim yazdıklarımdan bir şeyler anladığın ve bunu hayatında uygulamaya çalıştığın için. Umarım uzun, sağlıklı, keyifli bir motor yaşantın olur. Ve hayalindeki motora en kısa sürede kavuşursun. Sen de iyi ki varsın!

    Kemal Merkit 26 Ekim’de Dubai Rallisi’nde

    Bu küçük dev adamın hızına, enerjisine ve motivasyonuna inanamıyorum. Yıllardır ne ölümlerden döndü, başına neler geldi ama her seferinde sanki ilk defa bir rallliye katılıyormuş gibi amatör bir heyecanla yarışırken gördüm onu. Kemal Merkit şimdi de, Birleşik Arap Emirlikleri’nde gerçekleşecek Dubai Rallisi’ne katılıyor. 26 31 Ekim tarihleri arasında Cross Country Rallisi Dünya Kupası’nın final yarışı olarak gerçekleşecek UAE Desert Challenge’de ülkemizi temsil edecek Kemal Merkit yarışta Galata Taşımacılık ve Spor Moto KTM Ana sponsorluğunda , Tecnogym ve Power FM, Co -sponsorluğunda, mücadele edecek. Motosiklet kategorisinde maraton kategorisinde yarışacak Kemal Merkit 2.000 km’lik yarışta 15’i aşkın farklı ülkeden 73 yarışmacı arasında tek Türk sporcusu. Araba, kamyon ve motosiklet kategorisinde gerçekleşecek Dubai Rallisi’ne 25 farklı ülkeden 124 takım katılıyor. Dubai Rallisi’ne 6. kez katılacak Kemal Merkit’in amacı öncelikle bu zorlu yarışı bitirebilmek ve genel klasmanda ilk 10’da yer almak. Kolay gelsin Kemal’im. Tüm motorcuların kalbi seninle.

    Ayşe Şule BİLGİÇ
    ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr
    Rüzgarın Kızı - Ayşe Şule Bilgiç'in Yazıları Her Çarşamba Hürriyet Gazetesi Otoyaşam Ekinde Yayınlanır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    teknoali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2008
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Tudey Gsr pcx
    ilqinc mailler gidiyormus ya..
    08 Mondial 100 UKH(44.000) > 11 CBR 125R(3500) >11 CBR 125R( 24.000) >11Ninja 250R (15.000)>Spacy 110 (11.000)>XT660R(10.000)>CBR600RR(8.000)>CBR250R(5. 000)>Suzuki GSR 600(5.000) >Yamaha RS (500)>Tudey50 (2.000) >Honda PCX 125(150 KM)

  3. #3
    caracalstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2008
    Şehir
    normalde izmirim tam 35 şimdilik istanbul...
    Motosikleti
    honda cbf 1000fa
    hakkaten yahu adam 1100 luk modelle başlıyo dırek zzzz biz 1 senedir 250 liklerle takılıyoruz ve hala beklıyorum pişmedim daha hazır degılım buyuk motora dıyerekten ...

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul - Fındıkzade
    Motosikleti
    Leike gitti kaldık kawaya
    büyük motorun tehlikesini alınca daha iyi anlıyosun aslında.
    1 sene scooter 1.5 senede kanuni seyhan 150 kullandım 1 hafta öncede 96 model zx6r aldım. şu ana kadar kullandığım hiç bir araçtan korkmadım. tehlike anında panik yapan biri değilimdir. Ama yüksek cc motor gerçekten hatayı affetmiyor. hatta ilk defa bi araç beni korkutuyor.

    Mahalleden arkadaşım geçen gün motoru çalıştırmak istedi. üstüne bindi çalıştırdı. ondan sonra şuraya kadar gidiyim dedi. bende stop edip anahtarı aldım ve "akşam akşam ne hastanelerle uğraşalım nede kimse üzülsün. bunun için kalbin kırıldıysada kusura bakma kardeşim" dedim çok yakın bir arkadaşım. büyük ihtimalle bana kırıldı. ama sadece 5 aylık scooter tecrübesiyle o motoru ona vermek ölümüne davetiye çıkartmak olmazmıydı?

  5. #5
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Maillere gönderilen cevapları,devrik kurulan cümleler yüzünden ben bile anlamakta zorluk çektim....

    Yeni başlayan birine bu şekilde verilen cevaplar çok tatminkar olmayacaktır...

    HEleki bi gazeteciye hiç yakışmamış....
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  6. #6
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Büyük CC ile başlanabilir, Avrpa harç ABD ve Japonya'da millet scooter a bile oturmadan 1.800 cc ye varan motorlarla başlayabiliyorlar. Ama aldıkları eğitim mükemmel, burda 3-5 günlük güvenli sürüş eğitimlerine hiç benzemiyor. Alana kadar imanınızı gevretiyorlar ehliyet için, burda ki gibi 3-5 kuka arasından gitgel almıyorsun. Dolayısı ile yüksek cc ile başlanamaz diye bir şey yok, bende direkt Dragstar la başladım, eğitiminizi almadıkça, 1 aylık deneme sürüşleri yapmadıysanız YBR 125 ile de kendi kendinize mi öğreneceksiniz.

    Tamam bu arkadaşlar Hayabusa almasın direkt YBR 125 ile E-5 e atsınlar kendilerini doğru mu? Eğitim eğitim ve düzenli trafik, uygulanan kurallar. Başka çare yok... YBR 125 e binsin adam ertesi gün ölüm haberi gelsin. Düşük cc olunca ölmüyor musun anlamadığım konu bu...

  7. #7

    Üyelik
    25 Temmuz 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT-09 TRACER
    Alıntı efendy_iso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maillere gönderilen cevapları,devrik kurulan cümleler yüzünden ben bile anlamakta zorluk çektim....

    Yeni başlayan birine bu şekilde verilen cevaplar çok tatminkar olmayacaktır...

    HEleki bi gazeteciye hiç yakışmamış....
    abi maalesef bütün başlıklar aynı gibi geliyo bana
    her haftaki
    habe habe

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul - Fındıkzade
    Motosikleti
    Leike gitti kaldık kawaya
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük CC ile başlanabilir, Avrpa harç ABD ve Japonya'da millet scooter a bile oturmadan 1.800 cc ye varan motorlarla başlayabiliyorlar. Ama aldıkları eğitim mükemmel, burda 3-5 günlük güvenli sürüş eğitimlerine hiç benzemiyor. Alana kadar imanınızı gevretiyorlar ehliyet için, burda ki gibi 3-5 kuka arasından gitgel almıyorsun. Dolayısı ile yüksek cc ile başlanamaz diye bir şey yok, bende direkt Dragstar la başladım, eğitiminizi almadıkça, 1 aylık deneme sürüşleri yapmadıysanız YBR 125 ile de kendi kendinize mi öğreneceksiniz.

    Tamam bu arkadaşlar Hayabusa almasın direkt YBR 125 ile E-5 e atsınlar kendilerini doğru mu? Eğitim eğitim ve düzenli trafik, uygulanan kurallar. Başka çare yok... YBR 125 e binsin adam ertesi gün ölüm haberi gelsin. Düşük cc olunca ölmüyor musun anlamadığım konu bu...
    burdaki konu yüksek cc den çok tecrübe bence. Düşük cc li motorda kullanıcı hata yaptığı zaman hatasını telafi şansı, yüksek cc ye göre daha çok. Düşük cc de tecrübe edinip öyle yüksek cc ye geçin demiyolarmı?

  9. #9
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı erdemd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    büyük motorun tehlikesini alınca daha iyi anlıyosun aslında.
    1 sene scooter 1.5 senede kanuni seyhan 150 kullandım 1 hafta öncede 96 model zx6r aldım. şu ana kadar kullandığım hiç bir araçtan korkmadım. tehlike anında panik yapan biri değilimdir. Ama yüksek cc motor gerçekten hatayı affetmiyor. hatta ilk defa bi araç beni korkutuyor.

    Mahalleden arkadaşım geçen gün motoru çalıştırmak istedi. üstüne bindi çalıştırdı. ondan sonra şuraya kadar gidiyim dedi. bende stop edip anahtarı aldım ve "akşam akşam ne hastanelerle uğraşalım nede kimse üzülsün. bunun için kalbin kırıldıysada kusura bakma kardeşim" dedim çok yakın bir arkadaşım. büyük ihtimalle bana kırıldı. ama sadece 5 aylık scooter tecrübesiyle o motoru ona vermek ölümüne davetiye çıkartmak olmazmıydı?
    TEBRİKLER ARKADAŞIM

    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük CC ile başlanabilir, Avrpa harç ABD ve Japonya'da millet scooter a bile oturmadan 1.800 cc ye varan motorlarla başlayabiliyorlar. Ama aldıkları eğitim mükemmel, burda 3-5 günlük güvenli sürüş eğitimlerine hiç benzemiyor. Alana kadar imanınızı gevretiyorlar ehliyet için, burda ki gibi 3-5 kuka arasından gitgel almıyorsun. Dolayısı ile yüksek cc ile başlanamaz diye bir şey yok, bende direkt Dragstar la başladım, eğitiminizi almadıkça, 1 aylık deneme sürüşleri yapmadıysanız YBR 125 ile de kendi kendinize mi öğreneceksiniz.

    Tamam bu arkadaşlar Hayabusa almasın direkt YBR 125 ile E-5 e atsınlar kendilerini doğru mu? Eğitim eğitim ve düzenli trafik, uygulanan kurallar. Başka çare yok... YBR 125 e binsin adam ertesi gün ölüm haberi gelsin. Düşük cc olunca ölmüyor musun anlamadığım konu bu...
    Arkadaşım, Dragstarla 600RR aynı kategorideki motorlar değiller. Ayrıca her ne şartta olursa olsun, büyük cc' li motorla başlayan insanlar motor şaklarından erken vazgeçmek zorunda kalıyorlar. Kontrolsüz güç insanın başına dert açar, ayrıca ybr 125 veya muadili motorlara binenler yapmak isteselerde gaza gelselerde bazen yoldaki diğer araçlara kafa tutamayacakları için bir çok defalar yapma istedikleri yarışlardan ve atraksiyonlardan vazgeçiyorlar. Bu nedenle de kötü sonuçları doğuracak hareketler daha en başından engelleniyor. ilk defa motora binen bir sürücü maksimum 80-90 km hızla giden bir motoru bir şekilde kontrol eder, ama gazı verdiğinde 200' lü rakamlara birkaç saniyede çıkan makineler takdir edersiniz ki insanı cezbediyor. Ve bu makinenin üzerine henüz binmeye başlamış bir kullanıcı egolarını henüz törpüleyememiş olması kaynaklı olmaması gereken zamanda olmaması gereken şeyleri yapmaya çok müsait olacaktır. Büyük motorla motor kullanmaya başlanabiliri ama bu boğaz köprüsünden atlayıp tesadüfen bir şekilde hayatta kalmaya benzer. Ne gerek var...? Sabredelim hakim olabileceğimiz zaman binemlim bu motorlara. Ben yetenekliyim hakkından gelirim diyen çok insan maalesef şu anda bizlerden dua bekliyor.

    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
    HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...

  10. #10
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Alıntı ER6iNbay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi maalesef bütün başlıklar aynı gibi geliyo bana
    her haftaki
    Katılmamak eldemi....
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  11. #11
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Motorda 50 ile de gitsen 100 le de gitsen, 150 ile de gitsen düşersen ölme riskin var. @sadık1453 yazdıklarımı dikkatle okuduysan; ben orada trafik kurallrına uyumdan bahsettim. Nedir bu kural motorlar için azami sürat %10 farkla 77 KM dir. Uğraştığınız bahsettiğiniz şeyler yanlış... Eğitimini alan insan her motoru kullanır. İnsanlara kullanamazsın diyemezsin. Bunlarla uğraşacaklarına, yolların kalitesine, trafik kurallarına uyuma, ehliyet verilirken yapılan eğitime, seçime parmak bassınlar. Yoksa çok komik oluyorlar... Hız tutkusu olan gitsin yarışsın kardeşim ( burdaki yarış pist yarışıdır, yanlış anlaşılmasın), Moto GP sürücüleri YBR 125 le başlıyorlar sanki...

  12. #12
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Bakıyorumda yazıya yapılan yorumlar,yazıdan daha profesyonel,harikasınız....
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  13. #13
    OGLUMVE BEN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2008
    Şehir
    3. gün fatih 5 gün dolapdere
    Motosikleti
    var bi yeşil fıstık
    Alıntı erdemd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    büyük motorun tehlikesini alınca daha iyi anlıyosun aslında.
    1 sene scooter 1.5 senede kanuni seyhan 150 kullandım 1 hafta öncede 96 model zx6r aldım. şu ana kadar kullandığım hiç bir araçtan korkmadım. tehlike anında panik yapan biri değilimdir. Ama yüksek cc motor gerçekten hatayı affetmiyor. hatta ilk defa bi araç beni korkutuyor.

    Mahalleden arkadaşım geçen gün motoru çalıştırmak istedi. üstüne bindi çalıştırdı. ondan sonra şuraya kadar gidiyim dedi. bende stop edip anahtarı aldım ve "akşam akşam ne hastanelerle uğraşalım nede kimse üzülsün. bunun için kalbin kırıldıysada kusura bakma kardeşim" dedim çok yakın bir arkadaşım. büyük ihtimalle bana kırıldı. ama sadece 5 aylık scooter tecrübesiyle o motoru ona vermek ölümüne davetiye çıkartmak olmazmıydı?
    10 numara görüş
    cerrahi sana teşekkür ederim bana hayatımın süprizini yaptın:

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul - Fındıkzade
    Motosikleti
    Leike gitti kaldık kawaya
    Sağol abi.
    bu konuda çok tartıştık arkadaşlarla. en sonunda hepsi hak verdi. hatta isteyen arkadaş siz vermiyosanız ben gider kendime alırım dedi. neyse onuda cbr 125 le başla diye diye ikna ettik şimdi ona motor arıyoruz.

  15. #15
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM
    Bence sadık1453 oldukça makul ve akıllı bir yorum yapmış. Altımızda 10 sn de 100 km ye çıkan bir motorla, roket şeklinde havalanan dikkatiinizi çekerim giden demiyorum havalanan bir motorlu taşıtı diyorum kontrol etmek olumsuz bir anda tepki verebilmek gerçekten tecrübe işi. Draggy nin 50 ilede ölürsün 150 ilede ölürsün lafını hatta lakırtısını forumdan kaldırılmasını insalara yanlış bilgi verilerek hatalı şeyleri kışkırttığını düşünüyroum. Hayır hız işinde 10 km nin bile önemi varsın birçok kazada bu bilimsel bir gerçektir kafadan atmıyorum bir çok araba 100 km ile gittiği nedeni ile ölümcül kazalara karışmaktadırlar oysa aynı kazalara 90 km ile giderken yapsalar birçoğunun kazası sadece yaralanmalı şeklinde bitecek. Hatta hatırlayınız 100 öldürür 90 yaşatır diye TV de reklamları vardı... 120 ile 80 km arasında toros dağları kadar fark var en basiti zincir atsa 120 de bacak keserken 80 de sadece arka tekeri kilitleyip motorun arka teker üzerinde kaymasına neden olacaktır takdir o dur ki oesnada 120 ile 80 arasında acemi bir sürücü için 180kg lık bir motorun konrolü çok farklıdır.
    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA

  16. #16
    by_001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2008
    Şehir
    42 KONYA
    Motosikleti
    kawasaki er5 cbr 929

    baslangic motoru..

    almis basini gidiyor baslangic motoru sacmaligi...

    simdi adamin hayabusa alacak parasi varken ben yeni basliyom diye 125 cc mi alcak

    ne olursa olsun 15 gun icinde alisir insan motoruna arabasina..

    sahsen benim 15 gun icinde alisamayacagim motorlu kara tasiti yok...

    hayabusa alacak paramiz war ama ben bi 103 alayimda alisayim..
    kawasaki er5 yamaha xjr 1300

  17. #17
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Rüzgarın Kızı motorcunun rahmetli Güzin Ablası olmuş

  18. #18
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı Selka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence sadık1453 oldukça makul ve akıllı bir yorum yapmış. Altımızda 10 sn de 100 km ye çıkan bir motorla, roket şeklinde havalanan dikkatiinizi çekerim giden demiyorum havalanan bir motorlu taşıtı diyorum kontrol etmek olumsuz bir anda tepki verebilmek gerçekten tecrübe işi. Draggy nin 50 ilede ölürsün 150 ilede ölürsün lafını hatta lakırtısını forumdan kaldırılmasını insalara yanlış bilgi verilerek hatalı şeyleri kışkırttığını düşünüyroum. Hayır hız işinde 10 km nin bile önemi varsın birçok kazada bu bilimsel bir gerçektir kafadan atmıyorum bir çok araba 100 km ile gittiği nedeni ile ölümcül kazalara karışmaktadırlar oysa aynı kazalara 90 km ile giderken yapsalar birçoğunun kazası sadece yaralanmalı şeklinde bitecek. Hatta hatırlayınız 100 öldürür 90 yaşatır diye TV de reklamları vardı... 120 ile 80 km arasında toros dağları kadar fark var en basiti zincir atsa 120 de bacak keserken 80 de sadece arka tekeri kilitleyip motorun arka teker üzerinde kaymasına neden olacaktır takdir o dur ki oesnada 120 ile 80 arasında acemi bir sürücü için 180kg lık bir motorun konrolü çok farklıdır.
    Arkadaşım bir kişiyi suçlamadan önce, içinde ki kin ve nefreti başka yerde bırakacaksın. Ben millete 50 ile ölürsün o zaman 150 mi bas diyorum. Okuduğunu bile anlamadan sırf başka bir açtığın konuda hatalı olduğun ispat edildiği için ve ben bunun üzerine gittiğim için cevap demiyeceğim tamamen artniyetli cevap yazmışsın...

    Bak ben ne demişim :

    Bu 1. mesajım :

    "
    Büyük CC ile başlanabilir, Avrpa harç ABD ve Japonya'da millet scooter a bile oturmadan 1.800 cc ye varan motorlarla başlayabiliyorlar. Ama aldıkları eğitim mükemmel, burda 3-5 günlük güvenli sürüş eğitimlerine hiç benzemiyor. Alana kadar imanınızı gevretiyorlar ehliyet için, burda ki gibi 3-5 kuka arasından gitgel almıyorsun. Dolayısı ile yüksek cc ile başlanamaz diye bir şey yok, bende direkt Dragstar la başladım, eğitiminizi almadıkça, 1 aylık deneme sürüşleri yapmadıysanız YBR 125 ile de kendi kendinize mi öğreneceksiniz.

    Tamam bu arkadaşlar Hayabusa almasın direkt YBR 125 ile E-5 e atsınlar kendilerini doğru mu? Eğitim eğitim ve düzenli trafik, uygulanan kurallar. Başka çare yok... YBR 125 e binsin adam ertesi gün ölüm haberi gelsin. Düşük cc olunca ölmüyor musun anlamadığım konu bu...

    "

    Bu da 2. mesajım:

    "

    Motorda 50 ile de gitsen 100 le de gitsen, 150 ile de gitsen düşersen ölme riskin var. @sadık1453 yazdıklarımı dikkatle okuduysan; ben orada trafik kurallrına uyumdan bahsettim. Nedir bu kural motorlar için azami sürat %10 farkla 77 KM dir. Uğraştığınız bahsettiğiniz şeyler yanlış... Eğitimini alan insan her motoru kullanır. İnsanlara kullanamazsın diyemezsin. Bunlarla uğraşacaklarına, yolların kalitesine, trafik kurallarına uyuma, ehliyet verilirken yapılan eğitime, seçime parmak bassınlar. Yoksa çok komik oluyorlar... Hız tutkusu olan gitsin yarışsın kardeşim ( burdaki yarış pist yarışıdır, yanlış anlaşılmasın), Moto GP sürücüleri YBR 125 le başlıyorlar sanki...

    "

    Bir daha karşındakini suçlamadan önce kanıtların sağlam olsun, bir de kuyruk acısı diye laf ebeliği yapma...

  19. #19
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Alıntı by_001 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    almis basini gidiyor baslangic motoru sacmaligi...

    simdi adamin hayabusa alacak parasi varken ben yeni basliyom diye 125 cc mi alcak

    ne olursa olsun 15 icinde alisir insan motoruna arabasina..

    sahsen benim 15 gun icinde alisamayacagim motorlu kara tasiti yok...

    hayabusa alacak paramiz war ama ben bi 103 alayimda alisayim..
    Bakın arkadaşımızın biri ne demiş,halen düşünce yapımızı görüyorsunuzdur umarım....

    Devletimiz yada ünlü markalarımız amerika veya japonyadaki standartlarda eğitim vermediği sürece,1300 ile başlanır 1800 ile başlanır gibisinden yazı yazmayalım,eğitim almanın şart olduğunu belirtsek bile...

    Çünkü ülkemizde böyle bi eğitim yok...

    Zaten yanlış yönlendirmeye yada bilinçsiz bilinlenmeye müsait gençliğimizi gaza getirmeyelim...

    Kanaatim şuki....

    Ülkemizde motosiklet kullanan kişilerin yarısına hatta belkide daha çoğuna 150 cc bile fazla...

    Gençliğimiz o 150 cc scooter'ları hayabusadan daha ölümcül olacak şekilde kullanıyorlar....

    Bide bu adam parayı bulursa yanlışlıkla....

    Alır bi tane hayabusa....

    Eğitimi zaten hondadan yada güveli sürüş adı altında,iki tane engelin kenarından geçerek almıştır....

    Bişey olduğuna üzülmem,masum bi kardeşimizin canına malına kast eder,ona üzülürüm...

    Amerikada veya japonyada bu eğitim on numara veriliyor,doğru...

    Peki avrupanın bu eğitimi verecek teknik alt yapısı yokmu,onlar uygulamıyo...

    Düşüncelerimi aktarırken,kendimizi değil,beyni yeni yeşillenmeye başlayan düşünceleri yeni şekillenmeye başlayan gençlerimizi düşünelim,ona göre yazalım....

    Gençlerimizin çoğuna bisiklet fazla,ne hayabusası....

    SAYGILAR
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  20. #20
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Ben buna katılıyorum, ama asıl parmak basılması gereken nokta bu, eğitim ve trafik kanunlarına uygunluk ve yollarımızın kalitesi; bir yere takılmışız gidiyoruz. Bizim asıl sorunumuz bahsettiklerimin olması gerektiği değil mi? Berbat Yollarımızda ve saçma sapan eğitim sistemimizle, Trafik kurallarının düzgün uygulanmayışı ile araba bile zor sürülür. Asıl parmak basılması gereken nokta bu. "Cahil Motor sevdalıları" lafı yerine beceriksiz yöneticiler ve sakat düzene parmak basılmalı, neler değiştirilebilir bununla uğraşılmalı. Yolun en sağından giderken gözüme yediğim sigara izmariti bile yeterli buna...

    Eğitim eğitim, düzgün ve sıkı uygulanan kurallar, düzgün yollar... Bakkaldan ekmek alır gibi dağıtılan ehliyetler, çukur-set dolu yollar ve trafik kurallarına uymamayı maharet bilen asıl cahil araba sürücüleri... Sorunumuz bu olmalı, bunların düzeltilmesi için çalışmalıyız. İstanbul'a geldiğimden beri araba kullanmıyorum, kullanamıyorum... Ki motor sürücüsü olarak yaşadıklarımızın çoğunu araba içinde de yaşadım ve nefret ettim... Kafalar değişmeli ve asıl hedefler belirlenmeli buna göre yol alınmalı, ne zaman vazgeçeceğiz asıl problemin nedenlerini çözmekten tali yollara sapmaya? Acıyorum ülkeme çok acıyorum; neden böyleyiz pısırığız ve kötüye tamah etme huyumuz, amin deyişimiz? Ne zaman insanlarımız haklarını savunur, gerçek eğitimi ister, gerçekten makul kurallara uyar. Bu cc tartışması yapılır. Ama önce düzeltilmesi gereken o kadar çok şey var ki, öncelikle de zihniyetlerimiz...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler